KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Wat knap van je innerpeace! Ik hoop zo voor je dat het gaat lukken.

Dankje Lee. Helaas ben ik zojuist van de bank af gevallen... Ondanks dat ik het ergens voelde aankomen had ik toch stille hoop.. het doet best veel met me merk ik. Toch meteen weer aangemeld voor ronde 3. Hopelijk wordt dit ''m'.

Nora. Hoe lang moet jij nu nog wachten?
Ohnee, wat balen Alisa :( Ik vind die wachtweken echt zo killing en als je dan ongesteld wordt dan komt al die spanning er in 1 keer uit. Balen! Hopelijk inderdaad de volgende ronde raak. Ik duim voor je en ik sluit bij je aan op het wachtbankje. Mijn cycles begint ergens dit weekend als het goed is.
Ik wilde even laten weten dat ik net mijn eerste echo heb gehad. Mijn moeder is mee gegaan. We zagen een mooi kloppend hartje!!! Zwangerschapsduur komt precies overeen met de inseminatie. Voorlopige uitgerekende datum is 11 juni. Ik vond het zo spannend omdat ik verschillende keren oud bloed heb gehad bij het afvegen. Nu zat er ook weer wat bloed op de echostok. Dit komt van mijn baarmoedermond zei ze. Ik blijf hier nog wel meelezen, maar zal minder reageren.
gefeliciteerd Roosje-89! geniet ervan!
Ohh wat fijn Roosje! Gefeliciteerd!
volgende week zaterdag heb ik weer een uitgangsecho. Heel fijn. voelt weer als een nieuw begin! Over 2 weken zit ik dan eindelijk weer op het wachtbankje!
Afgelopen dinsdag dan toch eindelijk mijn laatste gesprek gehad!
En super nieuws.. want ik mag deze cyclus gelijk al meedoen!!
Ik ben meteen aangemeld en heb dinsdag echo om te kijken hoe de eitjes zijn
Waarschijnlijk dan rond volgend weekend mijn eerste inseminatie, super spannend!

@innerpeace hopelijk kan je snel weer meedoen. Ik vind ze daar ook super aardig en meegaand. Voelt heel fijn
@angelaloes wat goed! ja ze zijn verschrikkelijk aardig. ze zijn ook heel persoonlijk en leven met je mee. Ik mag inmiddels weer meedoen. Gisteren is mijn cyclus weer begonnen en volgende week de eerste echo. misschien passeren wij elkaar wel dat weekend daar ;)
Wat een goed nieuws Roosje. Moet vast bijzonder zijn om het hartje dan te horen kloppen :).

En spannend innerpeace en angelaloes! Fijn dat jullie mee kunnen doen. Volgens mij zitten we dan over 2 weken weer met een aantal in 'de wachtrij'. Fingers crossed!

Nora al nieuws?
@Alisa: oh jammer zeg :( al een beetje bekomen van de teleurstelling?

@Roosje, fijn dat je een goede echo hebt gehad!

@Angelaloes en @Innerpeace duimduimduim voor een succesvolle maand voor jullie!

Hier nog geen nieuws, verwacht dinsdag of woensdag meer te weten, merk niks bijzonders ook aan mijn lijf dus heb (nog) geen hooggespannen verwachtingen. Ik hou jullie op de hoogte!
Lieve allemaal,

Gisteren, op vrijdag 27 oktober, om 16:36 uur is bij 20 weken zwangerschap mijn zoontje Simon in stilte geboren. Ik ben dankbaar dat ik hem heb mogen zien en mij rustig en vredig kan voelen over zijn geboorte. In de afgelopen dagen kwam het leven in al zijn ruwheid op mij af, maar alles verzachtte toen ik Simon in mijn handen kreeg. Ik ben alweer thuis en voel me fysiek goed. Dit gedicht kwam naar mij toe en verwoordt alles:

Oktober

Teder en jong, als werd het voorjaar maar licht nog, want zonder vruchtbegin, met dunne mist tussen de gele blaren zet stil het herfstgetijde in.

Ik voel alleen, dat ik bemin, zoals een kind, iets jongs, iets ouds, eind of begin? Iets zo vertrouwds en zo van alle strijd ontheven - niet als een einde van het leven, maar als de lente van de dood.

De kruinen ijl, de stammen bloot en dit door stilte en mist omgeven.
Ach Kusjeopjekop, wat een verdrietig nieuws! En dat na je positieve bericht nog maar enkele dagen geleden. Ik neem aan dat de 20-wekenecho helaas geen goed nieuws betekende, wat vreselijk naar. Mooie woorden over je zoontje Simon, en een prachtig gedicht. Heel veel sterkte! :hug:
Neeee wat erg!!! Je was zo blij en dankbaar en nu dit :-(
Heeel veel sterkte!
@kusopjekop, sprakeloos... heb er geen woorden voor. Wat ontzettend verschrikkelijk! Heel veel sterkte! :redrose:
Ook hier geen woorden voor dit verdrietige nieuws... Heel veel sterkte!! 🌹❤️
@kusopjekop
Wat een vreselijk bericht. Je was er zo blij mee en al zover ook.. Ik vind het echt heel erg voor je en leef ontzettend met je mee. Heel veel sterkte de komende zware tijd.
Kusopjekop.. wat een naar bericht. Dit moet heel heftig zijn. Heel veel sterkte met dit grote verlies.
Wat een verschrikkelijk nieuws.
Heel veel sterkte!
@ kusjeopjekop, wat een vreselijk nieuws... Sterkte.

Ik kwam hier eigenlijk melden dat ik op 19 oktober om 18:12 uur trotse mama ben geworden van Stef. Hij woog bij de geboorte 3290 gram en was 49 cm lang.

De dag dat ik hier voor het laatst wat geschreven had (18-10) braken om 20:15 uur mijn vliezen en vanaf 2,5 uur later heb ik 22 uur non-stop weeën gehad die vanaf het begin om de minuut kwamen en erg hevig waren. Stef lag in sterrenkijker dus het schoot allemaal totaal niet op. Uiteindelijk heb ik na 18 uur om een ruggenprik gevraagd en daar moest ik toch nog een uur op wachten. Vervolgens moesten er twee anesthesiologen en 11 (!) keer prikken aan te pas komen voordat de ruggenprik enigszins zat.

Terug op de verloskamer heb ik 45 minuten passief en vervolgens nog 53 minuten actief geperst en toen was hij er. Het was een helse bevalling en de dagen daarna hadden we allebei veel moeite met herstellen. Na 2 dagen droogde mijn melk op en Stef had moeite met aanhappen. Na bijvoeden met de vinger uit een spuitje, een huurkolf en een lactatie kundige heb ik afgelopen maandag besloten fulltime te gaan kolven en hem met de fles te gaan voeden. Sindsdien gaat het stukken beter met ons. Nu komt bij mij de vermoeidheid van de bevalling alsnog dus ik moet rustig aan doen.

Maar Stef is een heerlijk tevreden ventje en dat maakt werkelijk alles weer goed :love: !!
Wat een heftig verhaal over je bevalling Mitakuye! En borstvoeding kost ook veel energie, zeker om met al je onzekerheden eromheen te dealen, tenminste dat vond ik zelf. Fijn dat het nu weer wat beter gaat, en doe rustig aan idd. Maar geniet met volle teugen van je kleine zoon, gefeliciteerd met Stef! Heel veel geluk samen :)
Wat een verhaal.. Gefeliciteerd met je zoon en wat een leuke naam! Geniet van elkaar.

Ik ben vandaag begonnen met testen.
Dinsdag pas echo om mn eitjes te meten, maar ik ben als de dood dat ik mn piek mis, dus begin vast. Zo kan ik ook mooi hem op zien lopen.
Nu is het echt begonnen..
@kusjesopjekop wat een ontzettend verschrikkelijk bericht. ik wens jou alle sterkte toe.

@mitakuye gefeliciteerd met de geboorte van je zoon

wat kan het leven toch tegenstrijdig zijn..... Ben er even stil van
BOEM, daar lag ik: een dag eerder dan verwacht van het bankje gevallen. En het is ook echt zo'n dag dat alles misgaat , van trein tot telefoon kwijt.....

Echt balen, maar voelde ook niks bijzonders, dus had gelukkig niet enorm hoge verwachtingen....
@mita, gefeliciteerd! Het klinkt inderdaad als een helse bevalling! Ben blij dat het nu allemaal goed gaat!

@nora, wat vervelend! Ondanks dat je niks verwacht, heb je toch ergens hoop. Gewoon toegeven aan dat baal-gevoel op deze baal-dag!
@kusopjekop, wat heftig... helaas weet ik wat je mee maakt nu... ook ik heb vorig jaar bij 20 weken moeten bevallen van een meisje die het niet gered heeft. Ze heette Reeva en nu na ruim een jaar denk ik nog dagelijks aan haar. Het zal nooit meer hetzelfde zijn en vergeet niet dat je moeder bent van een super lief engeltje... ik haalde veel troost uit het nummer 'gone too soon' van de band Daughtry

Nu bijna 1,5 jaar later ben ik op 16 oktober bevallen van wederom een meisje Novah...

Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies... neem de tijd en geef er aan toe...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven