Ik durf niet...

29-10-2017 00:54 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Een aantal maanden geleden heb ik het uitgemaakt met mijn ex-vriend, hij was manipulatief, sloeg en loog en was vooral extreem jaloers en bezittelijk. Ik ben zelf 21 en hij 27, we hebben 5 jaar een relatie gehad.

Hij bleef, en blijft contact zoeken in negatieve zin. Maar na een kort aantal maanden huilen, tijd voor mezelf nemen en ademen is het gebeurt: ik ben een nieuw iemand tegen gekomen. Hij is leuk, lief, en als hij lacht dansen zijn ogen een beetje.

En nu ben ik dus verliefd. Helemaal kut. Ten eerste is mijn relatie van 5 jaar nog niet zo lang uit nu, dus heb ik het idee dat het veelste vroeg is. Zeker omdat mijn ex nog contact blijft zoeken.

En ten tweede durf ik gewoon niet. De jongen in kwestie vind mij ook leuk, dat weet ik. Ik heb met hem gezoend. Ik ben zelfs bij hem blijven slapen omdat we een film gingen kijken en dat wat uitliep. En toen raakte hij me aan, en ik verstijfde, ookal woú ik het wel. Hij had daar alle respect voor, iets waarvan ik zo erg schrok dat ik in huilen uitbarstte en hij me gelijk op mijn aller lelijkst zag. Hij liep weg zonder iets te zeggen, waarop ik al dacht dat ik het echt verkloot had, kwam 'ie terug, met een wollen plaid en een grote beker chocomelk om me op te vrolijken.

En nu weet ik het gewoon niet meer. Ik weet niet meer hoe ik moet liefhebben, niet hoe ik seks kan hebben en er van kan genieten, ik weet niet of ik uberhaupt wel weet hoe een relatie werkt. En ik weet niet of ik niet veel te hard van stapel aan het lopen ben, en straks misschien wel weer in zo'n situatie beland.

Iemand tips, ideeën, soort gelijke verhalen?
Ik zou me wel openstellen, hij klinkt als een leuke kerel. Wees gewoon eerlijk in je communicatie naar hem toe en geef aan dat je het rustig aan wil doen. Je komt jezelf vroeg of laat toch tegen dus je kan evengoed nu door de zure appel heenbijten.
Bedankt voor je reactie. Dat ik ooit door die appel heen moet weet Ik, maar het is nu zo snel na die andere relatie dat ik ook afvraag of dit nu slim is
Wat Bloody Mary al aangaf, wees gewoon open en eerlijk. Het klinkt inderdaad als een leuke jongen en als hij dat inderdaad blijkt te zijn dan zal hij alle respect hebben dat je ivm vorige relaties wellicht wat issues hebt en niet te hard van stapel wil lopen. Ik herken je gevoel wel heb zelf ook in een soortgelijke relatie gezeten en heeft ook impact op mij gehad maar probeer ervoor te waken dat je door je ex je gaat afsluiten van wel leuke mannen.

Wees gewoon open en dan zie je vanzelf of het uitpakt op die manier die voor jou prettig is.
Niet te veel over nadenken en lekker van genieten. Het hoeft toch niet meteen een relatie te zijn? Gewoon lekker daten en plezier maken 8-) en dan zie je wel waar het uit komt.
In ieder geval je ex blokkeren.
Inderdaad absoluut je ex laten weten dat je geen contact meer wil en hem blokkeren.
Misschien is het wel wat te vroeg om iets nieuws te beginnen maar het is nu zo. Het lijkt een leuke man en de moeite waard om een kans te geven. Ze zijn dun gezaaid dus zou ik hem niet opgeven.
Als je ex uit het beeld verdwijnt ga je die tijd makkelijker achter je kunnen laten.
Gewoon gaan! Zo te zien lijkt deze man leuk en lief te zijn. Het ergste wat je kan gebeuren is dat hij ook niks blijkt te zijn. Maar wie niet waagt, wie niet wint.
Het maakt niet uit dat je kortgeleden nog met een ander was. Wat wel uitmaakt is dat je nog niet over die periode heen bent. In een andere ‘relatie’ stappen als je emotioneel nog zo ‘labiel’ bent is geen goed idee.
Je kunt gezellig gaan daten met deze leuke man, maar neem niet je sores uit het verleden mee naar deze nieuwe situatie. Belast deze man niet met jouw verdriet om een ex. Dan wordt het niets, want dan is het meteen al niet gelijkwaardig. Je wilt niet dat hij je psycholoog wordt i.p.v. je lover.
Zolang jij moet huilen als een man je aanraakt, dan ben je nog niet klaar voor een relatie.
Doe rustig aan met deze man. Spreek met hem af, maar skip dan nog even het blijven slapen gedeelte.
Er is geen wetmatigheid die voorschrijft dat je naar een relatie van X duur een Y tijd vrijgezel moet zijn. Als je echt verliefd bent op deze jongen, kan je dat ook als teken zien dat je het weer toelaat. En dat ben je, even uit je OP gekopieerd "Hij is leuk, lief, en als hij lacht dansen zijn ogen een beetje. "

Wees open en eerlijk naar hem. Stel je kwetsbaar op. Hij klinkt alsof hij daar wel mee om kan gaan.

Je bent 21 en hebt 5 jaar relatie gehad. Dus lijkt me je eerste serieuze relatie. En dat is dus nu even je referentiekader. Een niet zo fraai referentiekader, met dank aan je ex. Geniet van de aandacht van deze nieuwe man en ga nieuwe ervaringen aan.

Tot slot: blokkeer je ex.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Eens met laatste reactie. En er is ook niets mis mee om even voor jezelf te kiezen en alleen te blijven als je daar behoefte aan hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven