leuk en betaalbaar servies
woensdag 18 februari 2009 om 14:46
hallo
Sinds kort hebben we een nieuwe keuken met heel veel kastruimte!!!
Koken vind ik erg leuk en het dan leuk presenteren is ook leuk. Nu heb ik dus genoeg ruimte om een mooi servies bij elkaar te verzamelen. Maar ik ken eigenlijk alleen wedgewood en villeroy en boch. Wie weet er een mooie 'servieslijn' die ook nog redelijk te betalen is?
Sinds kort hebben we een nieuwe keuken met heel veel kastruimte!!!
Koken vind ik erg leuk en het dan leuk presenteren is ook leuk. Nu heb ik dus genoeg ruimte om een mooi servies bij elkaar te verzamelen. Maar ik ken eigenlijk alleen wedgewood en villeroy en boch. Wie weet er een mooie 'servieslijn' die ook nog redelijk te betalen is?
woensdag 18 februari 2009 om 14:49
er is hier al een serviestopic maar wat echt heeeel leuk en origineel kan uitpakken is:
kies 2 kleuren, bijvoorbeeld blauw en wit, of kies een thema, bijvoorbeeld stippen of bloemen.
verzamel dan een servies via MP, rommelmarkten etc wat aan die criteria voldoet. Is echt leuk, en je bent altijd 'op jacht' als je een keer langs een rommelwinkel komt, koninginnedag etc.
kies 2 kleuren, bijvoorbeeld blauw en wit, of kies een thema, bijvoorbeeld stippen of bloemen.
verzamel dan een servies via MP, rommelmarkten etc wat aan die criteria voldoet. Is echt leuk, en je bent altijd 'op jacht' als je een keer langs een rommelwinkel komt, koninginnedag etc.
woensdag 18 februari 2009 om 14:53
quote:Finsternis schreef op 18 februari 2009 @ 14:49:
Ga naar de ikea, of action om wit servies en koop porceleinverf! Verven maar en 30 minuten in de oven op 140!
Een uniek servies!
is ook leuk hoor!
goed idee.
ben ook doe aan nieuw/meer servies en overweeg de 'sprokkelmethode', maar wie weet ga ik ook zelf kliederen.
Ga naar de ikea, of action om wit servies en koop porceleinverf! Verven maar en 30 minuten in de oven op 140!
Een uniek servies!
is ook leuk hoor!
goed idee.
ben ook doe aan nieuw/meer servies en overweeg de 'sprokkelmethode', maar wie weet ga ik ook zelf kliederen.
woensdag 18 februari 2009 om 14:57
woensdag 18 februari 2009 om 15:11
een vriendin heeft blauw/wit, dan kom je wat makkelijker aan spullen dan wanneer je 'okergele stipjes' of 'alles met przewalskipaarden erop' wil hebben.
Tis echt gaaf, ze heeft van die hele woeste rozen van wedgwood, eevnoudig/klassiek brasserieservies met een streepje rondom, stippen, delfts achtig, grof boerenbont, chique art deco..
als je de hele tafel ermee dekt 'klopt' het wel gewoon.
en mn nichtje heeft pastelkleuren, liefst van P. Regout. (is ook een mooi klassiek merk trouwens maar wel duurder.
Tis echt gaaf, ze heeft van die hele woeste rozen van wedgwood, eevnoudig/klassiek brasserieservies met een streepje rondom, stippen, delfts achtig, grof boerenbont, chique art deco..
als je de hele tafel ermee dekt 'klopt' het wel gewoon.
en mn nichtje heeft pastelkleuren, liefst van P. Regout. (is ook een mooi klassiek merk trouwens maar wel duurder.
woensdag 18 februari 2009 om 15:52
Blond servies was wel geinig toen de twee meisjes unieke stukken maakten (gericht op de persoon voor wie het is).
Nu is het buma massa productie en niet echt leuk om te gebruiken bij etentjes voor volwassen mensen.
Winkels zoals Oldenhof, en DOK verkopen origineler servies.
Oldenhof heeft nu enorme korting, dus wie weet zit daar iets bij.
De Bijenkorf heeft mooie spullen.
Studio Bazaar heeft te gekke spullen. Kaldi ook.
Over prijzen kan ik niets zeggen, want ik weet niet wat je onder 'te betalen' verstaat.
Nu is het buma massa productie en niet echt leuk om te gebruiken bij etentjes voor volwassen mensen.
Winkels zoals Oldenhof, en DOK verkopen origineler servies.
Oldenhof heeft nu enorme korting, dus wie weet zit daar iets bij.
De Bijenkorf heeft mooie spullen.
Studio Bazaar heeft te gekke spullen. Kaldi ook.
Over prijzen kan ik niets zeggen, want ik weet niet wat je onder 'te betalen' verstaat.