Gezondheid alle pijlers

Overdreven zwangerschap

02-11-2017 16:30 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

Eerste keer forum en al vaak topics gelezen op viva. Lange tijd getwijfeld of ik wel of geen topic hierover zou aanmaken, maar ik bleef steeds terug komen op ditzelfde punt. Dus hier komt ie (het is een lange):

De dochter van de vriend van mijn moeder is zwanger. Deze dochter is 22 en had een knipperlicht relatje met haar vriend (hij was ook een keer vreemd gegaan en de maand voor ze ontdekte zwanger Te zijn wou ze het nog uitmaken, omdat ze niet bij elkaar zouden passen). Dat ontdekte ze in februari dit jaar en is november uitgerekend. Zij deed alsof dit een echte onverwachte zwangerschap was, maar vertelde met grote grijns als je haar vroeg hoe dat kon omdat ze aan de pil was, zij er wel eens eentje was "vergeten" hier en daar. Verder deed ze ook nog De uitspraak als "haha, straks is dit om mij en **** bij elkaar te houden. Ik vind dat hele rare uitspraken voor iemand die ECHT per ongeluk zwanger wordt. Hiermee begon ook de drama. Niemand heeft haar hierin tegen gesproken o.i.d.

In het begin was er niet zoveel aan de hand en deed ze er zelf ook vrij relaxed over. Toch werd het steeds en steeds erger. Er is niks anders meer dan haar zwangerschap, ze kan opeens heel veel dingen niet meer en doet vreselijk dramatisch. Hier een aantal voorbeelden:
- wou geen gender reveal doen, want dat vind ze overdreven Amerikaanse toestanden, maar vervolgens had ze zelf voor na haar geslachtsecho allemaal roze troep gekocht om toch een gender reveal te houden. Ik bedoel niet een beetje van beschuit met roze muisjes, maar echt roze kinderchampagne, roze snoepjes, roze brilletje en ga zo maar door.

- huilen tijdens een concert. Ze was ongeveer 3 maanden zwanger en ze haf tickets voor de toppers samen met mijn moeder en haar vader. Ze ging mee, maar heeft zich De hele avond lopen aanstellen dat het druk was, ze niet mocht drinken en heeft dus uiteindelijk staan huilen en is buiten 3 uur gaan wachten....

- afspraken afzeggen. Voor ze ontdekte dat ze zwanger was zouden we bvb naar de efteling. Een tijdje nadat ze wist dat ze zwanger was prikten we hiervoor een datum en ook zij ging akkoord en mee. Zij zou op het moment van gaan 6 maand zwanger zijn. Tot we een week voor de efteling waren zei ze opeens ik ga niet. Wij vroegen haar waarom en ze zei: gewoon geen zin in rn ik ga niet naar de efteling met een dikke buik. We stelden haar gerust dat meer mensen dat deden, ik ook niet in achtbanen ging (en ze dus niet alleen zou zijn) waarop ze zei dat ze geen lange stukken kan lopen. We probeerden een oplossing Te bedenken in vorm van een rolstoel ofzo of regelmatig een zitplekken te vinden, maar nee mevrouw was hoogzwanger en had er opeens geen zin meer in. Het irritante hieraan was voornamelijk erna.... Ze ging niet mee en daar is verder niks over gezegd, maar vervolgens postte ze wel foto's van lange wandelingen over het strand en in het bos met vriendinnetjes en de hond.

- opeens heeft ze overal last van. Elk zwangerschap kwaaltje uit het boekje heeft zij sowieso! En klagen erover doet ze ook "oh ik ben zo dik", "kijk dit nou" enzovoort

- ze zegt nog meer dingen af onder het mom "ik ben zwanger en ik heb het vreselijk moeilijk" en zegt nu ook al dingen af voor na de geboorte in november, want zegt ze "ik heb dan een kind, dus Ben ik sowieso uitgeput, heb ik er geen zin in en wil ik tijd met het kind door brengen".

-ze wou zichzelf laten ontslaan door haar baas tijdens de zwangerschap door gewoon niet op te komen dagen of zich heel vaak ziek te melden, zodat ze na ontslag een vette uitkering kon aanvragen op basis van ontslag door discriminatie o.i.d.

- meldt zich sinds het begin van de zwangerschap ook echt regelmatig ziek, omdat ze "zoveel mogelijk van haar zwangerschap wil genieten"

Het lijkt wel alsof ze alleen maar kan klagen, zich gedraagt alsof ze gehandicapt is, maar hier gek genoeg ook voldoening uit haalt om met haat zwangerschap fe aandacht te trekken. Begrijp mij niet verkeerd, ik kan me goed indenken dat je als zwangere eerder moe bent, niet overal zin in hebt en dat je aan het einde ook wel klaar bent met zwanger zijn. Maar!!! ze doet net alsof dit Het einde is, niks kan meer, alleen zij en haar zwangerschap zijn interessant en alsof ze nu niks meer kan.

Wat moet ik hiermee?
Het stoort mij en andere familie leden enorm dat ze zich zo gedraagt. En ja, ik heb naar haar wel al benoemd dat ik begrijp dat zwanger zijn kwaaltjes met zich mee brengt en dat vervelend voor haar is, maar dat ze wel erg overdreven over alles doet.

Groetjes,
Miss Beertje
SallySpectra schreef:
02-11-2017 18:38
Ik vind, jij vindt, hij/zij vindt.
Please, vertel wat meer :)
MissBeertje schreef:
02-11-2017 19:01
Nee ze heeft zelf elke keer verteld via die familie app dat er geen erge dingen aan de hand waren met haar of de baby na een controle of echo, ik ben 1x mee geweest (toen ze me mee vroeg en dat vond ik heel leuk) en mijn stiefvader is ook keertje mee geweest. Geen zorgen hoor, die verloskundige zal echt niet zomaar informatie prijs geven.
Maar dat zegt toch totaal niks over hoe zij zich voelt? Ook als alles goed gaat met de baby, de echo's zijn goed en de controles (bloeddruk, hartje luisteren etc. ) dan nog kun je je gewoon rot en futloos voelen tijdens de zwangerschap.

Waarom zo oordelen iets wat je zelf niet eens hebt meegemaakt?
MissBeertje schreef:
02-11-2017 18:38
Dat vind ik gewoon jammer. Hoe ze eerder was kon ik het redelijk goed met haar vinden en ik baal dat dat nu dus niet meer zo is. Verder Ben ik gewoon anders dan zij (ik ben meer van schop onder je kont en gaan ipv zeuren). Ik hoop dat het na de geboorte weer normaal wordt, maar als ik hoor hoe ze het na de geboorte wol aan pakken, denk ik het niet.
Nee schat, bereid je maar vast voor op na de geboorte. Ten eerste ben je na de geboorte heel erg hormonaal. En heb je last van ontzwangeren. Dat duurt een maand of negen. Met misschien de eerste weken hechtingen en striemen. En in ieder geval in de kraamtijd ernstig vloeien, stuwing, doorwaakte nachten. Dus volop gespreksstof voor haar waar jij allemaal niet over mee kunt praten.

En dan gaat natuurlijk ook alle aandacht straks naar het nieuwe kleinkind, en niet alleen ná de geboorte maar de komende jaren.

Maak je borst maar nat :cheer:
anoniem_350396 wijzigde dit bericht op 02-11-2017 19:10
Reden: aanvulling
2.02% gewijzigd
SweetChili schreef:
02-11-2017 19:07
Maar dat zegt toch totaal niks over hoe zij zich voelt? Ook als alles goed gaat met de baby, de echo's zijn goed en de controles (bloeddruk, hartje luisteren etc. ) dan nog kun je je gewoon rot en futloos voelen tijdens de zwangerschap.

Waarom zo oordelen iets wat je zelf niet eens hebt meegemaakt?
De verloskundige vraagt ook regelmatig hoe je je voelt op de fysieke controle na. Daarin heeft ze zelf meerdere keren gezegd dat ze eigenlijk nergens last van heeft. Wel dat ze eens moe is, maar niet gesloopt o.i.d of last heeft van de kwaaltjes die ze zegt ze hebben als ze onder iets uit probeert te komen... Je hoort haar er nooit ergens over behalve als ze iets wil ontlopen.
MissBeertje schreef:
02-11-2017 17:01
Ik begrijp niet wat je puberaal vindt aan dat ik me irriteert aan het feit dat ze zich gedraagt alsof ze gehandicapt is, liegt over wat ze dus wel/niet kan, een zwangerschap zonder medeweten van haar vriend voor elkaar krijgt, zichzelf probeert te laten ontslaan voor een uitkering en doet alsof alles drama is?
De mensen die je het allermeest irriteren, leren jou het meeste over jezelf.
Nirakkam schreef:
02-11-2017 19:09
Nee schat, bereid je maar vast voor op na de geboorte. Ten eerste ben je na de geboorte heel erg hormonaal. En heb je last van ontzwangeren. Dat duurt een maand of negen. Met misschien de eerste weken hechtingen en striemen. En in ieder geval in de kraamtijd ernstig vloeien, stuwing, doorwaakte nachten. Dus volop gespreksstof voor haar waar jij allemaal niet over mee kunt praten.

En dan gaat natuurlijk ook alle aandacht straks naar het nieuwe kleinkind, en niet alleen ná de geboorte maar de komende jaren.

Er is natuurlijk een verschil tussen wennen aan een nieuw leven, alle eerste keren en leuke en minder leuke momenten dan steen en been klagen, liegen en overdramatiseren....
Nirakkam schreef:
02-11-2017 19:09

Dit. En wees blij dat ze 2e kerstdag heeft afgezegd, scheelt je alvast een dag met dat kind.
Heb je zelf geen leven, dat je je de hele dag kunt bezighouden met haar? Laat het gaan.
MissBeertje schreef:
02-11-2017 19:18
Er is natuurlijk een verschil tussen wennen aan een nieuw leven, alle eerste keren en leuke en minder leuke momenten dan steen en been klagen, liegen en overdramatiseren....
Ach , het heeft geen zin. Net zoals zij zwelgt in haar zwangerschap, zwelg jij in zelfmedelijden en het gebrek aan aandacht. Jij doet precies wat je haar verwijt, overdramatiseren.
lolly-pop schreef:
02-11-2017 19:21
Heb je zelf geen leven, dat je je de hele dag kunt bezighouden met haar? Laat het gaan.
Ik maak op uit je reactie dat je de rest niet gelezen hebt, want zoals ik eerder al schreef is dit iets wat steeds terug komt in haar gedrag en dan ter sprake komt (dus: er gebeurd iets wat betrekking op haar heeft wat vreemd is --> wordt over nagedacht/gesproken). Het is niet zo dat ik hier elke dag over zit na te denken of over praat met anderen.
Nirakkam schreef:
02-11-2017 19:27
Ach , het heeft geen zin. Net zoals zij zwelgt in haar zwangerschap, zwelg jij in zelfmedelijden en het gebrek aan aandacht. Jij doet precies wat je haar verwijt, overdramatiseren.
Nee ik voel die behoefte aan aandacht niet. Ik dacht nu alleen van waarom is dit zo en kijken hoe de rest erover denkt. Zijn twee verschillende dingen.
Waarom raakt het je zo TO? Haar gedrag is inderdaad vervelend maar wat me opvalt is dat je best hard oordeelt over haar, soms net alsof je haar totaal niet aardig vindt. Maar tegelijkertijd vindt je het dus wel heel erg dat ze afzegt. Dus blijkbaar wil je haar er wel graag bij en vind je het erg lastig om haar drama bij haar te laten. Het is wel interessant om bij jezelf na te gaan wat maakt dat je je zo in haar gedrag vastbijt. Vind je het bv lastig dat ze veel aandacht krijgt ten koste van jou of zit er iets anders dwars?

Want ik heb ook best een mening over iemand die misbruik maakt van regelingen of een uitkering maar ik zou dat dan ook uitspreken (als het iemand is die naast me staat) en daarna bij die persoon laten. Niet jouw zorg daarna toch?
MissBeertje schreef:
02-11-2017 18:23
Ze is gewoon samen met de jongen waardoor ze zich zwanger heeft laten maken, sterker nog ze heeft sinds vorige maand zijn achternaam om de rechten voor de baby Te regelen.
Hoe kun je zomaar ineens iemand anders zijn achternaam hebben. De baby kan nav erkenning door verwekker achternaam van de verwekker krijgen wanneer moeder daarmee instemt en daarvoor tekent. Het riekt ernaar dat jij teert op verhalen van horen zeggen. Verifieer eerst eens wat wel klopt en wat uit een duim gezogen is.
MissBeertje schreef:
02-11-2017 17:47
Het is niet zo dat ik of anderen het hier dagelijks/wekelijks over hebben. Het is voornamelijk wanneer ze zich dus zo gedraagt. Zoals net bvb: ik had haar en de rest van de familie uitgenodigd voor kerst. In oktober heeft ze gezegd dat ze komt op 2e kerstdag. Een afspraak dus. Nu krijgen we in de familie app een berichtje dat ze niet komt, want ze gaan opeens met haar schoonfamilie op 1e kerstdag eten en wil 2e kerstdag dan thuis zijn met de baby... Ik zei daarop dat ze met ons die afspraak haf staan waarop zei dan zegt ja jammer ik wil 2e kerstdag met de baby zijn. Ze zegt nu af EN wisselt opeens van dag en naar haar schoonfamilie.. Snap jij die logica??? Maakt dit gedrag gerechtvaardigd omdat ze zwanger is?? Dit soort kunstjes komen er dus De hele tijd. Prima dat ze zwanger is, Ja daar komen ongemakken bij en Ja dan heb je niet altijd overal energie voor, maar dit?? Serieus???
Pfoe, je reageert alsof in vol ornaat in een trouwjurk op je bruiloft is op komen dagen. Blijven ademhalen! Ze zegt alleen bijna 2 maanden vantevoren een afspraak voor kerst af. Dat is toch niet zo raar? Vorig jaar was mijn zusje uitgerekend rond de feestdagen en ik een maand daarna. Uiteindelijk hebben we wel kerst gevierd met zijn allen zoals afgesproken, inclusief ons nieuwste familielid, maar niemand had raar opgekeken of moeilijk gedaan als zij of ik het liever toch iets anders indeelde. Maar goed, dat geldt eigenlijk voor iedereen, niet alleen de zwangere of pas-bevallene. In jouw plaats had ik dus gereageerd met de vraag of stiefzus het op een ander moment of in andere vorm wel ziet zitten om kerst samen te vieren? Omdat ik/wij het wel fijn zouden vinden met het hele gezin.

En zo gek is het toch ook niet om plannen te hebben voor zowel eerste als tweede kerstdag? Of om deze te wijzigen als je je bedenkt dat het misschien wat veel is als kersverse moeder. Als zwangere weet je ook nog niet wat je te wachten staat.
Sterker nog, ik bedenk me opeens dat ik al had afgesproken eerste kerstdag bij mijn moeder met mijn familie. Daarna werden we ook uitgenodigd bij schoonzusje eerste kerstdag, dus vervolgens hen ik gezegd dat we dus maar een halve dag komen. Niemand die daar over valt hoor.
MissBeertje schreef:
Kind, je hebt geen idee.

Leid verder gewoon je eigen leven en maak je niet zo druk om een ander. Ontzettend puberaal gedrag, dit.
Troeteltje schreef:
02-11-2017 19:38
Hoe kun je zomaar ineens iemand anders zijn achternaam hebben. De baby kan nav erkenning door verwekker achternaam van de verwekker krijgen wanneer moeder daarmee instemt en daarvoor tekent. Het riekt ernaar dat jij teert op verhalen van horen zeggen. Verifieer eerst eens wat wel klopt en wat uit een duim gezogen is.
Inderdaad TO, wat klets jij uit je nek. Misselijk hoor om zo over haar te praten.
MissBeertje schreef:
02-11-2017 18:22
Star, ga ergens anders reageren ofzo. En in plaats van de schuld dan te zoeken bij degene die iets van je gedrag zeggen (wat ik in dit geval volledig terecht vindt, zou je ook kunnen denken :"Hmm, Als zoveel mensen hetzelfde ovet haar gedrag zeggen, zit er dan geen kern van waarheid". M'n vriend zegt altijd heel mooi "als je iedereen een klootzak vindt, Ben je waarschijnlijk zelf de klootzak"
Je vriendje heeft gelijk, lees de reacties in dit topic en leer je les :-)
MissBeertje schreef:
Hahaha, dat denk jij. Als je je nu al ergert, wordt het straks nog zeker tien keer erger.

Je noemt een aantal dingen waar ik ook slecht tegen zou kunnen, maar nog veel meer waarvan ik denk, ach, prima hoor, laat gaan. Het heeft geen enkel nut om je er aan te ergeren, daarmee wordt het alleen maar groter.
MissBeertje schreef:
02-11-2017 18:22
:"Hmm, Als zoveel mensen hetzelfde ovet haar gedrag zeggen, zit er dan geen kern van waarheid". M'n vriend zegt altijd heel mooi "als je iedereen een klootzak vindt, Ben je waarschijnlijk zelf de klootzak"
Afbeelding
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Troeteltje schreef:
02-11-2017 19:38
Ze hebben sinds een week of 2 geregistreerd partnerschap en zij heeft zijn achternaam genomen. Vertelde ze zelf en liet allemaal foto's zien. Heel leuk Enzo, dus dat weet ik direct uit de bron/kern.
SallySpectra schreef:
02-11-2017 19:55
Inderdaad TO, wat klets jij uit je nek. Misselijk hoor om zo over haar te praten.

TO is anders heel fatsoenlijk.
MissBeertje schreef:
02-11-2017 19:16
De verloskundige vraagt ook regelmatig hoe je je voelt op de fysieke controle na. Daarin heeft ze zelf meerdere keren gezegd dat ze eigenlijk nergens last van heeft. Wel dat ze eens moe is, maar niet gesloopt o.i.d of last heeft van de kwaaltjes die ze zegt ze hebben als ze onder iets uit probeert te komen... Je hoort haar er nooit ergens over behalve als ze iets wil ontlopen.

Waarom vraag je het haar niet? Brutaal maar wel eerlijk. Zal het 1x vragen en benoemen en daarna zoveel mogelijk negeren. Als ze ergens niet mee gaat en geeft uitleg, ik heb dit en dat. Antwoord met oke.
Zij is zo, wordt erger maar zorg er voor dat jij daar geen last van gaat krijgen. Haar probleem Klaar!
Eigen grenzen trekken.
Bam!!!!
To, ik was een monster, de beide keren dat ik zwanger was. Daar was ik niet of nauwelijks op aan te spreken. Ik kon me nauwelijks staande houden (liep bij poppoli wegens depressie) en was mezelf absoluut niet. Gelukkig is dat bijgedraaid na de geboorte. (denk ik Haha)
Dus ja, op je tanden bijten, uitzitten en hopen dat ze bijdraait nadien. Haar keuzes over het zwanger worden zijn van haar en daar mag je helaas niet zoveel van vinden.
teepje schreef:
02-11-2017 19:28
Waarom raakt het je zo TO? Haar gedrag is inderdaad vervelend maar wat me opvalt is dat je best hard oordeelt over haar, soms net alsof je haar totaal niet aardig vindt. Maar tegelijkertijd vindt je het dus wel heel erg dat ze afzegt. Dus blijkbaar wil je haar er wel graag bij en vind je het erg lastig om haar drama bij haar te laten. Het is wel interessant om bij jezelf na te gaan wat maakt dat je je zo in haar gedrag vastbijt. Vind je het bv lastig dat ze veel aandacht krijgt ten koste van jou of zit er iets anders dwars?

Want ik heb ook best een mening over iemand die misbruik maakt van regelingen of een uitkering maar ik zou dat dan ook uitspreken (als het iemand is die naast me staat) en daarna bij die persoon laten. Niet jouw zorg daarna toch?

Het is niet zo dat ik haar niet aardig vindt, want in de periode voor ze zwanger werd kon ik het redelijk goed met haar vinden. En sinds ze zwanger is liegt ze en overschrijd ze normen en waarden die ik erop na houdt. Ik hou niet van mensen die niet eerlijk zijn en ik houd ook niet van mensen die heel erg zeuren en alleen maar met zichzelf bezig zijn. Dat is gedrag wat ik eerder niet van haar kende en ik vind het jammer en irritant dat dit ervoor in de plaats is gekomen. En het is geen kwestie van aandacht voor haar of haar zwangerschap. Tuurlijk is ze blij en ik heb haar ook uitgebreid gefeliciteerd, regelmatig gevraagf hoe het gaat, welke spulletjes ze nog nodig heeft en wat ze al heeft staan. Een gebrek een interesse of een jaloezie vanuit mij is het totaal niet. Ik heb het idee dat het niet normaal of eerlijk verloopt en ik heb een hekel aan onrechtvaardigheid. Het is inderdaad niet mijn zorg, maar ik kan gewoon er niet bij hoe je zo oneerlijk kan zijn en zo zielig doet over een beslissing die je zelf gemaakt hebt (expres zwsnger worden zonder medeweten). Dan denk ik wees een vrouw rn accepteer De consequenties van je domme keuze om dat te doen, maar ga niet achteraf lopen janken over alles en je zo gedragen. Dan had je er eerder over na moeten denken.
En ja dat klinkt heel erg hard, maar het is wel de realiteit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven