Activiteiten?
dinsdag 7 november 2017 om 09:02
Hey iedereen,
Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben compleet nieuw op deze site, een 19-jarige meid die tegen een probleem aanloopt in haar relatie.
Ik en mijn vriend zijn wel vaak bij elkaar, maar meestal doen we vrij weinig. En dat gaat vervelen, vooral voor hem. Dit resulteert in minder bij elkaar zijn, wat ik jammer vind.
Waar het op neerkomt, is dat wij leuke activiteiten zoeken om te doen. We zijn allebei 19 jaar, maar onze interesses lopen nogal uiteen. Ik ben erg creatief aangelegd, hij doet een engineering opleiding. Hij houdt van bmx’en en gamen.
Ik heb door en voor hem ook leren gamen, dus dat doen we al wel samen. Het zijn meer de activiteiten waar je niet zo snel aan denkt, of die niet zo gewoontjes zijn. Zwemmen en zo hebben we nu wel gehad. En de meeste ‘bijzondere’ dingen gaan met groepen, zoals boogschieten o.i.d.
Hebben jullie nog leuke ideeën voor activiteiten met z’n tweeën? Het liefst niet al te duur, maximaal zo rond de 25 euro p.p. voor echt bijzondere dingen, het liefst lager natuurlijk. We zijn allebei redelijk avontuurlijk aangelegd, hij iets meer dan ik! Activiteiten mogen zowel voor winter als voor zomer zijn, dan kunnen we ook nog even vooruit
Ik kijk uit naar leuke reacties en goede ideeën!
Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben compleet nieuw op deze site, een 19-jarige meid die tegen een probleem aanloopt in haar relatie.
Ik en mijn vriend zijn wel vaak bij elkaar, maar meestal doen we vrij weinig. En dat gaat vervelen, vooral voor hem. Dit resulteert in minder bij elkaar zijn, wat ik jammer vind.
Waar het op neerkomt, is dat wij leuke activiteiten zoeken om te doen. We zijn allebei 19 jaar, maar onze interesses lopen nogal uiteen. Ik ben erg creatief aangelegd, hij doet een engineering opleiding. Hij houdt van bmx’en en gamen.
Ik heb door en voor hem ook leren gamen, dus dat doen we al wel samen. Het zijn meer de activiteiten waar je niet zo snel aan denkt, of die niet zo gewoontjes zijn. Zwemmen en zo hebben we nu wel gehad. En de meeste ‘bijzondere’ dingen gaan met groepen, zoals boogschieten o.i.d.
Hebben jullie nog leuke ideeën voor activiteiten met z’n tweeën? Het liefst niet al te duur, maximaal zo rond de 25 euro p.p. voor echt bijzondere dingen, het liefst lager natuurlijk. We zijn allebei redelijk avontuurlijk aangelegd, hij iets meer dan ik! Activiteiten mogen zowel voor winter als voor zomer zijn, dan kunnen we ook nog even vooruit
Ik kijk uit naar leuke reacties en goede ideeën!
dinsdag 7 november 2017 om 09:05
Oh wow, das best ernstig.
Als je je niet weet te vermaken samen
Wat wij doen samen:
Terrasje/kroegje pakken
Bios
Stad bezoeken
Strand
Bos
Escaperooms
Uit eten
Gewoon de stad in
Samen koken
Thuis op de bank filmpje kijken
Rommelen in en om het huis
Seks
Momenteel, hondennamen verzinnen
Als je je niet weet te vermaken samen
Wat wij doen samen:
Terrasje/kroegje pakken
Bios
Stad bezoeken
Strand
Bos
Escaperooms
Uit eten
Gewoon de stad in
Samen koken
Seks
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
dinsdag 7 november 2017 om 09:10
dinsdag 7 november 2017 om 09:16
Hey! Bedankt voor de reacties tot nu toe!
Het punt is een beetje dat we dus niks doen als we samen zijn, maar ook niks voor onszelf. We zijn tenslotte bij elkaar (wonen allebei nog bij onze ouders) dus je wil de ander ook niet 'in de steek laten'. Dit zorgt voor botsingen.
We hebben nu ook afgesproken om de weekenden open te houden en niet perse bij elkaar te willen zijn. Dan heb je ook tijd voor je eigen dingen. Het punt bij mij is, dat ik moeite heb om mezelf te vermaken. Hij vermaakt zich wel, ik niet echt.
Ik ben druk bezig om dingen te zoeken die ik zelf kan doen, waardoor ik wat minder afhankelijk wordt. Zo ga ik a.s. zaterdag naar een vriendin. Al mijn vriendinnen wonen voor mij redelijk ver weg. Het nadeel is dat ik zelf nog geen rijbewijs heb en het ov duur is, dus niet voor elk weekend een optie.
Vandaar dat we ook dingen samen willen ondernemen! Want op elkaars lip zitten en niks doen, daar ga je je ook door irriteren. En das nou juist niet de bedoeling
Het punt is een beetje dat we dus niks doen als we samen zijn, maar ook niks voor onszelf. We zijn tenslotte bij elkaar (wonen allebei nog bij onze ouders) dus je wil de ander ook niet 'in de steek laten'. Dit zorgt voor botsingen.
We hebben nu ook afgesproken om de weekenden open te houden en niet perse bij elkaar te willen zijn. Dan heb je ook tijd voor je eigen dingen. Het punt bij mij is, dat ik moeite heb om mezelf te vermaken. Hij vermaakt zich wel, ik niet echt.
Ik ben druk bezig om dingen te zoeken die ik zelf kan doen, waardoor ik wat minder afhankelijk wordt. Zo ga ik a.s. zaterdag naar een vriendin. Al mijn vriendinnen wonen voor mij redelijk ver weg. Het nadeel is dat ik zelf nog geen rijbewijs heb en het ov duur is, dus niet voor elk weekend een optie.
Vandaar dat we ook dingen samen willen ondernemen! Want op elkaars lip zitten en niks doen, daar ga je je ook door irriteren. En das nou juist niet de bedoeling
dinsdag 7 november 2017 om 09:19
@dianaf Nee we vervelen ons gewoon wat sneller. We zijn in de zomervakantie bijv. naar Moviepark Germany geweest. Dat vonden we allebei enorm leuk, maar niet voor elk weekend want; duur.
En het is voor mij ook een minder groot probleem dan voor hem, om niks te doen. Hij is gewoon wat meer op zichzelf, en wil graag bezig zijn.
En het is voor mij ook een minder groot probleem dan voor hem, om niks te doen. Hij is gewoon wat meer op zichzelf, en wil graag bezig zijn.
dinsdag 7 november 2017 om 09:35
Liep hier ook tegenaan, had een lange afstandsrelatie waardoor het reizen ons als 16-jarigen veel geld kostte. Veel dingen kosten toch al gauw een klein beetje geld (een stukje met de trein, ingrediënten kopen voor een baksel) waardoor we altijd voor het dilemma kwamen te staan of dit het geld wel waard was.
Uiteindelijk hebben we een keer een lijst gemaakt met alles wat we konden verzinnen qua activiteiten in verschillende prijscategorieën en een cijfer van hoe leuk we het allebei vinden. En ik heb ook moeten leren om zelf gewoon lekker even een uurtje een boek te kunnen lezen terwijl we in principe wel samen in dezelfde ruimte zijn.
Uiteindelijk hebben we een keer een lijst gemaakt met alles wat we konden verzinnen qua activiteiten in verschillende prijscategorieën en een cijfer van hoe leuk we het allebei vinden. En ik heb ook moeten leren om zelf gewoon lekker even een uurtje een boek te kunnen lezen terwijl we in principe wel samen in dezelfde ruimte zijn.
dinsdag 7 november 2017 om 09:50
Maar wat versta je dan onder niks doen? Ik heb best vaak dat ik zit te lezen en mijn vriend wat anders doet (gamen, skypen, klusjes), in mijn ogen zijn we dan allebei bezig, maar sommige mensen zien het als niets doen.Lilly_123 schreef: ↑07-11-2017 09:19@dianaf Nee we vervelen ons gewoon wat sneller. We zijn in de zomervakantie bijv. naar Moviepark Germany geweest. Dat vonden we allebei enorm leuk, maar niet voor elk weekend want; duur.
Dit deden we trouwens ook toen we nog niet zo lang samen waren. We vonden het gewoon fijn om samen te zijn, dat hoefde niet altijd tijdens een activiteit.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 7 november 2017 om 09:54
Summerdance schreef: ↑07-11-2017 09:05
Wat wij doen samen:
Terrasje/kroegje pakken
Bios
Stad bezoeken
Strand
Bos
Escaperooms
Uit eten
Gewoon de stad in
Samen koken
Seks
Zijn jullie zwanger!?!? Wat leuk!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
dinsdag 7 november 2017 om 10:14
Herkenbaar! Mijn oplossing:
Naar de stad gaan (gewoon om rond te wandelen en te kletsen, niets te kopen).
Eens in een andere stad gaan kijken.
Terrasje pakken.
Netflixen.
Gezelschapsspelletje spelen.
En verder praatten we gewoon heel veel. Dan gingen we samen tv kijken en praatten we over wat we zagen.
Overigens gaat het veel beter sinds we een tijdje samenwonen. In het begin was dat nog erg wennen en voelde het voor mij alsof we ook de hele tijd samen dingen moesten doen. Nu gaan we gewoon allebei onze eigen weg en is het juist erg leuk om af te spreken om iets samen te gaan doen.
Naar de stad gaan (gewoon om rond te wandelen en te kletsen, niets te kopen).
Eens in een andere stad gaan kijken.
Terrasje pakken.
Netflixen.
Gezelschapsspelletje spelen.
En verder praatten we gewoon heel veel. Dan gingen we samen tv kijken en praatten we over wat we zagen.
Overigens gaat het veel beter sinds we een tijdje samenwonen. In het begin was dat nog erg wennen en voelde het voor mij alsof we ook de hele tijd samen dingen moesten doen. Nu gaan we gewoon allebei onze eigen weg en is het juist erg leuk om af te spreken om iets samen te gaan doen.
Ik zit voor m'n tv en verder nergens mee.
dinsdag 7 november 2017 om 10:39
dinsdag 7 november 2017 om 12:35
Jaaaaaa.....er komen in december 2 zielige hondjes die we een tweede kans (Of eigenlijk een eerste kans) gaan geven bij ons. We wonen eindelijk groot genoeg en met de tuin rondom durven we het aan
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
dinsdag 7 november 2017 om 16:10
Summerdance schreef: ↑07-11-2017 12:35Jaaaaaa.....er komen in december 2 zielige hondjes die we een tweede kans (Of eigenlijk een eerste kans) gaan geven bij ons. We wonen eindelijk groot genoeg en met de tuin rondom durven we het aan
Leuk! Ben benieuwd.
Sorry voor de offtopic.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.