Geld & Recht alle pijlers

copyright

16-10-2017 22:04 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit het met copyright als ik een citaat uit een boek in een blog wil verwerken?
Hier een worteltje, daar wat groen, lekker rennen in het gras.
Wat was het leven makkelijk toen ik nog een konijntje was.
Mag.
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
Zolang je bron vermeldt.
Als je een bronvermelding bij doet, mag dit
If you can dream it, you can do it.
Dank voor de info.
Deze website heeft een duidelijke uitleg: http://www.rug.nl/language-centre/commu ... ur/citeren
Zoek even goed op citaatrecht. Het mag in principe wel, maar er zijn wel voorwaarden (zo mag het bv maar een beperkt deel van ohet origineel zijn, mag je het niet aanpassen zonder duidelijke vermelding, moet het duidelijk toegevoegde waarde hebben voor jouw stuk (dus alleen een citaat omdat je het mooi vond mag niet), en moet jouw stuk duidelijk meer omvatten dan alleen het citaat (dus je mag niet alleen het citaat posten, of er alleen boven zetten 'kijk wat leuk' of zoiets). En dan uiteraard nog alleen met goede bronvermelding.
aaaanne schreef:
16-10-2017 22:44
Deze website heeft een duidelijke uitleg: http://www.rug.nl/language-centre/commu ... ur/citeren
Dank je!
nausicaa schreef:
16-10-2017 23:04
Zoek even goed op citaatrecht. Het mag in principe wel, maar er zijn wel voorwaarden (zo mag het bv maar een beperkt deel van ohet origineel zijn, mag je het niet aanpassen zonder duidelijke vermelding, moet het duidelijk toegevoegde waarde hebben voor jouw stuk (dus alleen een citaat omdat je het mooi vond mag niet), en moet jouw stuk duidelijk meer omvatten dan alleen het citaat (dus je mag niet alleen het citaat posten, of er alleen boven zetten 'kijk wat leuk' of zoiets). En dan uiteraard nog alleen met goede bronvermelding.
Hier heb ik echt wat aan!
Is de auteur van het citaat langer dan zeventig jaar geleden overleden, dan vervalt het auteursrecht en wanneer de auteur onder een pseudoniem of anoniem publiceerde dan vervalt het auteursrecht zeventig jaar na publicatie.
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven