Overstaptijd in Wenen

07-11-2017 10:53 18 berichten
Binnenkort moet ik een vlucht boeken via Wenen. Nu kan ik kiezen tussen een laaaaaaaaange overstaptijd (3 uur en langer) of een van 45-60 minuten. Wie kan mij vertellen hoe veel tijd je minimaal nodig hebt? En als je een koffer incheckt, hoe veel dan?

Ik zou er onwijs mee geholpen zijn als iemand mij hiermee kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
De luchthaven bij Wenen ken ik zelf niet maar in de meeste gevallen is 45 minuten overstaptijd vrij krap, zeker als er ook nog koffers overgeladen moeten worden...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
eckano schreef:
07-11-2017 11:00
De luchthaven bij Wenen ken ik zelf niet maar in de meeste gevallen is 45 minuten overstaptijd vrij krap, zeker als er ook nog koffers overgeladen moeten worden...
Eigenlijk was ik daar al bang voor... Is ook wel logisch. Maar ik wou het graag even bevestigd hebben ;-) (hoopte eigenlijk dat er 5 reacties zouden komen met 'O, maar in Wenen kan dat mak-ke-lijk hoor!!' :D )
3 uur is niet zo lang toch? Even de benen strekken, winkeltje in, en dan begint het boarden alweer!
45 is stress. Ik ga altijd voor minimaal 2 uur.
Nou, wacht nog even zou ik zeggen; zoals gezegd ken ik de luchthaven daar niet, voor hetzelfde geld stelt het niks voor en komen er nog tig reacties in die richting...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Hier wel meerdere keren naar Wenen gevlogen, maar ik vind een overstaptijd van 45 - 60 min wel krap. Het is geen ontzettend groot vliegveld maar wel genoeg te doen/zien om je langere overstaptijd te overbruggen :) Boek/iPad mee, mensen kijken, benen strekken wat eten en drinken en het is al weer tijd om te gaan :-D

Fijne reis gewenst!
Een tijdje geleden moest ik naar Wenen toe en toen moest ik via Frankfurt, de overstap was maar 45 minuten maar dat was prima te doen. Als het niet zou kunnen dan zouden ze het ook niet aanbieden lijkt me.
Ik zou het laten afhangen van hoeveel vluchten er later die dag nog naar je eindbestemming gaan. Als er nog twee of drie na komen, zou ik wel voor die krappe overstap durven te kiezen. Als je die dan mist, kunnen ze je overzetten naar de volgende vlucht (mits daar nog plek is, daarom dus liever nog meer dan één vlucht later die dag).
Maar als je na een eventueel gemist overstap twaalf uur moet wachten op een volgende vlucht, zou ik kiezen voor de andere optie en drie uur wachten.
stippensokken schreef:
07-11-2017 12:25
Ik zou het laten afhangen van hoeveel vluchten er later die dag nog naar je eindbestemming gaan. Als er nog twee of drie na komen, zou ik wel voor die krappe overstap durven te kiezen. Als je die dan mist, kunnen ze je overzetten naar de volgende vlucht (mits daar nog plek is, daarom dus liever nog meer dan één vlucht later die dag).
Maar als je na een eventueel gemist overstap twaalf uur moet wachten op een volgende vlucht, zou ik kiezen voor de andere optie en drie uur wachten.
Dat is wel een goed advies! Gezien de door mij gewenste vertrektijd, wordt het dan de 3u overstaptijd (waarmee ik pas om 23:45 op plaats van bestemming ben.... maar tis of dat, of een heel gedoe om de kinderen onder dak te krijgen, dus ik doe het er maar mee), anders zit ik bij pech een hele nacht op het vliegveld en dat lijkt me zeker niet wenselijk!
Boek je een vlucht met een overstap op Wenen? Dan wordt je koffer doorgelabeld. 45 minuten red je dan wel - als er maar geen vertraging is. Boek je twee losse vluchten en moet je zelf je koffer ophalen op de band en weer inchecken, dan wordt het natuurlijk helemaal niks in drie kwartier.
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
07-11-2017 12:38
Boek je een vlucht met een overstap op Wenen? Dan wordt je koffer doorgelabeld. 45 minuten red je dan wel - als er maar geen vertraging is. Boek je twee losse vluchten en moet je zelf je koffer ophalen op de band en weer inchecken, dan wordt het natuurlijk helemaal niks in drie kwartier.
Dit was ook mijn ervaring.
Inderdaad alles op 1 ticket boeken. Anders wordt je bagage niet doorgelabeld, moet je mogelijk opnieuw inchecken en kost het je zelf geld wanneer je de aansluiting mist.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
45 min kan goed hoor, als je een beetje door kunt lopen en je koffer doorgelabeld wordt. (ik woon in Wenen). Het is geen groot vliegveld.
Ik red het om in 9 min van de gate naar de trein te lopen en dan heb ik ook nog een kaartje gekocht.
Voor de beeldvorming: als ik geen bagage hoef in te checken zorg ik dat ik 1:15 vantevoren op het vliegveld ben. Als ik er 1:45 vantevoren ben, wordt ik altijd chaggo omdat ik veel te veel tijd heb.
mijn vriend is er altijd pas minder dan een uur vantevoren, Maar die is stressresistenter.
Op Schiphol houd ik wel die 2 uur vantevoren aan.
Heb laatst in Wenen overgestapt met 35 minuten overstaptijd.

Ging prima (wel doorlopen, geen overdreven veel tijd voor shopping etc)
En zorg er voor dat er NIETS verkeerds/verdachts in je handbagage zit. Ze zijn streng en leggen dan je tas aan de kant. Vervolgens ben je de laatste die gecheckt wordt. Was mijn laatste ervaring in Zurich.
Ik had een overstaptijd van 1:10 maar: mijn vliegtuig was laat, ik was zo suf om mijn e-reader niet los op de band te leggen en ik moest werkelijk in de verste uithoek van de vertrekhal zijn. Ik heb het hele stuk letterlijk gerend het het net gered.

Ik zou het niet doen. Veel stress en weinig lol. Die drie uur zijn zo om met een goed boek!
En las ik iets over kinderen? Met kinderen zou ik het al helemaal niet doen. Er moet er altijd eentje plassen. Of gefouilleerd worden ofzo! Meer kans op vertraging!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven