Hoe praten over seks?

17-10-2017 09:52 341 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn 11 jaar getrouwd en hebben 3 (kleine) kinderen. Onze intieme relatie is altijd met veel ups en downs gegaan. Eigenlijk werd dit vooral gestuurd door wat hij wilde en door zijn initiatief. Er zijn periodes geweest waarin we meer seks hebben gehad, maar nu gaat het al een tijdlang minder. Waaraan dat ligt, weet ik zelf niet, en nog belangrijker, ik weet ook niet zo goed wat daaraan te doen valt. Als ik er iets over lees op het internet, dan staat er altijd dat je erover moet praten. Maar hoe doe je dat precies, over seks praten?

We hebben nooit over seks gepraat. We hebben gewoon iets gevonden wat 'werkt'. Het enige "gesprek" dat we gehad hebben was 2 maanden geleden. Ik was aan het koken, kinderen zaten naast mij te spelen en man vroeg plompverloren waarom we niet meer seksen. Ik heb gezegd dat hij moest zwijgen en we zijn er allebei niet meer op teruggekomen. Ondertussen is er al twee maanden niets meer gebeurd, geen gesprek en geen initiatief. Ik weet niet of er nog hoop is om dit te veranderen.

Een jaar geleden heeft mijn man bekent dat hij verliefd was op een ander. Er is niets gebeurd en het contact is volledig verbroken. Het was een moeilijke periode, maar we hebben beiden geprobeerd dit achter ons te laten. Ik ben gewoon bang voor alles wat ik misschien nog ga horen als ik met mijn man het gesprek aanga.
TO, maak je niet druk. Waarom wil je eigenlijk met je man praten?
Ladenkastje schreef: ↑
17-10-2017 18:33
Hoe komt het dat je het niet tegen je man durft te zeggen. Wat houd je echt tegen. Want hier valt of staat alles mee (op dit gebied).

Het lijkt me erg verdrietig als ik niet alles tegen mijn partner kan, mag en durf te zeggen. Want als het niet tegen hem wordt gezegd, tegen wie dan wel....

Ik durf dat wel te zeggen, ik vond het gewoon niet belangrijk om te zeggen dat ik het ene woord dat hij gebruikt had niet zo fijn vond.
Heb jij überhaupt nog wel zin om seks te hebben met je man? Gewoon voor je eigen genot?
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
PiramideM schreef: ↑
17-10-2017 18:41
Ik durf dat wel te zeggen, ik vond het gewoon niet belangrijk om te zeggen dat ik het ene woord dat hij gebruikt had niet zo fijn vond.
Fijn! Dat scheelt een hoop. Dat hoeft ook niet perse op dat moment.
Ik zou denk ik zsm er ''voor gaan zitten'' en er over praten. Evt beginnen met ''Hoe vind jij onze relatie op dit moment?''

Succes!
17-10-2017 17:43
Gewoon vrijen of intiem zijn (meestal praat ik daar niet over), maar seksen vind ik maar plat. En zelfs al valt iedereen hierover, hij weet hoe ik hierover denk.
Ik zal vanavond proberen praten.
Proberen ? Doen. En dan niet van "welke handelingen vind je lekker ?", maar over jullie relatie en het gemis aan intimiteit daarin. En dat hoeft niet meteen vrijen te zijn, maar kussen of (naakt) strelen is ook al heel intiem. En dan hoeft er bij het 'eerste gesprek' niets te gebeuren maar práten is al een belangrijke stap.
En het was inderdaad niet handig van hem om dat te vragen waar de kinderen bij zijn, maar "zwijg" vind ik heel schooljuffrouw overkomen. Ik zou daar enorm van afknappen.
17-10-2017 18:25
Wat menen? Ja, ik ben serieus. Ik heb mijn mening hierover al vaak gezegd (NIET tegen mijn man).
Oh met de buurvrouw durf je wel over 'de liefde bedrijven' praten? Je steekt je kop in het zand en draaikont. Je wil blijkbaar dat je man een goede vader en kostwinnaar is en jou verder aan het roer laat. Partner en geliefde is hij al lang niet meer. Alles zoals jij het wil en seks hoort daar niet bij. Eenzijdig het contract wijzigen nadat de buit (de kinderen) binnen is noem ik dat.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
17-10-2017 18:36
Ik snap eerlijk gezegd niet goed wat je bedoelt (misschien ben ik wel dom). Hij heeft een (voor mij) vervelende vraag gesteld op een (voor mij) verkeerd moment en ik heb gevraagd of hij wilde zwijgen ("Ssshst, de kinderen", heb ik letterlijk gezegd). We hebben hierover niet meer gepraat. Ik schrijf hier enkel waarom ik zijn vraag op dat moment niet fijn vond.
Ik ben wel preuts ja, niet gelovig.
En dus kom je niet meer terug op die vraag en hoop je dat hij eindelijk een keer alleen vader en kostwinnaar wordt en de rest van zijn behoefte aan intimiteit en seks met zijn geliefde in zijn reet stopt zodat jij er niet mee geconfronteerd wordt. Je zou voor minder verliefd op eender welke ander worden. En dan heeft hij met die verliefdheid niets gedaan behalve jou een groot alarmlicht laten zien. Waarna jullie 'goed over zijn verliefdheid konden praten'. Ik lees 'waarin TO alle schuldregisters naar man toe open getrokken heeft ipv een echt gesprek te voeren waarin ook haar eigen aandeel aan bod kwam'. Ik voorzie dat je niet zo heel lang meer zijn geliefde zal zijn.
Ik had het niet voor mogelijk gehouden dat mensen 11 jaar lang seks met elkaar hebben zonder ooit een gesprek over seks gehad te hebben.

Je gaat toch ook niet verhuizen zonder daar over te spreken? Dat je allebei gewoon kijkt wat de ander doet en daar je handelingen op afstemt? Het kan best werken maar je krijgt pas echt iets waar beiden tevreden zijn als je gewoon bespreekt: wil jij een kookeiland? Gordijnen of luxaflex? Het is toch geen doen om continu te gissen?

Wat is de reden dat je de opvoeding, de bruiloft, verhuizingen, verliefdheden, jullie carrieres, famillies wel met eljaar bespreekt maar seks niet? Hoe zou je reageren als je buurvrouw zou zeggen dat ze het nog nooit met haar man over famillie en schoonfamillie heeft gehad, ookal zijn ze 11 jaar samen?

Door er niet over te praten is je seksleven maar een schim van wat het kan zijn; echte intimiteit bereik je als je echt fijne seks hebt. Daar bloeit je relatie ook van op en creeert saamhorigheid.

Dus: wat is de reden dat je dit jezelf en je partner tot nu toe onthouden hebt? Waarom wel communiceren over andere onderwerpen maar niet over deze?
- is seks niet belangrijk voor je?
- is seks voor jou missionaris geinitieerd door je man en dus niet iets wat je in vele soorten en maten hebt (en waar dus ook geen menigen over uitgewisseld hoeven te worden)
- heb je de principiele overtuiging dat je niet over seks hoort te praten?
- schaam je je?
Oudblond schreef: ↑
17-10-2017 19:25
Oh met de buurvrouw durf je wel over 'de liefde bedrijven' praten? Je steekt je kop in het zand en draaikont. Je wil blijkbaar dat je man een goede vader en kostwinnaar is en jou verder aan het roer laat. Partner en geliefde is hij al lang niet meer. Alles zoals jij het wil en seks hoort daar niet bij. Eenzijdig het contract wijzigen nadat de buit (de kinderen) binnen is noem ik dat.

Jij leest blijkbaar andere dingen dan ik schrijf. Hij doet zelf zijn best niet voor de seks. Ik verdien meer dan hij. Dat hij enkel maar een kostwinnaar zou zijn is dikke zever.
- ben je bang voor wat je man te zeggen heeft over je seksleven?
- omdat jullie relatie op de automatische piloot staat?
- omdat je dacht dat het zo hoorde?
Weet je to, jij dus Pyramide, als jij tevreden bent met je kinderen en je vindt dat je man je moet aanpassen, ben daar eerlijk in naar je man toe zodat ook hij een keuze kan maken.
Jij bent niet alleen in je relatie. In een relatie ben je altijd met meerderen.
Ook zij hebben een mening.
17-10-2017 19:40
Jij leest blijkbaar andere dingen dan ik schrijf. Hij doet zelf zijn best niet voor de seks. Ik verdien meer dan hij. Dat hij enkel maar een kostwinnaar zou zijn is dikke zever.
Ik sta echt perplex...
Wat ben jij een ongelofelijke zuurpruim en droeftoeter...
Hij doet ze best niet dus ik verdien beter
Je bedoeld ik gun hem geen seks
Hij heeft het al lang opgegeven. Snap je dat nu echt niet? Maar ook in deze reactie reageer je niet op de essentie van wat er geschreven werd. Als je niet wil, vertel hem dan dat hij onthouding te nemen of te laten heeft. Hoef je het woord 'seks' niet eens in de mond te nemen. (Non pun).
Waarom draai je het steeds zo dat het allemaal volledig buiten jouw schuld gebeurt en ontstaat?

Seks heb je samen
De liefde bedrijf je samen
Neuken doe je samen.
En vooral praten doe je samen.

Vriend en ik zitten midden in een verbouwing
Ik heb het razend druk op mijn werk
Ik woon in een bouwkeet en ik ben snip verkouden

Laat ik het zo zeggen, ons seksleven staat even op een heel laag pitje want ik slaap al als ik aan een bed denk.

Maar daar praten we wel over.
Niet elke dag, maar toevallig gisteren even.
Dat ik ervan baal, dat ik de intimiteit echt mis maar dat ik echt even de puf mis (en 3 weken niet dagelijks kunnen douchen maakt ook niet dat je je lekker en sexy voelt)

Maar dat ik niet kan wachten om samen ons bad uit te testen.

En dan worden er geen verwijten gemaakt naar elkaar, we worden niet boos maar zo zorgen we er wel voor dat het geen beladen iets wordt.

Waarom is dat voor jou zo vreselijk moeilijk?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Precies Summer! Zo gaat het hier ook. En dan geen 'dwingende opmerkingen' als het even op een lager pitje moet, maar elkaar inderdaad laten weten de intimiteit te missen.
Summer
100% herkenning, een relatie die goed is (is niet vanzelfsprekend)
Ik doe overigens een moord voor een scheermesje en scheerschuim.
Dat ga je toch niet lekker op je gemakje staan doen bij je collega waar je mag douchen 😂

Maar de jaren 60 bossagae teelt welig na 3 weken kan ik je zeggen.
Summerdance schreef: ↑
17-10-2017 20:00
Ik doe overigens een moord voor een scheermesje en scheerschuim.
Dat ga je toch niet lekker op je gemakje staan doen bij je collega waar je mag douchen 😂

Maar de jaren 60 bossagae teelt welig na 3 weken kan ik je zeggen.
:rofl: Had ik ook bij onze verbouwing. Man had nog nooit jaren 60 bossages gezien. Heel veel pret gehad bij het snoeien :$
:facepalm: :flag:
Maar goed, nog maar eens: waarom wil je met je man over seks praten?
cactusss schreef: ↑
17-10-2017 19:39
Dus: wat is de reden dat je dit jezelf en je partner tot nu toe onthouden hebt? Waarom wel communiceren over andere onderwerpen maar niet over deze?
- is seks voor jou missionaris geinitieerd door je man en dus niet iets wat je in vele soorten en maten hebt (en waar dus ook geen menigen over uitgewisseld hoeven te worden)
- schaam je je?
- ben je bang voor wat je man te zeggen heeft over je seksleven?
- omdat je dacht dat het zo hoorde?

Alle bovenste, het was nooit nodig.
17-10-2017 20:13
Nooit nodig????
Je man is verliefd geworden op een ander, je seksleven bloedt langzaam dood, en jij vindt praten niet nodig?
En jij? Waarom neem jij geen initiatief?
Ik gooi mijn vraag er nog maar een keer in:
Judy_Hopps schreef: ↑
17-10-2017 11:55
Dus wat is je huidige excuus om zelf geen initiatief te nemen? In je vorige topic had je het te druk, omdat hij niets deed, maar kennelijk is dat opgelost.
17-10-2017 20:13
Maar geniet je dan überhaupt wel van seks?
Summerdance schreef: ↑
17-10-2017 19:50
Waarom draai je het steeds zo dat het allemaal volledig buiten jouw schuld gebeurt en ontstaat?

Seks heb je samen
De liefde bedrijf je samen
N****n doe je samen.
En vooral praten doe je samen.
Dat woord vindt TO niet fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven