Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

zaterdag 26 augustus 2017 om 15:04
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33

Wachten op start | gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo |
Wachten op cryo-tp | windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs |
In de wachtweken | Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989 |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH | IVF4 | start 2018 | ? |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 | sep 2015 | <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) | ICSI2 | 3 cryos over bij VUmc PGS-traject opstarten in België |
VUmc |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
Animal2307 (37/37) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt |
IVF/ICSI4 | volgende cyclus startl | Dusseldorf |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
AMC | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) | ICSI2 | ICSI 2.2: wachten op cryo-tp | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start ICSI2 | ||
Zizo (34/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start icsi2 | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt | ICSI 2 | Wachten op start icsi2 (mrt) | - |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken |
IVF2 | IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken | |
Labgeek1990 (26/31) |
zeer slecht zaad, mk (10w) | ICSI1 | wachten op cyclus 7 cryo's over |
Amphia/EMC | ||
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) | IVF/ICSI2 | freeze all, 1 cryo, pauze | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos, nog 6 over | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) | ICSI2 | wachten op terugplaatsing | |
Rucio | 2015 | februari 2017 | zeer slecht zaad 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk) |
IVF2 | bezig met nieuwe behandeling | |
Pippeltje (?) |
jul 2017 |
2de kindje |
Tweeling uit eerdere IVF IVF1 (jul '17) mislukt |
IVF2 (met scratch) |
wachten op start | |
Twin84 (33/39) |
dec 2012 |
sep 2016 |
slecht zaad poliep in bm gehad |
ICSI1 | VUmc | |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 | Verse TP mislukt, 4 cryo's | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's | IVF2 | bezig met prikken | |
Mangoest (30 / 39) |
okt 2015 | maart 2017 | slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | Bezig met prikken | |
pinguin00 (22 / 32) |
Aug 2014 | ? | Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | ||
Thjs (32 / 36) |
juli 16 | nov 17 | slechte zaadkwaliteteit | ICSI 1 | 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus | Olvg-oost in samenwerking met AMC |
Taart1 (29) |
IVF1 | |||||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
woensdag 18 oktober 2017 om 01:48
Flip: Ik kijk nog steeds erg uit naar een positieve test in jullie geval en een NIPT zonder Trisomie 21,18,13 bevindingen. Ik snap je terughoudendheid. Op een gegeven moment durf je er niet meer gewoon vanuit te gaan dat het goed komt, al is dat nog steeds een optie. En Ja, utro is vervelend, maar wat Animal ook schrijft: dat is ook tijdelijk.
Diamond: Ik hoop dat de IUI on verwacht mooi nieuws brengt. Kans op een drieling is niet zo groot idd.
Lilly & Doces: Ik hoop enorm dat jullie de eerst volgende zijn met een positieve test!
Tinkerbell: goed dat je even gebeld hebt. Kan me voorstellen dat het fijn is bevestiging te krijgen dat het normaal is.
Boulu: Zeer herkenbare post! Je hebt er geen fluit aan maar het kan toch gemeen steken als jij al meer dan 7 jaar samen bent en al zo lang aan het proberen bent en stellen in je omgeving zijn met een zucht en een scheet doorgaand zwanger. Ik werd altijd ongelukkig van die vergelijkingen en ben daar heel bewust mee gestopt. Het bracht me alleen maar verdriet. En ik snap heel erg dat 6 weken nog ver weg voelt. Maar Je bent weer bezig en da's goed. En verder heel menselijk: je nu al voorbereiden op nieuwe teleurstellingen. Ik zie dat bij jou en Flip ook terug en herken het enorm van mezelf. Die stomme angst die we ook hebben.
Dreamer: hoezzie? Hoe is het met solliciteren? Deze of volgende maand een cryo TP?
Selin: ook jouw post is herkenbaar. En Jij hebt dan nog twee vriendinnen met steeds dikker wordende buiken om je heen die niet erg tactvol zijn geweest. Heb je al besloten wanneer je de TP doet?
Mssfiddler: helemaal gesettled in je nieuwe huis? De tuin zag er prachtig uit. Hier was de bezichtiging van maandag gecancelled. En we hebben ook geen bod, maar we wachten af. Fijn dat je nu concreet van start gaan en na 2 IUI zwangerschappen die niet goed gegaan zijn sta jij ook heel hoog op mijn duim-lijstje.
Sense: Hoe gaat het met jou?
Duufje: aangenaam dat het huis afleiding biedt. Wel gaaf zo'n project! En om een huis helemaal naar smaak te stylen!! En enorm Spannend dat je weer gaat beginnen. Een stoere chic noemde Flipje je en daar ben ik het wel mee eens! Ook voor jou geldt dat ik met heel mijn hart duim voor positief nieuws!!
Ann & Pippel: Dank jullie wel voor de tips! Dat middel is niet regulier verkrijgbaar in de UK, Maar wel via eBay. Ik heb dus een doos besteld. Verder wat flessen van Dr Browns besteld op hoop van zegen. Ik vind het moederschap prachtig, maar colic wel pittig. Zowel mijn man als ik vinden het heel zwaar om haar zo distressed te zien, wetende dat je niets kan doen. En met de weinige slaap is dat lastig. Maar goed, ik hou enorm veel van haar (mijn man ook) en overal staat dat het een fase is waar ze na 3 maanden overheen groeien. Ik zit nu ook op met haar...
Diamond: Ik hoop dat de IUI on verwacht mooi nieuws brengt. Kans op een drieling is niet zo groot idd.
Lilly & Doces: Ik hoop enorm dat jullie de eerst volgende zijn met een positieve test!
Tinkerbell: goed dat je even gebeld hebt. Kan me voorstellen dat het fijn is bevestiging te krijgen dat het normaal is.
Boulu: Zeer herkenbare post! Je hebt er geen fluit aan maar het kan toch gemeen steken als jij al meer dan 7 jaar samen bent en al zo lang aan het proberen bent en stellen in je omgeving zijn met een zucht en een scheet doorgaand zwanger. Ik werd altijd ongelukkig van die vergelijkingen en ben daar heel bewust mee gestopt. Het bracht me alleen maar verdriet. En ik snap heel erg dat 6 weken nog ver weg voelt. Maar Je bent weer bezig en da's goed. En verder heel menselijk: je nu al voorbereiden op nieuwe teleurstellingen. Ik zie dat bij jou en Flip ook terug en herken het enorm van mezelf. Die stomme angst die we ook hebben.
Dreamer: hoezzie? Hoe is het met solliciteren? Deze of volgende maand een cryo TP?
Selin: ook jouw post is herkenbaar. En Jij hebt dan nog twee vriendinnen met steeds dikker wordende buiken om je heen die niet erg tactvol zijn geweest. Heb je al besloten wanneer je de TP doet?
Mssfiddler: helemaal gesettled in je nieuwe huis? De tuin zag er prachtig uit. Hier was de bezichtiging van maandag gecancelled. En we hebben ook geen bod, maar we wachten af. Fijn dat je nu concreet van start gaan en na 2 IUI zwangerschappen die niet goed gegaan zijn sta jij ook heel hoog op mijn duim-lijstje.
Sense: Hoe gaat het met jou?
Duufje: aangenaam dat het huis afleiding biedt. Wel gaaf zo'n project! En om een huis helemaal naar smaak te stylen!! En enorm Spannend dat je weer gaat beginnen. Een stoere chic noemde Flipje je en daar ben ik het wel mee eens! Ook voor jou geldt dat ik met heel mijn hart duim voor positief nieuws!!
Ann & Pippel: Dank jullie wel voor de tips! Dat middel is niet regulier verkrijgbaar in de UK, Maar wel via eBay. Ik heb dus een doos besteld. Verder wat flessen van Dr Browns besteld op hoop van zegen. Ik vind het moederschap prachtig, maar colic wel pittig. Zowel mijn man als ik vinden het heel zwaar om haar zo distressed te zien, wetende dat je niets kan doen. En met de weinige slaap is dat lastig. Maar goed, ik hou enorm veel van haar (mijn man ook) en overal staat dat het een fase is waar ze na 3 maanden overheen groeien. Ik zit nu ook op met haar...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 18 oktober 2017 om 07:11
Even een ego-post: is vermoeidheid ook een ‘symptoom’ / kwaal? Ik heb het gevoel dat ik niet vooruit te branden ben... Kan er ‘s ochtends niet uitkomen en ben na het werk helemaal gesloopt. Ik kom ‘s avonds tot niks en val op de bank in slaap. Ik wil mezelf niks aanpraten: het kan ook door mijn werk komen want daar is het hard werken momenteel. Ben gisteren ook een klein beetje ingestort bij een paar collega’s: huilend aangegeven dat ik het echt heel heftig vind en dat ik niet weet hoe (en of) ik dit vol ga houden. Maar misschien is dat emotionele ook wel ‘hormoongestuurd’ want normaal ben ik niet zo huilerig

woensdag 18 oktober 2017 om 07:17
Baggal, ben dus gisteren gestart met progynova, dan heb ik 28 oktober controle en dan wordt de terugplaatsing gepland! Vermoedelijk rond 3 november, zei ze, afhankelijk van hoe goed mijn bms groeit natuurlijk!
Hoe is het met jullie en jullie kleine meisje?
Doces vermoeidheid is zééékeer een kwaal!! Haha, had ik ook het meeste last van!
Hoe is het met jullie en jullie kleine meisje?
Doces vermoeidheid is zééékeer een kwaal!! Haha, had ik ook het meeste last van!
woensdag 18 oktober 2017 om 08:18
Doces, dat is bij mij echt de werking van de utrogestan. Ik lijk daar echt 4 maand zwanger mee... Dikke buik, flinke borsten en MMMOOOEEE!!! Ik zou dat niet als symptoom gaan zien als ik jou was. Maar ik laat alles maar over mee heen komen, aangezien ik nooit te veel hoop wil hebben.
Selin, fijn dat je gestart bent! Met een beetje mazzel zitten wel gelijk op het bankje. Wat voor een schema heb jij?
Selin, fijn dat je gestart bent! Met een beetje mazzel zitten wel gelijk op het bankje. Wat voor een schema heb jij?
woensdag 18 oktober 2017 om 08:29
Doces: vermoeidheid is zeker een symptoom. Maar dat gezegd hebbende: dat Kan ook door de utro komen. Utro geeft signalen af die kunnen duiden op een zwangerschap. Ik hoop dat je een positieve test hebt meis, maar Je kan er nog niets van zeggen. Ik heb nooit echt iets gemerkt waardoor ik met zekerheid durfde te zeggen dat het raak was. Misschien alleen de versterkte reuk, maar daar voor geldt dat ieder lichaam anders is.
Selin: Spannend! Ik had er overheen gelezen, want mij stond bij dat jij en je man twijfelde over deze maand een TP of volgende maand. Nacht was redelijk. Ze was iig niet van voeding tot voeding wakker. Zat vannacht een uur met haar op. En toen ik dacht dat ze in slaap gevallen was heb ik haar in de wieg gelegd. Daar kreeg ze weer last van krampen (je hoort het ook knetteren in haar buikje) dus we hebben haar in de sleepyhead tussen ons ingelegd en geknuffeld. Met de voeding van 4 uur en 6 uur sliep ze redelijk snel gelukkig.
Selin: Spannend! Ik had er overheen gelezen, want mij stond bij dat jij en je man twijfelde over deze maand een TP of volgende maand. Nacht was redelijk. Ze was iig niet van voeding tot voeding wakker. Zat vannacht een uur met haar op. En toen ik dacht dat ze in slaap gevallen was heb ik haar in de wieg gelegd. Daar kreeg ze weer last van krampen (je hoort het ook knetteren in haar buikje) dus we hebben haar in de sleepyhead tussen ons ingelegd en geknuffeld. Met de voeding van 4 uur en 6 uur sliep ze redelijk snel gelukkig.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 18 oktober 2017 om 09:19
Selin dat gaat lekker snel!
Animal jij gaat dus ook richting een tp.. spannend!!
Doces zou kunnen, maar wat de rest ook over de utro zegt.... als het vd HCG is zou je iets van een streepje moeten zien iig...
Baggal, ja, je moet er echt doorheen, houd dat voor ogen! Met alle andere dingen die nog komen ook
de eerste 6 mnd vond ik zelf het zwaarst, daarna wordt het steeds wat makkelijker... komt je moeder nog over?
Sense succes met de punctie morgen...
Animal jij gaat dus ook richting een tp.. spannend!!
Doces zou kunnen, maar wat de rest ook over de utro zegt.... als het vd HCG is zou je iets van een streepje moeten zien iig...
Baggal, ja, je moet er echt doorheen, houd dat voor ogen! Met alle andere dingen die nog komen ook

Sense succes met de punctie morgen...
woensdag 18 oktober 2017 om 09:26
Windmolen snap wel dat dat heel zwaar even is je laatste cryo voor nu. Maar wie weet is het je lucky one! Elke kans is er 1. Let's hope so!
Ik heb altijd een lf van 11 dgn. Dat betekent vandaag ms. En ik had 2 dgn ervoor altijd spotting. Geef nog borstvoeding waardoor je kortere lf vaak heb maar wellicht is mijn cyclus wel langer aan het worden, daar hou ik ook rekening mee. Dochter drinkt nog maar 3x per dag ipv 4 a 5 x bij vorige tp. Stiekem wel beetje hoop weer... ik gebruik voor de rest geen medicatie omdat eigen cyclus goed is. Had ook niet gemogen met borstvoeding. Had ik zelf ook nooit gewild overigens. Hormonen komen in de moedermelk.
Hier nog niets
regelmatig broekloeren (blijft een mooie term
)
Ik heb altijd een lf van 11 dgn. Dat betekent vandaag ms. En ik had 2 dgn ervoor altijd spotting. Geef nog borstvoeding waardoor je kortere lf vaak heb maar wellicht is mijn cyclus wel langer aan het worden, daar hou ik ook rekening mee. Dochter drinkt nog maar 3x per dag ipv 4 a 5 x bij vorige tp. Stiekem wel beetje hoop weer... ik gebruik voor de rest geen medicatie omdat eigen cyclus goed is. Had ook niet gemogen met borstvoeding. Had ik zelf ook nooit gewild overigens. Hormonen komen in de moedermelk.
Hier nog niets

woensdag 18 oktober 2017 om 09:59
Lilly dat is positief dat er nog geen spotting is geweest, jouw datum nadert oehhhh wat spannend, ik duim voor je!
haha ja ik zit ook weer lekker op het wachtbankje
Boulou Rot dat je dan weer zo lang moet wachten hé en er is idd geen pijl op te slaan, de een heeft weer meer cryo's en waar ligt het aan.
Dat is de vraag die moeilijk te beantwoorden is. En klagen mag je zeker! Je gevoel is idd erg herkenbaar als iedereen om je heen zwanger is en jij voor je gevoel achterblijft. Verstandig om na de poging ook naar DD te gaan, wij zitten daar ook over na te denken na poging 2. Dikke knuffel
Windmolen Succes vandaag bij de echo hopelijk is je eisprong naderend en kan de punctie ingepland worden. Bij de IUI had ik niet zo'n hoge score qua eitjes, altijd maar 1 en bij de laatste 2. Lag er ook aan dat ze heel langzaam waren in het ophogen van Gonal. Bij IUI is dacht ik de max. 3 eitjes.
Animal was gisteren je dagje DD of is dat volgende week? In ieder geval veel succes.
Selin lief van je meid!
Yess jij mag ook weer starten met progynova
Flipje haha heel herkenbaar
Alles voor het goede doel! Ik krijg vandaag als het goed is de applicators binnen voor het inbrengen. Vind het zo lastig en gepruts, heb nu het gevoel dat ik ze dan niet diep genoeg inbreng.
Msfiddler alvast heel veel succes geniet idd nog maar even van het niet prikken
Sense is het gelukt met Ovitrelle?
Doces ach meid
het is ook zo spannend de laatste wachtdagen en ook weer zo verwarrend ivm utro, of gebruik je dat niet?
Maandag begreep ik van mijn gyno dat wanneer dit niet lukt ik op cyclus dag 3 bloed moet laten prikken, op het papiertje voor het lab stond een hele rij waarop ik dan getest zal gaan worden, ook schildklier. Ik zei nog een keertje het kan toch ook gewoon zijn dat ik minder goed reageer op menopur? Zei mijn gyno nee dat zou niet zo moeten zijn. Maar ja dat blijf ik apart vinden je kunt toch niet verwachten dat ik iedereen goed reageert op menopur/gonal/etc. ?? Als gyno zijnde moet je dat toch weten zij zien duizenden patiënten elke dag? In mijn zkh houden voet bij stuk..
Ik ben nu sinds maandag aan de utro, maar nu alweer last van zere borsten en ook erg moe, heel fijn die bijwerkingen

Boulou Rot dat je dan weer zo lang moet wachten hé en er is idd geen pijl op te slaan, de een heeft weer meer cryo's en waar ligt het aan.

Windmolen Succes vandaag bij de echo hopelijk is je eisprong naderend en kan de punctie ingepland worden. Bij de IUI had ik niet zo'n hoge score qua eitjes, altijd maar 1 en bij de laatste 2. Lag er ook aan dat ze heel langzaam waren in het ophogen van Gonal. Bij IUI is dacht ik de max. 3 eitjes.
Animal was gisteren je dagje DD of is dat volgende week? In ieder geval veel succes.
Selin lief van je meid!

Flipje haha heel herkenbaar

Msfiddler alvast heel veel succes geniet idd nog maar even van het niet prikken

Sense is het gelukt met Ovitrelle?
Doces ach meid

Maandag begreep ik van mijn gyno dat wanneer dit niet lukt ik op cyclus dag 3 bloed moet laten prikken, op het papiertje voor het lab stond een hele rij waarop ik dan getest zal gaan worden, ook schildklier. Ik zei nog een keertje het kan toch ook gewoon zijn dat ik minder goed reageer op menopur? Zei mijn gyno nee dat zou niet zo moeten zijn. Maar ja dat blijf ik apart vinden je kunt toch niet verwachten dat ik iedereen goed reageert op menopur/gonal/etc. ?? Als gyno zijnde moet je dat toch weten zij zien duizenden patiënten elke dag? In mijn zkh houden voet bij stuk..
Ik ben nu sinds maandag aan de utro, maar nu alweer last van zere borsten en ook erg moe, heel fijn die bijwerkingen

Shine bright like a diamond
woensdag 18 oktober 2017 om 12:02
ohhh even heel snel een reactie!
@Windmolen we lopen echt precies tegelijk op! ik had vandaag ook echo voor TP haha. Helaas duurt mijn Folleculaire fase erg lang, dus nu over 6 dagen weer terug. Herken helemaal wat je zegt... ben ook bang want laatste cryo! Maargoed, we gaan er gewoon weer voor. Is het ook jouw 3e TP van ICSI1?
@Lily ik vind het zo spannend voor je! Hoop het zo!!!!
@Windmolen we lopen echt precies tegelijk op! ik had vandaag ook echo voor TP haha. Helaas duurt mijn Folleculaire fase erg lang, dus nu over 6 dagen weer terug. Herken helemaal wat je zegt... ben ook bang want laatste cryo! Maargoed, we gaan er gewoon weer voor. Is het ook jouw 3e TP van ICSI1?
@Lily ik vind het zo spannend voor je! Hoop het zo!!!!
smurf112 wijzigde dit bericht op 18-10-2017 16:40
2.24% gewijzigd
woensdag 18 oktober 2017 om 12:07
Animal, ik heb ff wat gemist denk ik, waarom lig je in de kreukels? Wat vervelend zeg. En je hebt al zoveel aan je hoofd... Wij benutten de eisprong in principe altijd. Niet dat ik nog denk dat ik er zwanger van wordt, maar m'n kliniek raadt het aan omdat er een onderzoek is dat erop lijkt te wijzen dat er iets in het sperma-vocht zit dat het innestelen kan bevorderen (had iets met het immuunsysteem te maken). En rond de eisprong heb ik gewoon meer zin, dus waarom niet
. Snap dat je de terugplaatsing nu zo veel mogelijk uit wil stellen. Nou, dan wisselen we elkaar gewoon af idd. Zolang we maar allebei met een positieve test eindigen!
Flipje, sterkte met de utro.
Selin, fijn dat je door kan! Succes met de progynova!
Sense, morgen punctie, toch? Spannend! Ik duim dat alles goed gaat en er veel mooie eitjes gevonden worden. Succes!
Baggal, aww, wat vervelend dat ze zo'n last van krampjes heeft
. M'n nichtje had dat ook toen ze pasgeboren was. Was ook behoorlijk zwaar voor m'n broer en schoonzus destijds. Het gaat idd een keer over, maar is nu wel heel vervelend. Sterkte.
Doces, ik hoop voor je dat het een symptoom is, maar kan er niets over zeggen. Nog even volhouden tot je mag testen. Zo spannend deze dagen... Sterkte met je werk en let goed op jezelf.
Lily, klinkt goed! Snap wel dat je hoop krijgt! Hopelijk valt er niets te zien in die broek van jou vandaag
. Succes!!
Diamond, ik blijf het lastig vinden hoor, dat gedoe met wie wanneer hoe reageert op hoeveel hormonen. Het is gewoon geen exacte wetenschap, en volgens mij kan het wel zo zijn dat het lichaam de ene keer zo reageert en de andere keer weer anders. Maar hoe dan ook lijkt het mij wel een goed idee om eens een goed bloedonderzoek te doen en te kijken wat je FSH, AMH en al die dingen zijn. Hopelijk kunnen ze op basis daarvan een beter plan maken dat goed bij jou past. Maar eerst nog even hard duimen voor deze ronde!
Dan nog een update van hier: de echo was goed, er zat idd een groot ei klaar om te springen (LH was al hoog) en m'n bmsvl is weer mooi dik. Maandag nog een keertje bloedprikken en dan dinsdag terugplaatsing. M'n arts had al een plan klaarliggen wat we anders gaan doen deze keer. Het is allemaal experimenteel, maar zou mogelijk kunnen helpen bij implantation-failure. Ik ga op de avond voor de terugplaatsing een spuit granocyte zetten. Dat doet iets voor m'n immuunsysteem, om te voorkomen dat een overactief immuunsysteem de embryo afstoot. Moet me nog beter inlezen over wat het doet. Heeft iemand ervaring hiermee toevallig? Dat was toch ook waar Dazzle haar infusen voor waren? Alleen bij mij is niet getest of ik zo'n overactief immuunsysteem heb.
Verder ga ik vanaf de dag voor de terugplaatsing tot aan de zwangerschapstest bloedverdunners spuiten en aspirine slikken. Ik ben benieuwd. Vind het wel fijn om iets extra's te kunnen doen, maar m'n arts was wel heel duidelijk dat het experimenteel is en niet bewezen dat het iets doet. De apotheker gaf wel aan dat ze er goede ervaringen mee hebben (maar ik vertrouw in deze eigenlijk toch meer op m'n arts
). Die granocyte-spuit is wel weer mega-duur, 175 euro en dat moet ik natuurlijk zelf betalen, maar ja, alles voor het goede doel.
Verder nog gevraagd vanwege m'n endometriose. Het plan daarvoor is gewoon zo snel mogelijk zwanger worden
. Alleen opereren als de pijn echt te erg wordt, maar dat is nu nog niet het geval. Ze stelde me wel gerust dat ze eigenlijk niet verwachtte dat het nu alweer helemaal teruggegroeid was en dat het ook kan zijn dat ik last heb van de littekens van de operatie en de vergroeiingen die dat weer met zich mee heeft gebracht. Dus tja, we gaan er maar gewoon weer voor. Hopelijk hebben we deze ronde gewoon geluk!

Flipje, sterkte met de utro.
Selin, fijn dat je door kan! Succes met de progynova!
Sense, morgen punctie, toch? Spannend! Ik duim dat alles goed gaat en er veel mooie eitjes gevonden worden. Succes!
Baggal, aww, wat vervelend dat ze zo'n last van krampjes heeft

Doces, ik hoop voor je dat het een symptoom is, maar kan er niets over zeggen. Nog even volhouden tot je mag testen. Zo spannend deze dagen... Sterkte met je werk en let goed op jezelf.
Lily, klinkt goed! Snap wel dat je hoop krijgt! Hopelijk valt er niets te zien in die broek van jou vandaag

Diamond, ik blijf het lastig vinden hoor, dat gedoe met wie wanneer hoe reageert op hoeveel hormonen. Het is gewoon geen exacte wetenschap, en volgens mij kan het wel zo zijn dat het lichaam de ene keer zo reageert en de andere keer weer anders. Maar hoe dan ook lijkt het mij wel een goed idee om eens een goed bloedonderzoek te doen en te kijken wat je FSH, AMH en al die dingen zijn. Hopelijk kunnen ze op basis daarvan een beter plan maken dat goed bij jou past. Maar eerst nog even hard duimen voor deze ronde!
Dan nog een update van hier: de echo was goed, er zat idd een groot ei klaar om te springen (LH was al hoog) en m'n bmsvl is weer mooi dik. Maandag nog een keertje bloedprikken en dan dinsdag terugplaatsing. M'n arts had al een plan klaarliggen wat we anders gaan doen deze keer. Het is allemaal experimenteel, maar zou mogelijk kunnen helpen bij implantation-failure. Ik ga op de avond voor de terugplaatsing een spuit granocyte zetten. Dat doet iets voor m'n immuunsysteem, om te voorkomen dat een overactief immuunsysteem de embryo afstoot. Moet me nog beter inlezen over wat het doet. Heeft iemand ervaring hiermee toevallig? Dat was toch ook waar Dazzle haar infusen voor waren? Alleen bij mij is niet getest of ik zo'n overactief immuunsysteem heb.
Verder ga ik vanaf de dag voor de terugplaatsing tot aan de zwangerschapstest bloedverdunners spuiten en aspirine slikken. Ik ben benieuwd. Vind het wel fijn om iets extra's te kunnen doen, maar m'n arts was wel heel duidelijk dat het experimenteel is en niet bewezen dat het iets doet. De apotheker gaf wel aan dat ze er goede ervaringen mee hebben (maar ik vertrouw in deze eigenlijk toch meer op m'n arts

Verder nog gevraagd vanwege m'n endometriose. Het plan daarvoor is gewoon zo snel mogelijk zwanger worden

woensdag 18 oktober 2017 om 12:16
Smurff: crosspost
. Ja, hier ook idd 3e en laatste terugplaatsing uit ICSI1, dus we gaan daarin precies gelijk op. Is idd wel r*k, dat als het niet lukt we weer moeten gaan spuiten. Kan jij dan ook direct de cyclus erna daarmee beginnen? (Hoop natuurlijk dat het niet nodig is, maar stel dat.) Ik wel iig. Het zal de wachtweken niet makkelijker maken, met dat dat als een soort zwaard van Damocles boven ons hoofd hangt. Maar ja, zoals iemand hier al eens zei (volgens mij zelfs Baggals man?
), we've got to be in it, to win it. Van een embryo in de vriezer worden we niet zwanger, dus we moeten idd toch maar gewoon door. Bedoel je trouwens niet dat je folliculaire fase lang duurt? Ik neem tenminste aan dat je zit te wachten op een eisprong? Vervelend dat dat zo lang duurt. Op welke dag heb je je eisprong gemiddeld gezien?

woensdag 18 oktober 2017 om 14:13
Windmolen klopt dat is ook lastig, ja daar sta ik ook zeker achter. Wat fijn zeg dat je arts nu een andere planning heeft gemaakt. Hopelijk is dit het zetje voor jullie dat kan leiden tot een zwangerschap. Jammer dat ze in NL niet zo experimenteel zijn zeg haha.
De granocyte-spuit heb ik nog nooit van gehoord, ik ga het ff googelen ben wel heel benieuwd wat voor effect dit kan hebben voor jullie. Kunnen ze de endometriose wel goed in de gaten houden om te voorkomen dat je geopereerd hoeft te worden?
De granocyte-spuit heb ik nog nooit van gehoord, ik ga het ff googelen ben wel heel benieuwd wat voor effect dit kan hebben voor jullie. Kunnen ze de endometriose wel goed in de gaten houden om te voorkomen dat je geopereerd hoeft te worden?
Shine bright like a diamond
woensdag 18 oktober 2017 om 14:31
Windmolen, voor het hier allemaal te "persoonlijk" wordt. Granocyst is voor als je NK-cellen te laag zijn. Het infuus wat Dazzle krijgt is als je NK-cellen te hoog zijn. Het klinkt best leuk als ze jouw die spuit voorschrijven, maar wat als jouw NK-cellen al te laag zijn? Dan worden ze nog lager? Kun je dan niet beter eerst een NK-cellen biopt laten nemen? Dan weet je tenminste hoe en wat je moet behandelen. Aspirine en bloedverdunners is een anders verhaal, dat kan volgens mij altijd helpen. (helaas kan het NK-cellen onderzoek alleen in Jena gedaan worden, en is er dus best een lange wachttijd. Maar ik kan me wel voorstellen dat je het uit zou laten zoeken. Nu schiet je met iets wat zelf tegen je gewerkt kan worden. Snap je?)
De kreukels van mij is gewoon een stom ongeluk(je), gaat wel weer over, maar pijn is niet fijn zeg maar...
De kreukels van mij is gewoon een stom ongeluk(je), gaat wel weer over, maar pijn is niet fijn zeg maar...
woensdag 18 oktober 2017 om 15:16
woensdag 18 oktober 2017 om 16:39
@windmolen! Yes! We zijn in it to win it! Ik weet niet of ik meteen door kan, ga het volgende keer even vragen... hoopte dat ik dit jaar nog poging 2 zou kunnen doen, ook ivm eigen risico.. ?
Oeps bedoel inderdaad folleculaire fase lang. Ongeveer 23 dagen, maar ben al blij dat er iets gebeurt, door PCOS kan het onregelmatig zijn maar bij mij is het gewoon lang. Ach, over 5 daagjes maar weer terug en dan zien we verder!
Oeps bedoel inderdaad folleculaire fase lang. Ongeveer 23 dagen, maar ben al blij dat er iets gebeurt, door PCOS kan het onregelmatig zijn maar bij mij is het gewoon lang. Ach, over 5 daagjes maar weer terug en dan zien we verder!
woensdag 18 oktober 2017 om 19:20
Dankjewel lieve meiden voor jullie lieve reacties nav mijn post gisteren!! Ben zo blij met het forum!! 
Voel me wel een beetje schuldig dat ik niet meer zoveel meeschrijf (hou het niet meer altijd bij, maar vond wat Zizo zei heel mooi en daar hou ik me aan vast
).
@Doces: Oh die wachtweken maken je gek he met allemaal symptomen!! Het kan van een zwangerschap komen maar ook gewoon van de utro of gewoon zomaar. Ik ben heel moe geweest tijdens mijn zwangerschap maar dat begon pas met 6 weken. Wanneer wil je gaan testen?
@Lily: Hmm lijkt allemaal positief te zijn nu!! Hoop het voor je!!
@Windmolen: Wooh een heel plan voor de tp!! Dat doen ze hier in NL geloof ik allemaal niet hoor haha. Lijkt me ook wel fijn weer eens iets anders te proberen (ook al is het niet bewezen). Van die granocyte heb ik nooit gelezen, wel van aspirine. Kan nooit kwaad denk ik dan.
Wel fijn dat alles er dus goed uit zag!! Ook al snap ik wel dat je weer tegen die wachtweken op ziet en bang bent dat je weer opnieuw moet beginnen.
@Animal: Zie ook andere topic. Wat rot: alles loopt even niet volgens plan volgens mij bij jou. Sterkte!!
@Smurff: Ook weer een cryo op de planning, spannend, succes!
@Diamond: Lijkt me ook geen verkeerd idee om iets uitgebreider bloedonderzoek te doen. Hoewel ik weet dat ze daar in NL niet zo happig op zijn. Maar AMH kun je wel vragen lijkt mij.
@Selin: Wooh voor jou komt het nu ook dichtbij! Sorry, maar wanneer was je miskraam ook alweer precies? Wel fijn om nog zoveel cryo's te hebben!
@Sense: Morgen punctie dus?! Heel veel succes!!
Hmm hopelijk ben ik weer een beetje bij. Ik ga het topic het weekend goed in de gaten houden ivm de testers!!
Vandaag heb ik mijn AMH waarde binnen gekregen: 4,7. Google zegt dat dit prima is
. Gelukkig, want soms haal ik me van alles in mijn hoofd.
Verder nog geen reactie van de arts over mijn vraag over het alcoholgebruik, meestal reageren ze heel snel maar misschien weten ze nu zelf ook niet wat ze moeten zeggen haha
.

Voel me wel een beetje schuldig dat ik niet meer zoveel meeschrijf (hou het niet meer altijd bij, maar vond wat Zizo zei heel mooi en daar hou ik me aan vast

@Doces: Oh die wachtweken maken je gek he met allemaal symptomen!! Het kan van een zwangerschap komen maar ook gewoon van de utro of gewoon zomaar. Ik ben heel moe geweest tijdens mijn zwangerschap maar dat begon pas met 6 weken. Wanneer wil je gaan testen?
@Lily: Hmm lijkt allemaal positief te zijn nu!! Hoop het voor je!!
@Windmolen: Wooh een heel plan voor de tp!! Dat doen ze hier in NL geloof ik allemaal niet hoor haha. Lijkt me ook wel fijn weer eens iets anders te proberen (ook al is het niet bewezen). Van die granocyte heb ik nooit gelezen, wel van aspirine. Kan nooit kwaad denk ik dan.
Wel fijn dat alles er dus goed uit zag!! Ook al snap ik wel dat je weer tegen die wachtweken op ziet en bang bent dat je weer opnieuw moet beginnen.
@Animal: Zie ook andere topic. Wat rot: alles loopt even niet volgens plan volgens mij bij jou. Sterkte!!
@Smurff: Ook weer een cryo op de planning, spannend, succes!
@Diamond: Lijkt me ook geen verkeerd idee om iets uitgebreider bloedonderzoek te doen. Hoewel ik weet dat ze daar in NL niet zo happig op zijn. Maar AMH kun je wel vragen lijkt mij.
@Selin: Wooh voor jou komt het nu ook dichtbij! Sorry, maar wanneer was je miskraam ook alweer precies? Wel fijn om nog zoveel cryo's te hebben!
@Sense: Morgen punctie dus?! Heel veel succes!!
Hmm hopelijk ben ik weer een beetje bij. Ik ga het topic het weekend goed in de gaten houden ivm de testers!!
Vandaag heb ik mijn AMH waarde binnen gekregen: 4,7. Google zegt dat dit prima is

Verder nog geen reactie van de arts over mijn vraag over het alcoholgebruik, meestal reageren ze heel snel maar misschien weten ze nu zelf ook niet wat ze moeten zeggen haha

woensdag 18 oktober 2017 om 19:49
Hoi dames,
Even een snelle reactie van mij, FM gisteren was goed, drie tot vier waren goed doorgegroeid en zaten op de 18-20 mm. Er zaten er nog vier van 14 mm. Ze wilden niet nog een dag wachten omdat de grootsten snel groeiden en ze anders bang waren dat het dan te laat zou zijn voor de groten. Ze gaven aan dat ze dachten dat de vier van 14 mm ook nog een goede kans maakten om mee te doen. Ik weet het niet, heb het maar losgelaten en ik zie het morgen wel. Gister de pregnyl 10000 gezet en morgenochtend de punctie...
Doces en Lilly, spannend!!
Selin fijn dat het weer kan starten, succes!!
Flipje ik duim voor je, dat je maar op een heel goed wachtbankje zit!!!
Sense jij ook de punctie dus?? Succes, zie je er tegenop?
Windmolen lijkt me fijn dat ze in ieder geval iets proberen, hopelijk levert het ook iets op!!
Animal succes met de kreukels, niet fijn!
Boulu, dat is een prima AMH waarde, ik had iets meer dan 2 wat voor mij leeftijd (net 39) ook ok is.. maar heb wel duidelijk minder eicellen dan 5 jaar geleden
Even een snelle reactie van mij, FM gisteren was goed, drie tot vier waren goed doorgegroeid en zaten op de 18-20 mm. Er zaten er nog vier van 14 mm. Ze wilden niet nog een dag wachten omdat de grootsten snel groeiden en ze anders bang waren dat het dan te laat zou zijn voor de groten. Ze gaven aan dat ze dachten dat de vier van 14 mm ook nog een goede kans maakten om mee te doen. Ik weet het niet, heb het maar losgelaten en ik zie het morgen wel. Gister de pregnyl 10000 gezet en morgenochtend de punctie...
Doces en Lilly, spannend!!
Selin fijn dat het weer kan starten, succes!!
Flipje ik duim voor je, dat je maar op een heel goed wachtbankje zit!!!
Sense jij ook de punctie dus?? Succes, zie je er tegenop?
Windmolen lijkt me fijn dat ze in ieder geval iets proberen, hopelijk levert het ook iets op!!
Animal succes met de kreukels, niet fijn!
Boulu, dat is een prima AMH waarde, ik had iets meer dan 2 wat voor mij leeftijd (net 39) ook ok is.. maar heb wel duidelijk minder eicellen dan 5 jaar geleden
woensdag 18 oktober 2017 om 19:49
Ja jongens, morgen punctie! Er waren er maandag ongeveer 10 te zien die groot genoeg waren (deze fertiliteitsarts is n beetje van de grote lijnen dus meer info heb ik niet).
Dus, nou ja, 'it's not in my hands anymore', ik voel me eigenlijk wel ontspannen (Ik yoga me dan ook al maanden de tering, dus dat mag dan ook wel).
Ik heb trouwens 2 tabletjes oxazepam meegekregen. Voor morgen kan ik het me voorstellen dat ik zo ontspannen mogelijk moet zijn maar ik slaap eigenlijk altijd goed en kan me niet voorstellen dat ik die voor vanavond 'nodig heb' . Weet een van jullie of het uitmaakt wanneer ik die 1e dosis oversla en dus alleen morgenochtend zo n ding slik?
Ps Diamond: ik heb maandag aan je gedacht hoor! Je weet het nooit!
Later meer, er zit nog heel veel in mn hoofd!
Dus, nou ja, 'it's not in my hands anymore', ik voel me eigenlijk wel ontspannen (Ik yoga me dan ook al maanden de tering, dus dat mag dan ook wel).
Ik heb trouwens 2 tabletjes oxazepam meegekregen. Voor morgen kan ik het me voorstellen dat ik zo ontspannen mogelijk moet zijn maar ik slaap eigenlijk altijd goed en kan me niet voorstellen dat ik die voor vanavond 'nodig heb' . Weet een van jullie of het uitmaakt wanneer ik die 1e dosis oversla en dus alleen morgenochtend zo n ding slik?
Ps Diamond: ik heb maandag aan je gedacht hoor! Je weet het nooit!
Later meer, er zit nog heel veel in mn hoofd!

woensdag 18 oktober 2017 om 20:56
Boulu, als je PCOS hebt, heb je volgens mij altijd een relatief hoog AMH. AMH is een stofje wat door je follikels aangemaakt wordt, hoe meer follikels, hoe hoger je AMH. Bij PCOS heb je meerdere follikels, dus ook altijd een hoger AMH. Ik weet trouwens niet hoe dat dan zou gaan als je wel richting de overgang gaat. Heb je dan ineens geen PCOS meer?? Ik snap er af en toe geen r**t van. (maar misschien denk ik wel te diep na
)
Nee, het gaat hier inderdaad niet top, maar goed, we moeten roeien met de riemen die we hebben en hopelijk loopt het allemaal los.
Succes Sense! Zet hem op meid! Geen idee of je die vanavond echt moet nemen. Ik heb alles ter plekke via het infuus gehad. En heb ook elke keer prima geslapen de nacht voor de punctie.
Pippeltje, het klinkt goed! Hopelijk zitten in de relatief kleine, ook mooie eicellen. Volgens mij doet alles > 14 mm mee. Windmolen had ook zo iets, ik dacht 3 grote en 3 kleine en zij had gewoon 6 eicellen. Ik heb voor jou dus ook goede hoop. Je zult het moeten loslaten, je hebt helaas geen keuze. Ik zal wel voor je duimen!

Nee, het gaat hier inderdaad niet top, maar goed, we moeten roeien met de riemen die we hebben en hopelijk loopt het allemaal los.
Succes Sense! Zet hem op meid! Geen idee of je die vanavond echt moet nemen. Ik heb alles ter plekke via het infuus gehad. En heb ook elke keer prima geslapen de nacht voor de punctie.
Pippeltje, het klinkt goed! Hopelijk zitten in de relatief kleine, ook mooie eicellen. Volgens mij doet alles > 14 mm mee. Windmolen had ook zo iets, ik dacht 3 grote en 3 kleine en zij had gewoon 6 eicellen. Ik heb voor jou dus ook goede hoop. Je zult het moeten loslaten, je hebt helaas geen keuze. Ik zal wel voor je duimen!