Gek begin 'verkering'
donderdag 2 november 2017 om 07:59
Hi,
Ik heb sinds gisteren een leuke vriendin. Ik heb een tijd lang met haar gepraat e.d. en alles klikte erg leuk - en sinds gisteravond hebben we een officieel iets.
Alleen toen ik het vroeg, klapte ik volledig dicht. Heel schamend. De vibe die er tussen ons was, was al relatie-waardig alshetware, het moest alleen nog 'gezegd' worden. Ik vroeg haar dus hoe zij het zag, en het kwam erop neer dat ze het wel graag officieel wilde - en zo is het gegaan. De praatsessie werd toen verstoord door een of andere gast die begon te slippen met zijn auto (we stonden op de parkeerplaats bij de bioscoop), oftewel we zijn naar huis gereden.
Maar dat maakt het (voor mij) dus niet minder awkward, snap je.
In mijn hoofd had ik het allemaal wat soepeler gepland, maar het was nu echt zo'n;
'zullen we doen?'
'ja is goed'
'oke'
gesprekje... We hebben later wel gekust e.d. dus het is wel deels goedgekomen, maar toch hahaha...
Vanmiddag komt ze bij me, moet ik het gewoon allemaal laten gebeuren, of wat zou leuk zijn?
Ik heb sinds gisteren een leuke vriendin. Ik heb een tijd lang met haar gepraat e.d. en alles klikte erg leuk - en sinds gisteravond hebben we een officieel iets.
Alleen toen ik het vroeg, klapte ik volledig dicht. Heel schamend. De vibe die er tussen ons was, was al relatie-waardig alshetware, het moest alleen nog 'gezegd' worden. Ik vroeg haar dus hoe zij het zag, en het kwam erop neer dat ze het wel graag officieel wilde - en zo is het gegaan. De praatsessie werd toen verstoord door een of andere gast die begon te slippen met zijn auto (we stonden op de parkeerplaats bij de bioscoop), oftewel we zijn naar huis gereden.
Maar dat maakt het (voor mij) dus niet minder awkward, snap je.
In mijn hoofd had ik het allemaal wat soepeler gepland, maar het was nu echt zo'n;
'zullen we doen?'
'ja is goed'
'oke'
gesprekje... We hebben later wel gekust e.d. dus het is wel deels goedgekomen, maar toch hahaha...
Vanmiddag komt ze bij me, moet ik het gewoon allemaal laten gebeuren, of wat zou leuk zijn?
donderdag 2 november 2017 om 08:07
Ik bedoelde het als in; hoe kan ik de (gisteren gecreëerde) 'vreemde'/nieuwe sfeer wat beter makengroenebroek schreef: ↑02-11-2017 08:01Snap je vraag niet?!
Bedoel, waar wil je nu advies over?
Je hebt verkering, gefeliciteerd!
donderdag 2 november 2017 om 08:08
Neeee, mijn 2e - ik ben 20, zij is 18
donderdag 2 november 2017 om 08:10
nou ja, mag best een beetje awkward zijn hoor allemaal, leuk zou zijn als je je daar niet te veel aan stoort maar gewoon een beetje om kan lachen.
Ik zou denken, vanmiddag spetterende vrijsessie, of ben je daar nog niet aan toe? Zoensessie anders.
Denk dat je het beter niet teveel kan plannen inderdaad. Denk dat het sneller awkwarder wordt als je klungelig een soort cliché-draaiboek afdraait. Heeft ze je huis al gezien? Dan kan je wat dingen vertellen over jezelf aan de hand van spullen in je kamer ofzo.
Je kan ook het ijs breken door je onzekerheid te benoemen, dat doe ik wel vaak: nou, ik word helemaal verlegen van je, ofzowiets.
Succes!
Ik zou denken, vanmiddag spetterende vrijsessie, of ben je daar nog niet aan toe? Zoensessie anders.
Denk dat je het beter niet teveel kan plannen inderdaad. Denk dat het sneller awkwarder wordt als je klungelig een soort cliché-draaiboek afdraait. Heeft ze je huis al gezien? Dan kan je wat dingen vertellen over jezelf aan de hand van spullen in je kamer ofzo.
Je kan ook het ijs breken door je onzekerheid te benoemen, dat doe ik wel vaak: nou, ik word helemaal verlegen van je, ofzowiets.
Succes!
donderdag 2 november 2017 om 09:14
donderdag 2 november 2017 om 09:20
Door je niet zo druk te maken. Akwardness hoort erbij. Gewoon leuke dingen doen samen.ikdenkhetwel schreef: ↑02-11-2017 08:07Ik bedoelde het als in; hoe kan ik de (gisteren gecreëerde) 'vreemde'/nieuwe sfeer wat beter maken
En ik voel me ook oud hoor, vind dit een béétje een vraag voor het Tina-forum oid.
donderdag 2 november 2017 om 09:27
Door haar goed te verwennenikdenkhetwel schreef: ↑02-11-2017 08:07Ik bedoelde het als in; hoe kan ik de (gisteren gecreëerde) 'vreemde'/nieuwe sfeer wat beter maken
donderdag 2 november 2017 om 09:45
donderdag 2 november 2017 om 09:59
Dit! En ik denk dat zij dat ook vindt.Mother_Earth schreef: ↑02-11-2017 09:51Ik vind het wel schattig.
Gewoon doen of er niets gebeurd is en laat haar zien dat je dolgelukkig bent dat zij nu je vriendin is.
Anders neem je een kleinigheidje mee om haar te verrassen, kan ze vast waarderen.
donderdag 2 november 2017 om 11:02
donderdag 2 november 2017 om 11:29
Dit. Op haar zal het misschien heel anders zijn overgekomen - veel minder vaag- dan jij nu denkt.
Onzekerheid is voor jezelf meestal veel groter waarneembaar dan voor anderen