Overstaptijd in Wenen
dinsdag 7 november 2017 om 10:53
Binnenkort moet ik een vlucht boeken via Wenen. Nu kan ik kiezen tussen een laaaaaaaaange overstaptijd (3 uur en langer) of een van 45-60 minuten. Wie kan mij vertellen hoe veel tijd je minimaal nodig hebt? En als je een koffer incheckt, hoe veel dan?
Ik zou er onwijs mee geholpen zijn als iemand mij hiermee kan helpen.
Ik zou er onwijs mee geholpen zijn als iemand mij hiermee kan helpen.
dinsdag 7 november 2017 om 11:10
Eigenlijk was ik daar al bang voor... Is ook wel logisch. Maar ik wou het graag even bevestigd hebben
dinsdag 7 november 2017 om 11:38
Hier wel meerdere keren naar Wenen gevlogen, maar ik vind een overstaptijd van 45 - 60 min wel krap. Het is geen ontzettend groot vliegveld maar wel genoeg te doen/zien om je langere overstaptijd te overbruggen
Boek/iPad mee, mensen kijken, benen strekken wat eten en drinken en het is al weer tijd om te gaan
Fijne reis gewenst!
Fijne reis gewenst!
dinsdag 7 november 2017 om 12:25
Ik zou het laten afhangen van hoeveel vluchten er later die dag nog naar je eindbestemming gaan. Als er nog twee of drie na komen, zou ik wel voor die krappe overstap durven te kiezen. Als je die dan mist, kunnen ze je overzetten naar de volgende vlucht (mits daar nog plek is, daarom dus liever nog meer dan één vlucht later die dag).
Maar als je na een eventueel gemist overstap twaalf uur moet wachten op een volgende vlucht, zou ik kiezen voor de andere optie en drie uur wachten.
Maar als je na een eventueel gemist overstap twaalf uur moet wachten op een volgende vlucht, zou ik kiezen voor de andere optie en drie uur wachten.
dinsdag 7 november 2017 om 12:30
Dat is wel een goed advies! Gezien de door mij gewenste vertrektijd, wordt het dan de 3u overstaptijd (waarmee ik pas om 23:45 op plaats van bestemming ben.... maar tis of dat, of een heel gedoe om de kinderen onder dak te krijgen, dus ik doe het er maar mee), anders zit ik bij pech een hele nacht op het vliegveld en dat lijkt me zeker niet wenselijk!stippensokken schreef: ↑07-11-2017 12:25Ik zou het laten afhangen van hoeveel vluchten er later die dag nog naar je eindbestemming gaan. Als er nog twee of drie na komen, zou ik wel voor die krappe overstap durven te kiezen. Als je die dan mist, kunnen ze je overzetten naar de volgende vlucht (mits daar nog plek is, daarom dus liever nog meer dan één vlucht later die dag).
dinsdag 7 november 2017 om 12:38
Boek je een vlucht met een overstap op Wenen? Dan wordt je koffer doorgelabeld. 45 minuten red je dan wel - als er maar geen vertraging is. Boek je twee losse vluchten en moet je zelf je koffer ophalen op de band en weer inchecken, dan wordt het natuurlijk helemaal niks in drie kwartier.
Wat eten we vanavond?
dinsdag 7 november 2017 om 12:59
Dit was ook mijn ervaring.makreel schreef: ↑07-11-2017 12:38Boek je een vlucht met een overstap op Wenen? Dan wordt je koffer doorgelabeld. 45 minuten red je dan wel - als er maar geen vertraging is. Boek je twee losse vluchten en moet je zelf je koffer ophalen op de band en weer inchecken, dan wordt het natuurlijk helemaal niks in drie kwartier.
dinsdag 7 november 2017 om 13:34
Voor de beeldvorming: als ik geen bagage hoef in te checken zorg ik dat ik 1:15 vantevoren op het vliegveld ben. Als ik er 1:45 vantevoren ben, wordt ik altijd chaggo omdat ik veel te veel tijd heb.
mijn vriend is er altijd pas minder dan een uur vantevoren, Maar die is stressresistenter.
Op Schiphol houd ik wel die 2 uur vantevoren aan.
mijn vriend is er altijd pas minder dan een uur vantevoren, Maar die is stressresistenter.
Op Schiphol houd ik wel die 2 uur vantevoren aan.
dinsdag 7 november 2017 om 14:55
En zorg er voor dat er NIETS verkeerds/verdachts in je handbagage zit. Ze zijn streng en leggen dan je tas aan de kant. Vervolgens ben je de laatste die gecheckt wordt. Was mijn laatste ervaring in Zurich.
Ik had een overstaptijd van 1:10 maar: mijn vliegtuig was laat, ik was zo suf om mijn e-reader niet los op de band te leggen en ik moest werkelijk in de verste uithoek van de vertrekhal zijn. Ik heb het hele stuk letterlijk gerend het het net gered.
Ik zou het niet doen. Veel stress en weinig lol. Die drie uur zijn zo om met een goed boek!
Ik had een overstaptijd van 1:10 maar: mijn vliegtuig was laat, ik was zo suf om mijn e-reader niet los op de band te leggen en ik moest werkelijk in de verste uithoek van de vertrekhal zijn. Ik heb het hele stuk letterlijk gerend het het net gered.
Ik zou het niet doen. Veel stress en weinig lol. Die drie uur zijn zo om met een goed boek!