Verzuurde puber over slaapkamer
donderdag 26 oktober 2017 om 21:55
Ik ben de oudste dochter en heb ervaren hoe ouders altijd het hardst aangeven: Ik hou van mijn kind onvoorwaardelijk.
Dat geeft het idee, dat die liefde er is 100% en minstens 18 jaar.
Maar van de 1 na grootste slaapkamer op mijn 10de, belande ik op zolder.
Was best groot, maar wel tussen de opgeslagen spullen, wasdroger en geen deur.
En mijn jongere broer kreeg die 1 na grootste slaapkamer.
Wat gaf dat een frustratie tussen de dochter/moeder band. Maar ik liet het maar zo.
Wel gaf het heel erg aan, ze is nu 16 en het aftellen is begonnen, niet echt dat 100% gevoel er aan over gehouden.
Tot dat ik een tijd geleden bij een kennis kwam en ik zag dat haar oudste ook niet meer de 1 na grootste kamer heeft, daar waar ze begon als
eerste kind. Nee, ook zij had nu de kleinste slaapkamer, want haar jongere zusje had die 1 na grootste slaapkamer.
Ik zag wel in dat het uit praktische overweging zou kunnen zijn, meer speelgoed etc.
Maar welke impressie geef je, mag een dochter verzuurd zijn, gewoon omdat zij het toen niet begreep en het oneerlijk vond.
Dat geeft het idee, dat die liefde er is 100% en minstens 18 jaar.
Maar van de 1 na grootste slaapkamer op mijn 10de, belande ik op zolder.
Was best groot, maar wel tussen de opgeslagen spullen, wasdroger en geen deur.
En mijn jongere broer kreeg die 1 na grootste slaapkamer.
Wat gaf dat een frustratie tussen de dochter/moeder band. Maar ik liet het maar zo.
Wel gaf het heel erg aan, ze is nu 16 en het aftellen is begonnen, niet echt dat 100% gevoel er aan over gehouden.
Tot dat ik een tijd geleden bij een kennis kwam en ik zag dat haar oudste ook niet meer de 1 na grootste kamer heeft, daar waar ze begon als
eerste kind. Nee, ook zij had nu de kleinste slaapkamer, want haar jongere zusje had die 1 na grootste slaapkamer.
Ik zag wel in dat het uit praktische overweging zou kunnen zijn, meer speelgoed etc.
Maar welke impressie geef je, mag een dochter verzuurd zijn, gewoon omdat zij het toen niet begreep en het oneerlijk vond.
zaterdag 28 oktober 2017 om 07:59
Verhuizen? Hier heeft iedereen een eigen kamer, dat is toch al luxe?NYC schreef: ↑27-10-2017 10:48Ik heb me werkelijk nooit drukgemaakt dat mijn jongere zusje een grotere slaapkamer (en grotere douche) kreeg dan ik. Huis was groot genoeg voor ieders privacy. Dat betwijfel ik bij ons huidige huis voor onze kinderen maar ze zijn nu nog klein (4 en bijna 2) en hebben hier drie slaapkamers boven. Wij de grote, de oudste heeft de middelgrote slaapkamer, de jongste de kleinste kamer. Ik denk dat we tzt de zolder laten verbouwen zodat de jongste daar kan slapen maar dan wel een deur heeft tussen de opbergspullen en de wasmachine. Nog beter: verhuizen.
Zo te lezen lukt dat bij jullie ook, met zelfs nog de mogelijkheid om een extra kamer te maken.
Hoe veel kamers heb je nodig?
Be yourself, but maybe not always.
Week 28 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 28 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 28 oktober 2017 om 10:53
In elk geval grotere kamers. Meerdere badkamers zal er denk ik wel niet in zitten. Nooit bewust van geweest wat een luxe van privacy en rust dat is geweest.
Maar we zien wel. Het zijn nu nog kleine jongens maar ik kan me weinig voorstellen om met twee pubers in dit huis te wonen. Die hebben toch veel meer ruimte nodig of privacy tenminste? Maar we zien we hoor, wellicht rol je daar vanzelf in.
zaterdag 28 oktober 2017 om 18:22
NYC schreef: ↑28-10-2017 10:53In elk geval grotere kamers. Meerdere badkamers zal er denk ik wel niet in zitten. Nooit bewust van geweest wat een luxe van privacy en rust dat is geweest.
Maar we zien wel. Het zijn nu nog kleine jongens maar ik kan me weinig voorstellen om met twee pubers in dit huis te wonen. Die hebben toch veel meer ruimte nodig of privacy tenminste? Maar we zien we hoor, wellicht rol je daar vanzelf in.
Allemaal een wastafel op hun kamer neemt hier al zo veel druk weg van de badkamer. Echt heel fijn. Douchen doen ze in de avond en in de ochtend is de badkamer alleen voor man en mij. En dat is soms al druk genoeg.