Is dit liefde?

16-10-2017 09:17 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
- verwijderd
anoniem_356742 wijzigde dit bericht op 15-11-2017 07:59
Reden: Privacy
99.43% gewijzigd
Dreig maar eens de relatie te verbreken. Grote kans dat het geld dan in ineens niet zo'n probleem meer is.
Zoek lekker woonruimte in Tilburg, hem kan het toch niets schelen.

Jou scheelt het 4 uur per dag dus met een beetje geluk kan je dan zelfs meer gaan werken.
Niet geschoten is altijd mis
Stripesanddots schreef:
16-10-2017 12:06
Dat klinkt perfect en lief! Tja, ik had geen moeite met dat reizen zolang het goed zit tussen ons en zolang we daar een toekomst in zien. Het kost me extra energie, maar dat was het me waard om erin te stoppen.
Wij hebben ook onze dingen hoor, we zijn 2 heethoofden. Maar hij heeft me iig nooit het gevoel gegeven voor zichzelf te gaan in plaats van voor ons. En dat lijkt bij jou idd te missen.
watmoetikhiervandenken schreef:
16-10-2017 15:29
Dreig maar eens de relatie te verbreken. Grote kans dat het geld dan in ineens niet zo'n probleem meer is.
Waarom zou je moeten gaan dreigen?

Ik zou gewoon doen wat mij het beste uitkomt en dus niet elke dag 4 uur gaan reizen om dichter bij hem te zijn. Hem boeit dat blijkbaar niets.

Daarna kan hij laten zien of hij ook reistijd wil hebben om haar te zien.

En TO kan dan meer werken en relaxder studeren enz..
turquasi schreef:
16-10-2017 14:27
tja... als je het fijn vind dat hij opruimt dan is dat tenminste iets, of hij ook echt zelf op zijn knietjes de douche zal schrobben betwijfel ik dan toch wel nog steeds

ik ben ook best een sloddervos en mijn vriend heel netjes maar ik ben eigenlijk wel blij dat hij nooit aan mijn troepjes komt om het op te ruimen, hij maakt wel gewoon een hele kast leeg en zegt dan kijk, als je wil kun je hier je (20 paar) schoenen in doen en dat is dan eigenlijk wel makkelijker dan het in de gang laten slingeren
idd, mijn man ruimt wel heel goed op, maar maakt dus niet schoon (geen probleem mee trouwens) dat zijn wel degelijk 2 verschillende dingen in mannenogen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Los hiervan: stel je eens jezelf voor, maar dan tien jaar in de toekomst . Mét en zonder hem. Word je erg verdrietig van het idee dat jullie dan niet meer samen zijn? Of ben je ergens wel opgelucht?

Ik vind dat jij erg veel voor hem overhebt (terug bij je ouders wonen, heel veel reizen). En hij bijzonder weinig voor jou. Was het geen optie dat hij om het weekend naar Tilburg toe zou komen zodat jullie elkaar elk weekend kunnen zien, maar dat hij net zoveel zijn best deed als jij?

Of dat hij alvast op zichzelf zou gaan wonen zodat jullie meer privacy zouden hebben? Volgens mij vindt hij het wel lekker zo in hotel mama. Jij doet al het werk, hij vangt al het geld. Hij zou gek zijn als hij dat op zou geven. Moet hij nog helpen in de huishouding ook.
Komt op mij ook niet over als een gelijkwaardige relatie.
Jij hebt veel meer voor hem over dan hij voor jou en jullie denken anders over de financiën.

Mijn vriend verdiend meer maar wij verdelen alles naar rato van inkomsten.
Als we dan eens gaan uit eten of andere leuke activiteit doen we dat de ene keer van gezamenlijke rekening en de andere keer vind 1 van ons het leuk om te trakteren en betaald 1 van ons het ook voor de ander.

Ik ben benieuwd hoe het gesprek is gegaan met hem. Hoop dat je daar nog een update over geeft.
Tralalalala
Hoe is jullie gesprek gisteren gegaan Stripes?
Lach hard, duik diep, kom terug..
Hoi allemaal!

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties! Heel erg fijn!

Een gesprek voeren verliep nogal moeizaam, want een van zijn ouders was voortdurend in de buurt. Wat ik wel duidelijk kon maken, was dat ik niet gelukkig ben in deze situatie en dat ik dat voorop stel. Of de oplossing nu samenwonen is of dat ik op kamers ga, een van de twee zal het worden.

Toen ging hij nog eens goed uitrekenen wat het allemaal zou kosten en hoe en wat. Hij blijkt dan toch bereidt te zijn meer te betalen, maar dan wil hij wel nog wat overhouden voor eigen dingen. Vind ik ook niet meer dan logisch. Dan hebben we nu eigenlijk het punt bereikt of hij consessies wil doen wat betreft de woonruimte, want wat hij graag wil hebben, is eigenlijk te duur. Geen consessies zou dan toch weer op hetzelfde uitkomen, alleen een beetje anders, samenwonen is minder belangrijk dan een bepaalde status in het huis hebben.

Maar ook vind ik het een beetje moeilijk dit weer serieus te nemen. Het is al de zoveelste keer dat hij moeite doet om me te laten denken dat het wel zou kunnen, maar misschien laat hij het straks weer afweten, en dan ben ik weer een paar weken hier geweest. En gaat het wel om samenwonen of om de relatie zelf? Misschien een beetje rot om zo te denken, maar moet ook niet naïef blijven. Ik heb bedacht dat ik daarom nu ook gewoon moet vragen om duidelijkheid (het actieplan) en als ik die niet krijg, ik gewoon op kamers ga en het dan wel zie hoe het loopt. Dat is mijn besluit.

Jullie hebben me wel echt geholpen mijn ogen te openen. :cheer:

Oh en trouwens Fee-de-Goede: in de tijd dat ik op kamers woonde, kwam hij bijna nooit naar mij toe. Misschien 5 keer in 4 jaar tijd. Als ik nu op kamers zou gaan, zou ik sowieso niet meer elk weekend naar huis gaan.

Hoop dat jullie allemaal een fijne avond hebben!
Ik ga nog een update geven over hoe dit afloopt ;-)
"Hij vind samenwonen dus minder belangrijk dan een bepaalde status in het huis"

Daar staat het antwoord op je vraag.
Deze man wil alleen uit huis als hij naar een paleisje kan gaan. Jouw rol daarbij is om de helft van de rekening te betalen.

Het gaat niet om het samenwonen, het gaat niet om jou. Als hij echt van je hield en snel wilde samenwonen, dan kon dat ook in een minder mooi huis. Of dan was hij bereidt om meer te betalen zodat hij in dat mooie huis MET jou kan wonen. Alleen al het feit dat hij je maar vijf keer in vier jaar kamers wonen bezocht heeft, zegt alles. Klinkt dat nou als een man die graag bij jou wil zijn?

Waarom waren zijn ouders trouwens telkens in de buurt van dat gesprek. Jullie zijn allebei volwassen. Waarom zaten jullie niet op zijn kamer. Of nog beter: in een kroeg in de buurt (zonder de bemoeienis van zijn ouders).

Zoek een leuke kamer. En daarna een leukere man.

Ken je de Sunk Cost Fallacy: http://www.lifehack.org/articles/commun ... tupid.html? Je blijft maar je best voor deze man doen, omdat je in het verleden al zo jouw best hebt gedaan. Ergens hoop je dat het nog iets gaat opleveren. En eergisteravond heeft hij jou verteld dat dat nooit gaat gebeuren. Omdat hij nooit zo zijn best voor jou gaat doen als jij voor hem. In een leuke relatie zijn de inspanningen (over de tijd gemeten) fifty fifty.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven