Ondankbaar
zaterdag 4 november 2017 om 14:56
Hoi allemaal,
Ik voel me op het moment ontzettend ondankbaar... Mijn partner is de meest liefdevolle en attente persoon die ik ken, maar tegelijkertijd bezorgt hij me hyperventilatie aanvallen met die overdaad aan aandacht.
Mijn partner overlaad me met verrassingen:
Chanel lippenstift, dure etentjes, hoge hakken enz. Een luxe die ik niet gewend ben. Ik werk 6 dagen per week voor een minimum salaris en het is iedere maand vechten om het hoofd boven water te houden. Soms eet ik een week lang spaghetti, omdat ik geen geld meer over heb aan het eind van de maand. Maar er staat wel een fles champagne van 100 euro op m'n aanrecht...
Het is ooit lastig om met deze grote verschillen te leven. Van mij mag het wat eenvoudiger. Een hamburgertje eten ipv een sterrenrestaurant bezoeken is ook weleens fijn.
Mijn partner knuffelt het liefst de hele dag met me en ik krijg ontzettend veel complimenten:
Maar soms heb ik een werkdag van 10 uur achter de rug. Ik werk in de zorg en dat kost me veel energie, lichamelijk en geestelijk. Dan kom ik thuis en ben ik aardig overprikkeld. Ik wil even een uurtje niks. Geen aanrakingen, geen gepraat. Even tot mezelf komen is wat ik nodig heb. Ik geef aan waar ik behoefte aan heb, maar vervolgens wordt hij kwaad, omdat ik hem "afwijs".
Mag het niet eens een tandje minder? Zijn aandacht geeft me letterlijk paniek aanvallen, ik kan nooit eens een keer kan relaxen. Hij vraagt nooit naar mijn behoeftes.
Vandaag kreeg ik een salsa cursus cadeau. Super leuk, maar ik ben kapot! Ik heb dit jaar slechts 1 week vakantie gehad, heb lichamelijke klachten en nauwelijks vrije tijd om bij te komen. Ik had het zo fijn gevonden als hij mij in deze beslissing betrokken had. Ik had graag aangegeven waar ik behoefte aan heb en misschien hadden we de cursus een paar maanden later kunnen doen.
Mijn partner is geweldig. Hij is romantisch, ik ben praktisch, we vullen elkaar aan. Ik ben super dankbaar voor de prachtige momenten die ik met hem mee maak. Ik ben op plekken geweest waar ik zonder hem nooit gekomen zou zijn. Ik wil met hem oud worden...
Al ben ik bang dat hij me voor die tijd een burn-out of een hartaanval bezorgt...
Kan iemand je dood knuffelen?
Groetjes een ondankbaar meisje...
Ik voel me op het moment ontzettend ondankbaar... Mijn partner is de meest liefdevolle en attente persoon die ik ken, maar tegelijkertijd bezorgt hij me hyperventilatie aanvallen met die overdaad aan aandacht.
Mijn partner overlaad me met verrassingen:
Chanel lippenstift, dure etentjes, hoge hakken enz. Een luxe die ik niet gewend ben. Ik werk 6 dagen per week voor een minimum salaris en het is iedere maand vechten om het hoofd boven water te houden. Soms eet ik een week lang spaghetti, omdat ik geen geld meer over heb aan het eind van de maand. Maar er staat wel een fles champagne van 100 euro op m'n aanrecht...
Het is ooit lastig om met deze grote verschillen te leven. Van mij mag het wat eenvoudiger. Een hamburgertje eten ipv een sterrenrestaurant bezoeken is ook weleens fijn.
Mijn partner knuffelt het liefst de hele dag met me en ik krijg ontzettend veel complimenten:
Maar soms heb ik een werkdag van 10 uur achter de rug. Ik werk in de zorg en dat kost me veel energie, lichamelijk en geestelijk. Dan kom ik thuis en ben ik aardig overprikkeld. Ik wil even een uurtje niks. Geen aanrakingen, geen gepraat. Even tot mezelf komen is wat ik nodig heb. Ik geef aan waar ik behoefte aan heb, maar vervolgens wordt hij kwaad, omdat ik hem "afwijs".
Mag het niet eens een tandje minder? Zijn aandacht geeft me letterlijk paniek aanvallen, ik kan nooit eens een keer kan relaxen. Hij vraagt nooit naar mijn behoeftes.
Vandaag kreeg ik een salsa cursus cadeau. Super leuk, maar ik ben kapot! Ik heb dit jaar slechts 1 week vakantie gehad, heb lichamelijke klachten en nauwelijks vrije tijd om bij te komen. Ik had het zo fijn gevonden als hij mij in deze beslissing betrokken had. Ik had graag aangegeven waar ik behoefte aan heb en misschien hadden we de cursus een paar maanden later kunnen doen.
Mijn partner is geweldig. Hij is romantisch, ik ben praktisch, we vullen elkaar aan. Ik ben super dankbaar voor de prachtige momenten die ik met hem mee maak. Ik ben op plekken geweest waar ik zonder hem nooit gekomen zou zijn. Ik wil met hem oud worden...
Al ben ik bang dat hij me voor die tijd een burn-out of een hartaanval bezorgt...
Kan iemand je dood knuffelen?
Groetjes een ondankbaar meisje...
zaterdag 4 november 2017 om 15:02
Ik zou het inderdaad overleggen met hem. Ik vind niet dat je ondankbaar bent. Ik houd zelf helemaal niet van witte wijn, dus als iemand elke week een fles witte wijn mee zou nemen, terwijl diegene dat weet, vind ik dat gewoon onattent.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
zaterdag 4 november 2017 om 15:02
Vind je hem verder echt wel leuk? Zo ja, lijkt me dit iets waar je gewoon over kan praten. Je bent niet ondankbaar, maar het klinkt wel alsof je wat meer ruimte nodig hebt op bepaalde momenten. Zo nee, lijkt het me tijd om een punt achter de relatie te zetten.
Hij bezorgt je geen burn-out, hartaanval of hyperventilatie (wat dramatisch!) juist jouw gebrek aan communiceren en grenzen stellen zou dat wel kunnen doen. Praat gewoon over je behoeftes!
Als het niet goed voelt heeft dat wel een reden, of die meer bij jou of bij hem ligt kan ik niet plaatsen. Het lijkt bijna of je jezelf in hem verliest, maar misschien heeft dat met je manier van schrijven te maken.
Hij bezorgt je geen burn-out, hartaanval of hyperventilatie (wat dramatisch!) juist jouw gebrek aan communiceren en grenzen stellen zou dat wel kunnen doen. Praat gewoon over je behoeftes!
Als het niet goed voelt heeft dat wel een reden, of die meer bij jou of bij hem ligt kan ik niet plaatsen. Het lijkt bijna of je jezelf in hem verliest, maar misschien heeft dat met je manier van schrijven te maken.
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 04-11-2017 15:06
43.91% gewijzigd
zaterdag 4 november 2017 om 15:05
het klinkt heel leuk allemaal, maar is hij vooral bezig met het perfecte plaatje van de attente minnaar of luistert hij ook naar jou, naar jouw wensen en behoeften? Dat idee krijg ik namelijk niet als ik je OP lees. Het allemaal zo weinig met jou te maken wat hij doet
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 4 november 2017 om 15:06
zaterdag 4 november 2017 om 15:10
ja? Een man die zo duidelijk niet luistert naar wat jij nodig hebt, maar gewoon er vanuit gaat dat dat dure reisjes, champagne etc zijn?Habbekratz schreef: ↑04-11-2017 15:06Het is ook nooit goed.Dan zijn mannen weer te gierig en nu zijn ze juist weer te gul![]()
Ik denk dat veel vrouwen met je willen ruilen. Een romantische en vrijgevige man![]()
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 4 november 2017 om 15:11
Vindt hij zichzelf romantisch? Want dat zie ik niet zo terug.
Iemand overladen met cadeaus die niet passen bij die persoon en waar diegene behoefte aan heeft, is niet erg attent. Ik denk dat het zijn manier is om te laten blijken dat hij van je houdt, maar hij schiet zijn doel voorbij. Maak hem duidelijk dat je het gebaar en de achterliggende gedachte van zijn cadeaus waardeert, maar dat ze je een ongemakkelijk gevoel geven en niet passen bij waar je behoefte aan hebt.
Als hij boos wordt, moet je hem misschien eens vragen voor wie hij al die cadeaus eigenlijk koopt: om jou blij te maken of om zichzelf een goed gevoel te geven?
Na een lange werkdag even niets willen is normaal. Dat hij dat als en persoonlijke afwijzing opvat vind ik nogal kinderachtig. Laat je niet overhalen om over je eigen grenzen te gaan om hem tevreden te stellen. Als hij niet kan begrijpen dat jij je eigen behoeftes hebt en dat hij die dient te respecteren, dan weet ik niet of hij wel zo geweldig is...
Iemand overladen met cadeaus die niet passen bij die persoon en waar diegene behoefte aan heeft, is niet erg attent. Ik denk dat het zijn manier is om te laten blijken dat hij van je houdt, maar hij schiet zijn doel voorbij. Maak hem duidelijk dat je het gebaar en de achterliggende gedachte van zijn cadeaus waardeert, maar dat ze je een ongemakkelijk gevoel geven en niet passen bij waar je behoefte aan hebt.
Als hij boos wordt, moet je hem misschien eens vragen voor wie hij al die cadeaus eigenlijk koopt: om jou blij te maken of om zichzelf een goed gevoel te geven?
Na een lange werkdag even niets willen is normaal. Dat hij dat als en persoonlijke afwijzing opvat vind ik nogal kinderachtig. Laat je niet overhalen om over je eigen grenzen te gaan om hem tevreden te stellen. Als hij niet kan begrijpen dat jij je eigen behoeftes hebt en dat hij die dient te respecteren, dan weet ik niet of hij wel zo geweldig is...
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
zaterdag 4 november 2017 om 15:12
Zes dagen per week voor minimum loon ondanks soms dagen van 10u en ORT?
Daar zou ik iets aan doen. Hoe veel uur werk je dan totaal, val je nog onder jeugd loon? En wonen jullie samen of niet?
Overigens zou ik echt niet vallen over de cadeaus, leuk toch. En zeker waardevaste spullen kun je ook nog eens door verkopen als de nood er is en het toch al over is.
Maar na 10 u even bij komen, sja dat zou ik ook moeten en dat kun je toch wel uit leggen op een rustig moment.
Daar zou ik iets aan doen. Hoe veel uur werk je dan totaal, val je nog onder jeugd loon? En wonen jullie samen of niet?
Overigens zou ik echt niet vallen over de cadeaus, leuk toch. En zeker waardevaste spullen kun je ook nog eens door verkopen als de nood er is en het toch al over is.
Maar na 10 u even bij komen, sja dat zou ik ook moeten en dat kun je toch wel uit leggen op een rustig moment.
zaterdag 4 november 2017 om 15:16
Sanchopanza schreef: ↑04-11-2017 14:56Ik werk in de zorg en dat kost me veel energie, lichamelijk en geestelijk. Dan kom ik thuis en ben ik aardig overprikkeld. Ik wil even een uurtje niks. Geen aanrakingen, geen gepraat. Even tot mezelf komen is wat ik nodig heb. Ik geef aan waar ik behoefte aan heb, maar vervolgens wordt hij kwaad, omdat ik hem "afwijs".
Dit heeft niks te maken met ondankbaarheid maar met jouw grenzen niet respecteren.
Reageert hij ook zo als je een cadeau eigenlijk niet hoeft te hebben? Moet je steeds je dankbaarheid 'bewijzen'?
Ik vraag mij af of jullie wel zo goed bij elkaar passen. Probeer je jezelf niet iets wijs te maken tegen beter weten in?
Die paniekaanvallen zijn een enorme alarmbel. Misschien wat minder afspreken met elkaar zodat jij rust kunt pakken?
zaterdag 4 november 2017 om 15:17
Nou deze man mag ze van mij hebben. Zou me er vreselijk opgelaten onder voelen, achterdochtig en ook alsof hij me als een zielig kuikentje ziet die hij moet redden. Zou er ipv warm van worden eerder koude rillingen van krijgen.Habbekratz schreef: ↑04-11-2017 15:06Het is ook nooit goed.Dan zijn mannen weer te gierig en nu zijn ze juist weer te gul![]()
Ik denk dat veel vrouwen met je willen ruilen. Een romantische en vrijgevige man![]()
zaterdag 4 november 2017 om 15:18
Hier heb je helemaal gelijk in, wat betreft het dramatische en ook het grenzen stellen. Communiceren probeer ik wel, maar ik vind het lastig. Het is zeker iets waar ik aan kan werken...
zaterdag 4 november 2017 om 15:19
Nog niet, ik heb een eigen huis. Ik werk in de zorg met wisselende tijden, gelukkig zijn dagen van 10 uur een uitzonderingHadewychh schreef: ↑04-11-2017 15:06Jullie wonen samen?
Hoe komt het dat je 6 dagen per week, 10 u per dag werkt en dan nog geld te kort komt? Waarom werk je zo hard voor een minimumloon?
Je bent dan zelfstandig neem ik aan want in België is 60 uren per week werken als loontrekkende onwettig. Dringend ander werk zoeken zou ik zeggen.
zaterdag 4 november 2017 om 15:24
Klinkt als een man die in de Flair is gaan zoeken 'wat vrouwen willen' wat stel je voor dat vrouwen ook gewoon mensen zijn die allemaal verschillend zijn.
Die man heeft blijkbaar geen flauw benul van wie jij bent en ik vraag me af of dat is omdat jij niet praat of omdat hij niet luistert.
Je kunt een 'we moeten eens praten' gesprek houden, of hem desnoods een brief/email schrijven; voordeel daarvan is dat hij je niet kan onderbreken en jij je woorden kan editen voor je ze naar hem gooit.
Maar als jij je daarna niet duidelijk beter voelt in je relatie zul je denk ik je conclusies moeten trekken.
Mijn man is ook zo'n knuffelkont en 9/10 keer vind ik dat echt leuk, maar die keer dat ik hem vraag even van mijn lijf te blijven en even niet te hoeven praten dan is dat ook goed, voelt hij zich niet afgewezen door en respecteert hij mijn behoeftes.
Die man heeft blijkbaar geen flauw benul van wie jij bent en ik vraag me af of dat is omdat jij niet praat of omdat hij niet luistert.
Je kunt een 'we moeten eens praten' gesprek houden, of hem desnoods een brief/email schrijven; voordeel daarvan is dat hij je niet kan onderbreken en jij je woorden kan editen voor je ze naar hem gooit.
Maar als jij je daarna niet duidelijk beter voelt in je relatie zul je denk ik je conclusies moeten trekken.
Mijn man is ook zo'n knuffelkont en 9/10 keer vind ik dat echt leuk, maar die keer dat ik hem vraag even van mijn lijf te blijven en even niet te hoeven praten dan is dat ook goed, voelt hij zich niet afgewezen door en respecteert hij mijn behoeftes.
zaterdag 4 november 2017 om 15:26
ik ookririanneke schreef: ↑04-11-2017 15:17Nou deze man mag ze van mij hebben. Zou me er vreselijk opgelaten onder voelen, achterdochtig en ook alsof hij me als een zielig kuikentje ziet die hij moet redden. Zou er ipv warm van worden eerder koude rillingen van krijgen.
zaterdag 4 november 2017 om 15:31
Dan is hij niet de juiste man voor jou als jij zo over hem denkt zo simpel is dat.ririanneke schreef: ↑04-11-2017 15:17Nou deze man mag ze van mij hebben. Zou me er vreselijk opgelaten onder voelen, achterdochtig en ook alsof hij me als een zielig kuikentje ziet die hij moet redden. Zou er ipv warm van worden eerder koude rillingen van krijgen.
zaterdag 4 november 2017 om 15:34
Bedankt voor deze reactie.tyche schreef: ↑04-11-2017 15:11Vindt hij zichzelf romantisch? Want dat zie ik niet zo terug.
Ik heb het gevoel dat hij erg onzeker is en hij is bang om me kwijt te raken.