Geld & Recht alle pijlers

PostNl bagger service

01-11-2017 15:06 154 berichten
Wie komt nog meer het stoom uit de oren van deze waardeloze niet bezorger? Ik heb al vaker een pakket moeten ontvangen en ben er dan voor thuis gebleven. Soms omdat het toch al zo uitkwam, maar goed.

Loop je toevallig langs de brievenbus in je voordeur, steekt daar een briefje doorheen dat je niet thuis bent. Euh, hallo, ik sta hier toch echt in mijn eigen huis hoor.

Nu weer een akkefietje: heb een nieuwe provider en krijg daarvoor vrijdagochtend de monteur (a 60 euro) om het ding te installeren. Zou vandaag (woensdag dus) de mediabox bezorgd worden, dus ik neem een vrije dag om het in ontvangst te nemen. Loop ik een uur geleden langs de voorkeur, jahoor, briefje, u bent niet thuis.

Na sorry hoor, maar ik sta hier! Mijn bel doet het en ik ben gewoon aan het rommelen. Maar ja, we (de bezorgers) krijgen per levering betaald en als we de indruk hebben dat er iemand niet thuis is, rennen we gauw door.

Net klantenservice gebeld (1 keer verbinding verbreken) en haal gerust het woord service er maar af. Wat een tuthola`s daar. Vooral getraind in het frustreren van klanten. Niks kunnen, niks willen, geen oplossing kunnen en willen bieden, niet meedenken en tja, dan is de 60 euro ook vooral je eigen probleem. Wat een bagger bedrijf. Ik hoop voor PostNL dat ze dit soort verhalen lezen, zodat ze beseffen dat hun service echt nergens meer over gaat. Tuurlijk, fouten maken gebeurt, maar los het dan ten minste netjes op. Door te kijken of je een nalevering kunt verzorgen oid.

Wie nog meer?
Plum35 schreef:
01-11-2017 22:47
Meermaals klachten ingediend maar dit heeft tot nu toe nog niet veel uitgehaald.
Dit precies. Ik heb vorig jaar dus een klacht ingediend over die briefjes en nu is er dus weer een klacht daarover geplaatst door mij. Maar mevrouw kon dus niet garanderen dat het niet meer zou gebeuren. Noch kon ze mij inhoudelijk terugkoppelen wat er met de klacht gedaan wordt. Noch wordt er iets van een bevestiging naar mij gestuurd.

Nou, zo kan ik dus ook wel klachten "afhandelen", want waar moet je dan ooit aantonen dat je hierover geklaagd hebt? Ik bedoel, mijn klacht van vorig jaar stond ook niet in het systeem. 'Dus mevrouw, het zal wel ergens verloren zijn gegaan' Jaja... :blabla:
diyer schreef:
02-11-2017 00:12
Dit precies. Ik heb vorig jaar dus een klacht ingediend over die briefjes en nu is er dus weer een klacht daarover geplaatst door mij. Maar mevrouw kon dus niet garanderen dat het niet meer zou gebeuren.
Hoe wou je dan dat ze dat garandeerde? Doe even normaal zeg.
Nee, tot op heden geen persoonlijke voorvallen met Post NL.

Als er voor de boven buren (tevens onze vrienden) een pakketje bezorgd dient te worden, en zij niet thuis zijn, en andersom nemen we het aan voor elkaar. Zowiezo ligt het "bij buren afgeleverd" briefje dan ook netjes in de brievenbus.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
01-11-2017 15:42
Dat zal ik voortaan expliciet aangeven als ik ergens iets bestel. Ik heb het ditmaal niet zelf geregeld, maar Ziggo. Zij hebben een pakket via PostNL geregeld en ervoor gekozen om het thuis te laten aanbieden. Als ik daar meer over te zeggen heb bij het bedrijf waar mijn bestelling loopt, zal ik dat voortaan ook zeker doen.

Voor nu ga ik de monteur maar afzeggen en voor volgende week als ik weer thuis ben, inplannen. Dan maar een week langer geen tv en telefoon.
Wacht nou even, je kan toch aan de hand van het briefje in de bus zelf een nieuwe bezorgafspraak maken?
Toevallig hetzelfde gehad met pakketje net op een dag dat het extreem regende, van tussen 1 en 3 in de middag ging de tijd die T&T aangaf naar de avond tussen 9 en 10, om 11 uur 's avonds: helaas we kunnen uw pakket vandaag niet meer bezorgen. Morgen komen we langs tussen 9 uur in de ochtend en 10 uur in de avond. Op zaterdag! Moest nog boodschappen doen, hond uitlaten enz.

Via twitter gevraagd hoe dat zat en dat de monteur om 4 uur kwam, ze kon het niet zeggen. Hopen dat pakje voor 4 uur bezorgd werd. Ze zou het doorgeven maar kon niets beloven door het zware weer was het gewoon een bende daar. Vervelend maar ik snap het wel..
Om 12 uur had ik mijn pakketje.
Een vrije dag hoeft nooit als ze geweest zijn kun je die avond nog een nieuw tijdvak kiezen of avondbezorging de volgende avond. Kost wel 1,95 maar dat is goedkoper dan een vrije dag.

Toen ik contact opnam was het eerste wat de dame van de klantenservice deed de bezorgkosten schrappen. Meer kon ze ECHT niet doen.

Alle begrip, ooit op de klachtenafdeling van de bezorging van een krant gewerkt in de vakantie. 5 weken in de hel met boze mensen en jij met de opdracht te noteren wat er mis is en heel veel SORRY zeggen. Had geen bak postduiven naast me staan voor noodgevallen :mrgreen:

Maar ik baalde ook ontzettend en begrijp je irritatie maar ach, er hangen geen mensenlevens vanaf moet je maar denken ;)
Toch nog even een kritische noot TO.. Ziggo rekent geen 60,- voor een monteur, een monteur is gratis voor nieuwe EN bestaande klanten.
Alleen als je bedrading aan gort ligt omdat je eigen kat dat heeft doorgebeten moet je een nieuw snoer betalen als dat tenminste de oorzaak van je storing was..

Ik heb gratis een nieuwe wandaansluiting gekregen, al aan de 3e modem en router bezig en nog NOOIT een cent hoeven betalen.
Niet voor verzendkosten en niet voor de monteur, ook niet toen de wandaansluiting gewoon oud was en volgens de kleine lettertjes voor mijn rekening.

Waarom moet jij 60,- euro betalen? Dat snap ik echt niet en bijna iedereen heeft hier Ziggo in de buurt, allemaal tevreden. De monteur kan overigens vaak ook in de avond komen, scheelt weer een vrije dag :)
Even uit nieuwsgierigheid: heb je de klantendienst van Ziggo nog gesproken en gevraagd waarom je 60,- moet betalen voor de monteur?

En je pakje alsnog ontvangen of af kunnen halen? Ze komen de volgende dag nog een keer langs ik hoop dat je je pakje hebt ontvangen inmiddels en je dit weekend lekker tv kan kijken.

Mocht je de afspraak afgezegd hebben kan je het zelf proberen aan te sluiten echt een fluitje van een cent en ik ben zo digibeet als wat, ik dacht ik probeer het en binnen een uur werkte alles als een zonnetje!
Heb de monteur afgebeld die keer. Alleen toen er echt storing was kon ik het niet verhelpen omdat e.e.a. vervangen moest worden. Gewoon proberen in het ergste geval laat je het alsnog aan de monteur over :)
Sirius schreef:
02-11-2017 18:08
Even uit nieuwsgierigheid: heb je de klantendienst van Ziggo nog gesproken en gevraagd waarom je 60,- moet betalen voor de monteur?

En je pakje alsnog ontvangen of af kunnen halen? Ze komen de volgende dag nog een keer langs ik hoop dat je je pakje hebt ontvangen inmiddels en je dit weekend lekker tv kan kijken.

Mocht je de afspraak afgezegd hebben kan je het zelf proberen aan te sluiten echt een fluitje van een cent en ik ben zo digibeet als wat, ik dacht ik probeer het en binnen een uur werkte alles als een zonnetje!
Heb de monteur afgebeld die keer. Alleen toen er echt storing was kon ik het niet verhelpen omdat e.e.a. vervangen moest worden. Gewoon proberen in het ergste geval laat je het alsnog aan de monteur over :)
Euh Sirius, waar woon jij dat Ziggo bij jou als een zonnetje loopt?
[quote=Tornacense post_id=27736894 time=1509561442 user_id=351483]
Ik weet weer waarom ik eigenlijk zowat nooit online iets koop.

Altijd gedoe en onzin met de levering.
Aan terugsturen begin ik helemaal niet, want dat is al helemaal een mission impossible. (1 keer geprobeerd ... man, wat een hel was dat!)

Precies.Ik haat bestellingen via internet.
Ik "heb" twee bezorgers van Postnl. Komen altijd rond dezelfde tijd. Ene vent onwijs opgewekt en grappig. Andere lief en knap :yes:

I :heart: postnl :-D
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
miedo schreef:
02-11-2017 18:12
Euh Sirius, waar woon jij dat Ziggo bij jou als een zonnetje loopt?
Nederland en nee, echt zelden of nooit problemen. Wel gehad maar toen alle apparatuur en bedrading gratis vernieuwd was niet meer.
Alleen vaste telefoon houdt niet over vaak slecht geluid maar ik heb het idee dat dat ook nogal afhankelijk is van wie je belt en met wat voor telefoon de ander belt.
Leg net de telefoon neer na 2 gesprekken. 1 glashelder de ander niet te verstaan zoals altijd. Ligt echt aan zijn telefoon.
Ook bel ik regelmatig met een heel groot bedrijf en dan is het echt schreeuwen geblazen van beide kanten zoveel ruis en heel zacht geluid. Bellen is ook zo 2016 aldus mijn zoon :)
Ik heb best aardige pakketbezorgers hier. Ze vinden mij ook aardig want ze weten dat ik vaak thuis ben en ook niet te beroerd om pakketten voor de buren aan te nemen. Ze zullen mijn huis niet snel overslaan terwijl mijn bel het niet eens doet.
Ik heb echter wel vraagtekens bij de briefjes die in de bus gedaan zouden worden, want echt niemand komt zijn pakket ophalen. Dus probeer ik de buren nu maar een Whatsapp te sturen dat hun pakket bij mij ligt. Geven de buren aan dat ze nooit een briefje hebben gekregen.
Tja
Hier is al meerdere malen een kaart of brief niet aangekomen.
Heel fijn, want bewijs dat maar eens als het bijvoorbeeld om een boete gaat.

Je kunt klacht na klacht indienen, maar het helpt niets. En ik wil best iets meer betalen voor mijn post, maar dan moet het wel aankomen verdorie.
ik bestel heel veel via postnl en dat gaat prima. aardige bezorger, levert altijd zo rond een uur of tien. als ik er niet ben dan weet hij dat ik liever heb dat hij het bij de jumbo afgeeft. dan is het pakketje er ook al rond 12 uur dezelfde dag, ideaal. als ik weet dat ik er niet ben laat ik 'm sowieso direct bij de jumbo bezorgen.

er is een keer wat mis gegaan, maar dat was snel opgelost na contact met de helpdesk.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Ik heb goede ervaringen met postNL en hun klantenservice. Ik heb een paar keer geklaagd vanwege een postbode die de post van drie huizen in een brievenbus gooide terwijl er gewoon drie zijn. Heel lastig want de buren waar het bezorgd werd waren vaak weg en dan kregen wij de post pas veel later. Meerdere keren over gebeld en ze konden steeds zien dat ik al eerder gebeld had. Ze zouden de postbode een waarschuwing geven, maar het bleef doorgaan. Uiteindelijk is de baas van de regio langsgekomen om te kijken of de brievenbussen misschien onduidelijk waren, wat niet het geval is en daarna is het niet meer gebeurd. Geen idee of de postbode nu zijn werk gewoon doet of dat hij/zij ontslagen is. Maar prima service dus.

Hier werkt de bel soms niet als je hem niet goed genoeg indrukt, meestal gaat het goed maar soms dus niet. Kan dat bij jou ook aan de hand zijn?

Het enige bedrijf waar ik echt een hekel aan heb is GLS. Wat een ellende is dat zeg. Als ik er niet was dan moest ik 20 minuten met de auto enkele reis naar het pakketpunt om het op te halen, afspraken op een logische tijd plannen kon daar niet. Ik bestel dus niet meer bij bedrijven die alleen met GLS verzenden.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
.
anoniem_320683 wijzigde dit bericht op 03-11-2017 15:05
99.56% gewijzigd
daenerys79 schreef:
01-11-2017 18:44
Ja dat doet die van mij ook, vorig jaar met de feestdagen was ik daar zoooo blij mee! maar ik heb wel eens een vervanger en die presteert het dus ook; hij belt en ik ga open doen, ik was gewoon beneden dus dat duurt hooguit 10-15 seconden voor ik bij de deur ben. was hij al bij de buren. “oh ik dacht dat u er niet was”.... ik heb gezegd dat ik niet achter de deur lag te wachten op hem :facepalm:
Dit deed de bezorger op mijn vorige adres ook. Aanbellen en wegrennen. Ik dacht ben ik nou zo langzaam of wat? Dus heb eens daadwerkelijk achter de deur staan wachten toen ik het busje zag aankomen, had dus vrijwel direct de deur open maar meneer stond alweer halverwege het tuinpad. Heb wel een paar keer aangegeven dat ik het niet zo netjes vond dat hij steeds zo wegrent zonder iemand de kans te geven om open te doen maar dat werd een beetje weggelachen.
Merk wel dat het vooral de jongere bezorgers zijn die dit doen. Ik vind de wat oudere een stuk geduldiger.

Nu op mijn nieuwe adres heb ik gelukkig een prima bezorger :)
Mijn vaste bezorger is super, heb zijn nummer dus we appen altijd even als hij iets komt bezorgen maar op zijn vrije dag is het een drama, ik woon klein maar kan mezelf niet binnen 1 sec bij de deur toveren maar dat moest haast wel omdat ze anders alweer weg zijn. Merk wel dat zodra ik via een ander bedrijf iets laat bezorgen er altijd iets mis gaat!
Joh, breek me de bek niet open. Als het even kan laat ik geen pakketje via PostNl gaan. Sommige bedrijven hebben met ze een contract en dan gaat het wel goed. De bezorgers zijn ook allen vriendelijk. Maar particulier moet je echt niet bij PostNl wezen.

Pakketjes raken ze kwijt, ook als deze bij een afhaalpunt bezorgd worden. Als ze zeggen dat ze de volgende dag komen kan het best morgen over een week zijn. Als ze pakketjes kwijt zijn kun je in theorie een onderzoek laten starten. Ik zeg erbij in theorie want volgens mij bestaat de service niet alleen een paar dames die je opbellen.

En de klantenservice gaat inderdaad ook nergens over, ik ben getuige geweest dat de winkelmedewerker flinke ruzie had met de klantenservice omdat ze weer zo klantonvriendelijk zijn.

Wat mij betreft mag de pakketbezorging van PostNl failliet gaan.
Katalina schreef:
03-11-2017 13:51
Dit deed de bezorger op mijn vorige adres ook. Aanbellen en wegrennen. Ik dacht ben ik nou zo langzaam of wat? Dus heb eens daadwerkelijk achter de deur staan wachten toen ik het busje zag aankomen, had dus vrijwel direct de deur open maar meneer stond alweer halverwege het tuinpad. Heb wel een paar keer aangegeven dat ik het niet zo netjes vond dat hij steeds zo wegrent zonder iemand de kans te geven om open te doen maar dat werd een beetje weggelachen.
Merk wel dat het vooral de jongere bezorgers zijn die dit doen. Ik vind de wat oudere een stuk geduldiger.

Nu op mijn nieuwe adres heb ik gelukkig een prima bezorger :)
Grappig hier zijn het juist de jongeren die de tijd nemen en waar nog een vriendelijke lach af kan. Bij de ouderen niet.
plek schreef:
04-11-2017 13:32
Grappig hier zijn het juist de jongeren die de tijd nemen en waar nog een vriendelijke lach af kan. Bij de ouderen niet.
Oh misschien trof ik in mijn oude buurt dan toevallig de net wat ongeduldigere types :) soort belletjetrekken leek het wel haha.

Waar ik nu woon zijn ze eigenlijk allemaal vriendelijk en geduldig gelukkig. Jong en oud en van alle firma's.
Sirius schreef:
02-11-2017 00:42

Een vrije dag hoeft nooit als ze geweest zijn kun je die avond nog een nieuw tijdvak kiezen of avondbezorging de volgende avond. Kost wel 1,95 maar dat is goedkoper dan een vrije dag.
Ja, één keer gedaan. Toen kwamen ze alsnog niet in het tijdvak waarvoor ik nota bene extra had betaald. In de mail stond dat ze op maandagmiddag zouden komen, in de track & trace stond op dinsdagavond (dat was mijn gekozen moment) en ze kwamen op maandagavond. Toen was ik niet thuis. :nut:

Ook irritant zijn bezorgers die je pakket gewoon voor de deur neerflikkeren zonder aan te bellen. Dan heb ik nog liever een niet-thuisbriefje. Daar heb ik dan ook al meerdere malen een klacht over ingediend, want dat vind ik echt niet kunnen.
Vanmiddag hier een drama gehad, de eerste keer trouwens. Onze vaste bezorger is een schatje. Die wacht altijd geduldig omdat hij weet dat ik met een baby zit. En als ik er niet ben, probeert hij het later nog een keer. Heb laatst ook een doosje merci voor hem gekocht omdat het zo'n fijne bezorger is. :heart:

Ik verwachte vanmiddag een pakket van ruim 24 kilo. Halve middag zitten wachten en er kwam maar steeds niks. Ik kijk nog een keer op t&t en zie dat het bezorgd is bij de buren, maar niet bij welke...
Enniewee, na een uur zoeken bleek het pakket 12 huizen verderop gedumpt te zijn... Bij een bejaarde man van 93 jaar die zijn halletje vol had staan met pakketten. Blijkt de bezorger 7 pakketten bij hem gedumpt heeft. Natuurlijk had hij ook kunnen weigeren, maar dat vond hij lastig voor ons.

Het was nogal een onderneming om mijn pakket van 24 kilo naar huis te verslepen...
Niks aan te merken op de bezorger, die is altijd vriendelijk. Is nu al wel de zoveelste keer dat mijn pakket zoek is. Dit keer met sint kadootjes, al bijna een week onderweg. En foutje kan gebeuren, maar de manier hoe ze met klachten omgaan is vreselijk. Klantenservice onbereikbaar 80 wachtende voor me al op diverse tijden geprobeerd te bellen. Op en een Twitter reageren ze niet, zelfs nu het openbaar staat. Et is geen contract met heen te krijgen en mijn sint kadootjes.... dat kan ik naar fluiten.
Ik had wat besteld bij Zalando en bij postNL was die al 1 dag vertraagd wegens drukte. Zou gisteren dan bezorgd worden tussen 15:30 en 18:00 maar rond 9 uur had ik zoiets van ik mis iets? Waar is mijn pakket?! Ik meteen de track & trace nakijken. Bezorger onderweg.. Nu nog?! En toen ging de bel.

Heb medelijden met de pakketbezorgers. Maar word ook dood gegooid met vacatures waarbij ze zoeken naar personeel die met kerst wil werken. Staat er in het onderwerp: Je (schoon)familie ontvluchten tijdens kerst?

Heb een paar jaar gewerkt bij een bedrijf waar het rondom kerst ook topdrukte en bij postNL zal het nog wel erger zijn...
Voor PostNL is de afzender de opdrachtgever.

Dus ik zou Ziggo melden dat ik geen 60 euro voor de monteur betalen wil, omdat Ziggo niet het pakket geleverd heeft.

Dan moet Ziggo maar betere afspraken maken over de bezorging.

En er is kans dat ze voor de opdrachtgever wel eens iets extra willen doen.
haarklover wijzigde dit bericht op 01-12-2017 13:23
Reden: En er is kans dat ze voor de opdrachtgever wel eens iets extra willen doen.
14.61% gewijzigd
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven