IQ-test oefenen
zondag 29 oktober 2017 om 20:51
zondag 29 oktober 2017 om 20:58
Iq testen moet je juist NIET oefenen. Testen zijn te oefenen, en je kan er je score mee beinvloeden en dat moet je niet willen.
Als je een eerlijke en betrouwbare uitslag wil, dan ga je er onvoorbereid in.
Bovendien: wat wil je ermee?
De cijferreeksen en kubussen allemaal uit je hoofd gaan leren? En dan?
Echt: doe het niet!
zondag 29 oktober 2017 om 21:05
Als het deel is van sollicitatieproces snap ik dat je wilt oefenen. Overigens hoef je niets uit je hoofd te leren. Je traint de vaardigheid van bv logische reeksen.Yggdrasil- schreef: ↑29-10-2017 20:58Iq testen moet je juist NIET oefenen. Testen zijn te oefenen, en je kan er je score mee beinvloeden en dat moet je niet willen.
zondag 29 oktober 2017 om 21:14
Tuurlijk wel.Yggdrasil- schreef: ↑29-10-2017 20:58Iq testen moet je juist NIET oefenen. Testen zijn te oefenen, en je kan er je score mee beinvloeden en dat moet je niet willen.
Als ik ineens iets met breuken ofzo moet gaan doen, lukt me dat veel beter als ik vooraf even heb geoefend hoe dat ook alweer moet. Beetje zonde als je dat tijdens de test zelf nog moet uitvogelen.
dinsdag 31 oktober 2017 om 12:29
Bedankt voor de reacties allemaal!
Het is voor een assessment. Ik heb het idee dat je je daarvoor, zoals bij een gewone sollicitatie, goed moet voorbereiden. En ik denk ook dat ze ervan uitgaan dat je je voorbereidt. En het is inderdaad om beter te snappen hoe ik sommige dingen moet aanpakken. Ik vind kubussen vouwen bijvoorbeeld een heel lastig onderdeel. Ik heb nu al op een van de hier genoemde sites geleerd dat er nooit twee vlakken hetzelfde beschilderd zijn. Dat helpt mij al enorm (want ik dacht altijd 'ja maar misschien zit er onderop nog zo'n zelfde vlak'). Dus ik heb wel het gevoel dat ik met oefenen wat beter beslagen ten ijs kom.
Het is voor een assessment. Ik heb het idee dat je je daarvoor, zoals bij een gewone sollicitatie, goed moet voorbereiden. En ik denk ook dat ze ervan uitgaan dat je je voorbereidt. En het is inderdaad om beter te snappen hoe ik sommige dingen moet aanpakken. Ik vind kubussen vouwen bijvoorbeeld een heel lastig onderdeel. Ik heb nu al op een van de hier genoemde sites geleerd dat er nooit twee vlakken hetzelfde beschilderd zijn. Dat helpt mij al enorm (want ik dacht altijd 'ja maar misschien zit er onderop nog zo'n zelfde vlak'). Dus ik heb wel het gevoel dat ik met oefenen wat beter beslagen ten ijs kom.
dinsdag 31 oktober 2017 om 12:48
dinsdag 31 oktober 2017 om 13:00
woensdag 1 november 2017 om 18:56
IQ testen zijn nauwelijks te oefenen en als je al kan oefenen, beïnvloedt het je score. Je IQ score geeft een profiel weer en als je opeens een vaardigheid heel erg gaat oefenen van tevoren, kan er iets heel bijzonders uitkomen en vervolgens ook verwachtingen gewekt worden die je misschien wel helemaal niet waar kan maken.. ook kan er een groot verschil ontstaan tussen de schalen, wat afhankelijk van je functie wel of niet handig is.. ik zou er dus vooral niet teveel aan voorbereiden als dat al kan, om vervelende neveneffecten te voorkomen.
Daarnaast gaat het over algemene vaardigheden en zijn online IQ testen vaak multiple choice en de èchte IQ testen niet, dus dan zul je het toch echt op eigen houtje doen..
Tuurlijk bereid je een assessment voor, maar bij een IQ willen ze een beeld krijgen van je cognitieve vaardigheden.
Daarnaast gaat het over algemene vaardigheden en zijn online IQ testen vaak multiple choice en de èchte IQ testen niet, dus dan zul je het toch echt op eigen houtje doen..
Tuurlijk bereid je een assessment voor, maar bij een IQ willen ze een beeld krijgen van je cognitieve vaardigheden.