Zwanger! Uitgerekend juni 2018
dinsdag 10 oktober 2017 om 19:58
zwanger! uitgerekend in juni 2018
Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Lente en kleine liefde
Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
| Naam&leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Afspraken | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|
| Littledreamer | Tweede | 14 juni | 1 december termijnecho | |
| Madeleine89 | Eerste | 20 juni | 10 november echo | |
| Kersje25 | Tweede | 13 juni | 1 november echo | |
| Muca | Tweede | 17 juni | 17 november | |
| Charlie591 | Eerste | 16 juni | 28 november termijnecho | |
| Lientjelotje | ||||
| Farah86 | 8 juni | 17 november termijnecho | | |
| Blauwebes | Eerste | 10 juni | eind oktober vk | |
| Marie-louise | 7 november echo | |||
| Fragolisa | Eerste | 5 juni | goede termijn echo gehad! | |
| Bobbie | Eerste | 10 juni | 9 november echo | |
| Anja34 | Derde | 18 juni | 3 november echo | |
| Muisje1117 | Derde | |||
| Jippjan | Eerste | juni 2018 | 23 oktober echo | |
| momtobejune | Eerste | 25 juni | 30 november termijn echo | |
| vlinder | Tweede | 9november echo | ||
| misstiek | Tweede/derde | 22 juni | 7 december termijnecho |
anoniem_288375 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 21:02
92.10% gewijzigd
dinsdag 24 oktober 2017 om 19:45
Ohh ik schrik echt van je bericht!! Wat ontzettend naar om te horen!
Wens je heel veel sterkte toe
Goed te horen dat je het goed kunt relativeren. Moet zeggen dat ik echt helemaal denk rondom deze zwangerschap dus lijkt me echt verschrikkelijk!!
Hopelijk komen er bij de meiden die aankomende dagen echos hebben wel goede berichten!
Wens je heel veel sterkte toe
Goed te horen dat je het goed kunt relativeren. Moet zeggen dat ik echt helemaal denk rondom deze zwangerschap dus lijkt me echt verschrikkelijk!!
Hopelijk komen er bij de meiden die aankomende dagen echos hebben wel goede berichten!
dinsdag 24 oktober 2017 om 21:29
Littledreamer wat fijn dat de echo toch goed was!
Lente, gelukkig kun je het relativeren, het is natuurlijk een stuk minder pijnlijk om in zo'n vroege fase een vruchtje te verliezen dan later op de rit, maar het blijft triest. Even omschakelen en hopelijk is het snel weer raak. Sterkte!
Fragolisa, ook een lekker verhaal bij de VK zeg, wat een trutten.. zeker met zwangere hormoonlevels, lijkt me niet te doen..
Op het werk hou ik het wel goed vol, beter dan de vorige keer volgens mij, maar vanaf negen uur lig ik op de bank geplakt. Ik heb een robotstofzuiger gekocht. Heb er gewoon de kracht niet voor haha.
Mijn collega is nu 13 weken zwanger. Ik heb nog niks gezegd, vraag me af of ze blij zijn als straks blijkt dat ik 6 weken later met verlof ga, we zijn maar met drie op de afdeling...
Voor de tabel, de eerste echo is gepland op 17 november. Eerste afspraak VK, arts en echo in het ziekenhuis. Dat duurt in mijn hoofd nog een eeuwigheid... maar ja als alles goed is dan, ben ik wel bijna 10 weken en kan ik het gelijk openbaar maken. Nu maar wachten..
Ben blij met dit forum als uitlaatklep! Kan manlief ook niet de hele avond hiermee lastig vallen en heb nog geen vriendinnen op de hoogte gebracht.
Lente, gelukkig kun je het relativeren, het is natuurlijk een stuk minder pijnlijk om in zo'n vroege fase een vruchtje te verliezen dan later op de rit, maar het blijft triest. Even omschakelen en hopelijk is het snel weer raak. Sterkte!
Fragolisa, ook een lekker verhaal bij de VK zeg, wat een trutten.. zeker met zwangere hormoonlevels, lijkt me niet te doen..
Op het werk hou ik het wel goed vol, beter dan de vorige keer volgens mij, maar vanaf negen uur lig ik op de bank geplakt. Ik heb een robotstofzuiger gekocht. Heb er gewoon de kracht niet voor haha.
Mijn collega is nu 13 weken zwanger. Ik heb nog niks gezegd, vraag me af of ze blij zijn als straks blijkt dat ik 6 weken later met verlof ga, we zijn maar met drie op de afdeling...
Voor de tabel, de eerste echo is gepland op 17 november. Eerste afspraak VK, arts en echo in het ziekenhuis. Dat duurt in mijn hoofd nog een eeuwigheid... maar ja als alles goed is dan, ben ik wel bijna 10 weken en kan ik het gelijk openbaar maken. Nu maar wachten..
Ben blij met dit forum als uitlaatklep! Kan manlief ook niet de hele avond hiermee lastig vallen en heb nog geen vriendinnen op de hoogte gebracht.
dinsdag 24 oktober 2017 om 22:29
Het hakt er wel in, die slechte berichten. Echt niet leuk.
Muca, wat ideaal, een robotstofzuiger!!! Ben jaloers, haha.
Ik had echt een vreselijke dag: zo misselijk! Vanochtend voor het eerst overgegeven. Geen slok koffie gehad. Maar wel de hele dag honger (grr). Ook echt vreselijk geslapen (elk uur van de klok gezien denk ik). Nu is ons matras al oud en nodig aan vervanging toe. Morgen maar eens op pad voor een nieuw bed.
Aan de andere kant is dit voor mij wel mooi nieuws, want misselijk=hcg=minder kans op een miskraam (wat ik al 4x heb gehad). Daar probeer ik maar steeds aan te denken. En nu lekker slapen!
Muca, wat ideaal, een robotstofzuiger!!! Ben jaloers, haha.
Ik had echt een vreselijke dag: zo misselijk! Vanochtend voor het eerst overgegeven. Geen slok koffie gehad. Maar wel de hele dag honger (grr). Ook echt vreselijk geslapen (elk uur van de klok gezien denk ik). Nu is ons matras al oud en nodig aan vervanging toe. Morgen maar eens op pad voor een nieuw bed.
Aan de andere kant is dit voor mij wel mooi nieuws, want misselijk=hcg=minder kans op een miskraam (wat ik al 4x heb gehad). Daar probeer ik maar steeds aan te denken. En nu lekker slapen!
woensdag 25 oktober 2017 om 06:59
Had gister voor het eerst het probleem “honger, maar nergens zin in” en vanmorgen/vannacht voor het eerst wat misselijk. Gelukkig wél zin in een kom Cruesli dus nu is t over (dat is dan weer makkelijk opgelost
).
Jullie misselijkheid klinkt wel een stuk vervelender!
Pff, wilde wel dat ik die echo vast gehad had. Zeker met verhaal hier dat niet goed was, wil ik er ook niet al te erg naar uitzien. Maar goed, t is niet alsof je er wat aan kan doen, dus gewoon rustig afwachten maar.
Jullie misselijkheid klinkt wel een stuk vervelender!
Pff, wilde wel dat ik die echo vast gehad had. Zeker met verhaal hier dat niet goed was, wil ik er ook niet al te erg naar uitzien. Maar goed, t is niet alsof je er wat aan kan doen, dus gewoon rustig afwachten maar.
woensdag 25 oktober 2017 om 07:25
Goedemorgen meiden...was gister bezig met een berichtje tikken om te reageren op de leuke maar ook verdrietige berichten...maar werd afgeleid door mn kleine vriend.
Ik kan helaas niet hetzelfde bericht alsnog sturen want hier ook geen leuke ontwikkeling.
Een miskraam bij precies 6 weken.
Heel bizar ik werd een uur geleden wakker van een droom over een miskraam. Toch wakker dus even naar het toilet. Voelde het meteen toen ik opstond. Toch even flink schrikken en slikken. Nu alweer flinke afleiding van de kleine dreumes dus het gaat weer goed
Ik kan helaas niet hetzelfde bericht alsnog sturen want hier ook geen leuke ontwikkeling.
Een miskraam bij precies 6 weken.
Heel bizar ik werd een uur geleden wakker van een droom over een miskraam. Toch wakker dus even naar het toilet. Voelde het meteen toen ik opstond. Toch even flink schrikken en slikken. Nu alweer flinke afleiding van de kleine dreumes dus het gaat weer goed
woensdag 25 oktober 2017 om 12:44
Hé meiden.
Mag ik ook meeschrijven?
Nu ong 6,5 week zwanger van tweede, zo onwerkelijk en spannend allemaal!
Vooral buikpijn af en toe en begin sneller moe te worden. En honger op m'n werk! Haha, herken ik van de eerste.
9 nov eerste echo met 8,5 week en vind die tijd tot dan zo lang duren! Wil graag zekerheid.
Ik ga even bijlezen.
Groetjes
Mag ik ook meeschrijven?
Nu ong 6,5 week zwanger van tweede, zo onwerkelijk en spannend allemaal!
Vooral buikpijn af en toe en begin sneller moe te worden. En honger op m'n werk! Haha, herken ik van de eerste.
9 nov eerste echo met 8,5 week en vind die tijd tot dan zo lang duren! Wil graag zekerheid.
Ik ga even bijlezen.
Groetjes
woensdag 25 oktober 2017 om 16:35
Kleineliefde: wat een verdrietig nieuws, heel veel sterkte! Hopelijk zien we je snel terug.
Vlinder, welkom hier!
Hier gelukkig wel goed nieuws! Vandaag de eerste echo gehad, wat was ik zenuwachtig! Maar gelukkig zag alles er goed uit. 1,15 cm en een kloppend hartje. De zwangerschap is geschat op 7,5 weken met een uitgerekende datum op 10 juni. 17 november hebben we de termijnecho.
Er werd wel een cyste gezien achter mijn baarmoeder. Als het goed is komt dit door zwangerschapshormonen en verdwijnt het vanzelf weer bij 12 weken.
Was er bij de dames die een echo gehad hebben ruimte voor jullie man om bij je te zitten? Bij ons helemaal niet, dat vond ik wel een beetje vreemd!
Vlinder, welkom hier!
Hier gelukkig wel goed nieuws! Vandaag de eerste echo gehad, wat was ik zenuwachtig! Maar gelukkig zag alles er goed uit. 1,15 cm en een kloppend hartje. De zwangerschap is geschat op 7,5 weken met een uitgerekende datum op 10 juni. 17 november hebben we de termijnecho.
Er werd wel een cyste gezien achter mijn baarmoeder. Als het goed is komt dit door zwangerschapshormonen en verdwijnt het vanzelf weer bij 12 weken.
Was er bij de dames die een echo gehad hebben ruimte voor jullie man om bij je te zitten? Bij ons helemaal niet, dat vond ik wel een beetje vreemd!
woensdag 25 oktober 2017 om 17:25
Ook hier toch goed nieuws. Ik heb zelf. Het gevoel gehad dat t goed zit en door vroege echo's is er heel veel onzekerheid geplant bij mij. Alles is inmiddels afgestreept, geen bbz geen dun baarmoederslijmvlies geen teken van beginnend miskraam stijgend hcg groeiend vruchtzakje (hij was in 1.5 weer gegroeid. Uitgesloten vandaag dat het een windei is. Ze snapte niet dat sar is gezegd want dat lijkt er niet op. Ik ben gewoon vroeger dan ik dacht. En het klopt dat je dan nog niks kan zien . Want geen vruchtje gezien maar dat klopt met de grootte van het vruchtzakje . We moeten de baby tijd gunnen om in zijn tempo te laten groeien want niet elke baby maakt gebruik van die 2 gratis weken die erbij opgeteld word zei ze
Het is een marge die dokters erbij bedacht hebben omdat het kan verschillen. Kindjes maken ook groeispurten waardoor het ineen weer op schema ligt, de natuur is eigenzinnig En dat is ook zo
Dus voor nu voorlopig geen echo's ik ga genieten en dingen los laten (waaronder Google
) en over 3 of 4 weken en alles gaat goed dan maar meer is een echo.
Gefeliciteerd Farah!
Dus voor nu voorlopig geen echo's ik ga genieten en dingen los laten (waaronder Google
Gefeliciteerd Farah!
woensdag 25 oktober 2017 om 19:11
Hallo allemaal! Ook ik zou me graag willen aansluiten hier! Eigen berekening is dat ik 25 juni uitgerekend ben! Dus nu bijna 5,5 week Suuper spannend!! Het is de eerste dus alles is nieuw!
Niet veel kwaaltjes hier wat natuurlijk heel fijn is! Sneller last van moeiheid en wat last van mijn buik, wat het tegelijkertijd ook wel weer spannrnd maakt!
16 november pas de eerste echo, dan ben ik waarschijnlijk 8,5 week maar voor mn gevoel duurt elke dag een eeuwigheid, laat staan de komende 3 weken.
Komt denk ik ook omdat we het aan niemand verteld hebben en sowieso willen wachten tot de 1e echo en misschien nog wat langer. Tijd zal het leren maar wat is dat moelijk zeg!!
Groetjes!
Niet veel kwaaltjes hier wat natuurlijk heel fijn is! Sneller last van moeiheid en wat last van mijn buik, wat het tegelijkertijd ook wel weer spannrnd maakt!
16 november pas de eerste echo, dan ben ik waarschijnlijk 8,5 week maar voor mn gevoel duurt elke dag een eeuwigheid, laat staan de komende 3 weken.
Komt denk ik ook omdat we het aan niemand verteld hebben en sowieso willen wachten tot de 1e echo en misschien nog wat langer. Tijd zal het leren maar wat is dat moelijk zeg!!
Groetjes!
woensdag 25 oktober 2017 om 22:44
Fijn om ook weer even goede echo's te horen!!
@vlinder wat grappig dan zijn onze kids bijna even oud. Die van mij is van 4-8-16;)
@momtobejune2018..
Zooo herkenbaar, elke dag voelt lang. Het blijft altijd spannend de eerste 12-16 weken. Dit is nu dan mijn tweede zwangerschap, ik had verwacht dat ik er dan wel ontspannen in zou staan. Maar ben helaas gewoon een stresskipje..
ik probeer het los te laten, maar het speelt continu in mijn achterhoofd mee, wat als het fout gaat. Lijkt me echt heel heftig om mee te moeten maken, je stelt je toch al helemaal op een data in. Maar goed genoeg gestrest, lekker slapen en morgen weer een dag extra te tellen haha.
@vlinder wat grappig dan zijn onze kids bijna even oud. Die van mij is van 4-8-16;)
@momtobejune2018..
Zooo herkenbaar, elke dag voelt lang. Het blijft altijd spannend de eerste 12-16 weken. Dit is nu dan mijn tweede zwangerschap, ik had verwacht dat ik er dan wel ontspannen in zou staan. Maar ben helaas gewoon een stresskipje..
donderdag 26 oktober 2017 om 09:34
Welkom vlinder en momtobejune!
@Jippjan Gelukkig dat er niks aan de hand is, die kleine moet dus lekker gaan groeien
@Farah Bij het echo-centrum waar wij zijn geweest voor de vroege echo was er een stoel naast de onderzoeksbank voor de partner en konden we samen kijken naar het grote televisiescherm aan de muur. Bij de verloskundige is er niet zo'n scherm, maar volgens mij staat daar ook een stoel voor de partner. Vreemd dat dat er bij jou niet was! Moest hij dan staan?
@Jippjan Gelukkig dat er niks aan de hand is, die kleine moet dus lekker gaan groeien
@Farah Bij het echo-centrum waar wij zijn geweest voor de vroege echo was er een stoel naast de onderzoeksbank voor de partner en konden we samen kijken naar het grote televisiescherm aan de muur. Bij de verloskundige is er niet zo'n scherm, maar volgens mij staat daar ook een stoel voor de partner. Vreemd dat dat er bij jou niet was! Moest hij dan staan?
donderdag 26 oktober 2017 om 17:24
Of de kamer uit bij de echo omdat t te vol was? Dat zou wel heel erg zijn 
Welkom momtobe! Ook eerste kindje
(vond het zo leuk toen ze dat aan de telefoon bij de vlk zeiden, “en het is je eerste kindje?”, alsof je dan extra voelt “oh ja, (als alles goed gaat) komt er dus een kindje!”)
Ik heb morgen m’n echo, ik vind het zo spannend! En niet alleen maar leuk, maar ook best eng-spannend, zeker na alle minder fijne verhalen hier. Maar het is denk ik ook niet verkeerd om enigszins voorbereid op mogelijke teleurstelling naar de echo te gaan. Heeeeel heel heel benieuwd.
Welkom momtobe! Ook eerste kindje
Ik heb morgen m’n echo, ik vind het zo spannend! En niet alleen maar leuk, maar ook best eng-spannend, zeker na alle minder fijne verhalen hier. Maar het is denk ik ook niet verkeerd om enigszins voorbereid op mogelijke teleurstelling naar de echo te gaan. Heeeeel heel heel benieuwd.