Geld & Recht alle pijlers

Meningsverschil met Kruidvat

18-02-2009 16:27 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde een fotoboek maken en online bestellen en zag op de website van Kruidvat dat de grote fotoboeken 10 euro goedkoper waren. Ik besteld, maar de prijs die het programma aangaf, klopte niet. Ik wilde het boek wel graag hebben, dus heb het besteld en meteen een mail naar de klantenservice gestuurd.

Zij gaven aan dat het boek dat ik besteld had niet in de aanbieding was. Ik ben het hier niet mee eens. Op hun website staat namelijk fotoboek groot van 34,95 voor 24,95. In de software kun je kiezen voor een staand of liggend groot fotoboek. Ik heb het liggende fotoboek gekozen. Volgens Kruidvat is dit boek nou net niet in de aanbieding. Ik plak hieronder de links naar de plaatjes even, op hun website wordt niet specifiek genoemd dat alleen het staande boek goedkoper is. Wie kan mij advies geven?

Prijzen op 16 januari

Screenshot fotosoftware
ik denk dat er een disclaimer op de site staat waarop staat vermeld dat aangegeven prijzen altijd onder voorbehoud zijn, zulks ter beoordeling van de klantenservice..
Heb even gegoogled (heb even niets beters te doen )

Consumentenbond

Kassa

En verder vind ik via Google een hoop disclaimers waarin staat dat er geen rechten ontleend kunnen worden...

Maar wanneer het wettelijk geregeld is, kunnen ze daarin schrijven wat ze willen.
Dus eigenlijk kan ik ernaar fluiten, ondanks dat de informatie op het eerste oog misleidend is?
Hee, da's toevallig. Ik had vorig jaar bijna hetzelfde probleem. Bij mij was het alleen dat de aanbieding nog op de site stond, in het programma stond de gewone prijs, en volgens Kruidvat gold de aanbieding maar tot die ochtend. Dat stond alleen nergens op de site vermeld. Overigens zag ik de gewone prijs pas staan op de bevestiging, toen er dus al betaald was, in het programma stond wel de aanbiedingsprijs. Op mail werd eerst niet gereageerd, daarna begrepen ze mijn vraag steeds niet goed (...) en later kreeg ik dus te horen dat ik geen geld terug kreeg omdat het boek niet meer in de aanbieding was op het moment van bestellen. Ik heb gebeld met het Juridisch loket (het ging ook om een tientje, maar ik kan heel boos worden om dit soort dingen), en daar zeiden ze dat ik gelijk had: de aanbieding stond nog op de site, dus had ik recht op die prijs. Maar gelijk hebben is helaas niet altijd gelijk krijgen... Kruidvat weigerde pertinent terug te betalen.
Lijkt heel erg op hoe er bij mij gereageerd wordt Wen. Sterker nog: ik kreeg in eerste instantie een mail dat mijn klacht klopte en ik in de winkel toch 10 euro korting zou krijgen, waarna ik nog een mail kreeg met het antwoord dat het panorama (waarmee ze denk ik het liggende model bedoelen) boek niet in de aanbieding was.

Het gaat inderdaad maar om een tientje, maar ik kan hier heel kwaad om worden. Als ik dit geweten had, had ik het staande model besteld. Is even groot, dus had er ook alle foto's in kwijt gekund!
.
De foto's waren wel mooi van kwaliteit, maar no way dat ik daar nog eens een fotoboek bestel na dit akkefietje.
quote:elianne69 schreef op 18 februari 2009 @ 17:10:

Het is mij echt volledig onduidelijk. Ik zie nergens staan dat de aanbieding alleen op de staande versie van toepassing is. Ik heb ze een mailtje gezonden met de vraag om welke versie het gaat, ben benieuwd. Ik wil altijd graag de liggende versie maar als die duurder is laat ik het boek ergens anders maken.Ik ben benieuwd wat ze antwoorden!
quote:Duplex28 schreef op 18 februari 2009 @ 16:42:

Dus eigenlijk kan ik ernaar fluiten, ondanks dat de informatie op het eerste oog misleidend is?Dan heb je de links die ik heb toegevoegd niet goed gelezen denk ik...
quote:Anne1973 schreef op 18 februari 2009 @ 18:08:

[...]

Dan heb je de links die ik heb toegevoegd niet goed gelezen denk ik...Jawel, maar misschien begrijp ik het niet. Wat ik las was dat op het moment dat je de koop sluit je akkoord gaat met de prijs.
Quote uit een van de links:

De schapprijs is de juiste prijs, dus als de kassa een hogere prijs aangeeft, dan moet toch de schapprijs worden aangehouden, dus het prijskaartje, want daarop heeft u uw aankoopbeslissing gebaseerd. Die Halfordsvogel zat dus goed fout.

en

Vis heeft gelijk, maar nog wel een kleine aanvulling: de prijs op het kaartje moet wel reëel zijn! Staat er bijv. op het kaartje 9,99 en de werkelijke prijs is 99,99 dan moet de werkelijke prijs betaald worden.

Maar in dit geval was een prijs van 6,99 reëel en de verkoper had het dus voor die prijs moeten verkopen. Die verkoper moet voortaan zijn lesjes maar beter leren.

En een soortgelijke tekst staat ook in de andere link.
Kan je niet die mail uitprinten en meenemen waar in staat dat je 10 euro korting krijgt.Je kan het altijd proberen.
quote:_Sungirl_ schreef op 18 februari 2009 @ 23:44:

Kan je niet die mail uitprinten en meenemen waar in staat dat je 10 euro korting krijgt.Je kan het altijd proberen.Heb ik over gedacht. Helaas staat daar wel in dat de prijs op de opdrachtbevestiging (die per mail komt) klopt. Dat is niet zo.
Is het niet zo dat die prijs die vermeld staat de goedkoopste prijs is....en dat de daadwerkelijke prijs afhankelijk is van liggend of staand album en het aantal pagina's?

Zo heb ik ook eens gedacht voor een bepaalde prijs iets te bestellen maar bleek alleen liggend en het minste aantal pagina's te zijn, terwijl ik staand en meer pagina's wilde...
Jammer is dat.

Ik had 28 januari een fotoboek besteld bij de HEMA. Krijg ik een paar dagen later een mail waarin vermeld staat dat het tweede boek gratis is. Jammer dat ik het te vroeg besteld had.

Toch een mail gezonden naar de HEMA, Hierin meegedeeld dat als ik had geweten dat deze aanbieding er aan kwam ik had gewacht met bestellen. En vroeg of ik alsnog in aanmerking kon komen voor de aanbieding.

Dag later mailde zij me terug dat mijn bestelling was gecanceld en dat ze er 2 boeken van zouden maken.

Leve de HEMA!.

Heb ze van de week opgehaald en ze zijn prachtig.

Kruidvat en Hema gebruiken volgens mij dezlfde software voor foto albums.
quote:Zon_27 schreef op 19 februari 2009 @ 11:13:

Is het niet zo dat die prijs die vermeld staat de goedkoopste prijs is....en dat de daadwerkelijke prijs afhankelijk is van liggend of staand album en het aantal pagina's?

Zo heb ik ook eens gedacht voor een bepaalde prijs iets te bestellen maar bleek alleen liggend en het minste aantal pagina's te zijn, terwijl ik staand en meer pagina's wilde...Ik heb rekening gehouden met het aantal pagina's. Daar gaat het nu niet om. Het probleem is dat normaal gesproken een staand en liggend album even duur zijn. Kruidvat zegt nu dat die aanbieding alleen geldt voor een staand album. De liggende heeft de normale prijs. En dat snap ik niet, want ik kan dat nergens vinden.
quote:TjaTja schreef op 19 februari 2009 @ 13:48:

Jammer is dat.

Ik had 28 januari een fotoboek besteld bij de HEMA. Krijg ik een paar dagen later een mail waarin vermeld staat dat het tweede boek gratis is. Jammer dat ik het te vroeg besteld had.

Toch een mail gezonden naar de HEMA, Hierin meegedeeld dat als ik had geweten dat deze aanbieding er aan kwam ik had gewacht met bestellen. En vroeg of ik alsnog in aanmerking kon komen voor de aanbieding.

Dag later mailde zij me terug dat mijn bestelling was gecanceld en dat ze er 2 boeken van zouden maken.

Leve de HEMA!.

Heb ze van de week opgehaald en ze zijn prachtig.

Kruidvat en Hema gebruiken volgens mij dezlfde software voor foto albums.Kan mezelf ook wel voor de kop slaan, want ik was eerst bezig bij de HEMA te bestellen (software is overigens niet dezelfde, vind die van Kruivat gebruiksvriendelijker). Tot ik dus de andere aanbieding tegenkwam. Ik zou goedkoper uit zijn geweest en een groter album krijgen. Tja... Dat eerste dus niet!
Hoi,Even vlug doorgelezen.Heb ook duidelijk de 10 Euro korting gezien.Inderdaad wat iemand anders al schreef,de eerste mail van Kruidvat uitprinten.Naar de dichtsbijzijnde Kruidvat gaan en vragen naar chef of cheffin.Duidelijk zeggen dat je hier heel boos om bent en als ze over kleine letters beginnen,dat je dan zo langzamerhand wel een secretaresse in kan huren.Als je bij dit soort zaken ook al de kleine letters moet gaan lezen uit reklames is het eind toch zoek.Laat je niet te snel afschepen.Jij krijgt je 10 Euro wel,daar ben ik niet bang voor.Succes.Wel voet bij stuk houden houden zonder grof te worden.
Nog even een update: vriend heeft net gebeld met ze.

Ze blijven erbij dat de aanbieding maar voor 1 formaat geldt en dat ze niks kunnen doen voor ons. Wel zegt die telefoonmuts nog erbij: Oh, ik laat wel even snel de pagina aanpassen! Ja, doei!

We moeten dus een klachtenbrief schrijven.
quote:elianne69 schreef op 18 februari 2009 @ 17:10:

Het is mij echt volledig onduidelijk. Ik zie nergens staan dat de aanbieding alleen op de staande versie van toepassing is. Ik heb ze een mailtje gezonden met de vraag om welke versie het gaat, ben benieuwd. Ik wil altijd graag de liggende versie maar als die duurder is laat ik het boek ergens anders maken.Heb je al antwoord elianne?
.
quote:elianne69 schreef op 20 februari 2009 @ 22:10:

Dus hierbij: bestel geen fotoalbum bij het Kruidvat!

Ik sluit me hier helemaal bij aan!

(Heb trouwens toch nog maar een klachtenbrief naar ze verstuurd, zal weinig zin hebben maar het gaat me om het principe! Ook een kopie naar Tros Radar...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven