40+ en zwanger

17-10-2017 10:08 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 45 en begin februari uitgerekend.
Welke 'oudere moeders vinden het leuk om ervaringen uit te wisselen?
Je hebt een pb.
Gefeliciteerd! Ik ben zelf een stuk jonger, maar mijn oma was 45 dat mijn moeder geboren werd. Fijne zwangerschap :)
Hallo,

Ik ben pas 42. Omdat ik mijn huidige man pas heb leren kennen, vindt de gynaecoloog dat we eerst een jaar zelf moeten proberen. Mijn waardes en zaad van mijn man schijnt goed te zijn. Zij ziet dus geen aanleiding om een behandeling op te starten. Pas in mei 2018 kunnen we beginnen met een ivf behandeling. Ik word hier aardig zenuwachtig van, omdat dit niet echt opschiet allemaal. Wie herkent dit?
Hey Sara75, ik ben na 39 en mijn HA zei 6 maanden proberen. Ik zou dus even checken bij je huisarts want met 42 eerst een jaar proberen klinkt wel lang, zou ik ook de kriebels van krijgen!
Hey Roffa38, dank voor je bericht. Super fijn. Nou heb dit verhaal idd gecheckt bij mijn huisarts, die was het met de gynaecoloog eens😳. Hij zei 80% slagingskans eerste jaar bij zelf proberen. Maar ik heb het gevoel dat ze me laten bungelen..... heb veel verdriet hierdoor. Ze willen me gewoon niet helpen, lijkt het wel.

Als ik wist welk kliniek me per direct zou kunnen helpen, zou ik zo van kliniek veranderen. Maar tegen de tijd van begin af aan het hele proces te moeten doorlopen, intake, wachttijden, enz enz zijn we weer een paar maanden verder. Dan kan ik net zo goed bij deze kliniek blijven denk ik dan.. of niet...ik weet het niet meer..
Sja, ergens snap ik het wel. Zou een beetje raar zijn als je het helemaal niet zelf zou proberen toch? Hoe lang zijn jullie al bezig? 'Jonge' meiden tot 35 worden (hier in elk geval) tegenwoordig na een jaar gewoon weer naar huis gestuurd om het nog maar een jaar zelf te proberen..
Ik heb gelezen dat de maandkans na je 38e maar 5% is. Soort roulette dus ;)
Hoi, ik ben 43 en heb de afgelopen twee jaar vier miskramen gehad. De gynaecologen doen net alsof ik een piepjonge vrouw ben met nog alle kansen. Toen ik mijn twijfel uitte, zei een gynaecoloog zelfs: "O pff, we hebben ze hier van 48..." Maar goed, wat moeten ze ook anders zeggen denk ik dan een beetje sceptisch.

Wel leuk TO, een baby in februari. Een hoop voor ons allen :)
Hoi,

Even een hart onder de riem: ik heb meerdere miskramen gehad tussen mijn 37e en 39e en had de hoop op een kind opgegeven. Maar ik ben op mijn 42e spontaan zwanger geworden en heb inmiddels een ontzettend gezellige, ondernemende dreumes.

@TO: is je topic alleen voor zwangeren of ook voor vrouwen die al een kind hebben?

@Sara: waarom wil je met alle geweld nu een IVF behandeling? Er is toch nog geen aanleiding voor?

@Nelladella: ik wilde je laatst in een ander topic al eens vragen of je al zwanger was. Maar ik lees nu het antwoord. Ik hoop voor je dat het alsnog lukt.

Succes dames, ik hoop dat jullie wens uitkomt!
Am Yisrael Chai!
Dank je FV, ik zit inmiddels in ronde 7 na de laatste -dramatisch verlopen- miskraam. Ik hoop ook zo dat het nog een keer lukt. Alles goed met jou en je dreumes?
Roffa38 schreef:
27-11-2017 22:49
Ik heb gelezen dat de maandkans na je 38e maar 5% is. Soort roulette dus ;)
Onzin.
Er staat wel meer onzin op internet ;)
Ik vind het eigenlijk wel logisch dat je het eerst een jaar zelf moet proberen. Vruchtbaarheidsbehandelingen zijn behoorlijk belastend, dus dat is iets waar je niet zo maar voor kiest.

Zelf ben ik niet zwanger nu, mijn jongste is geboren toen ik 40 was.
Gefeliciteerd TO! Ik ben 41 en begin januari uitgerekend van mijn tweede. Als hart onder de riem voor anderen in dit topic, ik was meteen zwanger in de eerste maand nadat mijn spiraal is verwijderd en heb een probleemloze zwangerschap tot nu toe.
Bedankt voor alle reacties! Super fijn dit. Ik en mijn man kennen elkaar eind april pas. Mijn grote liefde van wie ik dus een kind wil. Ik wil een ivf behandeling omdat ik denk dat ik dan wel het eea onder controle heb. Zo weet ik tenminste dat er wel een embryo’tje is en nu weet ik dat niet. Ik kan alleen maar gissen. Ik ben me ervan bewust dat ivf trajecten belastend zijn, maar dat neem ik op de koop toe. ‘Stil zitten’ is voor mij nu even belastend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven