Advies nodig
zondag 12 november 2017 om 20:41
Hallo allemaal,
Ik ben 7 jaar werkzaam geweest bij een bedrijf waar ik mijzelf niet verder kon ontwikkelen.( na 6,5 jaar)
Doorgroei mogelijkheden waren er niet.
7 jaar lang iedere dag met plezier naar mijn werk gegaan.
Omdat ik het gevoel had dat er meer in zat liep ik voor mijn gevoel vast.
Na een tijdje een andere baan gevonden wat werkinhoudelijk precies was wat ik zocht.
Alleen de combinatie hoge werkdruk en geen team is mij teveel geworden.
Na het werk had ik geen puf om nog iets te doen en in het weekend wilde ik alleen maar slapen.
Na een gesprek met mijn huisarts heb ik gekozen om niet richting een burn out te gaan maar een baan met een team en geen werkdruk.
Mijn vraag is zijn er meerdere mensen die dit hebben meegemaakt? meerdere malen moeten wisselen van werk tot ze op de juiste plek zaten? Of heb ik geen realistisch beeld qua werk en moet ik accepteren dat die middenweg er niet is?
Alvast bedankt voor het delen van jullie meningen en ervaringen.
Ik ben 7 jaar werkzaam geweest bij een bedrijf waar ik mijzelf niet verder kon ontwikkelen.( na 6,5 jaar)
Doorgroei mogelijkheden waren er niet.
7 jaar lang iedere dag met plezier naar mijn werk gegaan.
Omdat ik het gevoel had dat er meer in zat liep ik voor mijn gevoel vast.
Na een tijdje een andere baan gevonden wat werkinhoudelijk precies was wat ik zocht.
Alleen de combinatie hoge werkdruk en geen team is mij teveel geworden.
Na het werk had ik geen puf om nog iets te doen en in het weekend wilde ik alleen maar slapen.
Na een gesprek met mijn huisarts heb ik gekozen om niet richting een burn out te gaan maar een baan met een team en geen werkdruk.
Mijn vraag is zijn er meerdere mensen die dit hebben meegemaakt? meerdere malen moeten wisselen van werk tot ze op de juiste plek zaten? Of heb ik geen realistisch beeld qua werk en moet ik accepteren dat die middenweg er niet is?
Alvast bedankt voor het delen van jullie meningen en ervaringen.
zondag 12 november 2017 om 20:52
Herkenbaar, ik had een baan die ik leuk vond en die op papier heel goed bij me past, maar mij is de hoge werkdruk ook opgebroken. Helaas wel burnout en nu zit ik al een tijdje thuis. Ga ook niet meer terug in mijn oude baan en ben nu op zoek naar iets anders. Minder verantwoordelijkheden en minder werkdruk. Dat laatste hoop ik zeker te vinden, al heb ik de indruk dat tegenwoordig overal hoge werkdruk is. Ik hoop dat ik dat mis heb.
zondag 12 november 2017 om 21:14
Klopt, maar je mag niet aangeven wanneer het niet meer gaat?piera12345 schreef: ↑12-11-2017 21:12Daar ben ik het niet mee eens. Echt totaal niet. Teveel taken en te weinig personeel veroorzaakt een hoge werkdruk.
zondag 12 november 2017 om 21:14
Ook dan moet je juist duidelijk zijn. Vooraf direct aangeven wat wel gaat lukken en dat ze keuzes moeten maken in prioriteiten.piera12345 schreef: ↑12-11-2017 21:12Daar ben ik het niet mee eens. Echt totaal niet. Teveel taken en te weinig personeel veroorzaakt een hoge werkdruk.
zondag 12 november 2017 om 21:17
Maar ik heb wel meerdere werkgevers gehad, en die leuke job zit er echt wel bij. Je leert jezelf steeds beter kennen en op een gegeven moment kan je tijdens een sollicitatie wel aanvoelen of een baan bij je past of niet. Zorg dat je de vragen stelt wat voor jou belangrijk is in een baan. En wees niet bang om hun af te wijzen.
Veel vergeten dat een sollicitatie een 2-richtingsverkeer is.
Veel vergeten dat een sollicitatie een 2-richtingsverkeer is.