Vapers

07-09-2017 16:07 1430 berichten
Hallo,

Alweer bijna een jaar ben ik erg happy met mijn modernere e-sigaret, daarvoor heb ik meerdere modellen gehad tot aan de eerste elektrische sigaret die naar oude sokken smaakte en niet zo 'n succes was.
Deze echter heeft me compleet van het roken afgehouden, ook alweer een jaar geleden.
Het was niet mijn plan maar het is toch een soort van hobby van me geworden en vind het nog iedere keer spannend om nieuwe smaakjes uit te proberen. Uiteindelijk zal ik ook gaan stoppen met de e-sig en ben benieuwd of dat me zwaar zal gaan vallen of niet.

Zijn hier nog meer dampers om ervaringen mee uit te wisselen?

Ik damp overigens nu afwisselend liquids met 6 mg en 0 mg nicotine. Als mijn laatste flesje liquid met 6 mg op is uit mijn laatste bestelling ga ik over op de 0 mg.

Ik ben benieuwd, negatieve reacties zijn natuurlijk ook van harte welkom :hello:
Misschien moet ik m'n strot weer eens goed smeren met een paar sigaretten. :idee:
Alle reacties Link kopieren
Bruise schreef:
08-10-2017 00:06
Misschien moet ik m'n strot weer eens goed smeren met een paar sigaretten. :idee:
:whip:
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Haha Hugh-Jazz, dat idee had ik ook toen ik net begon met dampen. Ik vond het maar ingewikkeld. Het scheelde dat de verkoopster in de winkel zelf ook dampte, en het goed kon uitleggen en adviseren. Ik zou beginnelingen ook aanraden de eerste starterset in een echte winkel te kopen. Daarna kun je altijd online verder shoppen.
De verkoopsters die ik nu tref hebben nog nooit gerookt of gedampt, en weten er geen bal van. Zwaar irritant.
Hebben jullie dat ook, dat je een nieuwe coil gebruikt, maar dat 'ie na 2 dagen al zo'n vieze brandsmaak afgeeft?
Wel eens gehad, ja.
Ik vind het wel lastig te bepalen wanneer je nou je coil moet vervangen.
Ik doe maar wat. Meestal om de paar weken.
Ja daar zouden ze inderdaad wel iets op mogen verzinnen, dat het ding gaat verkleuren ofzo.
Ik heb ook het idee dat met sommige liquids de coil harder slijt.
Verkleuren zou een goed idee zijn. Want je ziet aan het lontje wel dat het zwarter wordt, maar dat is bij mij al heel snel zo.
Heel soms zit er een zwakke coil tussen die snel op is maar ik probeer ( sinds ik daar op werd gewezen :) ) te voorkomen dat ik blijf doordampen terwijl de liquid zo goed als op is.
Als je lang 1 smaakje dampt, proef je die op een gegeven moment niet meer. Echt zo jammer. Koffie vond ik geweldig, maar nu niks meer aan.
Dus ik wissel nu zoveel mogelijk af.
Bobby-pin, die neiging heb ik ook. Om niet op tijd bij te vullen. Zal er beter op gaan letten.
Jejoue, jaaa! Dat heb ik ook. Dan probeer ik weer een paar weken iets anders. Mijn favoriet was altijd blackberry. En die verkopen ze hier niet. Zucht.
sakamanga schreef:
08-10-2017 15:48
Bobby-pin, die neiging heb ik ook. Om niet op tijd bij te vullen. Zal er beter op gaan letten.
Een coil is niets anders dan een metalen gloeispiraal met daarin of erom heen een stukje katoenen watten. Als er geen liquid in je damper zit verbrand je letterlijk je katoen. En als je dit erg lang doet kan hij zelf in brand vliegen. Tijdig bijvullen dus.
Oei, een coil die vlam vat, nu kijk ik extra uit! :O
Ik ben sinds een week ook gestopt met roken, en begonnen met vapen.
Had al eerder een poging gewaagd met een elektrische sigaret, dit was geen succes doordat het ding steeds lekte en enorm lawaai produceerde. Nu heb ik een 'mod' waarbij je zelf het wattage in kan stellen.
Apparaatje bevalt prima, produceert ook mooie wolken damp, het enige waar ik van baal is dat ik niks van de e-liquids proef. Heb allemaal lekkere smaakjes gehaald, maar bij het vapen proef ik dat totaal niet! :(
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Heb de coil al gewisseld, en op verschillende wattages geprobeerd, maar dat haalt niets uit.
Had je dat wel bij je vorige (lekkende) damper?

Anyways, ik zou het niet weten. Misschien dat ze het op het Dampforum weten. Daar zitten wel echte dampexperts..

Of koop er een andere damper bij. Ik koop ze bij Aliexpress. Iets meer dan twee tientjes. En bevalt goed.
Vorige damper is al twee jaar geleden, had toen ook geen aparte smaakjes, kan me eigenlijk niet herinneren of ik de smaak toen wel beter proefde.
Heb trouwens de iStick Pico, met een clearomizer (?) van aspire, nautilus 2.
Dampforum is een goede, zal daar eens gaan kijken :)
Appelsenperen, hoeveel ohm is je coil, en op hoeveel watt staat je mod?
Ik zelf gebruik 1.8 ohm op 9.5 watt.
Je zou daar nog wat mee kunnen experimenteren.
Zelf vond ik in het begin dat alle smaakjes niet heel veel smaak hadden, de smaak van een sigaret vond ik veel sterker.
Dat zal ook een reden zijn dat ik alleen maar hele scherpe menthol vape, andere smaken vind ik vaak wat tam.
Er bestaat ook nog zoiets als vapers tongue, waarbij je het ook niet meer proeft, maar dan zou wisselen van smaak moeten helpen, dus dat zal het probleem niet zijn.
Coils met katoen geven over het algemeen iets meer smaak dan keramische coils.
Bruise schreef:
08-10-2017 00:06
:-)

Eerwte dgn van het stoppen met roken heb ik mij te pletter gehoest.

Heb de e go one in huis, nog niet gebruikt. Ga morgen er eerst mee naar een e-sigaret winkel. In de tussentijd dampt mijn Bookwell nog prima. Nu sigaren liquid lekkah.
Ben inmiddels 4 kilo aangekomen sinds ik gestopt ben met roken :frusty:
Delite_ schreef:
16-10-2017 23:08
Appelsenperen, hoeveel ohm is je coil, en op hoeveel watt staat je mod?
Ik zelf gebruik 1.8 ohm op 9.5 watt.
Je zou daar nog wat mee kunnen experimenteren.
Zelf vond ik in het begin dat alle smaakjes niet heel veel smaak hadden, de smaak van een sigaret vond ik veel sterker.
Dat zal ook een reden zijn dat ik alleen maar hele scherpe menthol vape, andere smaken vind ik vaak wat tam.
Er bestaat ook nog zoiets als vapers tongue, waarbij je het ook niet meer proeft, maar dan zou wisselen van smaak moeten helpen, dus dat zal het probleem niet zijn.
Coils met katoen geven over het algemeen iets meer smaak dan keramische coils.

Ik heb de mod nu op 20 watt staan (hiervoor op 14 en 16 geprobeerd). Ik heb een 0.7 ohm coil erin zitten, maar in het pakket zat ook een 1.8, misschien moet ik die eens uitproberen.
Ik heb eliquids van 6 mg, de enige smaak die ik echt proefde was de tabaksmaak op 12 mg, maar deze vond ik veel te sterk en werd er duizelig van. Wellicht dat het nicotinegehalte ook nog uitmaakt?
Welk merk liquid heb je?
Al wil bij mij het ene merk wat ik zo lekker vind nu 2 jaar later helaas ook niet meer zo goed smaken als toen helaas.
Monti schreef:
16-10-2017 23:16
Ben inmiddels 4 kilo aangekomen sinds ik gestopt ben met roken :frusty:
Ai, daar ben ik gelukkig al die tijd niet bang voor geweest/niet over nagedacht. Maar ik was sowieso na veel ellende 15 kilo afgevallen dus een paar kilo erbij mocht wel ook al heb ik dat zelf liever niet.
@ Appelsenperen
Nicotinegehalte maakt wel uit, maar vooral voor de throathit vind ik altijd.
Als ik google dan zie ik een advies om een 0.7 te beginnen op 20 watt, en dan met 5 omhoog te gaan, tot je hem fijn vind.
Ik heb zelf altijd 1.8 gebruikt, dus heb niet echt te melden over 0.7.
Je kan ook nog wat proberen met je airflow, dat wil ook nog wel eens uitmaken.
Klopt het dat ik voor de Eleaf Melo 4 alleen maar 0.3 en 0.5 ohm kan kopen?
Ik snap niks van die ohm's, maar beter dat ik hoger neem?
Heb nu alleen nog maar 0.3 ohm's liggen en zit alweer klaar om hoger te bestellen.
Misschien beter ook een andere clearomizer erop?
De Melo is een subohm, dus idd alleen 0.3 en 0.5.
Hoger ohm is niet beter, alleen anders.
Wat ik ooit geleerd heb op Reddit, is dat subohm een grotere wolk maakt.
En een hoger ohm zou iets meer smaak moeten geven en een kleinere wolk.
https://aspenvalleyvapes.com/sub-ohm-vs ... it-for-me/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven