Uitgerekend (half) juni 2018

11-10-2017 14:46 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog meer dames die net weten dat ze zwanger zijn? Ik ga zelf echt stuk van de zenuwen! Het was nogal een traject om zover te komen. Bij de eerste twee ICSI pogingen had ik maar twee eicellen en werd er steeds maar eentje bevrucht. Beide pogingen zijn mislukt. De derde ICSI poging is zelfs afgebroken omdat er maar één eiblaasje groeide (ondanks maximale dosis Menopur). Ik ben uiteindelijk zwanger geraakt van de escape-IUI met dat ene eiblaasje! Ik kan het nog steeds bijna niet geloven en ik vind het doodeng!

Ik heb afgelopen zondag positief getest en maandag een goede bloedtest gehad (hCG was 246 op 15 dagen na IUI). Op 30 oktober heb ik mijn eerste echo.
@desperatechilli: leuk dat je het verteld hebt! Ik ben er ook altijd mega nerveus voor haha! slaat nergens op natuurlijk, gek he?

Ik heb gister en vandaag steeds bruin verlies.. Geen helderrood gezien en ook geen krampen ofzo, dus hoop dat het gewoon weer wegtrekt. Ik ben nog niet gestresst, maar baal er wel van. Maakt je toch weer iets onzekerder dan wanneer er niks is.
Hier gaat het. De tranen komen maar niet. Alsof ik nog niet kan (wil) geloven dat het foute boel is.. de miskraam is ook nog steeds niet op gang gekomen, dus het lijkt helemaal niet echt... ik heb vanmiddag weer een echo (16.30). Als er dan weer niks te zien is (en daar gaan we vanuit) dan zal het kwartje wel vallen...
Desperatechilli, fijn dat bij jou alles goed is. Geniet ervan!!
ik snap het wel lou... tis ook lastig te accepteren als het nog zo abstract is. Misschien is het ook omdat je nog een sprankje hoop wilt koesteren? Ik ga stiekem duimen dat de echo vanmiddag tóch goed is. knuffel voor jou.
Ik hoop op een wonder voor je lou! Wat weer laat zo op het eind van de middag, dan zit je de hele dag te wachten. Hoe gaan jullie anders verder? Dit was de escape IUI toch? Daarna IVF?

desperatechilli, hoe voel jij je verder?
en lou, hoe was het? En hoe nu verder idd?? denk aan je hoor! knuffel.
Nou, het was een soort van goed! Er zat gisteren ineens wél een embryo! Met een kloppend hartje! o_o

We houden nog een slag om de arm want het was 7 weken en 1 dag terwijl we zeker weten dat ik gisteren 8 weken en 1 dag was (escape iui was op 24 september). Maar toch... hij was er! En het hartje klopte! Wat gebeurt er toch allemaal met mij?!?!?! o_o
Wow lou wat een ontzettend goed nieuws!!!! Ik hoopte t al zo voor je, maar omdat je idd zeker wist v die iui kon ik t me nauwelijks voorstellen. Wat fijn zeg!! Snap je slag om de arm maar je zult ook wel even heel opgelucht zijn nu of niet??
Wauw Lou wat gaaf!! :heart:
Lou!! Wat een geweldig nieuws! Kan die week verschil niet gewoon met een late innesteling te maken hebben? Geen idee hoor.
Ik ben heeeeel blij voor je❤️ En hopen nu dat er echt niets aan de hand is en het gewoon goed blijft groeien!
Ik kon het me ook nauwelijks voorstellen. De bevruchting moet op 24 of 25 september geweest zijn (de eisprong is tenslotte opgewekt) dus er had vorige week een embryo met kloppend hartje moeten zitten. Er zat toen echt niks, alleen een dooierzakje. Ik vroeg nog aan de arts of het mogelijk zou zijn dat er na een week wel iets zou zitten, maar ze zei van niet. En toch zat er gisteren een boontje met een kloppend hartje. Een weekje te klein voor 8+1 maar wel levend! Nu maar weer wachten tot maandag :blob:
jeetje zeg, wat ongelooflijk! maar wel super fijn!
Wachten tot volgende week duurt dan weer lang, of zit je nu wel even goed?
Duurt wel lang ja. Ik ben toch wel gespannen. Maar goed, het is maar een weekje. :biggrin:
snap ik. maar idd, een week, en inmiddels 5 dagen (jeej) is te overzien! Hoe laat heb je 'm maandag?
Ik ga met je meeduimen voor maandag lou. Hoe voel je je verder?
Dank je wel, meiden. Ik voel me goed, hoewel ik gisteren en vanmorgen hele kleine beetjes bruinverlies had. Ik schrok me kapot! Gelukkig kon de verloskundige me een beetje geruststellen door te vertellen dat dit heel normaal is en dat de baarmoedermond nu heel gevoelig is. Je kunt blijkbaar al een klein bloedinkje krijgen door te bukken... ik ga er dus maar vanuit dat alles gewoon goed is. Ik kan ook niet anders :arrow:
Ik heb ook al een heel klein beetje bloed verloren, ik schrok ook, maar verder geen krampen ofzo. Het is net wat je zegt lou, gewoon vanuit gaan dat het goed zit, anders is het niet te doen. Kan me voorstellen dat het voor jou wel errug spannend is....nog 4 daagjes tot de echo.

Ik heb dit weekend een etentje met ouders, en zus plus partner. Ik ga het maar gewoon vertellen, ondanks dat ik nog geen echo heb gehad. Een MK zou ik anders toch ook wel vertellen. Ik voel me wel echt zwanger, hoewel ik niet echt misselijk ben, meer opgeblazen, buikpijn en moe.

Ik kan me de laatste tijd echt helemaal niet op mijn werk concentreren.....jullie vast ook niet :hihi:
Hier ook al een week af en aan bruine afscheiding. Zolang t niet doorzet zal t wel prima zijn maar t is toch fijner t niet te zien!

Leuk dat je t gaat vertellen dajka!

Ik kan me ook 0 concentreren, echt slecht. Zit de hele tijd hier te kijken en "berichtjes uit mn buik" enzo. Pff.. :facepalm:
Concentratie hier is ook nul!
Bij mij is het bloedverlies inmiddels rood :"-(
:hug: lou

Nog steeds weet je het dan nog niet he? Heb je ook krampen? Vk al gebeld?
Oo dat is balen lou!! Maar idd kan t nog steeds alle kanten op, maar snap dat je hier heel ongerust van wordt. Ik zou idd even vk bellen voor t weekend! Knuffel hoor
Hallo dames... Hier even alle berichtjes gelezen..Wat een hoop blije maar ook verdrietige berichtjes!! Alle zwangeren gefeliciteerd en alle niet meer zwangere heel veel sterkte!! @lou ik hoop dat het maandag bij de echo alsnog goed zit, ik duim voor je!

Ik zal mijzelf ook even voorstellen en de reden waarom ik meelees/schrijf :). Ik heb een zoontje van vier en ben inmiddels bijna 9 weken zwanger van de tweede... En wat bleek tijdens de echo: ook de derde. Wij krijgen dus een tweeling, dat was best even schrikken!! Ben ook super misselijk en moe en hoop dat ik dat vaarwel mag zeggen na de 12 weken...

Heb sinds gisteravond wat roze bloedverlies maar geen krampen. Ik ga van niets ernstigs uit maar toch knaagt het aan je! Ik heb 21november de tweede echo...
wow mamavanriley, dat zal schrikken zijn geweest!! wanneer had je de echo? ben je inmiddels aan het idee gewend? lijkt mij echt een wereldschok en hoop vooral heel erg dat het er 1 is haha. Twee is natuurlijk super bijzonder, maar lijkt me ook gewoon extra spannend enzo.. Vervelend ook van die klachten, ja die zullen dan wel dubbel zo heftig zijn. En irritant idd van het bloedverlies. Komt veel voor he... maar idd gewoon niet fijn en zorgwekkend. Hoop dat het snel wegtrekt bij je!
En gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk!
Maandag 30 oktober had ik de eerste echo. Dinsdag tweede echo in het ziekenhuis en dan hoop je nog dat de vk een foutje heeft gemaakt maar nee... het zijn er echt twee! Echt schrikken en allemaal zo anders, veel meer controles en ander 'gedoe'.

Nog niet 100% gewend maar zie wel steeds vaker alleen de leuke dingen. Twee van die zelfde mannetjes/meisjes want we weten al dat het eeneiig is :)

Ik hoop voor jou ook dat het er gewoon 1 is.. lekker normal. Wanneer is je eerste echo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven