Zwanger! Uitgerekend juni 2018

10-10-2017 19:58 823 berichten
zwanger! uitgerekend in juni 2018

Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Naam&leeftijdKindjeUitgerekendAfsprakenBijzonderheden
LittledreamerTweede14 juni1 december termijnecho :heart:
Madeleine89Eerste20 juni10 november echo
Kersje25Tweede13 juni1 november echo
MucaTweede17 juni17 november
Charlie591Eerste16 juni28 november termijnecho
Lientjelotje
Farah868 juni17 november termijnecho :heart:
BlauwebesEerste10 junieind oktober vk
Marie-louise7 november echo
FragolisaEerste5 juni goede termijn echo gehad! :heart:
BobbieEerste10 juni9 november echo :heart:
Anja34Derde18 juni3 november echo
Muisje1117Derde
JippjanEerstejuni 201823 oktober echo :heart:
momtobejuneEerste 25 juni30 november termijn echo
vlinderTweede 9november echo
misstiekTweede/derde22 juni 7 december termijnecho:heart: :heart:

:hug: Lente en kleine liefde :hug:
anoniem_288375 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 21:02
92.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
...
lente18 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 17:02
99.25% gewijzigd
...
lente18 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 17:02
97.80% gewijzigd
Hi dames hier een twijfelachtige echo
Er was een mooi vruchtzakje te zien alleen geen kindje of hartslag echt duidelijk te zien. Onderin zagen we wel wat witte stippen maar niet echt te duiden als zeg maar. Ben namelijk 7.5
Volg week weer 1. Niet echt goed nieuws. Maar ook niet meteen een "het is niet goed" van de gyn. Gevoelsmatig zou ik echt duidelijk een vruchtje moeten zien
Heb alle symptomen en dikke buik dus ben er ff van in de war. De gyn zag ook verder niks abnormaals. Enige wat ontbrak is die hartslag en duidelijk vruchtje. Hebben jullie hier van gehoord
...
lente18 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 17:03
98.05% gewijzigd
Wat spannend al die echo's! Gefeliciteerd fragolisa!
En muisje wat irritant! Snap dat je de p in hebt, raar ook dat het gelijk drie weken later dan pas kan.
Jippjan, wat vervelend dat je niet een fijn kloppend hartje zag. Hopelijk is het volgende week wél zichtbaar. Ik weet ook niet hoe dat kan.
Littledreamer succes bij de echo vanavond! En waarom ik opeens toch een tweede wilde?
1. De hormonen begonnen weer op te spelen, niet zo erg als bij de eerste maar toch duidelijk genoeg om niet te negeren. Zo heb ik nu dus wel alle kleertjes vanaf maat 86 bewaard. Kleine maten dienen te worden gekocht, als het tenminste weer een meisje wordt (zo'n gevoel heb ik wel)
2. Onze dochter is echt dol op andere kindjes en het leek me voor haar echt top. Want
3. Ikzelf ben enig kind, mis af en toe ook wel iemand waarmee ik ben opgegroeid.

Mijn man hoefde niet zo nodig, heeft vooral het eerste jaar vrij veel stress aan de baby gehad, en zoals de meeste mannen, vind hij het vanaf ongeveer anderhalf/twee echt pas leuk worden. Onze dochter is ook heel ziek geweest toen ze anderhalf was, er bleek een goedaardige tumor in de hersenen te zitten. Ze konden alles verwijderen en het is weer helemaal goed gekomen, maar we waren haar wel bijna kwijt. Deze ervaring heeft er natuurlijk bij ons ook wel ingehakt.

Maar nu weer blij met deze zwangerschap, super spannend!

Heb zelf geen last van misselijkheid, maar vorige keer hielpen cola, zure dranken zoals sinaasappelsap en gember goed.
Echo was in orde. Kleine mini te zien met een kloppend hartje. Wel ben ik minder ver dan verwacht 6.3.. maar toen ik thuis eens goed de dagen telde vanaf de ovulatietest klopte de gemete termijn wel (ik was zelf iets te enthousiast met tellen geweest blijkbaar!) Een hele opluchting dus!
Jippjan; wat een onzekerheid zeg! Snap dat het je aan het twijfelen heeft gebracht als de gynaecoloog er nog niets over heeft kunnen zeggen.. hopelijk over een week goed nieuws!
@Jippjan Jammer dat er nog niet zo veel te zien was. Hebben ze uitwendig of inwendig gekeken? Bij uitwendige echo maakt het ook nog wel uit hoe stevig je bent, bij een wat dikkere buik zie je veel minder. Wat is jouw bouw? En klopte de meting wel? Want dan groeit ie blijkbaar wel.

@Muca Wat een heftig verhaal met je dochter zeg, hopelijk met de tweede minder problemen!

@littledreamer Gefeliciteerd met de goede echo!

@Muisje Wij hebben ook een echo bij een privékliniek laten maken hoor, veel te ongeduldig en had er wel 30,- voor over. Uiteindelijk heeft de lieve echoscopiste m op de verzekering gezet dus kostte het ons niks :)

Smiddags hadden we counselingsgesprek bij onze eigen verloskudige, althans, dat stond gepland.
Staat daar ineens een echoscopiste die vraagt waarom we nu al een echo krijgen :confused: Ik zei dat we net een echo hadden laten maken op eigen kosten en dat in de afspraken-email stond dat we nu voor counseling moesten komen, zegt ze "dan had je deze afspraak gisteren even moeten afzeggen, nu worden er kosten in rekening gebracht. Een ik heb nu echt geen tijd voor counseling, over 10 minuten komt de volgende". :steam:

Omdat we bijna een week later a terme zijn dan verwachten hebben we de termijnecho verplaatst naar 13 november (dan zie je meer) en dan zien we tegelijkertijd het counselingsgesprek. Ik heb ze nog even gemaild dat we dit zo nu hebben afgesproken, met ook het verzoek of ze geen kosten in rekening willen brengen voor deze verkeerd ingepland afspraak.
Jippjan; ik heb wel veel verhalen gelezen (ter voorbereiding, dat ik me niet rot schrik) dat het wel vaker voorkomt dat het rond 7 wk nog moeilijk kunnen zien maar dat het dan een week later wel goed is. Dus moed niet laten zakken :)

En verder gefeliciteerd Little Dreamer met de goede echo! :)

Vrijdag komt voor mij nu ook dichtbij, voelt zo niet-realistisch allemaal, denk dat het zien van wat er zit (hopelijk al, dan) wel een verschil gaat maken.

Verder: kwaaltjes honger (ja, dat kan ook nog ;)), en verschrikkelijke verstopping (heel fijn). Misselijk dus nog steeds niet. Dat dat maar lekker weg mag blijven ;)
...
lente18 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 17:03
99.50% gewijzigd
@Lente Nee hoor, ik woon in een noordelijke provincie in Nederland.
Bij mij konden ze het uitwendig goed zien juist omdat ik een volle blaas had. Bij een inwendige echo hoeft je blaas niet vol te zijn. Ik ben juist met een volle blaas gegaan omdat ik hoopte dat ze dan niet inwendig hoefden te kijken en dat heeft goed uitgepakt :)
Veel plezier vanmiddag!!!!
...
lente18 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 17:04
98.11% gewijzigd
Volgens mij doen ze idd eerst uitwendige echo poging met volle blaas en als dat niet goed te zien is moet je gaan plassen en doen ze inwendige poging :) bij mij stond wel in de brief dat als je voor echo komt vóór 9 weken de kans groot is dat t inwendig moet. Maar wie weet dus! Oh wat is het spannend!
Dank jullie voor jullie bemoedigende woorden. Deze arts dacht aan een blighted ovum of wel goed en moet het nog meer groeien. Ik heb inmiddels zelfs een site gevonden met veel soortgelijke verhalen sommige zien na 10 weken pas wat. Natuur is zo eigenzinnig em onvoorspelbaar en daar hou ik mij aan vast. Wel zeer spannend en ongewenst. Ik heb tegenstrijdige goede punten waardoor de arts twijfelt . Hcg goed gestegen steeds, geen bloed geen hevige kramp vanbinnen ziet alles er prima uit zoals hoort bij een zwangerschap , elke echo is de vruchtzak goed gegroeid. Oja is inwendig geweest.

Littledreamer fijn dat jij Een goede echo hebt gehad, zal een opluchting zijn!
@fragolisa en littledreamer..
Wat super van de echo's lekker van genieten...

@jippjan...
Kan het niet zijn dat je uiteindelijk toch minder ver bent dan je dacht? Zelf was er bij mijn eerste met 6 weken en 3 dagen al een boontje te zien met hartje.. maar dit was ook bijzonder zei ze.. dit kan ook later nog gebeuren. Gelukkig hoef je maar een weekje te wachten op de volgende echo. Hopelijk zie je dan een mooi boontje met hartje!

@muca.. wat een heftige tijdrit dat geweest zijn zeg. Verder wel heel herkenbaar met dat mijn vriend het als leuk begon te vinden vanaf 1 jaar. Eerste jaar kwam de zorg grotendeels op mij alleen terecht en had ik dan ook een huil baby 24/7.. met 7 weken destijds opgenomen voor 8 dagen vanwege het extreme huilen en toen kwamen ze ook achter dat ze koemelk allergie had en een heftige vorm van reflux. Daarna een hele andere baby meegekregen, alleen kon de eerste half jaar haar nergens mee nemen. Alleen thuis spelen, en wandelen buiten. Alles gaf haar te veel prikkels. Maar toch weer kriebels gek genoeg gekregen haha, maar heb geen zin in de babytijd.

En voor degene die bruin verlies had, kon de naam even niet onthouden:$ dat had ik ook met 7 weken bij mijn eerste, ik dacht toen gelijk ik krijg een miskraam had ook extreme krampen dat ik krom stond van de pijn. Achteraf had dat ook we maken met een hernia en bekkeninstabiliteit. Dat had ik helaas al vanaf 7 weken.! Hopelijk blijft het nu langer weg. Ben vandaag precies 5 weken, en blijf zo gespannen nog of het wel goed gaat. Herkennen jullie die spanning? En wat hielp bij jullie? Zelfs met verhuizing kan ik nog elk uur aandenken.
...
lente18 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 17:12
97.32% gewijzigd
Jeetje Lente18, wat een rot nieuws! Mag ik vragen wat er niet goed was? :-( heel veel sterkte!
...
lente18 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 17:05
98.10% gewijzigd
...
lente18 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 17:13
0.00% gewijzigd
Wat vreselijk balen Lente18! Sterkte!
Oh Lente18, wat vreselijk! :cry: Een heeeeele dikke knuffel voor jou!
Vind dit echt erg om te horen. Je leeft toch met iedereen mee. Ik lees elke dag, maar kan niet altijd reageren. Dit soort dingen vind ik zo rot. Hoelang ben je eigenlijk nu dan?
Eerlijk gezegd lijkt me het zo erg als er geen hartaktie te zien is op de eerste echo. Ik moet het hier ook nog maar zien en vooral realistisch blijven.
Kan me voorstellen dat je nu echt moet schakelen. Je stelt je al helemaal in op een baby in juni... hier althans wel.. hoop dat het “snel” en op natuurlijk wijze “op gang komt” en je geen curretage moet ondergaan... :-(
...
lente18 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 17:04
97.64% gewijzigd
Getsie
Hoever was je volgens de echo, en vruchtje was al overleden begrijp ik?
Sterkte!

Ik had mijn hcg terug en de gyn kort gesproken . Weer verdubbeld dat was een goed teken en weer een plusje zeg maar tegen de min. Volg week echo. Dan ben ik 9plus weken . En ja men denkt ook dat ik minder ver zou kunnen zijn als ik denk. Kan alle kanten op nog
Elke goede dag is er 1.
Sterkte Lente! Fijn dat het je lukt om het wat te relativeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven