KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
maandag 6 november 2017 om 13:11
Wellicht nog even ten overvloede: dit verschilt dus wel per kliniek/ziekenhuis. Ik zit bij AMC, en daar doen ze helemaal geen echo's. Gewoon ovulatietesten en dat is het. Ze beginnen daar ook standaard zonder stimulatie, dus de eerste rondes geen pregnyl of wat dan ook, gewoon in de natuurlijke cyclus.
dinsdag 7 november 2017 om 18:09
Ik schuif hopelijk na het weekend weer ergens aan 
Ik krijg bij de komend ronde, 5 dagen na de inseminatie nog een halve injectie pregnyl. Omdat ik steeds na 10 dagen weer mijn menstruatie heb en dat is te kort. Iemand ervaring mee??
Ik krijg bij de komend ronde, 5 dagen na de inseminatie nog een halve injectie pregnyl. Omdat ik steeds na 10 dagen weer mijn menstruatie heb en dat is te kort. Iemand ervaring mee??
anoniem_237615 wijzigde dit bericht op 07-11-2017 19:40
0.41% gewijzigd
dinsdag 7 november 2017 om 19:23
Hoi allemaal,
Ik lees al een tijd lang mee. Maar nog steeds geen bericht geplaatst...
Maar nu ik de vraag van Plien lees toch maar eens doen
Ik heb ook de keus gemaakt om er alleen voor te gaan. Na de 1e inseminatie was ik ook na 9 dagen al ongesteld en was dus ook te snel. 2e poging na 5 dagen een halve ampul pregnyll en ik ben nu 12 weken zwanger
Dus ik hoop dat dit je een beetje hoop geeft Plien.
Ik hoop voor iedereen hier op mooi nieuws. We zijn toch maar stoere meiden met z'n allen!! Het is niet niks.
Ik lees al een tijd lang mee. Maar nog steeds geen bericht geplaatst...
Maar nu ik de vraag van Plien lees toch maar eens doen

Ik heb ook de keus gemaakt om er alleen voor te gaan. Na de 1e inseminatie was ik ook na 9 dagen al ongesteld en was dus ook te snel. 2e poging na 5 dagen een halve ampul pregnyll en ik ben nu 12 weken zwanger
Dus ik hoop dat dit je een beetje hoop geeft Plien.
Ik hoop voor iedereen hier op mooi nieuws. We zijn toch maar stoere meiden met z'n allen!! Het is niet niks.
dinsdag 7 november 2017 om 21:33
Innerpeace & nausicaa, wat spannend! Ik hoop dat jullie de wacht Tijd rustig door kunnen komen!
Plien, fijn dat ze meteen met een oplossing komen voor je vroege menstruatie!
Ik-en-uk, welkom! 12 weken al, weinig last gehad?
Kusopjekop, ik moet aan je denken. Gaat het een beetje?
Voelt een beetje raar, maar wil ook nog even een update over mezelf geven. Ik heb gister mijn echo gehad, ben 7 weken en 3 dagen zwanger. Vond het heel spannend, omdat vorige keer bleek dat het hartje niet klopte, maar nu was alles goed. Blijft alsnog spannend. Met name ondat ik helemaal nergens last van heb. Ik weet het, iedereen is anders, maar toch hoort het erbij voor mijn gevoel.
Voor iedereen, hou vol en succes!
Plien, fijn dat ze meteen met een oplossing komen voor je vroege menstruatie!
Ik-en-uk, welkom! 12 weken al, weinig last gehad?
Kusopjekop, ik moet aan je denken. Gaat het een beetje?
Voelt een beetje raar, maar wil ook nog even een update over mezelf geven. Ik heb gister mijn echo gehad, ben 7 weken en 3 dagen zwanger. Vond het heel spannend, omdat vorige keer bleek dat het hartje niet klopte, maar nu was alles goed. Blijft alsnog spannend. Met name ondat ik helemaal nergens last van heb. Ik weet het, iedereen is anders, maar toch hoort het erbij voor mijn gevoel.
Voor iedereen, hou vol en succes!
dinsdag 7 november 2017 om 22:19
Pat36: ik ben al lang blij dat ik niet zo misselijk ben als vorige keer. Dat was echt niet leuk, en deed me even vrezen voor een wel heel extreme misselijkheid. Nu nergens last van, dus was waarschijnlijk gewoon een virusje of zo, maar wel onhandig getimed.
Gefeliciteerd met de echo! Helaas krijg je nooit volledige zekerheid tot je je kind in je armen hebt (en daarna eigenlijk nog niet, dan gaan ze weer allemaal enge dingen doen). Maar een kloppend hartje is al vast een heel goed begin!
Gefeliciteerd met de echo! Helaas krijg je nooit volledige zekerheid tot je je kind in je armen hebt (en daarna eigenlijk nog niet, dan gaan ze weer allemaal enge dingen doen). Maar een kloppend hartje is al vast een heel goed begin!
woensdag 8 november 2017 om 09:53
@pat36 Dankjewel! heel veel last juist. Voel me echt continu zo beroerd. Hele dagen misselijk en vaak migraine. Het is nog geen pretje. Vandaar dat ik nog niet eerder gereageerd had. Voel me dan weer schuldig dat ik het zo zwaar vind terwijl ik (en jullie) dit zo graag wil.... Dus mag eigenlijk niet klagen
Ik had die zenuwen die jij hebt ook heel erg hoor. Het blijft toch maar een mega onzekere tijd. Maar een kloppend hartje is een goed begin.
Succes voor iedereen.
Ik had die zenuwen die jij hebt ook heel erg hoor. Het blijft toch maar een mega onzekere tijd. Maar een kloppend hartje is een goed begin.
Succes voor iedereen.
woensdag 8 november 2017 om 17:47
Pittige tijden pat en ikenuk. Maar het begin is er bij jullie en gelukkig een kloppend hartje
. Wel vervelend van de misselijkheid. Hopelijk is die snel over.
Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor ikenuk. Dit is een forum waarop we verhalen delen. We maken allemaal hetzelfde mee een hierin 'ondersteunen' we elkaar in goede en in slechte tijden (voor zover dit kan). Juist ook jouw verhaal geeft weer een beetje hoop.
Nu schrijf ik zelf pas sinds kort mee.. Maar zo voelt het voor mij iig wel. Ik vind het prettig de ervaringen te lezen die jullie hebben en te weten dat ik niet de enige ben die dit alleen doet

Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor ikenuk. Dit is een forum waarop we verhalen delen. We maken allemaal hetzelfde mee een hierin 'ondersteunen' we elkaar in goede en in slechte tijden (voor zover dit kan). Juist ook jouw verhaal geeft weer een beetje hoop.
Nu schrijf ik zelf pas sinds kort mee.. Maar zo voelt het voor mij iig wel. Ik vind het prettig de ervaringen te lezen die jullie hebben en te weten dat ik niet de enige ben die dit alleen doet

donderdag 9 november 2017 om 15:40
Hele tijd geleden dat ik iets heb geschreven hier maar op 1 september is mijn dochter Janne geboren middels een geplande keizersnede!
De eerste paar weken waren erg pittig maar het gaat steeds beter en het echte genieten is nu begonnen
Succes voor degene die bezig zijn met dit traject, het is het allemaal waard!
De eerste paar weken waren erg pittig maar het gaat steeds beter en het echte genieten is nu begonnen

Succes voor degene die bezig zijn met dit traject, het is het allemaal waard!
donderdag 9 november 2017 om 20:13
Hallo allemaal
,
Wij zijn Cynthia en Desirée en zijn zussen in hart en nieren. Zonder elkaar waren we niet gekomen waar we nu zijn. We lezen al een aantal weekjes mee, en zijn niet up to date van ieder zijn gebeurtenis, maar ergens in het begin was er iemand die aan zelf inseminatie deed, ik (Cynthia) ben dit ook van plan. Ook bij Cryos, na alles goed te hebben na gelezen, kwam er toch een enige twijfel over welke rietje je nou moet hebben. Volgens Cryos moet je ICI of IUI Ready hebben. Maar ergens had ik juist gelezen dat je ICI unwashed moet hebben, als je het insemineren thuis doet. Maar bij Cryos zeggen ze dat je daar juist krampen/ ontstekingen van kan krijgen aan je baarmoeder. Kan iemand mij deze enorme twijfel weg nemen.
Bij voorbaat dank jullie wel

Wij zijn Cynthia en Desirée en zijn zussen in hart en nieren. Zonder elkaar waren we niet gekomen waar we nu zijn. We lezen al een aantal weekjes mee, en zijn niet up to date van ieder zijn gebeurtenis, maar ergens in het begin was er iemand die aan zelf inseminatie deed, ik (Cynthia) ben dit ook van plan. Ook bij Cryos, na alles goed te hebben na gelezen, kwam er toch een enige twijfel over welke rietje je nou moet hebben. Volgens Cryos moet je ICI of IUI Ready hebben. Maar ergens had ik juist gelezen dat je ICI unwashed moet hebben, als je het insemineren thuis doet. Maar bij Cryos zeggen ze dat je daar juist krampen/ ontstekingen van kan krijgen aan je baarmoeder. Kan iemand mij deze enorme twijfel weg nemen.
Bij voorbaat dank jullie wel

zaterdag 11 november 2017 om 09:41
@pat bedankt voor je reactie. Ik zag het al niet meer zitten, omdat ik altijd zo stabiel ben. Die operatie gooit alles in de war (nog steeds zeurende pijn). Ze zeiden al dat hij misschien nog kwam, maar ik was even het vertrouwen kwijt.
Maar dag 18 dus, dat is best laat. Maar het kan. En jij bent zwanger, dat soort berichten zorgen er (voor mij) wel voor om goede moed te houden. Dank je wel.
Maar dag 18 dus, dat is best laat. Maar het kan. En jij bent zwanger, dat soort berichten zorgen er (voor mij) wel voor om goede moed te houden. Dank je wel.
zaterdag 11 november 2017 om 10:06
Jootje: nee, dat betekent helaas niks. Er gebeurt nu eigenlijk nog niks in je lijf dat je nu al zou kunnen merken, zelfs als het raak is. Maar bereid je voor op twee weken 'hmm, maar dit soort pijnlijke borsten heb ik nooit' 'ik voel een raar soort steken in mijn onderbuik' enz. Zeker als je graag wilt is het bijna onmogelijk om helemaal niks te voelen/merken. Veel mensen zullen zeggen dat zij echt al wel iets merkten, maar als ze heel eerlijk zijn, hadden ze die symptomen ook toen het nog niet lukte. Mensen zijn enorm geprogrammeerd om patronen te zien, ook als ze er niet zijn. Reuma patienten denken heel vaak dat ze bv regen voelen aankomen, want dan doen hij gewrichten pijn. Maar als je ze een dagboek met pijn laat bijhouden, is dat totaal onafhankelijk van het weer. Ze onthouden die pijn gewoon beter als er regen op volgt, omdat het hun idee bevestigt.
Lee: best kans dat je cyclus wat in de war raakt van zo'n toestand. En spanning doet ook heel veel hè! Ik was echt heel regelmatig, hoefde eigenlijk maar 1 ovulatietest te doen en zat meteen goed, wist precies op welke dag ik ongesteld zou worden. Tot ik begon met de inseminaties, en er ineens veel meer variatie in kwam.
Lee: best kans dat je cyclus wat in de war raakt van zo'n toestand. En spanning doet ook heel veel hè! Ik was echt heel regelmatig, hoefde eigenlijk maar 1 ovulatietest te doen en zat meteen goed, wist precies op welke dag ik ongesteld zou worden. Tot ik begon met de inseminaties, en er ineens veel meer variatie in kwam.
zaterdag 11 november 2017 om 10:33
Bedankt Naucicaa voor je uitgebreide antwoord! Ik zoek lekker veel afleiding de komende dagen!nausicaa schreef: ↑11-11-2017 10:06Jootje: nee, dat betekent helaas niks. Er gebeurt nu eigenlijk nog niks in je lijf dat je nu al zou kunnen merken, zelfs als het raak is. Maar bereid je voor op twee weken 'hmm, maar dit soort pijnlijke borsten heb ik nooit' 'ik voel een raar soort steken in mijn onderbuik' enz. Zeker als je graag wilt is het bijna onmogelijk om helemaal niks te voelen/merken. Veel mensen zullen zeggen dat zij echt al wel iets merkten, maar als ze heel eerlijk zijn, hadden ze die symptomen ook toen het nog niet lukte. Mensen zijn enorm geprogrammeerd om patronen te zien, ook als ze er niet zijn. Reuma patienten denken heel vaak dat ze bv regen voelen aankomen, want dan doen hij gewrichten pijn. Maar als je ze een dagboek met pijn laat bijhouden, is dat totaal onafhankelijk van het weer. Ze onthouden die pijn gewoon beter als er regen op volgt, omdat het hun idee bevestigt.
zaterdag 11 november 2017 om 11:43
@nausicaa dat had ik ook de afgelopen maanden met echo's, nog steeds heel stabiel. Tussen de 16e en 18e stevast eisprong. Misschien duurt het gewoon nog even en misschien is het toch te vroeg deze maand.
En over pijn en slecht weer; vaak verkramp je eerder met koude dagen en dan denken mensen vaak dat het door het slechte weer komt dat het opspeelt, maar waarschijnlijk vind een zeer lijf het bibberen van de kou naar de auto al niet zo leuk en daar reageer je dan op. Met warm weer zijn al onze spieren wat meer ontspannen. Dat scheelt enorm, kan ik uit ervaring zeggen
@jootje de wachtweken zijn ongelofelijk shit als je weinig afleiding hebt. Mindf*ck noem ik het. Ik wist niet of ik ziek werd of belabberd was omdat ik zwanger zou zijn. Uiteindelijk zette beide niet door en heb ik gewoon last van bijwerkingen vd medicatie.. Je gaat overal aan twijfelen dan. De volgende keer ben ik beter voorbereid en zoek meer afleiding. Hoop voor jou dat de weken snel voorbij zijn. toi toi toi
En over pijn en slecht weer; vaak verkramp je eerder met koude dagen en dan denken mensen vaak dat het door het slechte weer komt dat het opspeelt, maar waarschijnlijk vind een zeer lijf het bibberen van de kou naar de auto al niet zo leuk en daar reageer je dan op. Met warm weer zijn al onze spieren wat meer ontspannen. Dat scheelt enorm, kan ik uit ervaring zeggen

@jootje de wachtweken zijn ongelofelijk shit als je weinig afleiding hebt. Mindf*ck noem ik het. Ik wist niet of ik ziek werd of belabberd was omdat ik zwanger zou zijn. Uiteindelijk zette beide niet door en heb ik gewoon last van bijwerkingen vd medicatie.. Je gaat overal aan twijfelen dan. De volgende keer ben ik beter voorbereid en zoek meer afleiding. Hoop voor jou dat de weken snel voorbij zijn. toi toi toi
zaterdag 11 november 2017 om 13:04
Nou idd een mindfuck! Het is ook mijn eerste keer dus weet ook niet wat normaal is en niet zeg maar. Nog ruim een week wachtenLee83 schreef: ↑11-11-2017 11:43@nausicaa dat had ik ook de afgelopen maanden met echo's, nog steeds heel stabiel. Tussen de 16e en 18e stevast eisprong. Misschien duurt het gewoon nog even en misschien is het toch te vroeg deze maand.
En over pijn en slecht weer; vaak verkramp je eerder met koude dagen en dan denken mensen vaak dat het door het slechte weer komt dat het opspeelt, maar waarschijnlijk vind een zeer lijf het bibberen van de kou naar de auto al niet zo leuk en daar reageer je dan op. Met warm weer zijn al onze spieren wat meer ontspannen. Dat scheelt enorm, kan ik uit ervaring zeggen![]()