Hoe praten over seks?

17-10-2017 09:52 341 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn 11 jaar getrouwd en hebben 3 (kleine) kinderen. Onze intieme relatie is altijd met veel ups en downs gegaan. Eigenlijk werd dit vooral gestuurd door wat hij wilde en door zijn initiatief. Er zijn periodes geweest waarin we meer seks hebben gehad, maar nu gaat het al een tijdlang minder. Waaraan dat ligt, weet ik zelf niet, en nog belangrijker, ik weet ook niet zo goed wat daaraan te doen valt. Als ik er iets over lees op het internet, dan staat er altijd dat je erover moet praten. Maar hoe doe je dat precies, over seks praten?

We hebben nooit over seks gepraat. We hebben gewoon iets gevonden wat 'werkt'. Het enige "gesprek" dat we gehad hebben was 2 maanden geleden. Ik was aan het koken, kinderen zaten naast mij te spelen en man vroeg plompverloren waarom we niet meer seksen. Ik heb gezegd dat hij moest zwijgen en we zijn er allebei niet meer op teruggekomen. Ondertussen is er al twee maanden niets meer gebeurd, geen gesprek en geen initiatief. Ik weet niet of er nog hoop is om dit te veranderen.

Een jaar geleden heeft mijn man bekent dat hij verliefd was op een ander. Er is niets gebeurd en het contact is volledig verbroken. Het was een moeilijke periode, maar we hebben beiden geprobeerd dit achter ons te laten. Ik ben gewoon bang voor alles wat ik misschien nog ga horen als ik met mijn man het gesprek aanga.
TO, echt naar om te horen wat je overkomen is. Maar waarom geef je niet in het begin al aan wat de situatie nu werkelijk is. Als ik terugkijk naar mijn opmerkingen dan zouden die echt inhoudelijk anders zijn geweest.
Dat ongeval heeft waarschijnlijk ook ergens een rol in het geheel, nl. over hoe jij over jezelf denkt.

Los daarvan:
Wat wil je van ons horen of wat wil je bereiken met dit topic?
Felix_Urbexicus schreef: ↑
20-10-2017 22:08
Ik vind littekens vaak mooi.

Ah, ok dan.
Ik heb brandwondlittekens waar je U tegen zegt en geen man heeft daar tot op heden een probleem mee gehad.
Het verklaart wel wat maar niet alles als voor het ongeluk ook nooit initiatief werd genomen.
PiramideM schreef: ↑
20-10-2017 21:57
Ik heb mijn post terug gewist omdat het niet relevant is. Ik ben objectief gezien gewoon lelijk door iets wat me overkomen is tijdens de relatie met mijn man (ongeval). Ik heb operaties (en andere begeleiding) gehad en moet ermee verder. Ik wordt kribbig van uitspraken als iedereen is mooi en je man vind je de mooiste. Ik ben niet de vrouw waarop hij verliefd is geworden, en dan blijf je samen omdat je al wat hebt opgebouwd, maar zeker niet omdat je de "mooiste" bent. Het doet pijn als hij dan verliefd wordt op een andere perfecte vrouw. Dat heeft niets met het topic te maken. Ik heb nog nooit initiatief genomen, ook vroeger niet, gewoon omdat dat niet in mijn aard ligt.

Dat zijn je eigen invullingen en onzekerheden. De meeste mensen die ik ken blijven bij elkaar uit liefde en niet om wat ze hebben "opgebouwd".
Die perfecte vrouw wordt op den duur ook weer ouder, raakt zwanger krijgt misschien hangtieten en een buik vol met striae. Nou en?
Zou wat zijn als de liefde van een man dan opeens ophoudt en daarbij we takelen allemaal af mannen incluis.
Of het door door middel van ouderdom is of een ongeluk maakt geen zak uit.
Als je partner van je houdt kijkt hij/zij daar doorheen.
En as hij zich niet tot jou aangetrokken voelde had hij de vraag niet gesteld waarom jullie geen seks meer hebben hij had een gat in de lucht gesprongen en opzoek gegaan naar een jonge blom om aan zijn trekken te komen.
Jij bent hard opweg je relatie kapot te maken door je eigen onzekerheden.
Jij doet dit jezelf aan niet je partner.
Sneu om te lezen.
Oef, wat een taai topic. To ik heb met jou en je man te doen. Hopelijk komen jullie weer nader tot elkaar. Hiervoor moet er wel veel werk verricht worden zo te lezen. Succes, ik ben benieuwd naar je volgende stap. Of die van jouw man natuurlijk.
Dat jij op deze manier naar jezelf kijkt vind ik heel naar voor je

Ik heb een aandoening rondom mijn ogen, waardoor mensen zich (hardop) afvragen wat er met mij is.
Ik zie er in mijn gezicht niet zo uit als "normale" mensen.

Toch heb ij een fijn liefdes leven en jan ik mij ook sexy voelen.
Ik zal nooit aan (mijn) eigen ideaalbeeld kunnen voldoen, maar ik heb voor mijzelf besloten dat dat mijn geluk niet in de weg mag staan

Ik hen hiervoor ook operaties ondergaan trouwens
20-10-2017 21:57
Ik heb mijn post terug gewist omdat het niet relevant is. Ik ben objectief gezien gewoon lelijk door iets wat me overkomen is tijdens de relatie met mijn man (ongeval). Ik heb operaties (en andere begeleiding) gehad en moet ermee verder. Ik wordt kribbig van uitspraken als iedereen is mooi en je man vind je de mooiste. Ik ben niet de vrouw waarop hij verliefd is geworden, en dan blijf je samen omdat je al wat hebt opgebouwd, maar zeker niet omdat je de "mooiste" bent. Het doet pijn als hij dan verliefd wordt op een andere perfecte vrouw. Dat heeft niets met het topic te maken. Ik heb nog nooit initiatief genomen, ook vroeger niet, gewoon omdat dat niet in mijn aard ligt.
Ten eerste: er bestaat niet zoiets als objectief mooi. Begrippen als mooi en lelijk zijn per definitie subjectief. Objectief kun je zeggen dat je littekens hebt, dat je beschadigd bent, of misschien dat je sterk afwijkt van het heersende schoonheidsideaal.

Ik weet niet of ik jou mooi zou vinden of dat jouw man je mooi vindt, daarom doe ik geen uitspraak als 'je man vindt je de mooiste'. Ik heb ook niet gezegd dat iedereen mooi is. Ik heb je een oefening aangereikt om je oordeel over schoonheid en over jezelf te relativeren. Maar die hoef je natuurlijk niet te doen, het staat je vrij om alles wat jou hier aangereikt wordt wel of niet te gebruiken.

Je zegt dat je niet gelooft dat dit negatieve en pijnlijke beeld dat jij van jezelf hebt relevant is voor dit hele onderwerp. Mij lijkt het de kern van waar je mee zit en ook de kern van deze relatiekwestie die je hier op het forum neerzet.
pluk de nacht
Is het niet een idee om ditntopoc aan je man te laten lezen?
lisaviva schreef: ↑
20-10-2017 22:05
Dat heeft alles met het topic te maken. Jij vindt jezelf lelijk, vindt je man dat ook? Of heb jij al voor hem bepaald dat hij dat vindt?

Natuurlijk vindt hij dat ook. We praten daar niet over.

ouwewijsneus schreef: ↑
20-10-2017 22:10
TO, echt naar om te horen wat je overkomen is. Maar waarom geef je niet in het begin al aan wat de situatie nu werkelijk is. Als ik terugkijk naar mijn opmerkingen dan zouden die echt inhoudelijk anders zijn geweest.
Waarom?
ZaraZara100 schreef: ↑
20-10-2017 22:20
Dat ongeval heeft waarschijnlijk ook ergens een rol in het geheel, nl. over hoe jij over jezelf denkt.

Los daarvan: Wat wil je van ons horen of wat wil je bereiken met dit topic?

Ik weet het niet. Ik heb het gevoel dat we nu meer klem zitten als toen ik hier eerst schreef.
Hoe kan jij zeker weten dat jouw man je lelijk vindt als jullie daar nooit over praten? :idee:
Hoe weet je wat hij vindt als er niet over gepraat wordt?
Als hij je lelijk zou vinden zou hij geen seks met je willen. En had hij nooit aan je gevraagd waarom er geen seks tussen jullie meer is. Je gedachten zijn dus onlogisch. Dat wat jij denkt en voelt de waarheid lijkt maakt het nog niet waar. En je bent niet sympathiek bezig als je zonder met iemand te praten al invult wat hij volgens jou denkt en voelt. Je snapt wellicht minder dan je denkt.
JustcallmeTuT schreef: ↑
21-10-2017 10:10
Hoe kan jij zeker weten dat jouw man je lelijk vindt als jullie daar nooit over praten? :idee:

Omdat ik lelijk ben (of sterk afwijk van de norm, als je dit liever hoort). Daar kun je niet naast kijken. We hebben ermee leren leven.
Ik vind het lastig communiceren, hoor. Je antwoorden komen stug, star en onwillig over. Je vraagt raad, maar je lijkt geen kant op te willen.
Daarom nog maar eens de vraag: wat wil je bereiken tussen jou en je man?
Je blijft zó selectief reageren, en zo star en onbuigzaam, dat je een gesprek niet alleen met je man, maar ook met de goedwillende mensen hier die je proberen te helpen compleet onmogelijk maakt.
Maar Wat Wil Je Nou??
21-10-2017 11:53
Omdat ik lelijk ben (of sterk afwijk van de norm, als je dit liever hoort). Daar kun je niet naast kijken. We hebben ermee leren leven.
Jij hebt er kennelijk niet echt mee leren leven en je geeft jouw man geen ruimte om ook maar iets te zeggen over jullie relatie.
Wat jammer dat jij je zo minderwaardig voelt. Ik hoop echt dat je de moed gaat krijgen om professionele hulp te gaan zoeken.
:redrose:
Wat zonde dat jij je je uiterlijk laat beheersen in jullie relatie en dat jullie daar niet over praten. Wat krop je veel op. Lijkt me heel moeilijk. Je lijkt zo in jezelf gekeerd vol oordelen over jezelf en niet weten wat je nou eigenlijk wil. Ga praten, om daaruit te komen. En nee dat is denk ik niet met een half jaar opgelost. Waarschijnlijk weet je niet eens waar te beginnen. En met praten bedoel ik en met een professional en ook met je man.

Geef aan dat het niet goed gaat met je, dat je de intimiteit mist, dat je jezelf lelijk vindt en verwacht dat hij dat ook vindt. Anders ga je hier niet uitkomen. Ik wens het je echt toe dat je jezelf beter gaat voelen.
21-10-2017 11:53
Jij hoeft voor ons niet anders te verwoorden hoe je je voelt hoor, jij vindt jezelf lelijk dat is duidelijk. Dat is jouw waarheid. De waarheid van anderen (je man, kinderen, vrienden) echter, kan anders luiden. Misschien is hun oordeel aanzienlijk milder.
pluk de nacht
Koffiehagedis schreef: ↑
21-10-2017 12:01
Je blijft zó selectief reageren, en zo star en onbuigzaam, dat je een gesprek niet alleen met je man, maar ook met de goedwillende mensen hier die je proberen te helpen compleet onmogelijk maakt.

Ik heb het moeilijk om het te hebben over mijn uiterlijk. Ik weet zelf niet hoe het nu verder moet.
Je hebt je topic geopend op dinsdag. Het is nu zaterdag. Je hebt veel tips gekregen. Heb je al met je man gepraat?
Ik vind het idee dat hierboven geopperd wordt om dit topic aan je man te laten lezen wel een goeie. Het klinkt namelijk ingewikkeld, er speelt veel mee: je zelfbeeld, het beeld dat anderen volgens jou van je hebben, zijn verliefdheid op een ander.. je hebt moeite erover te praten, maar je hebt ergens wel behoefte om het over seks te hebben. En je kunt denk ik niet ontkennen dat deze zaken meespelen in de slaapkamer. Misschien helpt opschrijven en het hem laten lezen.

Veel sterkte. Ik hoop dat je een volgende stap gaat zetten :hug:
.
Jufjoke schreef: ↑
21-10-2017 13:22
Je hebt je topic geopend op dinsdag. Het is nu zaterdag. Je hebt veel tips gekregen. Heb je al met je man gepraat?

Ja.
.....?......
Wat is dit nou voor een reactie? En???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven