Het grote speelgoedtopic 2017

dinsdag 9 augustus 2016 om 08:41
De zomervakanties zijn nog in volle gang.
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
zondag 5 november 2017 om 23:21
Ja bij Amazon is de playmobil inderdaad 4 euro goedkoper zie ik. Goed om te weten bedanktnicole123 schreef: ↑05-11-2017 21:17Playmobil is inderdaad erg duur. Ik koop het daarom vaak tweedehands voor een derde tot de helft van de nieuwprijs (afhankelijk van of het helemaal compleet en met doos is). Het is zulk goed spul dat je het er niet aan af ziet dat het niet nieuw is. Als ik het wel nieuw koop dan meestal bij Amazon.de (ik kijk altijd even op Playmowatch).
Ik vind verder lang niet al het speelgoed duur als je goed oplet en strategisch inkoopt, dan hoef je vaak niet de volle prijs te betalen. Ik heb voor onze kinderen meer dan 10 cadeaus in totaal voor minder dan 100 euro. Daar zit bijv. het spel Doolhof Junior bij van het Kruidvat (8 euro), een piratenhoed en pijl & boog (samen 8,35 euro bij Lobbes en goede beoordelingen, dus geen flutcadeaus) en Playmobil en Tiptoi van Marktplaats.
En voor 30-40 euro koop je (ook nieuw) toch geen setje maar een flinke doos? Als je er dan zelfs 2 krijgt en nog een Play-doh set erbij en van opa en oma een grote doos Lego en met kerst opnieuw een cadeau voor 40 euro dan heb je het in mijn ogen goed getroffen als kind! Als je elk jaar zoiets krijgt en met je verjaardag ook nog dan heb je op een gegeven moment een enorme verzameling opgebouwd.

maandag 6 november 2017 om 10:51
Hebben jullie eigenlijk een bepaald budget voor verjaardagen en sinterklaas/kerst? Voor je eigen kind en die van anderen?
Ik op dit moment niet voor mijn eigen kind, maar moet er misschien toch eens aan beginnen... Ik denken steeds namelijk 'oh dit is ook leuk en (nu) niet zo duur' en al die niet zo dure dingen is samen toch veel geld..
Voor kinderen van anderen hanteer ik bij kerst 10 euro max en voor verjaardagen een leuk cadeau onder de 15 al is het niet erg als het een keer iets duurder is.
En misschien nog heel berekenend, maar ik wordt ook wel enigzins beïnvloed door wat ik/mijn kinderen van anderen krijgen. Is dat soms niks en soms een action prul van een paar euro waar mijn kind niks aan heeft (al stuk/past niet bij de leeftijd/past niet bij wat hij al heeft) dan doe ik ook minder moeite en geef ik minder uit aan die mensen.. Voor mensen die altijd iets passends/leuks kopen wil ik ook nog wel eens een cadeau van 25 euro voor een kind geven, 5 winkels af gaan op zoek naar dat ene cadeau dat het kind zo graag wil of 2 maanden alle aanbiedingen in de gaten houden om iets leuks binnen budget te vinden. (En onder iets leuks kopen voor mijn kind valt ook een prentenboek van een paar euro bij de kruidat met een lief berichtje er in geschreven of een doosje oude auto's van hun eigen kind omdat die ze niet meer hoeft en die van mij er altijd zo leuk mee speelt als hij daar is) Het voelt soms alleen wel lullig want een kind kan er natuurlijk niks aan doen dat diens ouders geen moeite doen voor mij/mijn kind..
Ik op dit moment niet voor mijn eigen kind, maar moet er misschien toch eens aan beginnen... Ik denken steeds namelijk 'oh dit is ook leuk en (nu) niet zo duur' en al die niet zo dure dingen is samen toch veel geld..
Voor kinderen van anderen hanteer ik bij kerst 10 euro max en voor verjaardagen een leuk cadeau onder de 15 al is het niet erg als het een keer iets duurder is.
En misschien nog heel berekenend, maar ik wordt ook wel enigzins beïnvloed door wat ik/mijn kinderen van anderen krijgen. Is dat soms niks en soms een action prul van een paar euro waar mijn kind niks aan heeft (al stuk/past niet bij de leeftijd/past niet bij wat hij al heeft) dan doe ik ook minder moeite en geef ik minder uit aan die mensen.. Voor mensen die altijd iets passends/leuks kopen wil ik ook nog wel eens een cadeau van 25 euro voor een kind geven, 5 winkels af gaan op zoek naar dat ene cadeau dat het kind zo graag wil of 2 maanden alle aanbiedingen in de gaten houden om iets leuks binnen budget te vinden. (En onder iets leuks kopen voor mijn kind valt ook een prentenboek van een paar euro bij de kruidat met een lief berichtje er in geschreven of een doosje oude auto's van hun eigen kind omdat die ze niet meer hoeft en die van mij er altijd zo leuk mee speelt als hij daar is) Het voelt soms alleen wel lullig want een kind kan er natuurlijk niks aan doen dat diens ouders geen moeite doen voor mij/mijn kind..
maandag 6 november 2017 om 11:17
Ik kijk voor onze eigen kinderen vooral naar de hoeveelheid cadeaus en het formaat. Wij doen een stuk of 5 cadeautjes voor Sinterklaas per kind. Dan hebben ze weer verschillende nieuwe leuke dingen, maar niet zoveel dat ze erin verzuipen of we het niet meer kwijt kunnen. Voor henzelf is het natuurlijk leuk om grote cadeaus te krijgen (qua formaat), voor het opbergen is dat vaak minder fijn, dus daarin zoek ik een middenweg. Belangrijk vind ik dat er voor beide kinderen evenveel cadeaus zijn en ongeveer hetzelfde formaat, zodat in hun ogen de een niet meer krijgt dan de ander. Het hoeft niet even duur te zijn geweest per kind, daar hebben ze toch nog geen kijk op en ze spelen ook met elkaars speelgoed. Voor de verjaardag doen we meestal 1 groot cadeau (qua formaat) en 1 of 2 kleinere. Ik probeer bij het kopen van cadeautjes zo goedkoop mogelijk uit te zijn (bijv. door het op Marktplaats of rommelmarkten te kopen of als Kruidvat oid een heel mooie aanbieding heeft). Ik kom dan meestal uit op 50-100 euro per kind voor een verjaardag en 30-60 euro per kind voor Sinterklaas en dat vind ik prima bedragen.my-little-appletree schreef: ↑06-11-2017 10:51Hebben jullie eigenlijk een bepaald budget voor verjaardagen en sinterklaas/kerst? Voor je eigen kind en die van anderen?
Voor andere kinderen geef ik 5 tot 20 euro uit, net naar gelang wat ze graag willen hebben en de situatie. In mijn mans familie is het normaal om kindercadeautjes van rond de 5 euro te geven en in mijn familie is het eerder rond de 15 euro en daar passen we ons wel een beetje bij aan. Het voelt anders toch een beetje lullig om altijd een veel goedkoper of juist veel duurder cadeau te geven dan de rest. Behalve dan weer voor de tieners in mijn mans familie, die geven we wat meer, want daarvoor vind ik 5 euro wel erg karig. Voor kinderfeestjes geef ik 5-10 euro uit.

maandag 6 november 2017 om 18:41
Ik bestel playmobil vaak bij vatana. Is een Belgische site maar goed betrouwbaar. Heb daar een set van 79,99 voor 30 gekocht, soms is het even duur, soms duurder, soms goedkoper maar ik vind het altijd het kijken wel waard.

maandag 6 november 2017 om 20:33
Wij hebben een paar boekjes ervan. Het niveau vind ik vergelijkbaar met Loco Bambino en het gewone Electro (maar er is een kortere concentratie nodig dan voor Loco omdat je meteen feedback krijgt of je het goed gedaan hebt of niet). Opdrachten zijn bijv. 'wat in deze plaat hoort niet bij de zomer?', 'zoek de gelijken', 'van wie is de schaduw', 'tellen en welk getal hoort er dan bij', 'welk voertuig heeft geen wielen', 'zoek het deel bij het geheel', 'zoek alles met de kleur rood', 'welke vormen kom je tegen in dit plaatje', etc.
We gebruiken ze nu in de auto, daar vind ik ze ideaal voor. Voor mijn zoon van 5 zijn ze inmiddels vrij simpel, maar bij klasgenootjes die ze voor het eerst zien is het een dikke hit. Mijn dochter van 2,5 vindt het ook heel leuk om een beetje lukraak met de pen op de stipjes te duwen en dan soms een geluidje te horen, maar echt snappen doet ze het nog niet. Misschien als we het samen met haar zouden doen dat ze het dan wel zou snappen. Gemiddeld denk ik dat het voor een 2-jarige nog erg lastig is (als het kwartje nog niet gevallen is hoe het werkt met zo'n opdracht), wel zeer geschikt voor 3- en 4-jarigen en dat 5-jarigen het even leuk vinden, maar er wel snel weer op uitgekeken zijn imdat het wel erg simpel voor ze is en ze na 1x de antwoorden wel weten.
maandag 6 november 2017 om 20:45
Brio sluit goed aan op de treinbanen van de Lidl.femke09 schreef: ↑05-11-2017 22:26Opvulcadeautjes: kinderparalu's scoren hier altijd.
Ik heb twee jaar terug voor €10,-- een kindersjoelbak gekocht voor beide kinderen samen voor Sinterklaas. Erg leuk, mijn zussen geven altijd meer en grotere cadeaus dan ik (en dan afgesproken, mijn persoonlijke ergernis) en alle kinderen hebben de hele avond staan kijken voor wie dat grote cadeau nu zou zijn. En eenmaal uitgepakt ook een succes.
Nu ben ik op zoek naar betaalbare houten tunnels en werkmaterieel (vooral een grote hijskraan) voor bij de houten treinbaan. Wij hebben een brio achtig iets, een deel van de verzameling komt bij Zeeman vandaan, mijn kinderen (6 en 8) spelen er nog regelmatig mee. Iemand tips?
maandag 6 november 2017 om 22:33

dinsdag 7 november 2017 om 01:22
In het speelgoedbeurs van lobbes zag ik wel wat staan, misschien dat je die leuk vind?
https://www.lobbes.nl/speelgoed/voertui ... voertuigen
https://www.lobbes.nl/speelgoed/voertui ... jze-tunnel

dinsdag 7 november 2017 om 08:23
Ik hou niet van houten speelgoed en mijn kinderen al helemaal niet dus daar maak ik ze echt niet blij mee.ShaunTheSheep schreef: ↑06-11-2017 22:42En bij Lidl een houten kassa met scanner (leuk in combi met de weegschaal).
dinsdag 7 november 2017 om 08:45
Ziet er leuk uit!my-little-appletree schreef: ↑07-11-2017 01:22In het speelgoedbeurs van lobbes zag ik wel wat staan, misschien dat je die leuk vind?
https://www.lobbes.nl/speelgoed/voertui ... voertuigen
https://www.lobbes.nl/speelgoed/voertui ... jze-tunnel

dinsdag 7 november 2017 om 08:48
Oké nu ben ik nieuwsgierig

dinsdag 7 november 2017 om 09:09
Houten blokken staan veilig in de kast want daarmee kunnen ze elkaar de kop inslaan en er komen splinters vanaf ( Jip en Janneke van de Hema), houten loopfiets van Nijntje heeft mijn oudste een blauw oog aan overgehouden toen bij de middelste weer een poging gewaagd en het resultaat was een enorm ei op zijn hoofd, houten auto’s en garages kijken ze helemaal niet naar om, poppenhuis hebben ze niet, vormenstoof van hout vonden ze ook niks aan en de verf bladderde er snel vanaf ( woezel en pip).BahcoBarbie schreef: ↑07-11-2017 08:48Oké nu ben ik nieuwsgierigWaarom hou jij niet van houten speelgoed? En dan ook echt ál het houten speelgoed? Keukentjes, blokkentorens, vormenstoven, poppenhuizen?
Ik vind hout zwaar, log en gevaarlijk. De kwaliteit vind ik helemaal niet goed als je kijkt naar hoelang het meegaat. Playmobil uit 1971 spelen mijn kinderen nog steeds mee, het houten speelgoed uit de jaren 80 verkruimelde gewoon en hoe je het ook wend of keert speelgoed moet gewoon overal tegen kunnen. Het moet nat kunnen worden, goed schoon te maken zijn en hout heeft al die eigenschappen niet.
Een houten keuken hebben ze wel maar die staat op 1 plaats en slepen ze niet mee.

dinsdag 7 november 2017 om 09:21
Pieps2016 schreef: ↑07-11-2017 09:09Houten blokken staan veilig in de kast want daarmee kunnen ze elkaar de kop inslaan en er komen splinters vanaf ( Jip en Janneke van de Hema), houten loopfiets van Nijntje heeft mijn oudste een blauw oog aan overgehouden toen bij de middelste weer een poging gewaagd en het resultaat was een enorm ei op zijn hoofd, houten auto’s en garages kijken ze helemaal niet naar om, poppenhuis hebben ze niet, vormenstoof van hout vonden ze ook niks aan en de verf bladderde er snel vanaf ( woezel en pip).
Ik vind hout zwaar, log en gevaarlijk. De kwaliteit vind ik helemaal niet goed als je kijkt naar hoelang het meegaat. Playmobil uit 1971 spelen mijn kinderen nog steeds mee, het houten speelgoed uit de jaren 80 verkruimelde gewoon en hoe je het ook wend of keert speelgoed moet gewoon overal tegen kunnen. Het moet nat kunnen worden, goed schoon te maken zijn en hout heeft al die eigenschappen niet.
Een houten keuken hebben ze wel maar die staat op 1 plaats en slepen ze niet mee.

dinsdag 7 november 2017 om 09:22
Bij mijn kinderen kwam de omslag rond 1 1/2 jaar naar echt spelen. Inleg puzzels werden toen leuk, (vormenstoof hebben ze hier nooit wat aan gevonden) V-tech herrie dingen, grote tol, rollenspel speelgoed (servies, keukentje (met eten zoals taart en snijgroente), werkbank met gereedschap en een boor, stofzuiger), van die hondjes die je achter je aan kan trekken (of zo'n retro fisher price telefoon), poppen., magnetisch tekenbord. Bij zoon werd rond die tijd de vuilniswagen favoriet, samen met de little tikes vrachtwagen met twee raceauto's. Loopauto / wheelybug is ook nog wel even leuk gebleven.
anoniem_14704 wijzigde dit bericht op 07-11-2017 09:38
16.30% gewijzigd