Mooie kerstafdelingen?
dinsdag 31 oktober 2017 om 07:48
Ik ben dol op tuincentra rond de kerstdagen. Vooral als ze van die kerstdorpjes hebben staan. En natuurlijk lekker veel versieringen en alles.
Alleen het tuincentrum hier in de buurt valt de jaren steeds meer tegen. Voorheen stonden er heel veel dorpjes uitgestald, maar dat wordt elk jaar minder.
Dus ik vroeg me af: welke tuincentra vinden jullie dat de moeite waard zijn rond de feestdagen?
Alleen het tuincentrum hier in de buurt valt de jaren steeds meer tegen. Voorheen stonden er heel veel dorpjes uitgestald, maar dat wordt elk jaar minder.
Dus ik vroeg me af: welke tuincentra vinden jullie dat de moeite waard zijn rond de feestdagen?
dinsdag 31 oktober 2017 om 13:07
https://www.eurofleur.nl/
in midden Nederland.
Volgens de site hadden ze vorig jaar 300.000 bezoekers.
in midden Nederland.
Volgens de site hadden ze vorig jaar 300.000 bezoekers.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
dinsdag 31 oktober 2017 om 22:17
En nu wil ik dus die kibbeling.....7102 schreef: ↑31-10-2017 09:22Met stip op 1 de Boet, een tip mocht je tijd hebben ga dan door de week. In het weekend is het daar razend druk in deze periode!. Een tip neem ook een heerlijke portie kibbeling bij de viskraam die buiten staat! ( al het vis is daar heerlijk! ) Ik krijg er nu al trek in.![]()
Ach en als je toch in de buurt bent is Sfeerboerderij Jan Cees Lont in Nieuwe Niedorp ook hartstikke leuk. Geen grote commerciële kerstmarkt maar het hele jaar door een geweldige plek om heen te gaan
dinsdag 7 november 2017 om 09:53
Ben gisteren in Osdorp geweest, net als elk jaar maar het was dit jaar beduidend minder dan vorig jaar. De berg was minder hoog opgebouwd met huisjes, maar ze hadden wel weer leuke kerst prulletjes. Heb 2 van die kerst schilderijtjes meegenomen met van die LED lampjes erin. Hartstikke leuk en goedkoop. Heb wel wat sfeer nodig in mijn nieuwe huis natuurlijk. Helaas ontdekte ik toen dat ik geen hamer in huis heb dus nu staan ze op het aquarium.
dinsdag 7 november 2017 om 21:24
Ja deze is erg leuk! Vorig jaar geweest en er zijn kleine huisjes met steeds wisselende winkeltjes er in, er waren kerststallen met echte dieren, marshmellows en broodjes boven een vuurtje warmen en nog meer.OpenHaardVuur schreef: ↑31-10-2017 10:49In december hebben ze bij Vaarderhoogt in Soest (meen ik) ook een hele kerstmarkt met steeds wisselende kleine ondernemers met van alles en nog wat. Zelfgemaakte kaarsen, kaarten, kerstballen, je kan het zo gek niet bedenken! En binnen is er de “vaste” collectie kerstdecoraties. In het weekend zijn er kerstkoren...
Hmmm nu al zin om met oma daarheen te gaan!
dinsdag 7 november 2017 om 21:43
Als Intratuin Zevenhuizen dichtbij is, dan is de Driesprong in Zoetermeer waarschijnlijk ook wel in de buurt. Daar maken ze er ook altijd wel veel werk van. Zo veel dat daar in het weekend ook hele busladingen kersttoeristen worden afgezet.
ik vind de kerstafdelingen altijd erg leuk. Vroeger, toen ik nog bepaalde wat er gebeurde toen mijn kinderen dat nog fantastisch vonden maakte ik er een heel uitje van. Met warme choco en saucijzenbroodjes, en allemaal een kerstbal uitzoeken enzo. Waren we weer een aantal woensdagmiddagen zoet. Tegenwoordig moet ik alleen, jammer vind ik dat.
ik vind de kerstafdelingen altijd erg leuk. Vroeger, toen ik nog bepaalde wat er gebeurde toen mijn kinderen dat nog fantastisch vonden maakte ik er een heel uitje van. Met warme choco en saucijzenbroodjes, en allemaal een kerstbal uitzoeken enzo. Waren we weer een aantal woensdagmiddagen zoet. Tegenwoordig moet ik alleen, jammer vind ik dat.
dinsdag 7 november 2017 om 21:51
De Groenrijk bij ons heeft een mooie kerstafdeling met zeer veel verschillende stijlen. En het is een stuk betaalbaarserbdan de Intratuin. De prijzen daar zijn niet leuk meer, je betaalt zo 5 euro voor een (1!) kerstbal. Absurd.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
dinsdag 7 november 2017 om 21:57
dinsdag 7 november 2017 om 21:59
Ik lees ff mee, mijn kinderen zijn dol op kerstversiering. November is amper begonnen en ik ben al 2x op de kerstafdeling van de lokale intratuin geweest. De eerste keer moest ik een bloempot hebben, toen kind kerstversiering zag moesten we daar natuurlijk ook naartoe.
Paar dagen later, toen hij een moeder&zoon uitje mocht kiezen, wilde hij wederom naar de intratuin kerstafdeling. En komend weekend weer, maar dan met z'n vader.
Duiven is niet zo ver weg. Is dat echt zoveel anders/groter dan andere vestigingen?
Paar dagen later, toen hij een moeder&zoon uitje mocht kiezen, wilde hij wederom naar de intratuin kerstafdeling. En komend weekend weer, maar dan met z'n vader.
Duiven is niet zo ver weg. Is dat echt zoveel anders/groter dan andere vestigingen?
dinsdag 7 november 2017 om 22:01
In het oosten van het land, in het kleine Deurningen, heb je Borghuis. Echt, geweldig. De Intratuin Almelo en Enschede kunnen hier niet tegenaan en ook Oosterik in Denekamp /Noord-Deurningen niet.
Die laatste is vooral heel groot en staat, naast de kerstspullen, al jaren vol met dezelfde frutsels
Mijn moeder en ik maken er altijd grappen over, ieder jaar halen ze weer dezelfde frutsels tevoorschijn..
De kerstafdeling is overigens prima hoor en een stuk goedkoper dan Borghuis, wat toch wel aan de wat dure kant is.
Die laatste is vooral heel groot en staat, naast de kerstspullen, al jaren vol met dezelfde frutsels
De kerstafdeling is overigens prima hoor en een stuk goedkoper dan Borghuis, wat toch wel aan de wat dure kant is.
woensdag 8 november 2017 om 08:56
HermioneJeanGranger schreef: ↑07-11-2017 21:55Intratuin in Zevenhuizen viel zwaar tegen. Geen gezellige sfeer. Er was wat neer over de winkek verspreid. Eurofleur in Leusden was leuker.
Mee eens. Ik ben gister even geweest en het was echt een zooitje. Vooral de kerstdorpjes stonden gewoon maar neergeplempt. En dat gedeelte naast de roltrap dacht ik dat ze nog bezig waren met het opbouwen. Bleek dat die dozen allemaal 'decoratie' waren. Het zag er niet uit
woensdag 8 november 2017 om 10:28
Ik ben nog even teruggeweest naar mijn buurttuincentrum en nu hadden ze veel meer binnengekregen. Ballen van 14,95 euro en je hebt er niets aan want volgend jaar wil je alles weer anders!
Ik heb wat Action kerstbeeldjes (sneeuwmannetjes) gekocht en daar hoop ik met een lijmpistool een touwtje op te bevestigen om ze in de boom te hangen. Hoe ik dat aanpak weet ik nog niet; mocht het niet lukken dan stap ik over op constructielijm wat toch wel heel enorme kleefkracht heeft. Gaatje erin boren nog veel eenvoudiger.
Ook autootjes, disneyfiguren e.d. kunnen omgetoverd worden tot decoraties (denk ik).
Ik heb wat Action kerstbeeldjes (sneeuwmannetjes) gekocht en daar hoop ik met een lijmpistool een touwtje op te bevestigen om ze in de boom te hangen. Hoe ik dat aanpak weet ik nog niet; mocht het niet lukken dan stap ik over op constructielijm wat toch wel heel enorme kleefkracht heeft. Gaatje erin boren nog veel eenvoudiger.
Ook autootjes, disneyfiguren e.d. kunnen omgetoverd worden tot decoraties (denk ik).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 8 november 2017 om 12:00
Ik heb vorig jaar mijn hele versiering vervangen. Ik had eerst iets heel opvallends wat volgens mij meer bedoelt was om 1 bal te kopen als soort van souvenir, maar wij hadden de hele boom ermee versierd
Die versiering hebben we 5 jaar gebruikt, maar vorig jaar was ik er wel echt op uitgekeken en ben toen overgestapt op Kurt S. Adler, inderdaad ballen van tussen de €10 en €15. Een hoop geld, maar ik ben er wel superblij mee en hopelijk blijf ik dat ook. Zo niet dan ga ik weer terug naar de oude versiering en wissel ik het elk jaar af, maar ik ga niet nog een keer de hele boom opnieuw restylen.
De style die ik nu heb is met rood en wit, gingerbread cookies en snoephuisjes
De style die ik nu heb is met rood en wit, gingerbread cookies en snoephuisjes
woensdag 8 november 2017 om 17:07
Je hebt minstens veertig ballen nodig om een boom van 1,80 te versieren maar een deel kan dan neutraal eenkleurig en glad zijn. Maar er zijn voor een themaboom toch wel gauw vijftien of twintig dure nodig van een bepaald thema, zoals ballet, sneeuwpret, kerstman. schaatsen, dickens, engelen, tinkerbell, elven e.d. 20x 15 euro is 300 euro.
Ik hoorde dat sommigen op de kosten willen besparen door alles na de kerst te kopen in de sale want dan wordt alles halve prijs. Dat zou ik zelf niet zo doen. Dan ben ik helemaal uit de stemming en bovendien heb ik dan het moois er al vanaf gekeken.
Mijn ervaring is dat ik alles na drie of vier jaren weer als nieuw ervaar, dus weggooien zoals ik vorig jaar heb gedaan met mijn gouden collectie daar heb ik ten dele spijt van..
Ik hoorde dat sommigen op de kosten willen besparen door alles na de kerst te kopen in de sale want dan wordt alles halve prijs. Dat zou ik zelf niet zo doen. Dan ben ik helemaal uit de stemming en bovendien heb ik dan het moois er al vanaf gekeken.
Mijn ervaring is dat ik alles na drie of vier jaren weer als nieuw ervaar, dus weggooien zoals ik vorig jaar heb gedaan met mijn gouden collectie daar heb ik ten dele spijt van..
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 8 november 2017 om 17:18
De vlooienmarkten hebben momenteel ook allemaal kerstspullen.Het barst daar van de huisjes en kerststallen voor 5 euro. Ik heb afgelopen weekend een kristallen vaas gekocht met glanzende sterren voor 3 euro,prachtdingstippensokken schreef: ↑31-10-2017 08:53Mijn kringloopwinkel heeft de mooiste kerstafdeling. En de meest betaalbare ookCompleet met lichtgevende kerststalletjes en flikkerende lichtjes all-over. Morgen gaat het open en dan moet je er op tijd bij zijn voor de mooiste vondsten.
Maar no way dat ik jullie ga tippen waar ik mijn mooiste kerstballen koop![]()
woensdag 8 november 2017 om 17:31
Hm, de afbeeldingen doen het niet ds ff links: https://imgur.com/a/FvzXO
En https://imgur.com/a/0c6qL
En https://imgur.com/a/0c6qL