extra slaapmiddel narcose
dinsdag 31 oktober 2017 om 16:34
Hallo!
Ik ben net thuis van een kleine operatie waarbij ik volledig onder narcose was. Dit was mijn eerste operatie.
Na de operatie vertelde de verpleegkundige mij dat de anesthesist aangaf dat ik extra slaapmiddel nodig had en dat dit vaak voorkomt bij mensen die drugs gebruiken... "of ik dus drugs gebruik en ik mag het eerlijk zeggen".
Ik ben anti-drugs en gaf dus aan dat dit niet het geval was. Ik vroeg de verpleegkundige of ze kon navragen of het ook met iets anders te maken kon hebben: cafeïne, alcohol, spanning, nicotine etc.
Hierop werd gereageerd dat de anesthesist niet zomaar zoiets zou zeggen.
Ik voel mij zwaar beledigd en ik zou het ook niet oke vinden als dit in mijn dossier wordt gezet. Snap ook niet dat er niet wordt gekeken naar andere mogelijkheden en ik ben in staat om een klacht in te dienen.
Wat kan het beste doen? en heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?
Alvast bedankt!
Ik ben net thuis van een kleine operatie waarbij ik volledig onder narcose was. Dit was mijn eerste operatie.
Na de operatie vertelde de verpleegkundige mij dat de anesthesist aangaf dat ik extra slaapmiddel nodig had en dat dit vaak voorkomt bij mensen die drugs gebruiken... "of ik dus drugs gebruik en ik mag het eerlijk zeggen".
Ik ben anti-drugs en gaf dus aan dat dit niet het geval was. Ik vroeg de verpleegkundige of ze kon navragen of het ook met iets anders te maken kon hebben: cafeïne, alcohol, spanning, nicotine etc.
Hierop werd gereageerd dat de anesthesist niet zomaar zoiets zou zeggen.
Ik voel mij zwaar beledigd en ik zou het ook niet oke vinden als dit in mijn dossier wordt gezet. Snap ook niet dat er niet wordt gekeken naar andere mogelijkheden en ik ben in staat om een klacht in te dienen.
Wat kan het beste doen? en heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?
Alvast bedankt!
dinsdag 31 oktober 2017 om 18:42
De manier waarop je behandeld bent door de verpleegkundige vind ik ronduit schandalig! Ze gelooft je niet op je woord en blijft argwanend. Dit kan echt niet!
Meteen een klacht indienen is misschien wat voorbarig (al zou ik dat zelf in mijn frustratie waarschijnlijk wel hebben gedaan), maar wanneer een gesprek hierover voor jou niet bevredigend is (ze blijven argwanend) dan zou ik op hoge poten gaan klagen. Zo respectloos behandel je een patient niet!!
Meteen een klacht indienen is misschien wat voorbarig (al zou ik dat zelf in mijn frustratie waarschijnlijk wel hebben gedaan), maar wanneer een gesprek hierover voor jou niet bevredigend is (ze blijven argwanend) dan zou ik op hoge poten gaan klagen. Zo respectloos behandel je een patient niet!!
dinsdag 31 oktober 2017 om 18:43
hoezo? je kwam toch net uit narcose? vat jij alles op als persoonlijke aanval?
dinsdag 31 oktober 2017 om 18:45
Hoezo rotopmerking? Ik moet zeggen dat dat ook het eerste was wat ik dacht.
dinsdag 31 oktober 2017 om 18:54
Vpk heeft het misschien wat knullig gezegd maar zo zou ik het ook opvatten denk ik.
anoniem_146139 wijzigde dit bericht op 31-10-2017 19:02
0.35% gewijzigd
dinsdag 31 oktober 2017 om 19:00
In principe maakt het de anesthesist natuurlijk geen reet uit wat jij doet in je vrije tijd. Drugsgebruik is niet verboden, dus het is nou niet alsof je van weet ik veel wat wordt beschuldigd of zo. Natuurlijk was het handiger geweest als de vpk ook even had uitgelegd waarom ze die vraag stelde, maar maak er nou alsjeblieft niet meer van dan het is.
dinsdag 31 oktober 2017 om 19:03
Het is een vraag die erg belangrijk is bij het geven van medicatie.
Medicatie kan heel anders aankomen bij een patient als deze (recreatief) drugs gebruikt.. Helaas zijn mensen hier niet altijd open over en komt de anesthesie nog wel eens voor 'gezellige' verrassingen te staan.
Als je echt veel van een dosis nodig hebt om iemand onder zeil te krijgen is er idd vaak sprake van drugs gebruik.
Dat het bij jou niet is, gelukkig maar, maar neem het dus ook niet persoonlijk dat ze het je wel zo vragen en er misschien wel hun twijfels bij hebben.
Bespreek het gewoon met je arts de volgende keer maar ga niet meteen op hoge poten een klacht indienen..
Jij was nog half in narcose (Ook al was je wakker, het spul werkt 24 uur!! door! Daarom mag je ook geen auto rijden in principe en geen grote aankopen/verantwoordelijkheden aangaan in 24 uur na je operatie) en misschien dat je daardoor dingen wat feller opvat dan noodzakelijk.
Communiceren is de sleutel in dit probleem.. Geen klacht indienen, geen geschreeuw dat het niet respectvol was.. Gewoon praten..
Medicatie kan heel anders aankomen bij een patient als deze (recreatief) drugs gebruikt.. Helaas zijn mensen hier niet altijd open over en komt de anesthesie nog wel eens voor 'gezellige' verrassingen te staan.
Als je echt veel van een dosis nodig hebt om iemand onder zeil te krijgen is er idd vaak sprake van drugs gebruik.
Dat het bij jou niet is, gelukkig maar, maar neem het dus ook niet persoonlijk dat ze het je wel zo vragen en er misschien wel hun twijfels bij hebben.
Bespreek het gewoon met je arts de volgende keer maar ga niet meteen op hoge poten een klacht indienen..
Jij was nog half in narcose (Ook al was je wakker, het spul werkt 24 uur!! door! Daarom mag je ook geen auto rijden in principe en geen grote aankopen/verantwoordelijkheden aangaan in 24 uur na je operatie) en misschien dat je daardoor dingen wat feller opvat dan noodzakelijk.
Communiceren is de sleutel in dit probleem.. Geen klacht indienen, geen geschreeuw dat het niet respectvol was.. Gewoon praten..
dinsdag 31 oktober 2017 om 19:04
dinsdag 31 oktober 2017 om 19:05
Waarom?
Je voelt je wel erg snel aangevallen.
dinsdag 31 oktober 2017 om 19:07
Is dat zo? Wie controleert dat dan?kroketje88 schreef: ↑31-10-2017 19:03(Ook al was je wakker, het spul werkt 24 uur!! door! Daarom mag je ook geen auto rijden in principe en geen grote aankopen/verantwoordelijkheden aangaan in 24 uur na je operatie)
dinsdag 31 oktober 2017 om 19:11
Niemand, maar dat wordt geadviseerd.. Tenminste in ons ziekenhuis wel als iemand een roesje alleen al krijgt..
dinsdag 31 oktober 2017 om 19:13
Nou joh, dan dien je toch lekker een klacht in? Je hebt dat boekje niet voor de kat ze kut meegekregen natuurlijk.ohmystelena schreef: ↑31-10-2017 17:31Het niet geloven van mijn antwoord en daardoor niet verder willen kijken naar andere mogelijkheden.
Vind ik erg vervelend.
En een klacht indienen hierover lijkt mij niet zo ernstig aangezien ik er een heel boekje over mee heb gekregen.
dinsdag 31 oktober 2017 om 19:14
Oh, op die manierkroketje88 schreef: ↑31-10-2017 19:11Niemand, maar dat wordt geadviseerd.. Tenminste in ons ziekenhuis wel als iemand een roesje alleen al krijgt..