Het grote speelgoedtopic 2017

dinsdag 9 augustus 2016 om 08:41
De zomervakanties zijn nog in volle gang.
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!
Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.
Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.
Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.
Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.
Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.
Wees welkom!

zaterdag 11 november 2017 om 17:21
Nicole wij hadden vorig jaar voor beide kinderen door mis communicatie 9 kado’s en een gezamenlijk kado.
Ze waren er na 7 echt klaar mee. We zagen dit aankomen dus we hebben de kado’s van mijn visite eerst uit laten pakken, maar 2 x 2 kado’s hebben wij bewaard tot de dag erna.
Ze hebben voor de rest de weken erna met alles gespeeld, dus goed gekomen. Alleen voor die avond was het echt te veel.
Ze waren er na 7 echt klaar mee. We zagen dit aankomen dus we hebben de kado’s van mijn visite eerst uit laten pakken, maar 2 x 2 kado’s hebben wij bewaard tot de dag erna.
Ze hebben voor de rest de weken erna met alles gespeeld, dus goed gekomen. Alleen voor die avond was het echt te veel.
zaterdag 11 november 2017 om 17:32
zaterdag 11 november 2017 om 17:36
Misschien een leuke eetset? Daar heeft ze nu niets aan maar over een paar jaar wel.Sorcha_ schreef: ↑11-11-2017 17:32Wij hebben nu al 2x een kerstcadeautje gekocht voor onze baby en 2x het cadeau rond laten slingeren en vergeten het apart te houden.
Heeft er nog iemand leuke ideeën voor kerst/sinterklaas? Het is voor een baby van 3 maanden oud. Het liefst wil ik iets waar ze een langere tijd iets aan heeft.
Of een leuk lampje voor op haar kamertje?
zaterdag 11 november 2017 om 17:40
Eetset krijgt ze al van haar overgrootoma (een hele leuke, met dinosaurussen

Een lamp vind ik wel een goed idee!
zaterdag 11 november 2017 om 17:44
Ik heb mijn lijstje niet gepost om een discussie op te roepen over veel of weinig cadeaus. Jullie mogen het veel vinden, ik heb zin om mijn kinderen lekker te verwennen. Ik heb warme herinneringen aan het uitpakken van veel cadeaus. We vieren sinterklaas 2x met vrienden en met opa en oma dus de cadeaus zijn verdeeld over 2 dagen. Met haar verjaardag kreeg ze ook veel cadeaus en vond ze prachtig dus jullie bezwaren zijn voor mijn kind ongegrond.
@ Pimpelmeesje; ieder zijn ding maar je moet toch even zeggen dat jij het te vind... Het kan mij vrij weinig schelen of jij het veel of weinig vind. Beter verwend dan verwaarloosd en ik kan het prima betalen dus waarom niet?
@ Pimpelmeesje; ieder zijn ding maar je moet toch even zeggen dat jij het te vind... Het kan mij vrij weinig schelen of jij het veel of weinig vind. Beter verwend dan verwaarloosd en ik kan het prima betalen dus waarom niet?

zaterdag 11 november 2017 om 18:06
Heeft ze broers of zussen? Is er dus al babyspeelgoed in huis? Mag het schreeuwerig speelgoed van Vtech of Fisher-price zijn of liever een wat meer verantwoord cadeau? In het eerste geval vind ik beat bo heel leuk of een interactieve knuffel van Vtech. Als je liever een wat meer verantwoord en minder lawaaierig cadeau wil vind ik een gepersonaliseerd boek heel leuk. Ze is daar nu nog wel wat klein voor maar wordt steeds leuker en is herkenbaar voor haar. Je kan bijv. foto’s van haar knuffel, haar bed, jullie huis, jullie zelf, opa en oma toevoegen. Voorin kan je dan een stukje voor haar schrijven (leuk voor later!).Sorcha_ schreef: ↑11-11-2017 17:32Wij hebben nu al 2x een kerstcadeautje gekocht voor onze baby en 2x het cadeau rond laten slingeren en vergeten het apart te houden.
Heeft er nog iemand leuke ideeën voor kerst/sinterklaas? Het is voor een baby van 3 maanden oud. Het liefst wil ik iets waar ze een langere tijd iets aan heeft.
Wat trouwens ook leuk is (als ze dat nog niet heeft). Is een mobiel met een projector erin. Zijn prijzig maar hebben ze lang plezier van. Mijn dochter van ruim 2 wil er nog steeds naar kijken. Wij hebben die van Tiny Love, heeft rustgevende muziek en je kan het volume zelf bepalen. Maar van andere merken hebben ze ze ook.
anoniem_358607 wijzigde dit bericht op 11-11-2017 18:21
13.98% gewijzigd
zaterdag 11 november 2017 om 18:20
Ach kijk als jij weet dat je kind er goed op reageert nou dan is er geen probleem toch?Nicolesayv schreef: ↑11-11-2017 17:44Ik heb mijn lijstje niet gepost om een discussie op te roepen over veel of weinig cadeaus. Jullie mogen het veel vinden, ik heb zin om mijn kinderen lekker te verwennen. Ik heb warme herinneringen aan het uitpakken van veel cadeaus. We vieren sinterklaas 2x met vrienden en met opa en oma dus de cadeaus zijn verdeeld over 2 dagen. Met haar verjaardag kreeg ze ook veel cadeaus en vond ze prachtig dus jullie bezwaren zijn voor mijn kind ongegrond.
@ Pimpelmeesje; ieder zijn ding maar je moet toch even zeggen dat jij het te vind... Het kan mij vrij weinig schelen of jij het veel of weinig vind. Beter verwend dan verwaarloosd en ik kan het prima betalen dus waarom niet?![]()
Maar je ziet wel eens dat kinderen er helemaal gek van worden en amper meer reageren of uit willen pakken en dat je dan teleurgestelde ouders er naast ziet staan... dat vind ik altijd treurig (voor de ouders !!)
Gewoon lekker verwennen en geniet ervan !!!
zaterdag 11 november 2017 om 18:33
Geen broers en zussen, liever iets verantwoords. Ze heeft al een projectorNicolesayv schreef: ↑11-11-2017 18:06Heeft ze broers of zussen? Is er dus al babyspeelgoed in huis? Mag het schreeuwerig speelgoed van Vtech of Fisher-price zijn of liever een wat meer verantwoord cadeau? In het eerste geval vind ik beat bo heel leuk of een interactieve knuffel van Vtech. Als je liever een wat meer verantwoord en minder lawaaierig cadeau wil vind ik een gepersonaliseerd boek heel leuk. Ze is daar nu nog wel wat klein voor maar wordt steeds leuker en is herkenbaar voor haar. Je kan bijv. foto’s van haar knuffel, haar bed, jullie huis, jullie zelf, opa en oma toevoegen. Voorin kan je dan een stukje voor haar schrijven (leuk voor later!).
Wat trouwens ook leuk is (als ze dat nog niet heeft). Is een mobiel met een projector erin. Zijn prijzig maar hebben ze lang plezier van. Mijn dochter van ruim 2 wil er nog steeds naar kijken. Wij hebben die van Tiny Love, heeft rustgevende muziek en je kan het volume zelf bepalen. Maar van andere merken hebben ze ze ook.

Dat boek vind ik een leuk idee!
zaterdag 11 november 2017 om 19:15
Hoi hoi,lizenlotte schreef: ↑11-11-2017 18:24Nicole welke spellen zijn dat precies die je oudste dochter krijgt?
Knappe koppen is een bordspel dat je samen kan spelen. Je moet opdrachten uitvoeren en wat ik in de omschrijving lees gaat het niet zozeer om winnen maar meer op proberen (voorkomt frustratie hoop ik). Ik heb het van dit forum en heb er dus zelf nog geen ervaring mee. Bij de recensies bij bol.com haal ik dat het voor kindjes van 3,5 al redelijk makkelijk is dus moet te doen zijn voor kinderen van ruim 2 of iniedergeval binnen aanzienlijke tijd. De electro spellen zijn meer spellen die ze zelf spelen. Je hebt er verschillende varianten van, net waar je kind in geïnteresseerd is. Ze krijgen vragen en moeten met de pen het juiste antwoord aanklikken en krijgen dan een beloning in de vorm van een geluidje e.d. Het dierenspel is van jumbo en heb ik bij de action gekocht. Je moet bijvoorbeeld bij de koe het kalfje zoeken en bij de kip een kuikentje enz. Mijn dochtertje is gek op dieren dus voor haar heel leuk! En het vormenspel gaat over vormen en kleuren en is van jumbo (het vormen en kleurenspel) ik heb er ook nog geen ervaring mee maar ze is geïnteresseerd in kleuren en vormen dus leek me wel leuk!
Bambino loco is de peuterversie van loco en is een individueel spel. In mijn lijstje was ik hem nog vergeten maar heb ook nog een spelletje van een Hasbro: sjaki de schildpad. Dit is ook een spelletje om met meerdere mensen te spelen. Aanbevolen van 3 jaar maar mijn dochtertje heeft het een keer bij een vriendin van me gespeeld en vond het leuk. Je hebt ook nog de boomgaard, lijkt me ook heel leuk. Gaat niet om een iemand maar om gezamelijk iets te bereiken.
Ik hoop dat je er iets aan hebt en mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!
zaterdag 11 november 2017 om 19:24
Daar gaat het helemaal niet om ik merk alleen aan mijn kinderen dat ze het teveel zouden vinden... niet dat ze er niet mee zouden spelen. maar verdeeld over 2x keer is al heel anders dan alles op 1 dag. maar goed ik mag zeggen dat ik het teveel vindNicolesayv schreef: ↑11-11-2017 17:44Ik heb mijn lijstje niet gepost om een discussie op te roepen over veel of weinig cadeaus. Jullie mogen het veel vinden, ik heb zin om mijn kinderen lekker te verwennen. Ik heb warme herinneringen aan het uitpakken van veel cadeaus. We vieren sinterklaas 2x met vrienden en met opa en oma dus de cadeaus zijn verdeeld over 2 dagen. Met haar verjaardag kreeg ze ook veel cadeaus en vond ze prachtig dus jullie bezwaren zijn voor mijn kind ongegrond.
@ Pimpelmeesje; ieder zijn ding maar je moet toch even zeggen dat jij het te vind... Het kan mij vrij weinig schelen of jij het veel of weinig vind. Beter verwend dan verwaarloosd en ik kan het prima betalen dus waarom niet?![]()

zaterdag 11 november 2017 om 19:28
Haha dan kan ik je niet veel verder helpen dan standaard dingen zoals een vormenstoof, houten blokken, stapelbekers enz. Maar die dingen heb je vast al of al bedacht maar zijn vast andere die nog wel leuke verantwoorde cadeaus weten. Fijne sinterklaas gewenst!
zaterdag 11 november 2017 om 19:32
toen oudste half jaar was en we al beetje sinterklaas deden heb ik duplo gekocht wat badspeelgoed en hij kreeg een herriemakend vtech boek (wat een hit was) toen jongste een maand was heb ik heel weinig gedaan eigenlijk paar dingen vooral voor oudste. vorig jaar was playmobil 123 wel een hit.Sorcha_ schreef: ↑11-11-2017 17:32Wij hebben nu al 2x een kerstcadeautje gekocht voor onze baby en 2x het cadeau rond laten slingeren en vergeten het apart te houden.
zaterdag 11 november 2017 om 19:36
Dat boek heeft ze hier bij oma en was en is ook hier een hitpimpelmeesje123 schreef: ↑11-11-2017 19:32toen oudste half jaar was en we al beetje sinterklaas deden heb ik duplo gekocht wat badspeelgoed en hij kreeg een herriemakend vtech boek (wat een hit was) toen jongste een maand was heb ik heel weinig gedaan eigenlijk paar dingen vooral voor oudste. vorig jaar was playmobil 123 wel een hit.

zaterdag 11 november 2017 om 20:00
Mijn zoontje kreeg vorig jaar ongeveer 7 kado’s ( incl. van de opa’s en oma’s)en dat vond ik best veel. Hij dacht er zelf anders over,na het uitpakken vroeg hij om meerfanatic schreef: ↑11-11-2017 18:20Ach kijk als jij weet dat je kind er goed op reageert nou dan is er geen probleem toch?
Maar je ziet wel eens dat kinderen er helemaal gek van worden en amper meer reageren of uit willen pakken en dat je dan teleurgestelde ouders er naast ziet staan... dat vind ik altijd treurig (voor de ouders !!)
Gewoon lekker verwennen en geniet ervan !!!

Dus kan me zoveel kado’s wel in vinden ha,ha!
Op dit moment heb ik alleen nog maar een Paw patrol baan van rubble en het spel yeti spaghetti ( wel bijna 70 euro bij elkaar) en van opa en oma krijgt hij een grote Paw patrol boot...
Ik ga denk ik nog maar langs de action ga voor een paar prullen want het gaat hem om de hoeveelheid

In januari is hij ook nog eens jarig hellup!
zaterdag 11 november 2017 om 20:06
die boot wil hij hier ook.... maar goed hij wil de halve speelgoedgidsAgapanthus schreef: ↑11-11-2017 20:00Mijn zoontje kreeg vorig jaar ongeveer 7 kado’s ( incl. van de opa’s en oma’s)en dat vond ik best veel. Hij dacht er zelf anders over,na het uitpakken vroeg hij om meer![]()
Op dit moment heb ik alleen nog maar een Paw patrol baan van rubble en het spel yeti spaghetti ( wel bijna 70 euro bij elkaar) en van opa en oma krijgt hij een grote Paw patrol boot...
Ik ga denk ik nog maar langs de action ga voor een paar prullen want het gaat hem om de hoeveelheid![]()

zaterdag 11 november 2017 om 20:24
Ik heb nog een paar dingen die ik bij Lobbes wil bestellen en dan zijn we er wel. Nouja, dan hebben we veel te veel, want ik zag dat de "kadootjes-doos" al wel meer dan overvol is eigenlijk. Maar er is ook zoveel leuks!
Een dag of twee voor Sinterklaasavond ga ik meestal met mijn man er even voor zitten en halen we die hele doos leeg en beslissen we wat we uiteindelijk echt gaan geven. De rest gaat terug in de doos voor kerst, zomaar, vakantie, verjaardag of soms ook verjaardagen van andere kindjes. Meestal komen we uit op 4 a 5 kadootjes per kind. Meer worden ze ongeduldig van, ze willen spelen, en hyper omdat ze niet meer weten waarmee ze willen spelen.
Ik zag trouwens een Sinterklaasboek van Jip en Janneke. Kent iemand dat en is het wat? We hebben het boek van Charlotte Dematons en dat wordt veel bekeken. Kunnen Jip en Janneke daar tegenop of moet ik het bij het boek van Charlotte laten?
Een dag of twee voor Sinterklaasavond ga ik meestal met mijn man er even voor zitten en halen we die hele doos leeg en beslissen we wat we uiteindelijk echt gaan geven. De rest gaat terug in de doos voor kerst, zomaar, vakantie, verjaardag of soms ook verjaardagen van andere kindjes. Meestal komen we uit op 4 a 5 kadootjes per kind. Meer worden ze ongeduldig van, ze willen spelen, en hyper omdat ze niet meer weten waarmee ze willen spelen.
Ik zag trouwens een Sinterklaasboek van Jip en Janneke. Kent iemand dat en is het wat? We hebben het boek van Charlotte Dematons en dat wordt veel bekeken. Kunnen Jip en Janneke daar tegenop of moet ik het bij het boek van Charlotte laten?
zaterdag 11 november 2017 om 20:48
Hoe oud is jouw Zoontje? Het blijft ook lastig uitleggen... die 7 kado's hebben misschien wel even veel gekost als 15 kado's voor een ander.Agapanthus schreef: ↑11-11-2017 20:00Mijn zoontje kreeg vorig jaar ongeveer 7 kado’s ( incl. van de opa’s en oma’s)en dat vond ik best veel. Hij dacht er zelf anders over,na het uitpakken vroeg hij om meer![]()
Ik ga denk ik nog maar langs de action ga voor een paar prullen want het gaat hem om de hoeveelheid![]()
In januari jarig. Ach, je hebt tenminste nog wat tijd er tussen... mijn dochter is in de laatste week van November jarig... gelukkig is dit het laatste jaar Sint. Ze krijgt wel errug veel in 1 week tijd !!!!

zaterdag 11 november 2017 om 22:06
Ja dat met die doos leeghalen ga ik ook doen. Denk dat ik niet alles ga geven, maar dan liever nog een keer iets tussendoor op een regenachtige dag ofzo - om ze bezig te houden. Kan alles nu wel geven omdat het zo hoort maar ben idd bang dat ze na 3 kado's de aandacht verliezen, en jongste is dan ook net jarig geweest dus er is sowieso al veel nieuws.ShaunTheSheep schreef: ↑11-11-2017 20:24Ik heb nog een paar dingen die ik bij Lobbes wil bestellen en dan zijn we er wel. Nouja, dan hebben we veel te veel, want ik zag dat de "kadootjes-doos" al wel meer dan overvol is eigenlijk. Maar er is ook zoveel leuks!
Jip en janneke sinterklaasboek heb ik vorig jaar gekocht. Het is een bundeling van sinterklaasverhaaltjes die ook in de gewone boekjes staan, dus als je die allemaal al hebt dan zijn de verhaaltjes al bekend, alleen nu op 'volgorde' gezet. Ik vond het een beetje tegenvallen, maar ik ben sowieso geen j&j fan. Kinderen vonden het wel leuk voor t slapen gaan maar toen we alle verhalen gehad hadden, hoefde het niet nog een keer haha.
Het is niet zo dik, maar volgens mij ook maar 5 euro ofzo en dat vind ik een goede prijs. Zag ook kartonboekjes van nijntje enz die net zo duur waren, dan heb je hier wel meer waar voor je geld. Is natuurlijk wel heel wat anders dan Dematons - echt eeen voorlees- ipv kijkboek, dus denk dat ze prima naast elkaar kunnen.
nootboek wijzigde dit bericht op 11-11-2017 22:10
4.30% gewijzigd

zaterdag 11 november 2017 om 22:07
Dochter van ruim 1 krijgt de brandweerkazerne van VTech Toet Toet, die heeft goede recencies, en is niet zo groot dat hij overweldigend is (ze heeft weinig speelgoed, en niks dat geluid maakt en licht geeft). Verder krijgt ze een boek, en waarschijnlijk wat duplo van haar oma. Dat is 't voor dit jaar, ze krijgt er toch nog weinig van mee. Het is vooral een manier om wat nieuws in huis te brengen waar ze weer een tijd mee vooruit kan

zaterdag 11 november 2017 om 22:12
Ligt er een beetje aan of hij nog dingen in zijn mond stopt enz.
Ik gaf op die leeftijd gewoon een hotwheels auto, houten treintje, potje playdoh etc. Ook een keer een duplo motor van de rommelmarkt, of een schleich-dier.
(ik geef alleen schoencadeautjes die daadwerkelijk in de schoen passen)

zaterdag 11 november 2017 om 22:21