Geld & Recht alle pijlers

Marktplaatsverkoper dreigt met aangifte

05-11-2017 18:27 252 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Onlangs (25 oktober) heb ik voor 50 euro inc. een tas gekocht via Marktplaats. Je raadt het al: deze is nooit verzonden.

In de conversatie gaf de verkoper aan dat als de tas verkocht is ze mij de T&T code stuurt. Heeft ze niet gedaan. Ik heb gevraagd of ik die mag en of het artikel al is verzonden, want na meerdere dagen heb ik niks gehad. Geen antwoord.

Gelukkig stond wel haar volledige naam bij de advertentie en kon ik zo achterhalen dat ze bij een winkel werkt met toevallig vandaag koopzondag. Omdat de politie toch niks doet en opgeletopinternet is gestopt ben ik vandaag met een groep vrienden met de auto naar die winkel gegaan.

Wij hadden de MP conversatie, de advertentie (die tot de dag van vandaag nog steeds online staat) en mijn betaling van de ING uitgeprint en aan enkele, vooral jeugdige, medewerkers laten zien. Die begonnen hard te lachen en vroegen of "hun collega" dit echt heeft gedaan. Helaas was mevrouw vandaag niet aan het werk, meerdere collega's gaven aan dat ze die collega een whatsapp gaan sturen over dat ik langs ben geweest om haar te confronteren en dat ze of de tas moet sturen of geld terug.

Nu heb ik een bericht gekregen op Marktplaats met dat die verkoper aangifte gaat doen van smaad.

Mijn vraag is of die verkoper dat wel kan doen? Laten zien wat er gebeurd is inc. bewijs dat ik geen reacties krijg op mijn berichten is dat toch helemaal niet, en mag zij wel mensen oplichten dan?

Mijn vrienden en ik zijn overigens woonachtig in Zuid-Holland en de verkoopster in Utrecht, het was opzich wel een hele gezellige middag maar ik vind het desondanks echt irritant dat die verkoopster mij laat betalen voor niks en dan gaat dreigen met aangifte als ik haar ermee wil confronteren maar haar colelga's tref.
DoodaandeMPtrollen schreef:
05-11-2017 20:20
De officiele termijn zou zelfs 3 dagen zijn voordat je uit mag gaan van oplichting (voglens opgeletopinternet), en dat dat mens niet reageert op mijn berichten en zich niet houdt aan de afspraak meteen verzenden zegt genoeg.
Wat is opgelet op internet voor een site?
De officiele termijn zou zelfs 3 dagen zijn voordat je uit mag gaan van oplichting (voglens opgeletopinternet), en dat dat mens niet reageert op mijn berichten en zich niet houdt aan de afspraak meteen verzenden zegt genoeg.
Mensen die iets op marktplaats zetten zitten niet de hele dag te wachten tot er eindelijk iemand reageert om meteen naar het postkantoor te hollen. De meeste mensen houden er ook een leven op na.
KyloRen schreef:
Da's nogal een aanname die je doet.
Yep toevallig heb ik dit weekend twee tickets verkocht voor normale prijs meneer heeft ze gewoon thuis hier gekocht en zo mee genomen. Het was een wild vreemde meneer die aan de deur kwam, en ik was helemaal moederziel alleen. Zonder vrienden.
05-11-2017 20:21
Elke melding lijkt me prima, misschien heeft ze wel meer mensen belazerd.
Natuurlijk gaan ze niet bij elke melding een rekeningnummer blokkeren.
Waar staat dat op de marktplaats site?
7102 schreef:
05-11-2017 20:22
Yep toevallig heb ik dit weekend twee tickets verkocht voor normale prijs meneer heeft ze gewoon thuis hier gekocht en zo mee genomen. Het was een wild vreemde meneer die aan de deur kwam, en ik was helemaal moederziel alleen. Zonder vrienden.
Zonder achtergrond muziek is dit verhaal best saai. :mrgreen:
Sophiever schreef:
05-11-2017 20:23
Zonder achtergrond muziek is dit verhaal best saai. :mrgreen:
Ja wil wel iets bij bedenken of zo.. O een jaws muziekje spannend genoeg?
anoniem_320683 wijzigde dit bericht op 05-11-2017 20:26
9.56% gewijzigd
05-11-2017 20:19
Ach, misschien zijn zij zelf wel frequent oplichter op internet.
Mens kom uit je bubbel zeg. Ordinair gedrag dit.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Oh MP heeft (de relevante gedeelten van) mijn aangifte sowieso al: http://help.marktplaats.nl/help/veilig_ ... oplichting
7102 schreef:
05-11-2017 20:25
Ja wil wel iets bij bedenken of zo.. O een jaws muziekje spannend genoeg?
Ja! :rose:
TO, ik wens je veel succes. Zelf zou ik ook iets dergelijks hebben gedaan. Als je een oplichter kunt vinden, hup erop af!
Ik vermoed dat ze alleen maar dreigt met aangifte van smaad. Ze heeft die tas niet opgestuurd en de kans is groot dat ze bij onderzoek snel door de mand valt.
Sophiever schreef:
05-11-2017 20:29
Ja! :rose:
En het was nog een leuke vent om te zien ook. :proud:
7102 schreef:
05-11-2017 20:31
En het was nog een leuke vent om te zien ook. :proud:
Het achtergrond muziek veranderd spontaan in een Julio Iglesias tunetje.
francieneke schreef:
05-11-2017 20:31
TO, ik wens je veel succes. Zelf zou ik ook iets dergelijks hebben gedaan. Als je een oplichter kunt vinden, hup erop af!
Ik vermoed dat ze alleen maar dreigt met aangifte van smaad. Ze heeft die tas niet opgestuurd en de kans is groot dat ze bij onderzoek snel door de mand valt.
Dankjewel, en een vriend van mij liet net zien dat op 5 van de 13 familieleden je gewoon kan reageren op de posts als niet-vriend, dus dat is ook gebeurd door meerdere personen met bij alle vijf de familieleden screenshots van MP (niet reageren, T&T wel beloofd hebben en daarna bedreiging aangifte), de aangifte en uitleg van dat we vandaag hebben geprobeerd het in real life op te lossen maar dat is niet mogelijk gezien dat laatste MP bericht.

Als ik die verkoopster was zou ik me nu heel erg in het nauw gedreven voelen en heel snel dat geld teruggeven, maar wie weet zijn die familieleden net zo.
wouw collega's familie..
05-11-2017 20:34
Dankjewel, en een vriend van mij liet net zien dat op 5 van de 13 familieleden je gewoon kan reageren op de posts als niet-vriend, dus dat is ook gebeurd door meerdere personen met bij alle vijf de familieleden screenshots van MP (niet reageren, T&T wel beloofd hebben en daarna bedreiging aangifte), de aangifte en uitleg van dat we vandaag hebben geprobeerd het in real life op te lossen maar dat is niet mogelijk gezien dat laatste MP bericht.

Als ik die verkoopster was zou ik me nu heel erg in het nauw gedreven voelen en heel snel dat geld teruggeven, maar wie weet zijn die familieleden net zo.
Je gaat toch de familieleden er niet mee lastig vallen. Wat een sneu gedoe.
Sophiever schreef:
05-11-2017 20:38
Je gaat toch de familieleden er niet mee lastig vallen. Wat een sneu gedoe.
Risico van de verkoper, als ze mij niet had belazerd had ik het niet gedaan. ;)
Lekker verder stalken TO ! Kan ze straks ook aangifte van doen, en van intimidatie.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
opzoeken, collega's, rekening proberen te laten blokkeren, aangifte, familie benaderd. Je hebt het er maar druk mee met je matties.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
05-11-2017 20:39
Tuurlijk.
05-11-2017 20:39
Nu geef ik de verkoper groot gelijk van de aangifte, nu wel!
Jesus, wat ongelooflijk infantiel en ordinair allemaal zeg.
Het zal je gebeuren. Je nichtje maakt iemand 5 tientjes afhandig ( of niet) , komt er een groep pubertjes allerlei screenshots op je sociaal media dumpen..
Lekker aangifte laten doen. Er zijn mensen in de landelijke media door het slijk gehaald die nog niet eens een veroordeling voor smaad bij de rechter hebben kunnen krijgen. Werkelijk geen schijn van kans.

Maar ze mag natuurlijk een advocaat in de arm nemen om een zaak aan te spannen. Ben benieuwd welke schadevergoeding ze wil eisen.
LizBakker schreef:
05-11-2017 20:42
Lekker aangifte laten doen. Er zijn mensen in de landelijke media door het slijk gehaald die nog niet eens een veroordeling voor smaad bij de rechter hebben kunnen krijgen. Werkelijk geen schijn van kans.

Maar ze mag natuurlijk een advocaat in de arm nemen om een zaak aan te spannen. Ben benieuwd welke schadevergoeding ze wil eisen.
idd!
Wat een tokkie treurigheid van jou en je vrienden.
Dit gebeuren zegt wel iets over jullie , nog sneuer dan de vermeende oplichting van 50€

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven