Werk & Studie alle pijlers

Doctorandus

21-10-2017 23:43 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is sinds kort afgestudeerd aan de universiteit ( in een vreemde taal) en mag zich sinds kort Drs. noemen. Ik ben supertrots en blij dat hij afgestudeerd is. Hij zelf ook maar er is iets wat hij nu graag wil doen maar hij weet niet hoe. Een paar jaar geleden is hij door een werkgever heel denigrerend en kinderachtig behandeld. Er werd zelfs gezegd dat hij de postafdeling maar moest gaan doen, omdat er niet meer in zat.....nu hij afgestudeerd is zou hij dit zijn ex-baas en dito collega’s graag willen laten weten. Maar er is geen functie waar hij met die studie zou kunnen solliciteren, dus het kan niet indirect via een brief. Het zou ook heel raar zijn om te gaan buurten omdat hij niet prettig is weg gegaan. Hoe kan hij het laten weten en inwrijven dat hij afgestudeerd is? Hij geeft aan het niet te kunnen laten rusten. Wie weet heeft iemand iets dergelijks ondernomen. Jullie adviezen zijn erg welkom!
ja ik vind het ook nogal overdreven allemaal maar sinds hij een paar weken geleden afgestudeerd is heeft hij het elke dag erover. Wil hem helpen en ook geen gezeur meer erover.
merel2014 schreef:
22-10-2017 00:02
Hij was een capabele werknemer. Heeft zich onzettend ingezet ( op andere werkplekken was het wel positief) maar dat werd totaal niet erkend. Hij werd op een gemene manier gepest.
Juist daarom moet hij erboven gaan staan.
Al was hij zo dom als het achterend van een varken (dat is een uitdrukking, toch?) dan nog hoeft hij niet gepest te worden.
Of je mooi of lelijk, dom of slim bent, daar kun je niet zo veel aan doen.
Jezelf misdragen door een ander te pesten (samen met je collega's natuurlijk want alleen, daarvoor zijn dit soort types vaak dan weer niet stoer genoeg) is gewoon sneu.
Dat kun je tegen je vriend zeggen en verder is een mooi leven opbouwen de beste wraak.
En niet meer aan die sneuerds denken verder.
merel2014 schreef:
22-10-2017 00:01
maar waarom zou je je laten kennen als je subtiel laat weten wat er van je geworden is? misschien leren zij er van om minder vooroordelen te hebben?
Zij weten waarschijnlijk niet eens meer dat ze dat gezegd hebben. Gebeurt soms dat je iets zegt wat op de ander een enorme indruk maakt, maar waar je zelf nooit meer aan denkt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik vind je vriend meer een aardappelandus.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Pesterijen op de werkvloer komen tegenwoordig heel vaak voor.
Wat als hij bij zijn volgende baan weer hiermee te maken krijgt want zijn Docterandus titel maakt hem niet opeens onaantastbaar.
Ik van mening dat je vriend beter in terapie kan gaan hiervoor daar heb je doorgaans meer aan dan wraak of wat dit ook voor moet stellen.
Hij kan zijn onderzoekswerk - waar hij is op gedoctoreerd - toevallig niet in de media krijgen?
Bblientje schreef:
22-10-2017 00:19
Pesterijen op de werkvloer komen tegenwoordig heel vaak voor.
Wat als hij bij zijn volgende baan weer hiermee te maken krijgt want zijn Docterandus titel maakt hem niet opeens onaantastbaar.
Ik van mening dat je vriend beter in therapie kan gaan hiervoor daar heb je doorgaans meer aan dan wraak of wat dit ook voor moet stellen.
Eens.
Afbeelding
Afbeelding
Jouw vriend kan nu denken heel 'slim' te zijn, maar door zijn houding gaat hij het nog heel moeilijk krijgen in zijn leven. Wat een mongool.
En dan.. is hij drs. Dat hij afgestudeerd is zegt helemaal niks over zijn functioneren. Hoeveel mensen hebben een diploma maar eigenlijk niet verdienen. Dat zegt niks over je vriend maar juist daarom als ik zijn ex werkgever was zou ik mijn schouders ophalen en juist beetje lachen. Want hij zit er nog mee, de ex werkgever niet. Zal hem een worst zijn.

Het gebeurt helaas vaker dat pesterijen helaas maar wees sterk en neem je verantwoordelijkheid om je neus op te kunnen halen en doorgaan. Dat je vriend dat niet kan jaren later, zegt eigenlijk heel wat over hem.
Denken en doen zijn 2 verschillende dingen he! Hij is als goed is nu volwassen genoeg om dit te kunnen begrijpen.
Bam!!!!
Ttass schreef:
22-10-2017 00:23
Afbeelding
Like!! :thumbsup:
Bam!!!!
Wil je vriend daar nou echt alleen maar theoretisch gaan solliciteren zodat ze zien dat hij een studie heeft afgerond? Wat raar.
Een titel geeft geen garantie op succes in je werk. Ook niet bij de Mc Donalds. Je vriend bewijst eerder het gelijk van die werkgever met zo'n rare en doorzichtige wraakactie.
merel2014 schreef:
21-10-2017 23:58
Hij wil ze geen kwaad doen, maar wil ze graag laten weten dat hij nu doctorandus is.
:woa:
:proud:
Moest ik direct aan denken na het lezen van de OP.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
violetskies schreef:
22-10-2017 00:18
Ik vind je vriend meer een aardappelandus.
:-D

Dit.
Verlaag je niet naar hetzelfde niveau, dat geeft aan dat bewezen IQ dus niet past bij het imho veronderstelde en bijpassende EQ. Iemand die blért dat je een dombo bent maakt toch niet dát je er dus een bent? Gedrag bepaalt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Oh. Wacht. Ze heet Merel. Zo'n hockeymeisje.
Nooit verlagen tot andermans niveau. Dus get over it en focus je op jezelf
Misschien had die werkgever gewoon gelijk? Ondanks z'n Doktoranders zwemdiploma in een vreemde taal (valt daar tegenwoordig nog brood in te verdienen)? Dat-ie nooit verder zal komen dan de postkamer?
Tjonge wat ongelooflijk sneu dit. Beter tijd besteden aan zijn werkelijke issues
Als jij je vriend niet kan overtuigen van de idiotie van deze actie, laat hem dan iig dit topic lezen.
Hee. Hij is wél Drs. he... moet je niet uitvlakken.
ik heb trouwens best een leuke tijd gehad toen ik op de postkamer werkte
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
22-10-2017 01:04
ik heb trouwens best een leuke tijd gehad toen ik op de postkamer werkte
Looser!
merel2014 schreef:
22-10-2017 00:02
Hij was een capabele werknemer. Heeft zich onzettend ingezet ( op andere werkplekken was het wel positief) maar dat werd totaal niet erkend. Hij werd op een gemene manier gepest.
Met een dergelijk bedrijf wil je toch geen connecties meer? Laat toch gaan.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven