KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Kusjeopjekop: wat vreselijk. Veel sterkte de komende tijd. En ik weet niet hoe dit goed over te brengen, maar toch ook gefeliciteerd met je zoon. Ondanks alle ellende ben je ongetwijfeld ook trots op hem, en dat mag ook gewoon.

Mita: gefeliciteerd, hopelijk zijn jullie beiden snel weer een beetje bijgekomen.

Jessy: wat fijn om te lezen dat je dochter er is. Ik hoop dat alles goed is met jullie beiden. En wat een mooie namen heb je uitgekozen!
Jessy en Mita, gefeliciteerd! Geniet ervan.

Nora, wat jammer :(. Blijft een teleurstelling... hopelijk mag je over twee weken alweer :). Op naar de volgende ronde!
Mita en Jessy gefeliciteerd!! Veel geluk!
Balen Nora! Zulke dagen zijn sowieso al rot:-(
Succes morgen angelaloes! Op naar de eerste keer!
Wat vervelend Nora!!
Mijn echo ging prima. Er groeien rechts 2 mooie eitjes die nu even groot zijn.
waarschijnlijk in het weekend de eerste inseminatie
Bedankt allen, het gaat alweer een beetje, alhoewel vandaag echt zo'n emo-dag is in mijn cyclus.

Spannend AngelaLoes, ik duim voor je!
Ik ben vanochtend van t bankje gevallen 😥😔
Balen Plien!!
Oh Plien wat balen voor je! Had het je zo gegund. Hoeveelste poging was dit voor je?
Ah plien wat balen :(. Niet fijn.. hopelijk kan je snel weer omschakelen en door naar de volgende ronde. Ik merk dat ik dat toch wel veel vind. Maar merk ook dat het 'aftellen' naar de ovulatie voor mijn gevoel sneller gaat dan in het begin. Wat natuurlijk niet zo is ;-).
Ik mag hopelijk aankomende week weer.

Lee.. jij bent laatst geweest toch? Vlak nadat mijn cyclus weer begon, en mag testen over een week als ik het goed heb? Of nee... je moet juist bijna voor de inseminatie :D..
Misschien een beetje een gekke vraag, maar is het ok om na iui gewoon sex te hebben? Veilig natuurlijk😇😊
Zou niet weten waarom niet, misschien is het idee alleen gek..
Ik zit sinds gisteren op het wachtbankje.
Of het moment goed is weet ik niet zeker. Veel onduidelijkheid over m'n testen maar in overleg met ziekenhuis besloten gisteren langs te komen.
Was de eerste keer en viel me alles mee. Eendenbek kost mij veel moeite maar ging nu ook iets sneller.
Nu afwachten...
@alisa ik ben net begonnen met clomid. Ik had een maand ertussen nadat ik zo ineens geopereerd moest worden aan een cyste. Heb nu met de menstruatie erg veel last, echt serieus pijn (bij de dokter geweest ook, maar die zei bel Zwolle maar... zucht), maar ze denken dat het de eerste menstruatie misschien "wat gevoeliger" is. Volgende week echo. Ik probeer de moed erin te houden dat het niets betekend dat mijn eierstok zo vreselijke partypooper is ;)

Voor iedereen op het wachtbankje veel succes! Ik wissel jullie zo wel af hoop ik. Toi toi toi
Jootje29 schreef:
04-11-2017 20:13
Misschien een beetje een gekke vraag, maar is het ok om na iui gewoon sex te hebben? Veilig natuurlijk😇😊
Zou niet weten waarom niet, misschien is het idee alleen gek..
Medisch gezien is er geen bezwaar, anders zou het 'gewoon veel sex hebben' voor stellen met een kinderwens ook geen goed idee zijn. Persoonlijk zou ik wel aarzelen. Je gebruikt geen anticonceptie, een morning after pill is geen optie momenteel, dus wat als er toch iets mis gaat met het condoom? Mensen zijn geen atoomklokken, dus ondanks alle testen en echo's kan je eisprong zomaar later zijn dan je dacht, en dan weet je niet meer van wie een kind is. Natuurlijk is de kans veel groter dat dat niet gebeurd, maar ik zou het 100% uit willen sluiten. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ok Lee! Nou.. spannend dus nog even. Wel pittig dan zo allemaal zeg! Ik hoop voor je dat het snel monder wordt en je gewoon snel kunt aansluiten :).

Wat betreft sex.. volgens mij kan het geen kwaad, althans.. klaarkomen stimuleert het alleen maar. Maar wat naussicaa schrijft is ook wel weer waar..

Hier even stress momentje! Vanochtend positieve test met digitale test van cb. Eigenlijk een dag te vroeg dus verwachtte hem niet. En met een nieuwe testhouder, dus voor zekerheid met de oude houder ook getest met zelfde urine. Die zegt negatief.. andere (niet digitale test van cb) laat een lichte streep zien..
De streepjes van de digitale houder mag je nooit aflezen, maar bij de positieve is er niet eens en streep te zien, allen een soort vlek. En bij de negatieve alleen een lichte streep...
Dus 3 uur later weer getest 😑.. allebei negatief.. toch maar van negatief uitgaan? Of mis ik hem nu als hij morgen ook positief test. Help!
anoniem_356631 wijzigde dit bericht op 05-11-2017 20:23
0.53% gewijzigd
@alisa86 ik had een soort gelijk verhaal. Ik heb de foto's doorgestuurd naar het ziekenhuis en gebeld voor overleg. Hun wilde dezelfde middag nog aan de slag.
Of het t goede moment is weet ik niet helemaal zeker maar vertrouw op hun kennis. Misschien kan je ook overleggen?
angelaloes schreef:
05-11-2017 09:50
@alisa86 ik had een soort gelijk verhaal. Ik heb de foto's doorgestuurd naar het ziekenhuis en gebeld voor overleg. Hun wilde dezelfde middag nog aan de slag.
Of het t goede moment is weet ik niet helemaal zeker maar vertrouw op hun kennis. Misschien kan je ook overleggen?
Dankje Angelaloes. Helaas zit ik bij umc en die werken in het weekend met een bandje! Ik heb toch maar ingesproken en als ik vanmiddag wordt terug gebeld kan ik wellicht overleggen.
Hoe is het afgelopen alisa86?
Uiteindelijk toch voor morgen ingepland. Ze zei dat de smiley testen erg betrouwbaar zijn en dat die streepjes soms lastig zijn af te lezen en echt per vrouw verschillen. Vorige keren ook met cb getest dus ik moest hier gewoon vanuit gaan.
Verder heb ik online gevonden dat die digitale test de stijging in lh level per dag meet. Hij onthoudt op een of andere manier de test van de dag ervoor en als je dus paar uur later opnieuw met dezelfde test dan is hij dus negatief want het level kan nog niet zijn gestegen! Die oude is na 20x echt ook klaar want dat registreert ie schijnbaar 😅.
Dusss vanaf morgen weer op de wachtbank. Spannend. En jij dus nu al angelaloes, daar had ik helemaal nog niet op gereageerd.
Ja klopt:-)
Ik had een negatieve cb maar positieve sensitest. Vrijdag steken gevoeld die ik normaal met eisprong voel.
Dus hopelijk goed gegokt..
Succes morgen!
Hoi allemaal,

Wat een spannende dingen gebeuren er weer...

Ik ben gisteren voor de uitgangsecho geweest en mosch vanavond al de pregnyl zetten en dinsdag is de inseminatie al. Veel sneller dan ik had verwacht!
Hoe laat zat je er innerpeace? Mis hebben we elkaar wel gezien;-)

Spannend succes!
innerpeace schreef:
05-11-2017 19:37
Hoi allemaal,

Wat een spannende dingen gebeuren er weer...

Ik ben gisteren voor de uitgangsecho geweest en mosch vanavond al de pregnyl zetten en dinsdag is de inseminatie al. Veel sneller dan ik had verwacht!
Is er standaard elke ronde een uitgangsecho?
Spannend weer inderdaad, mijn duimen draaien op volle toeren dames!

Ik ga vanaf eind deze week weer mijn ovulatie proberen te vinden...
@angelaloes ik had een afspraak om 12 uur.
@maris86 ja iedere ronde heb je weer een uitgangsecho. indien je geen hormonen gebruikt is dit gemiddeld op dag 10 van je cyclus (afhankelijk van je cyclusduur). Als je ei groot genoeg is moet je ovulatietesten gebruiken (of je krijgt een dag en tijd te horen om de pregnyl te zetten) of nog een keer terugkomen.

Moet je hormonen gebruiken dan is de eerste echo geloof ik al op dag 3. Ik gebruik 1 injectie pregnyl om de eisprong te timen (ik werd helemaal gek van die ovulatietesten) en heb de eerste echo standaard op dag 10.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven