Gezondheid alle pijlers

Overdreven zwangerschap

02-11-2017 16:30 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

Eerste keer forum en al vaak topics gelezen op viva. Lange tijd getwijfeld of ik wel of geen topic hierover zou aanmaken, maar ik bleef steeds terug komen op ditzelfde punt. Dus hier komt ie (het is een lange):

De dochter van de vriend van mijn moeder is zwanger. Deze dochter is 22 en had een knipperlicht relatje met haar vriend (hij was ook een keer vreemd gegaan en de maand voor ze ontdekte zwanger Te zijn wou ze het nog uitmaken, omdat ze niet bij elkaar zouden passen). Dat ontdekte ze in februari dit jaar en is november uitgerekend. Zij deed alsof dit een echte onverwachte zwangerschap was, maar vertelde met grote grijns als je haar vroeg hoe dat kon omdat ze aan de pil was, zij er wel eens eentje was "vergeten" hier en daar. Verder deed ze ook nog De uitspraak als "haha, straks is dit om mij en **** bij elkaar te houden. Ik vind dat hele rare uitspraken voor iemand die ECHT per ongeluk zwanger wordt. Hiermee begon ook de drama. Niemand heeft haar hierin tegen gesproken o.i.d.

In het begin was er niet zoveel aan de hand en deed ze er zelf ook vrij relaxed over. Toch werd het steeds en steeds erger. Er is niks anders meer dan haar zwangerschap, ze kan opeens heel veel dingen niet meer en doet vreselijk dramatisch. Hier een aantal voorbeelden:
- wou geen gender reveal doen, want dat vind ze overdreven Amerikaanse toestanden, maar vervolgens had ze zelf voor na haar geslachtsecho allemaal roze troep gekocht om toch een gender reveal te houden. Ik bedoel niet een beetje van beschuit met roze muisjes, maar echt roze kinderchampagne, roze snoepjes, roze brilletje en ga zo maar door.

- huilen tijdens een concert. Ze was ongeveer 3 maanden zwanger en ze haf tickets voor de toppers samen met mijn moeder en haar vader. Ze ging mee, maar heeft zich De hele avond lopen aanstellen dat het druk was, ze niet mocht drinken en heeft dus uiteindelijk staan huilen en is buiten 3 uur gaan wachten....

- afspraken afzeggen. Voor ze ontdekte dat ze zwanger was zouden we bvb naar de efteling. Een tijdje nadat ze wist dat ze zwanger was prikten we hiervoor een datum en ook zij ging akkoord en mee. Zij zou op het moment van gaan 6 maand zwanger zijn. Tot we een week voor de efteling waren zei ze opeens ik ga niet. Wij vroegen haar waarom en ze zei: gewoon geen zin in rn ik ga niet naar de efteling met een dikke buik. We stelden haar gerust dat meer mensen dat deden, ik ook niet in achtbanen ging (en ze dus niet alleen zou zijn) waarop ze zei dat ze geen lange stukken kan lopen. We probeerden een oplossing Te bedenken in vorm van een rolstoel ofzo of regelmatig een zitplekken te vinden, maar nee mevrouw was hoogzwanger en had er opeens geen zin meer in. Het irritante hieraan was voornamelijk erna.... Ze ging niet mee en daar is verder niks over gezegd, maar vervolgens postte ze wel foto's van lange wandelingen over het strand en in het bos met vriendinnetjes en de hond.

- opeens heeft ze overal last van. Elk zwangerschap kwaaltje uit het boekje heeft zij sowieso! En klagen erover doet ze ook "oh ik ben zo dik", "kijk dit nou" enzovoort

- ze zegt nog meer dingen af onder het mom "ik ben zwanger en ik heb het vreselijk moeilijk" en zegt nu ook al dingen af voor na de geboorte in november, want zegt ze "ik heb dan een kind, dus Ben ik sowieso uitgeput, heb ik er geen zin in en wil ik tijd met het kind door brengen".

-ze wou zichzelf laten ontslaan door haar baas tijdens de zwangerschap door gewoon niet op te komen dagen of zich heel vaak ziek te melden, zodat ze na ontslag een vette uitkering kon aanvragen op basis van ontslag door discriminatie o.i.d.

- meldt zich sinds het begin van de zwangerschap ook echt regelmatig ziek, omdat ze "zoveel mogelijk van haar zwangerschap wil genieten"

Het lijkt wel alsof ze alleen maar kan klagen, zich gedraagt alsof ze gehandicapt is, maar hier gek genoeg ook voldoening uit haalt om met haat zwangerschap fe aandacht te trekken. Begrijp mij niet verkeerd, ik kan me goed indenken dat je als zwangere eerder moe bent, niet overal zin in hebt en dat je aan het einde ook wel klaar bent met zwanger zijn. Maar!!! ze doet net alsof dit Het einde is, niks kan meer, alleen zij en haar zwangerschap zijn interessant en alsof ze nu niks meer kan.

Wat moet ik hiermee?
Het stoort mij en andere familie leden enorm dat ze zich zo gedraagt. En ja, ik heb naar haar wel al benoemd dat ik begrijp dat zwanger zijn kwaaltjes met zich mee brengt en dat vervelend voor haar is, maar dat ze wel erg overdreven over alles doet.

Groetjes,
Miss Beertje
MissBeertje schreef:
02-11-2017 16:52
Nee we wonen niet meer thuis, allebei niet, maar we hebben wel een familie app waar dus regelmatig (zeker paar keer per week) dingen voorbij komen. Ik bedoel ook geen afspraken die binnen een maand na de bevalling zijn, maar echt maanden erna... Uhm nee haar vader, mijn stiefvader, is totaal niet zo. Haar moeder echter wel. Ze lijkt qua gedrag, ook voor de zwangerschap, erg op haar moeder. Ik, mijn moeder, mijn biologische zusje en stiefvader vinden haar gedrag mbt werk ook echt abnormaal.
Lekker met de rest van je familie over je stiefzusje blijven roddelen. Weet je zeker dat de familieverhoudingen straks zijn verpest en je haar niet meer hoeft te zien. Ik geloof best dat ze vervelend doet, maar jij gedraagt je als een klein kind dat jaloers is omdat een ander negatieve aandacht vraagt. En dan fijn met je moeder, zusje en stiefvader gaan zitten zeiken op haar en haar biologische moeder. Gelukkig maar dat jullie zelf zo fantastisch zijn.
Spuit11: ben jij soms het stiefzusje? Je reageert iig ook als een dramaqueen.
spuit_111 schreef:
02-11-2017 17:02
Lekker met de rest van je familie over je stiefzusje blijven roddelen. Weet je zeker dat de familieverhoudingen straks zijn verpest en je haar niet meer hoeft te zien. Ik geloof best dat ze vervelend doet, maar jij gedraagt je als een klein kind dat jaloers is omdat een ander negatieve aandacht vraagt. En dan fijn met je moeder, zusje en stiefvader gaan zitten zeiken op haar en haar biologische moeder. Gelukkig maar dat jullie zelf zo fantastisch zijn.
Ik heb al een paar keer tegen haar zelf gezegd dat ik snap dat zwsnger zijn geen pretje is en het ongemakken met zich mee brengt, maar dat ik het niet leuk vind zoals ze zich gedraagt. Hierop reageert ze dan dat ze alle recht heeft, want ze is zwsnger en dat is ontzettend moeilijk (haar eigen woorden). Voor iemand die de zwangerschap zelf gepland heeft lijkt het alsof ze dit heeft onderschat en nu medelijden wil. We zitten niet met zn allen gezellig aan de keukentafel over haar te roddelen ofzo. En jaloers ben ik niet hoor, integendeel. Ikzelf zit gewoon niet zo in elkaar dat ik steen en been klaag als er iets aan de hand is. Gewoon schop onder je kont en gaan.
MissBeertje schreef:
02-11-2017 17:06
Ik heb al een paar keer tegen haar zelf gezegd dat ik snap dat zwsnger zijn geen pretje is en het ongemakken met zich mee brengt, maar dat ik het niet leuk vind zoals ze zich gedraagt. Hierop reageert ze dan dat ze alle recht heeft, want ze is zwsnger en dat is ontzettend moeilijk (haar eigen woorden). Voor iemand die de zwangerschap zelf gepland heeft lijkt het alsof ze dit heeft onderschat en nu medelijden wil. We zitten niet met zn allen gezellig aan de keukentafel over haar te roddelen ofzo. En jaloers ben ik niet hoor, integendeel. Ikzelf zit gewoon niet zo in elkaar dat ik steen en been klaag als er iets aan de hand is. Gewoon schop onder je kont en gaan.
Hoe vaak ben jij zwanger geweest? Geloof maar dat dat erg vermoeiend, uitputtend en verschrikkelijk kan zijn. Niet bij iedereen, sommigen huppelen door hun zwangerschap, maar ik voelde me echt belabberd terwijl er niets aantoonbaar ernstigs aan de hand was.
MinkeDeWit schreef:
02-11-2017 17:10
Hoe vaak ben jij zwanger geweest? Geloof maar dat dat erg vermoeiend, uitputtend en verschrikkelijk kan zijn. Niet bij iedereen, sommigen huppelen door hun zwangerschap, maar ik voelde me echt belabberd terwijl er niets aantoonbaar ernstigs aan de hand was.
Ze voelt zich echt niet zo belabberd als ze het wil doen overkomen, want ik zie meerdere keren per week dat ze lange wandelingen maakt met de hond en een of meerdere vriendinnen, dat ze ergens uit eten is, naar de bioscoop gaat enzovoort. Ze zegt het een en doet het ander. Dr zwangerschap is zeg maar vermoeiend als het haar uitkomt
Mens, distantieer je gewoon. Je bent toch geen 24 uur per dag met die vrouw?

Get over it zeg.
Ik huil ook bij de Toppers.
MissBeertje schreef:
02-11-2017 17:13
Ze voelt zich echt niet zo belabberd als ze het wil doen overkomen, want ik zie meerdere keren per week dat ze lange wandelingen maakt met de hond en een of meerdere vriendinnen, dat ze ergens uit eten is, naar de bioscoop gaat enzovoort. Ze zegt het een en doet het ander. Dr zwangerschap is zeg maar vermoeiend als het haar uitkomt
Ik vind je weinig sympathiek overkomen. Ik kon met 6 maanden zwangerschap ook geen hele dag meer door de efteling sjokken. En ik kon leuke dingen doen door andere momenten energie te sparen en dingen af te zeggen.
MissBeertje schreef:

En dit zijn helemaal jouw zaken niet. Ze is vrij om te gaan en staan waar ze wil, bovendien is niet iedere dag van een zwangerschap hetzelfde.
De Efteling vind ik overigens niet zwanger al best een uitputtingsslag met veel lopen.
Knuffelheks schreef:
02-11-2017 17:29
En dit zijn helemaal jouw zaken niet. Ze is vrij om te gaan en staan waar ze wil, bovendien is niet iedere dag van een zwangerschap hetzelfde.
De Efteling vind ik overigens niet zwanger al best een uitputtingsslag met veel lopen.
Als ze tegen de familie zegt hoe zwaar ze het heeft en dat ze zich rot voelt en dingen afzegt omdat ze zwanger is en ze dit vervolgens een paar keer per week op Internet zet dan Ja... Denk dat je wel snapt wat voor gevoel je daarvan krijgt ;)
Jij blaast het zelf nóg meer op door het zo enorm uit te vergroten dat jij er als het ware door bezeten bent. Je reageert wat mij betreft niet als een prettig familielid. Enkel daar jij je ergert en het lijkt alsof je het niet kunt uitstaan dat zij aandacht vraagt en dus ook krijgt. Ben je zelf nog heel jong? Zo lijkt het wel.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 02-11-2017 17:38
1.66% gewijzigd
Overigens......met zo een familie heb je geen vijanden nodig...zo blijkt.
.
anoniem_320683 wijzigde dit bericht op 02-11-2017 17:40
0.00% gewijzigd
Je mag altijd afspraken afzeggen als ze je tegen staan. Helemaal als je zwanger bent.
Zij klinkt een beetje als dramaqueen maar hee, ze is zwanger. En iedereen heeft daar anders last van.

En jij klinkt als een kreng zonder inlevingsvermogen. Zij en jij moeten lekker uit elkaars buurt blijven.
MissBeertje schreef:
En? Misschien is met de hond lopen net te doen en heeft ze verder geen fut of zin om met mensen om te gaan die haar toch een kreng vinden. lijkt me haar goed recht.
Zo te lezen is het een enorme aandachttrekker. Irritant! Wat iemand hiervoor al zei: gewoon 'uhuh' zeggen en over iets anders beginnen. Als ze weer iets afzegt, reageren met 'oh oké, dan niet'. En geen oplossingen aandragen, want ze heeft al besloten dat ze niet meegaat en je geeft haar dus alleen maar de extra aandacht waar ze op uit is.

Ik kan heel slecht tegen dit soort mensen en heb al lang geleden besloten dat ik ze zoveel mogelijk wil vermijden. Ook als het familie is. Maar ja, zo zit ik in elkaar, kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen zo makkelijk is.
Winter is coming...
MissBeertje schreef:
02-11-2017 17:31
Als ze tegen de familie zegt hoe zwaar ze het heeft en dat ze zich rot voelt en dingen afzegt omdat ze zwanger is en ze dit vervolgens een paar keer per week op Internet zet dan Ja... Denk dat je wel snapt wat voor gevoel je daarvan krijgt ;)
Tja. Sommige families hebben nu eenmaal in de genen dat ze zich niet kunnen verplaatsen in anderen. EQ is dan genetisch nogal laag.
Lucylucille schreef:
02-11-2017 17:21

Get over it zeg.
Inderdaad dit.
Troeteltje schreef:
02-11-2017 17:35
Overigens......met zo een familie heb je geen vijanden nodig...zo blijkt.
Ze kan ook normaal gedragen, zonder alle aandacht op te eisen.
Misschien is er geen medische reden, maar voelt ze zich echt minder door de zwangerschap. Hormonaal zijn het best geote veranderingen en kwaaltjes kan je als best heftig ervaren.

sommige mensen voelen zich fantastisch als ze zwanger zijn en anderen voelen zich down en verschrikkelijk.
Troeteltje schreef:
02-11-2017 17:35
Jij blaast het zelf nóg meer op door het zo enorm uit te vergroten dat jij er als het ware door bezeten bent. Je reageert wat mij betreft niet als een prettig familielid. Enkel daar jij je ergert en het lijkt alsof je het niet kunt uitstaan dat zij aandacht vraagt en dus ook krijgt. Ben je zelf nog heel jong? Zo lijkt het wel.
Het is niet zo dat ik of anderen het hier dagelijks/wekelijks over hebben. Het is voornamelijk wanneer ze zich dus zo gedraagt. Zoals net bvb: ik had haar en de rest van de familie uitgenodigd voor kerst. In oktober heeft ze gezegd dat ze komt op 2e kerstdag. Een afspraak dus. Nu krijgen we in de familie app een berichtje dat ze niet komt, want ze gaan opeens met haar schoonfamilie op 1e kerstdag eten en wil 2e kerstdag dan thuis zijn met de baby... Ik zei daarop dat ze met ons die afspraak haf staan waarop zei dan zegt ja jammer ik wil 2e kerstdag met de baby zijn. Ze zegt nu af EN wisselt opeens van dag en naar haar schoonfamilie.. Snap jij die logica??? Maakt dit gedrag gerechtvaardigd omdat ze zwanger is?? Dit soort kunstjes komen er dus De hele tijd. Prima dat ze zwanger is, Ja daar komen ongemakken bij en Ja dan heb je niet altijd overal energie voor, maar dit?? Serieus???
Lucylucille schreef:
02-11-2017 17:21

Get over it zeg.
Nee gelukkig niet zo vaak mee bezig. Het komt voornamelijk ter sprake als ze zich weer zo gedraagt... En via de familie app horen we vaker van haar.
MissBeertje schreef:
Gewoon even een ideetje he, zo uit de mouw geschut: maak geen afspraken meer en gooi haar van Facebook.

Soms lijkt het wel alsof mensen expres opzoek gaan naar iets waar ze zich de pest aan ergeren om er dan lekker in te kunnen zwelgen of zo, kanonnen.
Ben je zelf wel eens zwanger geweest? Hormonen moet je niet onderschatten en sommigen hebben er echt last van.

Zelf werd ik echt een hele nare, vervelende versie van mezelf tijdens zwangerschappen. In niet-zwangere toestand ben ik doorgaans vrij redelijk, maar in zwangere staat werd ik dwingend, veeleisend, humeurig en kattig. Het meest vervelende vond ik dat ik zelf ook wel doorhad dat ik onredelijk was, maar het was sterker dan ikzelf ofzo. Na de geboorte werd ik gewoon weer mijn redelijke, doorgaans gezellige zelf.

Mijn mans adviesL ga niet in discussie met hormonen. Dat win je niet. Nooit. (hij vergeleek het vaak met een gelovig iemand de discussie aangaan of god wel of niet bestaat. :
MissBeertje schreef:

Nee, dat snap ik werkelijk niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven