Vakantie €5000, waarheen?
donderdag 9 november 2017 om 20:05
Oke dit is dus echt een luxeprobleem.
In mei/juni willen vriend en ik graag 3-4 weken op vakantie. We houden van een beetje rondtrekken in mooie, afwisselende natuur en wildlife spotten. Daarnaast vinden we het leuk om af en toe te chillen aan zwembad/meer/zee en een stad te bezoeken.
Budget is €5000 voor 2 personen.
Hebben jullie leuke tips? Mag in en buiten Europa.
In mei/juni willen vriend en ik graag 3-4 weken op vakantie. We houden van een beetje rondtrekken in mooie, afwisselende natuur en wildlife spotten. Daarnaast vinden we het leuk om af en toe te chillen aan zwembad/meer/zee en een stad te bezoeken.
Budget is €5000 voor 2 personen.
Hebben jullie leuke tips? Mag in en buiten Europa.
vrijdag 10 november 2017 om 08:22
Namibie en en Tanzania (als je naar de sergenti) wil kun je vergeten. Dan ben je minimaal 3.000 euro kwijt voor 3 weken inclusief alles. Sri Lanka lukt makkelijk. Vorig jaar 2,5 week geweest en toen 2.000 euro uitgegeven voor alles.Zebra123 schreef: ↑10-11-2017 00:18Dankjewel!
Grappig hoe wisselend er wordt gedacht over het budget. Ik had er eerst een beetje spijt van dat ik het budget in de titel had gezet maar aan de andere kant ik werk en spaar er hard genoeg voor. Geen cheque dus helaas hahaEn ja, zo'n wereldbedrag is het nou ook weer niet denk ik.
Ik ben me nu aan het verdiepen in Namibië, Tanzania en Sri Lanka. Is kijken wat er voor ons budget mogelijk is.
Chili lijkt me trouwens ook geweldig maar denk dat dat snel te duur wordt.
vrijdag 10 november 2017 om 08:26
Wat is dat nou voor onzin? Wie zegt dat TO geen dromen en verlangens heeft? Ze vraagt toch gewoon om tips? Ik vraag regelmatig aan anderen die ergens geweest zijn hoe het daar was en wat ze daar gezien en gedaan hebben. Ik haal vaak boeken bij die bieb, lees ook veel blogs of kijk op YouTube naar filmpjes van diverse vakantiebestemmingen. Je moet toch ergens je licht opdoen?
vrijdag 10 november 2017 om 08:38
Wat een zure en jaloerse reactie.

Wij hebben door Griekenland gereisd met dat budget. Was prachtig.
When they go low, we go high. (M.Obama)
vrijdag 10 november 2017 om 08:40
Onzin. Ik heb zoveel dromen en verlangens qua reizen dat ik het juist daardoor soms niet meer weet. Als wij op zoek gaan naar een nieuwe bestemming gaan we ook het internet afstruinen om te kijken wat ons aanspreekt en welke landen het beste in welke periode bezocht kunnen worden.
Maleisië en Borneo red je zeker wel met dat bedrag. Ik heb 3 jaar geleden een rondreis gemaakt door west Maleisië, Borneo en Bali en dat was ongeveer 2500 euro pp (wel alles zelf geboekt en exclusief eten, dus ligt eraan wat er allemaal in je budget zit). Zeker in Azië heb je schitterende hotels voor erg weinig geld, prachtige natuur en hiernaast ook genoeg culturele dingen om te bezichtigen. Dan hebben we het nog niet eens over de bounty-achtige stranden

IJsland is ook schitterend, maar belachelijk duur dus daar zou ik zeker geen 3-4 weken naartoe gaan. Tanzania en Zanzibar ga je waarschijnlijk niet redden met je budget nee, zeker niet als je allerlei safari's zou willen maken. Je zou ook naar Zuid-Amerika kunnen kijken. Wij gaan in maart naar Ecuador en de Galapagos (eilandhoppen, geen cruise) en ik verwacht hier ongeveer 2500-3000 euro per persoon aan kwijt te zijn (exclusief eten). Er is meer mogelijk dan je denkt met je budget, als je maar flexibel bent en bereid bent zelf dingen te regelen.
Ter inspiratie:
- Sri Lanka
- Rondreis Vietnam/Cambodja/Laos
- Costa Rica
- Canada (toegegeven: vrij duur land, maar als je een wegbrengactie met de camper boekt of zelf veel regelt is het wel haalbaar)
- Ierland/Schotland
- Filippijnen
- Suriname (evt in combinatie met ABC-eilanden)
- Colombia
- Thailand
- Cruise Arabische Emiraten
vrijdag 10 november 2017 om 09:22
Mexico, Yucatan bijv playa del Carmen als uitvalsbasis. Je kunt maya sites bezoeken, Jungle (apen, vogels, krokodillen), varen (dolfijnen, walvissen, zeeschilpadden), snorkelen en prachtige stranden. Natuur, cultuur en leuke kustplaats.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 10 november 2017 om 10:55
viva-amber schreef: ↑10-11-2017 09:22Mexico, Yucatan bijv playa del Carmen als uitvalsbasis. Je kunt maya sites bezoeken, Jungle (apen, vogels, krokodillen), varen (dolfijnen, walvissen, zeeschilpadden), snorkelen en prachtige stranden. Natuur, cultuur en leuke kustplaats.
Zou toch kiezen voor rondtrekken. Ik vond de mooiste archeologische sites in Mexico Palenque en Teotihuacan. Dat is vanaf playa del carmen wel erg ver. En een leuk stadje: San Christobal de las casas zou je dan ook missen.
Maar goed, ik vond playa dan ook niks. Kun je net zo goed in Spanje aan de costa brava gaan zitten.
vrijdag 10 november 2017 om 12:44
Wat is dat toch, dat je blijkbaar niet mag zeggen dat je een lekker bedrag kunt spenderen? Meteen zo’n jaloerse reactie “wij moeten het van 500 euro doen.” Valt wel vaker op hier op het forum; vooral niet laten merken dat je het goed hebt (goed salaris, mooie auto, dure kleren) want dan gaat je kop eraf.
Heerlijk TO, geniet van de voorpret van het bedenken van de reis! Lijkt me heerlijk zo’n bedrag te kunnen besteden! Helaas ben ik slecht in sparen
Heerlijk TO, geniet van de voorpret van het bedenken van de reis! Lijkt me heerlijk zo’n bedrag te kunnen besteden! Helaas ben ik slecht in sparen

vrijdag 10 november 2017 om 13:17
Huh, wat bedoel je nou? Het het eiland Borneo is deels Maleisisch (noorden) en deels Indonesisch (zuiden). Hoewel Maleisië over het algemeen wat duurder is dan Indonesië, denk ik dat beide delen van het eiland met dit budget mogelijk zijn.Lemon_tree schreef: ↑10-11-2017 03:27Ja klopt. Ik heb het over west-Maleisië. Maleisisch Borneo is een stuk duurder.

vrijdag 10 november 2017 om 13:38
Ik bedoel dat west-Maleisië (het schiereiland dat aan Thailand vast zit) makkelijker is met het budget van 5.000 dan Maleisisch Borneo. Ik ken de kaart wel hoor, was misschien niet helemaal duidelijk in mijn tekst.SanPellegrino schreef: ↑10-11-2017 13:17Huh, wat bedoel je nou? Het het eiland Borneo is deels Maleisisch (noorden) en deels Indonesisch (zuiden). Hoewel Maleisië over het algemeen wat duurder is dan Indonesië, denk ik dat beide delen van het eiland met dit budget mogelijk zijn.
Maargoed, ik ga niet op vakantie om vervolgens in een slecht hotelletje te zitten, dus ik wil wel wat luxer en kwam met het uitzoeken op Borneo een aantal jaren geleden minder goed met het budget uit dan in west-Maleisië. Mede ook omdat ik wat binnenlandse vluchten wilde pakken waar we op het schiereiland nog wel een aantal stukken treinverbinding konden doen. Misschien is het nu 10 jaar later wel anders, dat weet ik niet.

vrijdag 10 november 2017 om 13:44

vrijdag 10 november 2017 om 14:59

vrijdag 10 november 2017 om 15:01

vrijdag 10 november 2017 om 15:02

vrijdag 10 november 2017 om 15:04
vrijdag 10 november 2017 om 15:06