KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
woensdag 25 oktober 2017 om 11:53
Wat knap van je innerpeace! Ik hoop zo voor je dat het gaat lukken.
Dankje Lee. Helaas ben ik zojuist van de bank af gevallen... Ondanks dat ik het ergens voelde aankomen had ik toch stille hoop.. het doet best veel met me merk ik. Toch meteen weer aangemeld voor ronde 3. Hopelijk wordt dit ''m'.
Nora. Hoe lang moet jij nu nog wachten?
Dankje Lee. Helaas ben ik zojuist van de bank af gevallen... Ondanks dat ik het ergens voelde aankomen had ik toch stille hoop.. het doet best veel met me merk ik. Toch meteen weer aangemeld voor ronde 3. Hopelijk wordt dit ''m'.
Nora. Hoe lang moet jij nu nog wachten?
donderdag 26 oktober 2017 om 09:25
donderdag 26 oktober 2017 om 10:44
Ik wilde even laten weten dat ik net mijn eerste echo heb gehad. Mijn moeder is mee gegaan. We zagen een mooi kloppend hartje!!! Zwangerschapsduur komt precies overeen met de inseminatie. Voorlopige uitgerekende datum is 11 juni. Ik vond het zo spannend omdat ik verschillende keren oud bloed heb gehad bij het afvegen. Nu zat er ook weer wat bloed op de echostok. Dit komt van mijn baarmoedermond zei ze. Ik blijf hier nog wel meelezen, maar zal minder reageren.
vrijdag 27 oktober 2017 om 08:48
Afgelopen dinsdag dan toch eindelijk mijn laatste gesprek gehad!
En super nieuws.. want ik mag deze cyclus gelijk al meedoen!!
Ik ben meteen aangemeld en heb dinsdag echo om te kijken hoe de eitjes zijn
Waarschijnlijk dan rond volgend weekend mijn eerste inseminatie, super spannend!
@innerpeace hopelijk kan je snel weer meedoen. Ik vind ze daar ook super aardig en meegaand. Voelt heel fijn
En super nieuws.. want ik mag deze cyclus gelijk al meedoen!!
Ik ben meteen aangemeld en heb dinsdag echo om te kijken hoe de eitjes zijn
Waarschijnlijk dan rond volgend weekend mijn eerste inseminatie, super spannend!
@innerpeace hopelijk kan je snel weer meedoen. Ik vind ze daar ook super aardig en meegaand. Voelt heel fijn
vrijdag 27 oktober 2017 om 10:11
vrijdag 27 oktober 2017 om 11:43
vrijdag 27 oktober 2017 om 22:12
@Alisa: oh jammer zeg
al een beetje bekomen van de teleurstelling?
@Roosje, fijn dat je een goede echo hebt gehad!
@Angelaloes en @Innerpeace duimduimduim voor een succesvolle maand voor jullie!
Hier nog geen nieuws, verwacht dinsdag of woensdag meer te weten, merk niks bijzonders ook aan mijn lijf dus heb (nog) geen hooggespannen verwachtingen. Ik hou jullie op de hoogte!

@Roosje, fijn dat je een goede echo hebt gehad!
@Angelaloes en @Innerpeace duimduimduim voor een succesvolle maand voor jullie!
Hier nog geen nieuws, verwacht dinsdag of woensdag meer te weten, merk niks bijzonders ook aan mijn lijf dus heb (nog) geen hooggespannen verwachtingen. Ik hou jullie op de hoogte!
zaterdag 28 oktober 2017 om 22:10
Lieve allemaal,
Gisteren, op vrijdag 27 oktober, om 16:36 uur is bij 20 weken zwangerschap mijn zoontje Simon in stilte geboren. Ik ben dankbaar dat ik hem heb mogen zien en mij rustig en vredig kan voelen over zijn geboorte. In de afgelopen dagen kwam het leven in al zijn ruwheid op mij af, maar alles verzachtte toen ik Simon in mijn handen kreeg. Ik ben alweer thuis en voel me fysiek goed. Dit gedicht kwam naar mij toe en verwoordt alles:
Oktober
Teder en jong, als werd het voorjaar maar licht nog, want zonder vruchtbegin, met dunne mist tussen de gele blaren zet stil het herfstgetijde in.
Ik voel alleen, dat ik bemin, zoals een kind, iets jongs, iets ouds, eind of begin? Iets zo vertrouwds en zo van alle strijd ontheven - niet als een einde van het leven, maar als de lente van de dood.
De kruinen ijl, de stammen bloot en dit door stilte en mist omgeven.
Gisteren, op vrijdag 27 oktober, om 16:36 uur is bij 20 weken zwangerschap mijn zoontje Simon in stilte geboren. Ik ben dankbaar dat ik hem heb mogen zien en mij rustig en vredig kan voelen over zijn geboorte. In de afgelopen dagen kwam het leven in al zijn ruwheid op mij af, maar alles verzachtte toen ik Simon in mijn handen kreeg. Ik ben alweer thuis en voel me fysiek goed. Dit gedicht kwam naar mij toe en verwoordt alles:
Oktober
Teder en jong, als werd het voorjaar maar licht nog, want zonder vruchtbegin, met dunne mist tussen de gele blaren zet stil het herfstgetijde in.
Ik voel alleen, dat ik bemin, zoals een kind, iets jongs, iets ouds, eind of begin? Iets zo vertrouwds en zo van alle strijd ontheven - niet als een einde van het leven, maar als de lente van de dood.
De kruinen ijl, de stammen bloot en dit door stilte en mist omgeven.
zaterdag 28 oktober 2017 om 22:53

zondag 29 oktober 2017 om 13:42
@ kusjeopjekop, wat een vreselijk nieuws... Sterkte.
Ik kwam hier eigenlijk melden dat ik op 19 oktober om 18:12 uur trotse mama ben geworden van Stef. Hij woog bij de geboorte 3290 gram en was 49 cm lang.
De dag dat ik hier voor het laatst wat geschreven had (18-10) braken om 20:15 uur mijn vliezen en vanaf 2,5 uur later heb ik 22 uur non-stop weeën gehad die vanaf het begin om de minuut kwamen en erg hevig waren. Stef lag in sterrenkijker dus het schoot allemaal totaal niet op. Uiteindelijk heb ik na 18 uur om een ruggenprik gevraagd en daar moest ik toch nog een uur op wachten. Vervolgens moesten er twee anesthesiologen en 11 (!) keer prikken aan te pas komen voordat de ruggenprik enigszins zat.
Terug op de verloskamer heb ik 45 minuten passief en vervolgens nog 53 minuten actief geperst en toen was hij er. Het was een helse bevalling en de dagen daarna hadden we allebei veel moeite met herstellen. Na 2 dagen droogde mijn melk op en Stef had moeite met aanhappen. Na bijvoeden met de vinger uit een spuitje, een huurkolf en een lactatie kundige heb ik afgelopen maandag besloten fulltime te gaan kolven en hem met de fles te gaan voeden. Sindsdien gaat het stukken beter met ons. Nu komt bij mij de vermoeidheid van de bevalling alsnog dus ik moet rustig aan doen.
Maar Stef is een heerlijk tevreden ventje en dat maakt werkelijk alles weer goed
!!
Ik kwam hier eigenlijk melden dat ik op 19 oktober om 18:12 uur trotse mama ben geworden van Stef. Hij woog bij de geboorte 3290 gram en was 49 cm lang.
De dag dat ik hier voor het laatst wat geschreven had (18-10) braken om 20:15 uur mijn vliezen en vanaf 2,5 uur later heb ik 22 uur non-stop weeën gehad die vanaf het begin om de minuut kwamen en erg hevig waren. Stef lag in sterrenkijker dus het schoot allemaal totaal niet op. Uiteindelijk heb ik na 18 uur om een ruggenprik gevraagd en daar moest ik toch nog een uur op wachten. Vervolgens moesten er twee anesthesiologen en 11 (!) keer prikken aan te pas komen voordat de ruggenprik enigszins zat.
Terug op de verloskamer heb ik 45 minuten passief en vervolgens nog 53 minuten actief geperst en toen was hij er. Het was een helse bevalling en de dagen daarna hadden we allebei veel moeite met herstellen. Na 2 dagen droogde mijn melk op en Stef had moeite met aanhappen. Na bijvoeden met de vinger uit een spuitje, een huurkolf en een lactatie kundige heb ik afgelopen maandag besloten fulltime te gaan kolven en hem met de fles te gaan voeden. Sindsdien gaat het stukken beter met ons. Nu komt bij mij de vermoeidheid van de bevalling alsnog dus ik moet rustig aan doen.
Maar Stef is een heerlijk tevreden ventje en dat maakt werkelijk alles weer goed

zondag 29 oktober 2017 om 19:09
Wat een heftig verhaal over je bevalling Mitakuye! En borstvoeding kost ook veel energie, zeker om met al je onzekerheden eromheen te dealen, tenminste dat vond ik zelf. Fijn dat het nu weer wat beter gaat, en doe rustig aan idd. Maar geniet met volle teugen van je kleine zoon, gefeliciteerd met Stef! Heel veel geluk samen

zondag 29 oktober 2017 om 21:31
maandag 30 oktober 2017 om 17:21
maandag 30 oktober 2017 om 18:58
@kusopjekop, wat heftig... helaas weet ik wat je mee maakt nu... ook ik heb vorig jaar bij 20 weken moeten bevallen van een meisje die het niet gered heeft. Ze heette Reeva en nu na ruim een jaar denk ik nog dagelijks aan haar. Het zal nooit meer hetzelfde zijn en vergeet niet dat je moeder bent van een super lief engeltje... ik haalde veel troost uit het nummer 'gone too soon' van de band Daughtry
Nu bijna 1,5 jaar later ben ik op 16 oktober bevallen van wederom een meisje Novah...
Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies... neem de tijd en geef er aan toe...
Nu bijna 1,5 jaar later ben ik op 16 oktober bevallen van wederom een meisje Novah...
Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies... neem de tijd en geef er aan toe...