Ben ik onredelijk?
zondag 29 oktober 2017 om 10:07
Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik wonen nu ongeveer een 3 maanden samen. Het samenwonen gaat goed, alleen merk ik wel dat we elkaar nu minder zien dan eerst. Voordat we officieel een eigen appartement hadden, waren we vrijwel altijd in elkaars huis. Nu is dat toch minder. Door de weeks zijn we allebei heel druk dus dan eten en slapen we eigenlijk alleen samen. We zijn nog vrij jong, maar al wel lang samen en eigenlijk hadden we er beiden geen behoefte meer aan om te gaan stappen. Nu is mijn vriend de afgelopen maand letterlijk ieder weekend weg gegaan met vrienden, waardoor hij op de dag erna bij mij chagrijnig was vanwege het vele drinken. Voor de komende 2 weken heeft hij alweer iets gepland met zijn 'nieuwe vrienden'. Vroeger gingen we vaak samen stappen, met een vaste groep vrienden, maar tegenwoordig vraagt hij mij niet mee. Zijn nieuwe vrienden ken ik dan ook niet. Het probleem is dus dat hij opeens weer ieder weekend gaat stappen en dat we nooit meer iets samen doen (de afgelopen 2 maanden). Hij weet dat ik het niet leuk vind als hij te vaak gaat stappen, mede omdat hij veel te veel drinkt en zijn grenzen niet kent. Als ik het hier met hem over heb, wordt hij boos. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de situatie verandert zonder dat hij het gevoel krijgt dat ik hem van zijn nieuwe vrienden afpak? Of ben ik onredelijk en moet ik hem gewoon zijn eigen ding laten doen?
Mijn vriend en ik wonen nu ongeveer een 3 maanden samen. Het samenwonen gaat goed, alleen merk ik wel dat we elkaar nu minder zien dan eerst. Voordat we officieel een eigen appartement hadden, waren we vrijwel altijd in elkaars huis. Nu is dat toch minder. Door de weeks zijn we allebei heel druk dus dan eten en slapen we eigenlijk alleen samen. We zijn nog vrij jong, maar al wel lang samen en eigenlijk hadden we er beiden geen behoefte meer aan om te gaan stappen. Nu is mijn vriend de afgelopen maand letterlijk ieder weekend weg gegaan met vrienden, waardoor hij op de dag erna bij mij chagrijnig was vanwege het vele drinken. Voor de komende 2 weken heeft hij alweer iets gepland met zijn 'nieuwe vrienden'. Vroeger gingen we vaak samen stappen, met een vaste groep vrienden, maar tegenwoordig vraagt hij mij niet mee. Zijn nieuwe vrienden ken ik dan ook niet. Het probleem is dus dat hij opeens weer ieder weekend gaat stappen en dat we nooit meer iets samen doen (de afgelopen 2 maanden). Hij weet dat ik het niet leuk vind als hij te vaak gaat stappen, mede omdat hij veel te veel drinkt en zijn grenzen niet kent. Als ik het hier met hem over heb, wordt hij boos. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de situatie verandert zonder dat hij het gevoel krijgt dat ik hem van zijn nieuwe vrienden afpak? Of ben ik onredelijk en moet ik hem gewoon zijn eigen ding laten doen?
zondag 29 oktober 2017 om 10:16
Als we samen zijn is er geen probleem. Ook vind hij het niet erg om huishoudelijke taken op zich te nemen, omdat ik een drukke baan heb. Het probleem zit hem dus meer in de weekenden wanneer hij gaat stappen. Het afgelopen jaar zijn we overigens alleen wezen stappen op bijzondere dagen, zoals oud&nieuw. Ik voel me nu hij steeds weg gaat nogal in de steek gelaten, aangezien ik nu regelmatig op zaterdagavond alleen thuis zit.
zondag 29 oktober 2017 om 10:21
Nou wat een schat!anoniem0130113 schreef: ↑29-10-2017 10:16Als we samen zijn is er geen probleem. Ook vind hij het niet erg om huishoudelijke taken op zich te nemen, omdat ik een drukke baan heb. Het probleem zit hem dus meer in de weekenden wanneer hij gaat stappen. Het afgelopen jaar zijn we overigens alleen wezen stappen op bijzondere dagen, zoals oud&nieuw. Ik voel me nu hij steeds weg gaat nogal in de steek gelaten, aangezien ik nu regelmatig op zaterdagavond alleen thuis zit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 29 oktober 2017 om 10:25
Y
Hij kan niet tegelijkertijd thuis zijn en met zijn nieuwe vrienden omgaan.
Wat is er trouwens gebeurd met zijn oude vrienden dat hij opeens allemaal nieuwe heeft?
Ik vind je niet onredelijk. Hij heeft een relatie met jou. Dan mag je ook verwachten dat hij tijd vrij maakt voor jou.
Wel elk weekend gaan stappen zonder jou en vervolgens niets leuks met jou willen doen is niet normaal. Ik zou trouwens geen man willen die elk weekend dronken thuis komt.
Wat jij wil kan niet.anoniem0130113 schreef: ↑29-10-2017 10:07Hoe kan ik ervoor zorgen dat de situatie verandert zonder dat hij het gevoel krijgt dat ik hem van zijn nieuwe vrienden afpak? Of ben ik onredelijk en moet ik hem gewoon zijn eigen ding laten doen?
Hij kan niet tegelijkertijd thuis zijn en met zijn nieuwe vrienden omgaan.
Wat is er trouwens gebeurd met zijn oude vrienden dat hij opeens allemaal nieuwe heeft?
Ik vind je niet onredelijk. Hij heeft een relatie met jou. Dan mag je ook verwachten dat hij tijd vrij maakt voor jou.
Wel elk weekend gaan stappen zonder jou en vervolgens niets leuks met jou willen doen is niet normaal. Ik zou trouwens geen man willen die elk weekend dronken thuis komt.
zondag 29 oktober 2017 om 10:28
Je zegt dat jullie er beiden geen behoefte meer aan hadden om veel te gaan stappen. Vervolgens gaat je vriend voortdurend stappen, dus misschien is hij daarin niet helemaal eerlijk geweest. Maar wat is het alternatief? Thuis op de bank? Misschien wil hij wel wat samen met jou doen, als het ook iets van uitgaan is?
Dat hij je niet meevraagt met zijn nieuwe vrienden snap ik wel. Je wil niet altijd alles als stel doen, je hebt ook ieder je eigen vrienden. Maar misschien kunnen jullie weer eens uit met de vrienden die je wel al kent?
Als je niet samenwoont kun je lekker in je eentje uitkateren, zonder dat je er een ander mee lastig valt. Nu is het vervelend voor jou. Ik vind het lastig, want 24 is een leeftijd waarop veel mensen nog graag ieder weekend uitgaan en het is wat jong om dat op te geven.
Tegelijkertijd moet het ook niet zo zijn dat omdat je toch al samenwoont, je dus geen moeite meer hoeft te doen om samen iets leuks te doen. Ik denk niet dat het onredelijk is om dat aan te kaarten.
Dat hij je niet meevraagt met zijn nieuwe vrienden snap ik wel. Je wil niet altijd alles als stel doen, je hebt ook ieder je eigen vrienden. Maar misschien kunnen jullie weer eens uit met de vrienden die je wel al kent?
Als je niet samenwoont kun je lekker in je eentje uitkateren, zonder dat je er een ander mee lastig valt. Nu is het vervelend voor jou. Ik vind het lastig, want 24 is een leeftijd waarop veel mensen nog graag ieder weekend uitgaan en het is wat jong om dat op te geven.
Tegelijkertijd moet het ook niet zo zijn dat omdat je toch al samenwoont, je dus geen moeite meer hoeft te doen om samen iets leuks te doen. Ik denk niet dat het onredelijk is om dat aan te kaarten.
zondag 29 oktober 2017 om 10:29
Uit de openingspost krijg ik de indruk dat jullie bijna nooit samen zijn.
zondag 29 oktober 2017 om 10:33
Ik zou hem vertellen dat je snapt dat hij het leuk vind om te stappen maar iedere zondag sjaggie naast me, dat je dat niet meer accepteert. Je mag best aangeven wat je niet leuk vindt, dat het een x gebeurd ala maar ieder weekend zou ik niet accepteren dan drink je maar minder!
Verder voor jou, ik zou mijn vriendinnen opzoeken. En rap ook! Waarom stap jij niet meer met jouw vriendinnen? Of bioscoopje pakken of weet ik veel wat als je niet van stappen houdt, maar waar zijn jouw vriendinnen in je leven? Belangrijk hoor! Heb je ze niet meer, nieuwe veiendinnen maken adviseer ik je dan, je hebt vast wel een leuke collega, of iemand anders in je omgeving. Ga daar eens koffie mee drinken en bouw een nieuwe band op, kan hartstikke leuk zijn.
Verder voor jou, ik zou mijn vriendinnen opzoeken. En rap ook! Waarom stap jij niet meer met jouw vriendinnen? Of bioscoopje pakken of weet ik veel wat als je niet van stappen houdt, maar waar zijn jouw vriendinnen in je leven? Belangrijk hoor! Heb je ze niet meer, nieuwe veiendinnen maken adviseer ik je dan, je hebt vast wel een leuke collega, of iemand anders in je omgeving. Ga daar eens koffie mee drinken en bouw een nieuwe band op, kan hartstikke leuk zijn.
anoniem_279179 wijzigde dit bericht op 29-10-2017 10:37
0.67% gewijzigd
zondag 29 oktober 2017 om 10:35
Waarom zou hij het wel erg moeten vinden om huishoudelijk taken te doen? Het is toch ook zijn huis?anoniem0130113 schreef: ↑29-10-2017 10:16Als we samen zijn is er geen probleem. Ook vind hij het niet erg om huishoudelijke taken op zich te nemen, omdat ik een drukke baan heb. Het probleem zit hem dus meer in de weekenden wanneer hij gaat stappen. Het afgelopen jaar zijn we overigens alleen wezen stappen op bijzondere dagen, zoals oud&nieuw. Ik voel me nu hij steeds weg gaat nogal in de steek gelaten, aangezien ik nu regelmatig op zaterdagavond alleen thuis zit.
Je schrijft dit alsof dit hem tot soort van welwillende superman maakt die best bereid is om jouw taken over te nemen.
anoniem_288431 wijzigde dit bericht op 29-10-2017 10:38
0.27% gewijzigd
When they go low, we go high. (M.Obama)
zondag 29 oktober 2017 om 10:35
Ik denk dat alles wat een fait accomplit is minder leuk is dan dat wat in de toekomst ligt, nieuw en onbekend is en waar je nog over kan dromen. In het gunstigste geval vind je de nieuwe situatie nog gewoon maar nog steeds iets wat je wil; in het ongunstigste geval valt het tegen en wil je wat anders.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 29 oktober 2017 om 10:52
Oh mij viel ook gelijk deze zinsnede op. Hoe zit dat dan vraag ik me af? Zou het huishouden eigenlijk haar taak zijn, maar omdat ze een drukke baan heeft wil hij ook wel eens wat doen? Als ze een minder drukke baan had, was het haar taak geweest? En waarom dan? Omdat zij de vrouw is? Ik schrik eigenlijk van de vanzelfsprekendheid waarmee dit wordt neer gepend. We hebben het hier over een 22-jarige vrouw, iemand die mijn dochter kon zijn, een generatie verder. Maar de uitspraak had van de generatie van mijn ouders kunnen zijn. Ik was gister op de verjaardag van mijn vader en zijn (oudere) zus was daar. Na het eten legde ze een stapel pillen voor haar man neer, die hij blijkbaar moet slikken. Hij vroeg daarbij om een glas water, dat ze braaf ging halen. Dit zijn zeventigers, ik aanschouwde het vol verbazing. Is zij zijn bediende? Ik kan het me bij die generatie nog voorstellen in de tijd dat ze jonger waren, omdat de man meestal werkte en de vrouw niet. Maar blijkbaar heeft de man na pensionering (was overigens bij deze generatie vaak al ruim voor de 60e verjaardag) recht op een luizenleven, waarin hij bediend wordt door zijn echtgenote. Ik had gehoopt dat er in 2 generaties wel wat veranderd zou zijn.
Maar met betrekking tot het probleem van TO. Ik denk dat hij nog niet aan samenwonen toe is, hij heeft duidelijk geen zin om met een huisgenoot rekening te houden. Dus kappen zou ik zeggen.
zondag 29 oktober 2017 om 10:56
Ik lees dat hier zo vaak.lattemachiato schreef: ↑29-10-2017 10:52Oh mij viel ook gelijk deze zinsnede op. Hoe zit dat dan vraag ik me af? Zou het huishouden eigenlijk haar taak zijn, maar omdat ze een drukke baan heeft wil hij ook wel eens wat doen? Als ze een minder drukke baan had, was het haar taak geweest? En waarom dan? Omdat zij de vrouw is? Ik schrik eigenlijk van de vanzelfsprekendheid waarmee dit wordt neer gepend. We hebben het hier over een 22-jarige vrouw, iemand die mijn dochter kon zijn, een generatie verder. Maar de uitspraak had van de generatie van mijn ouders kunnen zijn. Ik was gister op de verjaardag van mijn vader en zijn (oudere) zus was daar. Na het eten legde ze een stapel pillen voor haar man neer, die hij blijkbaar moet slikken. Hij vroeg daarbij om een glas water, dat ze braaf ging halen. Dit zijn zeventigers, ik aanschouwde het vol verbazing. Is zij zijn bediende? Ik kan het me bij die generatie nog voorstellen in de tijd dat ze jonger waren, omdat de man meestal werkte en de vrouw niet. Maar blijkbaar heeft de man na pensionering (was overigens bij deze generatie vaak al ruim voor de 60e verjaardag) recht op een luizenleven, waarin hij bediend wordt door zijn echtgenote. Ik had gehoopt dat er in 2 generaties wel wat veranderd zou zijn.
Maar met betrekking tot het probleem van TO. Ik denk dat hij nog niet aan samenwonen toe is, hij heeft duidelijk geen zin om met een huisgenoot rekening te houden. Dus kappen zou ik zeggen.
Meiden van eind tiener of begin 20 die dromen van het thuisblijfmoederschap als ultiem doel.
zondag 29 oktober 2017 om 10:56
tja.... dus als je die baan niet had zou het op jouw schouders terechtkomen, TO? want dat vind ik dan ook een dingetje.... Het is ook zijn huis, zijn vuil, zijn stof, zijn vuile was, etc! en dat je 3 maanden samenwoont en je al 2 maanden in de steek gelaten voelt is niet goed, dus je bent echt niet onredelijk...
Don't cry, buy a bag and move on.
zondag 29 oktober 2017 om 11:07
Of maak het gewoon uit en leeft een heerlijk bruisend leven met een vriend die graag uit zichzelf bij je wil zijn. Niet omdat je iets moet faken om zijn interesse te houden.
Wat een rare denkwijze.
anoniem_288431 wijzigde dit bericht op 29-10-2017 11:09
0.12% gewijzigd
zondag 29 oktober 2017 om 11:08
Wat ik hierin mis is dat je precies definieert wat je acceptabel genoeg vindt om nog (van harte) bij hem te blijven. Bovendien trek je twee feiten samen, namelijk "stappen" en "drinken". Dat is dus ook erg onduidelijk. Je kan bijvoorbeeld zeggen: "joh, ik zou het zo fijn vinden als je a.s. woensdag lekker bij me bleef. Ik heb dan een leuke film in gedachten. Lijkt het je wat". Of "zeg als je woensdag gaat stappen, zou je dan niet meer dan vier biertjes willen drinken? Je stinkt anders zo uit je adem en ik heb dan gewoon niet meer zoveel aan je. En dat mis ik, de kwaliteit van ons samenzijn ."Hij weet dat ik het niet leuk vind als hij te vaak gaat stappen, mede omdat hij veel te veel drinkt en zijn grenzen niet kent.
retrostar wijzigde dit bericht op 29-10-2017 11:09
0.07% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven