Wie al verwarming aan?

maandag 23 oktober 2017 om 08:11
Bij ons ook de verwarming nog niet aan, 20,5 graden binnen. Ik hoop het nu eigenlijk gewoon vol te houden tot de 31ste.
Maar mocht het eerder te koud worden dan gaat hij natuurlijk wel aan.
De vraag is dan, wanneer kan hij voor het eerst weer helemaal uit?
Maar mocht het eerder te koud worden dan gaat hij natuurlijk wel aan.
De vraag is dan, wanneer kan hij voor het eerst weer helemaal uit?
Valhalla! Where the brave may live Forever!
maandag 23 oktober 2017 om 16:47
Ik volg dit topic al een tijdje, maar nog nooit gereageerd. Heeft me wel gemotiveerd om te proberen de verwarming zo lang mogelijk uit te laten en over te stappen van energieleverancier (moest toch e.e.a. uitzoeken ivm verhuizing). Tot nu toe houden we vol, vrij gemakkelijk zelfs! Wel al af en toe onder mijn fijne finse wollen dekentje gekropen op de bank, maar dat vind ik sowieso fijner dan de verwarming. Nog een week en dan is het alweer november, zou super zijn als we het kunnen volhouden thuis!

maandag 30 oktober 2017 om 15:07
Ik heb nu net de verwarming aangezet. Het is nog 19 graden in de woonkamer, maar ik heb het toch koud, dus...
Gister mijn meterstanden doorgegeven en ik krijg een leuk bedrag terug, alleen heb ik het afgelopen jaar wel 12% meer gas verbruikt dan het voorgaande jaar, dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat aan het einde van het seizoen de verwarming zo goed als leeg was en dan kost het veel meer om te stoken, maar goed in de gaten houden vanaf nu.
De tijd is sowieso aangebroken voor verwarmen, want de zon is nu achter de huizen aan de overkant verdwenen en die komt medio februari pas weer terug.
30 oktober, niet slecht toch?
Gister mijn meterstanden doorgegeven en ik krijg een leuk bedrag terug, alleen heb ik het afgelopen jaar wel 12% meer gas verbruikt dan het voorgaande jaar, dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat aan het einde van het seizoen de verwarming zo goed als leeg was en dan kost het veel meer om te stoken, maar goed in de gaten houden vanaf nu.
De tijd is sowieso aangebroken voor verwarmen, want de zon is nu achter de huizen aan de overkant verdwenen en die komt medio februari pas weer terug.
30 oktober, niet slecht toch?
maandag 30 oktober 2017 om 16:13

maandag 30 oktober 2017 om 19:01

maandag 30 oktober 2017 om 19:50
Ben ik ook benieuwd naar Trotter!
Ik heb hem al een keer aangehad toen ik zwaar verkouden was.
Had ik dat niet gehad, had ik hem nog niet aan hoeven zetten.
Is hier niet kouder dan 19.5 geweest.
maandag 30 oktober 2017 om 21:19
Hier hetzelfde. Ik heb het ook nog niet koud gehad, ben erg benieuwd naar wanneer dat gaat gebeuren.
maandag 30 oktober 2017 om 21:24

maandag 30 oktober 2017 om 22:26
Hier staat hij al een tijdje aan 's avonds/ einde middag. In de avond voor mezelf. In de middag voor mijn huurster die op zolder woont. Anders is het daar echt koud.
Op mijn slaapkamer staat hij bijna nooit aan. Alleen als het vriest dat het kraakt. Heerlijk een koude slaapkamer en dan diep onder de deken.
Op mijn slaapkamer staat hij bijna nooit aan. Alleen als het vriest dat het kraakt. Heerlijk een koude slaapkamer en dan diep onder de deken.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."

maandag 30 oktober 2017 om 22:31
Hier stond hij 2 weken geleden een middagje aan: er kwam een familielid op bezoek om ons huis te bewonderen. Daarna gelijk weer uit gezet en sindsdien niet meer nodig gehad. Ik loop nog steeds op blote voeten door het huis. Ik vraag me echt af hoe hard de buren wel niet stoken, aangezien het hier nog steeds warm genoeg is.

maandag 30 oktober 2017 om 22:31
Ja het was bij mij vandaag dus 15.5 overdag en vind dat toch net iets te fris. 18 graden is voor mij lekker, maar ja zoals gezegd: slechte isolatie dus een koud huis. Op de zolder waar ik slaap is het nu lekker omdat ik de verwarming aan had op 19.5 graden net.
maandag 30 oktober 2017 om 22:56
Dat vind ik ook heerlijk

Overigens is hij in de rest van het huis ook nog niet aan geweest. Vind het met trui en dekentje prima te doen zo. Voor bezoek zou ik hem wel aanzetten natuurlijk als mijn gasten het koud vinden maar zelf hou ik wel van een beetje frisse lucht.

dinsdag 31 oktober 2017 om 06:38
Hier vanmorgen de kachel geprogrammeerd voor vanavond. In de woonkamer is het toch koud aan het worden, ondanks trui en joggingbroek. Gister dus eventjes de houtkachel aangegooid en vanavond (hopelijk) de cv. We zijn vanaf morgen immers een paar dagen vrij en dan is een warm huis wel zo fijn 
Helaas 1 november dus net niet gered

Helaas 1 november dus net niet gered

dinsdag 31 oktober 2017 om 09:17
dinsdag 31 oktober 2017 om 09:19
Heerlijk