Gezondheid alle pijlers

Gestopt met koffie

29-10-2017 13:00 45 berichten
Sinds ik gestopt ben met het drinken van koffie ( gister ) heb ik een on-tiege-lijke hoofdpijn, zo'n enorme hoofdpijn dat ik een paracetamolletje heb geslikt maar echt helpen doet het niet.

Zijn hier meer mensen die zijn gestopt met het drinken van koffie en bekend zijn met dit afkickverschijnsel en hoelang gaat het duren voordat de hoofdpijn verdwijnt.

De mensen die ook gestopt zijn met het drinken van koffie, hebben jullie ook voordelen ontdekt zoals een mooiere huid, minder opgeblazen gevoel enzovoorts ?
Eslarealidad schreef:
29-10-2017 14:12
Dus ik zet de koffie te schande met mijn latte, cappuccino of gewoon met koffiemelk. :lol:
Mwah met koffiemelk wel, maar een latte of een cappuccino is lekker. Maar goede zwarte koffie moet gewaardeerd worden en niet verpest met melk en suiker. Mijn mening dan he :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Gestopt met koffie en ook weer begonnen.
Ik reageer ook heftig op koffie in die zin dat ik hoofdpijn krijg als ik een dag(deel) te laat koffie drink. Dit kan wel eens voorkomen als mijn ochtend anders verloopt dan mn planning was -baby diaree-t zichzelf én bed onder bijvoorbeeld 😨- waardoor ik geen tijd heb en er vervolgens ook niet meer aan denk totdat ik hoofdpijn heb.
Ik drink elke ochtend 2 koppen (met riante hoeveelheid koffiemelk) en verder alleen water of thee.
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Ik wilde trouwens stoppen in de hoop gemiddeld meer energie te hebben. Hartkloppingen door koffie herken ik.
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Namensgebruikersnaam schreef:
29-10-2017 15:14
Gestopt met koffie en ook weer begonnen.
Ik reageer ook heftig op koffie in die zin dat ik hoofdpijn krijg als ik een dag(deel) te laat koffie drink. Dit kan wel eens voorkomen als mijn ochtend anders verloopt dan mn planning was -baby diaree-t zichzelf én bed onder bijvoorbeeld 😨- waardoor ik geen tijd heb en er vervolgens ook niet meer aan denk totdat ik hoofdpijn heb.
Ik drink elke ochtend 2 koppen (met riante hoeveelheid koffiemelk) en verder alleen water of thee.
Inderdaad een vies voorbeeld.
If I can't dance, it's not my revolution!
Yggdrasil- schreef:
29-10-2017 14:13
Koffie is helemaal niet ongezond en past prima in een uitgebalanceerd dieet. Het is zelfs beter dan thee. Google yourself.

Want als het op internet staat is het waar? Ik ga niet op Google wijsheid af. Je kan namelijk alle kanten op Googlen en precies vinden wat in jouw zoek straatje past.
Wanneer ik stopte met koffie drinken was het na 3 dagen (de hoofdpijn). Ik ben overgeschakeld op zwarte en geroosterde groene thee (om toch een beetje aan te leunen bij de koffie :) ).

Nu probeer ik zo weinig mogelijk koffie te drinken, maar ik vind het wel nog steeds heel lekker :)

Succes
Ooit dronk ik absoluut geen zwarte koffie. Geproefd en ging ik van over mijn nek.

Inmiddels drink ik zwarte koffie en geniet daarvan, dronk gisteren per ongeluk een slok koffie met zoetstof en koffiemelk.......dacht dat ik er in bleef!
Heel herkenbaar! Ik ben ongeveer een jaar geleden gestopt met koffie drinken. De hoofdpijn heeft ongeveer een week aangehouden, daarna was het weg.
Nu merk ik vooral dat ik 's ochtends veel minder duf (en chagrijnig) ben en ik heb geen last meer van het gejaagde gevoel dat ik kreeg na twee koffie.
Ook zijn mijn darmen (heb pds) een stuk rustiger geworden.
Mijn huid was al wel oké, dus daarin eigenlijk geen veranderingen.
The time is now
absor schreef:
29-10-2017 13:29
Ik ben vorig jaar gestopt

Dronk standaard 2 koppen per dag nog maar omdat ik al erg gevoelig was voor cafeine (denk ik ) maar het wel erg lekker vond

Desondanks vaak hartkloppingen na koffie...en als ik mijn ochtendbakje miste door werkdrukte (thuiszorg) een verschrikkelijke koppijn

Afkicken duurde wel 2 weken...had last van een suf en loom gevoel...en ook (niemand geloofd dit maar was echt waar ) een week een heel vage spierpijn door hele lijf

Voordelen: geen hartkloppingen geen hoofdpijn door het missen van koffie geen trillerigheid meer 2 uur na een bakje
Nadelen;veel ongezelliger en voel me minder scherp (maar scherp genoeg hoor)
Dit herken ik ook. Als ik twee koppen per dag dronk dan had ik ook al last van hartkloppingen en een gejaagd, soms zelfs angstig, gevoel.
Ik heb wel eens een blikje Red Bull gedronken en daar werd ik echt helemaal naar van, blijkbaar inderdaad erg gevoelig voor cafeine ;-D
The time is now
Kan heel goed toeval zijn en niet gerelateerd aan de koffie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik kan slecht tegen teveel koffie. Drink max 3 kopjes per dag.
Soms toch last van een trilgevoel. Dus laatst gestopt. En heb 4 dagen barstende koppijn gehad.
Ben alleen weer begonnen met de koffie. Voelde me zo duffig..... Wil het binnenkort toch weer proberen. En dan aan de groene thee....
in groene thee zit ook cafeine
Ooit ook met hartkloppingen naar de dokter gegaan, die adviseerde dan caffeine vrije koffie te gaan drinken, hartkloppingen weg, wel hoofdpijn.

Ik drink echt overdreven veel koffie, maar denk er ook steeds vaker over er toch maar mee te gaan stoppen of iig veel minder, krijg nu last van maagzuur...
die ik wilde bestaat al...
S-Meds schreef:
29-10-2017 19:51
in groene thee zit ook cafeine
Ja klopt, maar in 1 kopje thee zit ongeveer 1 derde van de hoeveelheid cafeïne in vergelijking met koffie.
retrostar schreef:
29-10-2017 19:17
Kan heel goed toeval zijn en niet gerelateerd aan de koffie.
Bij mij in ieder geval duidelijk gerelateerd aan (geen) koffie drinken gezien ik echt (bijna) nooit hoofdpijn heb en die enkele keer dat ik mijn koffie vergeet/uitstel ik hoofdpijn heb... maar dat is ('maar') mijn ervaring. Helaas ben ik onvoldoende representatief onderzoeksmateriaal om valide te zijn geloof ik. Ik voel me niet zo serieus genomen merk ik en wil je graag overtuigen maar dat lukt niet want je google-hit werkt me tegen... begrijp je wat ik bedoel? -ik wil je niet aanvallen-
Het is niet mogelijk om het tegendeel te bewijzen als je zegt dat het op toeval kan berusten en niet echt op de koffie.... het kapt het /elk gesprek af....

Ik ga maar even n bakkie doen geloof ik :whistle:
Ontwenningsverschijnselen

Wie veel koffie of energiedrankjes drinkt en daar opeens mee stopt, kan last krijgen van ontwenningsverschijnselen. Deze kunnen wel tot een week aanhouden. Je kunt dan last hebben van hoofdpijn, vermoeidheid en trillende handen.
bron: http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/cafeine.aspx

Dus ja, die hoofdpijn kan heel goed een onttrekkingsverschijnsel zijn doordat je gestopt bent met koffie. Over een week zou het over moeten zijn.

Op de site van het Voedingscentrum kun je ook vinden dat het al dan niet drinken van koffie geen effect op je huid heeft. Althans, dat kun je niet lezen, want er staan alleen maar claims die bewezen zijn. Maar uit het feit dat het er niet tussen staat, kun je concluderen dat je op gebied van je huid geen verbetering (of verslechtering) hoeft te verwachten.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Coco87 schreef:
29-10-2017 14:57
Mwah met koffiemelk wel, maar een latte of een cappuccino is lekker. Maar goede zwarte koffie moet gewaardeerd worden en niet verpest met melk en suiker. Mijn mening dan he :hihi:

Ik snap je wel haha.
Net als met dure whisky, wat ik al nooit zo drink maar ik deed er een keer cola bij en dat werd ook niet gewaardeerd. :hihi:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
De hoofdpijn is verdwenen en ik voel me veel beter nu ik geen koffie meer drink, ik voel me als ge-reset.
Ook mijn buikpijn is als sneeuw voor de zon verdwenen en dat is fijn want ik had al een lange tijd vervelende buikpijnklachten.
Ik zou er niet aan moeten denken om te stoppen met koffie. Maar ik denk dat het normaal is dat je een paar dagen hoofdpijn krijgt als je ineens geen koffie meer drinkt. Hetzelfde heb ik gehad met het vermijden van suiker.. Na een paar dagen is het over..
Zepig - De Online Zeepwinkel
Zepig, ben jij een spammert?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven