Gezondheid alle pijlers

extra slaapmiddel narcose

31-10-2017 16:34 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben net thuis van een kleine operatie waarbij ik volledig onder narcose was. Dit was mijn eerste operatie.

Na de operatie vertelde de verpleegkundige mij dat de anesthesist aangaf dat ik extra slaapmiddel nodig had en dat dit vaak voorkomt bij mensen die drugs gebruiken... "of ik dus drugs gebruik en ik mag het eerlijk zeggen".

Ik ben anti-drugs en gaf dus aan dat dit niet het geval was. Ik vroeg de verpleegkundige of ze kon navragen of het ook met iets anders te maken kon hebben: cafeïne, alcohol, spanning, nicotine etc.

Hierop werd gereageerd dat de anesthesist niet zomaar zoiets zou zeggen.

Ik voel mij zwaar beledigd en ik zou het ook niet oke vinden als dit in mijn dossier wordt gezet. Snap ook niet dat er niet wordt gekeken naar andere mogelijkheden en ik ben in staat om een klacht in te dienen.

Wat kan het beste doen? en heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?

Alvast bedankt!
S-Meds schreef:
31-10-2017 17:37
wie zegt dat ze je niet geloven? De vp zegt dat ze anaesthesist dit niet voor niets zegt. Dat is iets anders dan ik geloof je niet. Je gaat dan klagen over de toon van de VP. Er is natuurlijk helemaal geen sprake van een verwijtbare medische misser. Integendeel. Ik begrijp niet waarom je niet gewoon je schouders ophaalt en blij bent met het resultaat van de operatie
Ik mag toch wel vragen wat andere oorzaken kunnen zijn? als de VP dat niet wilt navragen en zegt dat de anesthesist dit niet voor niets zegt... voel je je toch niet geholpen? of serieus genomen?

Blij zijn met het resultaat van de operatie staat hier los van
ohmystelena schreef:
31-10-2017 17:44
Ik mag toch wel vragen wat andere oorzaken kunnen zijn? als de VP dat niet wilt navragen en zegt dat de anesthesist dit niet voor niets zegt... voel je je toch niet geholpen? of serieus genomen?

Blij zijn met het resultaat van de operatie staat hier los van
Goed, nagel jij lekker een slechtbetaalde verpleegkundige aan de schandpaal omdat ze je een vraag stelt wat ze moet doen in het kader van haar werk. Dat ze niet reageert zoals jij dat graag ziet en omdat jij bang bent nu door compleet vreemden te worden gezien als verslaafde. Je kan nooit hard maken dat ze je niet geloofde en dus is ook helemaal geen zaak voor een klachtencommissie.
viva-amber schreef:
31-10-2017 17:15
Heb je rood haar? (voel je svp niet beledigd :mrgreen: serieuze vraag?)

Nu ben ik nieuwsgierig wat rood haar er mee te maken heeft :biggrin:
S-Meds schreef:
31-10-2017 17:48
Goed, nagel jij lekker een slechtbetaalde verpleegkundige aan de schandpaal omdat ze je een vraag stelt wat ze moet doen in het kader van haar werk. Dat ze niet reageert zoals jij dat graag ziet en omdat jij bang bent nu door compleet vreemden te worden gezien als verslaafde. Je kan nooit hard maken dat ze je niet geloofde en dus is ook helemaal geen zaak voor een klachtencommissie.
Nou zeg o_o heb jij ook een slechte dag gehad?
ohmystelena schreef:
31-10-2017 17:52
Nou zeg o_o heb jij ook een slechte dag gehad?

Ach das meds die mag graag doordrammen en gelijk halen
gelijk halen wil TO met haar geklaag
gelijk krijgen zal niet gaan lukken op deze manier
vivaratje schreef:
Ik merk het... zal er niet meer op reageren dan verder
ohmystelena schreef:
31-10-2017 17:55
Ik merk het... zal er niet meer op reageren dan verder
nee omdat het tegengeluid je niet bevalt
misschien kan je een klacht indienen

bedenk trouwens eerst even wat een klacht doet met een verpleegkundige
Ik lees ook echt niet dat iemand je beschuldigt van liegen, de verpleegkundige heeft gewoon een logische vraag van de anaestesist aan je doorgespeeld, maar als je daar diepere info over wil moet je dat zelf aan je behandelend arts vragen. Je vraag aan de verpleegkundige om tussenpersoon te spelen was ongelukkig, het antwoord van de verpleegkundige ook, niet meer dan dat. Niemand heeft je van liegen beschuldigd
Gatinmijnsok schreef:
31-10-2017 17:21
Een klacht is een normale manier om iets te bespreken, een afspraak maken met een arts als er niets medisch is zou ik dan niet zo snel doen. Dan worden de wachtlijsten wel erg lang.
Je werkt duidelijk niet in het zkh. Weet je niet hoeveel patiënt gebonden tijd verspild wordt een klacht. Veel meer dan even 10 minuten een afspraak!
vivaratje schreef:
Yep.
S-Meds schreef:
31-10-2017 17:57
nee omdat het tegengeluid je niet bevalt
misschien kan je een klacht indienen

bedenk trouwens eerst even wat een klacht doet met een verpleegkundige
Dikke duim voor deze reactie!!
Maud27 schreef:
31-10-2017 18:24
Dikke duim voor deze reactie!!
Voor de goede orde: TO heeft in dit topic geen enkele gezegd of gesuggereerd dat ze klacht in gaat dienen.
Integendeel.
Jij weet dat je niet aan de drugs zit. Dat is toch voldoende?
Courage-- schreef:
31-10-2017 18:26
Voor de goede orde: TO heeft in dit topic geen enkele gezegd of gesuggereerd dat ze klacht in gaat dienen.
Integendeel.
Lees nog even terug en ook de reacties.
Ik heb gezegt dat ik in staat ben om een klacht in te dienen.

Onderaan mijn bericht vraag ik wat ik het beste zou kunnen doen en of iemand iets vergelijkbaars heeft meegemaakt.

Vind het nogal vervelend dat niet het hele bericht wordt gelezen door sommige mensen en dat er van wordt uitgegaan dat ik de VP die te weinig verdient "kapot" willen maken...

In ieder geval, morgenvroeg bel ik de anesthesist voor mijn vragen.

Voor degene die mij advies en steun hebben gegeven, dikke duim voor jullie :heart:
Maud27 schreef:
31-10-2017 18:30
Heb ik gedaan. Doe even een quote waarin de topic starter zegt dat ze een klacht in gaat dienen.
Misschien heb ik er over heen gelezen?
Courage-- schreef:
31-10-2017 18:26
Integendeel.
Misschien moet je even langs de opticien
Maud27 schreef:
31-10-2017 18:30
TO denkt dat een klacht indienen helemaal geen slecht idee is, maar besef goed wat dit doet met een verpleegkundige. Dit ondergaan is echt geen fijne procedure.
Zo jammer dat mensen niet gewoon even het gesprek aan gaan. Misschien heeft ze de verpleegkundige zelfs helemaal verkeerd begrepen met nog wat sedatie in je lijf. Ik noem maar wat....
ohmystelena schreef:
31-10-2017 18:33

Onderaan mijn bericht vraag ik wat ik het beste zou kunnen doen en of iemand iets vergelijkbaars heeft meegemaakt.

Vind het nogal vervelend dat niet het hele bericht wordt gelezen door sommige mensen en dat er van wordt uitgegaan dat ik de VP die te weinig verdient "kapot" willen maken...

Voor degene die mij advies en steun hebben gegeven, dikke duim voor jullie :heart:
dat komt omdat je meteen dreigt met klachten en later zelfs ook zegt dat het indienen van een klacht helemaal geen extra tijd kost. VP zijn de basis van de patientenzorg maar staan laag in de pikorde. Klachten treffen hen hard, veel harder dan een chirurg. Ook als is de klacht onzinnig
ohmystelena schreef:
31-10-2017 18:33

dat komt omdat je meteen dreigt met klachten en later zelfs ook zegt dat het indienen van een klacht helemaal geen extra tijd kost. VP zijn de basis van de patientenzorg maar staan laag in de pikorde. Klachten treffen hen hard, veel harder dan een chirurg. Ook als is de klacht onzinnig
ohmystelena schreef:
31-10-2017 17:31
Het niet geloven van mijn antwoord en daardoor niet verder willen kijken naar andere mogelijkheden.

Vind ik erg vervelend.

En een klacht indienen hierover lijkt mij niet zo ernstig aangezien ik er een heel boekje over mee heb gekregen.
Dit dus👓
Maud27 schreef:
31-10-2017 18:35
TO denkt dat een klacht indienen helemaal geen slecht idee is, maar besef goed wat dit doet met een verpleegkundige. Dit ondergaan is echt geen fijne procedure.
Zo jammer dat mensen niet gewoon even het gesprek aan gaan. Misschien heeft ze de verpleegkundige zelfs helemaal verkeerd begrepen met nog wat sedatie in je lijf. Ik noem maar wat....
Wat een rot opmerking!
Een klacht indienen naar een VP kan voor de persoon zeer ernstige gevolgen hebben. Jammer dat je dit niet beseft.
ohmystelena schreef:
31-10-2017 18:38
Wat een rot opmerking!
Waarom. Dat kan toch zo zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven