Lijf & Lijn alle pijlers

Corrigerend ondergoed

13-11-2017 12:00 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik ga over een half jaar trouwen en ik heb afgelopen weekend een trouwjurk uitgezocht. Nu bleek de dress of my dreams best strak (wat ik niet verwacht had) dus ik moet er wat corrigerend ondergoed onder dragen. Ik heb maat 42/44 en op zich ben ik niet heel dik maar ik heb wel een buikje en die wil ik liever verstoppen. Nu is zo’n fietsbroekje achtig ding niet handig om er onder te dragen ivm naar het wc gaan, dan moet de hele jurk los steeds. Maar een jurkje zou wel kunnen. Hij moet dan wel zonder bandjes want mijn jurk is strapless. Heeft iemand ervaring met die dingen? Ik zoek echt een goede! Wie helpt?
Zelf vind ik het maar een gedoe om er corrigerend ondergoed onder te dragen.Kan de jurk niet iet wat uitgelegd worden??? had je kunnen vragen.

Ik heb op de markt wel eens dingen gezien, die als een soort van korset gedragen kunnen worden. Dat ding begint onder je borsten en eindigt op je heupen.
Misschien is dat wat voor je.

Misschien is even diëten een strak plan.??

Net 2 , 3 kilo er af kan al schelen in het "te strak zitten".

Verder zou ik het niet weten.
Succes.
leclair schreef:
13-11-2017 12:11
Zelf vind ik het maar een gedoe om er corrigerend ondergoed onder te dragen.Kan de jurk niet iet wat uitgelegd worden??? had je kunnen vragen.

Ik heb op de markt wel eens dingen gezien, die als een soort van korset gedragen kunnen worden. Dat ding begint onder je borsten en eindigt op je heupen.
Misschien is dat wat voor je.

Misschien is even diëten een strak plan.??

Net 2 , 3 kilo er af kan al schelen in het "te strak zitten".

Verder zou ik het niet weten.
Succes.
Die ken ik, zitten bandjes aan.
Strapless corrigerende jurk geeft ik weinig kans. Denk toch dat je op een hoge slip uitkomt.
Afbeelding

Bij dit soort dingen kun je verwachten dat het op gaat rollen/kruipen.
Afbeelding
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Gewoon zoeken naar 'strapless onderjurk', die zijn er genoeg. Maar ik zou er ook over nadenken of de jurk niet wat uitgelegd kan worden, zo'n onderjurkje is geen wondermiddel en het is niet fijn om je niet lekker te voelen in je eigen jurk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ja dat is waar. Het model van de jurk is strak. Ze gaan hem al iets uitleggen dus wellicht scheelt dat al een hoop! Maar dat weet ik pas over vier maanden als die op maat gemaakt is :)
ik heb een corrigerend jurkje (van de aldi volgens mij hahaha) en daar kunnen de bandjes gewoon vanaf, dat bestaat dus wel degelijk.
Je hebt nog een half jaar om 5x per week naar de sportschool te gaan en wat af te vallen.
Ik zou ook proberen iets af te vallen, je hebt een half jaar dus dat is echt de eenvoudigste manier. Daarnaast verkopen ze bij trouwzaken vaak wel korsetten die corrigerend werken - ik zou hen om advies vragen hierin. Een echte corrigerende onderjurk lijkt me niet lekker zitten en ook niet echt mooi onder je jurk.

Overigens snap ik ook eerlijk gezegd niet dat je een jurk koopt die je niet mooi vindt zitten, terwijl je niet weet of je met een corrigerend broekje of 5 kilo eraf er wel tevreden mee bent. Dingen als trouwjurken moeten in principe gewoon meteen goed zitten (afgezien van logische verstelwerkzaamheden) en anders is het model gewoon niet geschikt voor je figuur, al vind je de jurk nog zo mooi..
flomo wijzigde dit bericht op 13-11-2017 13:11
Reden: Spelfoutje
0.14% gewijzigd
Meeste bruidszaken hebben mooi corrigerend ondergoed, busties ect.
En als je geld hebt voor een bruidsjurk zou ik persoonlijk ook nog wel 200 euro hebben voor een goede body of korselet.
Bij Hema hebben ze ook corrigerende hemden.Ook van bamboe niet zo benauwd.
Dat wat zo'n onderjurk zou kunnen corrigeren kun je ook nog makkelijk afvallen in een halfjaar, die paar kilo's.
Corrigerend ondergoed. Erg sexy voor tijdens de huwelijksnacht. :nooo: Er zijn ook buikkorsetten voor figuurcorrectie, mijn moeder droeg tijdens haar bruiloft zo’n korset omdat zij nog met een zwangerschapsbuikje zat en dat was een hele mooie. Dat lijkt mij beter dan van dat oma ondergoed. :rofl:
Koop gewoon een jurk die past.

Als je iets koopt dat eigenlijk te klein is verpest je of het model door hem uit te laten leggen, of je loopt de hele dag naar adem te happen in een corrigerend marteltuig.
En waarschijnlijk bereik je dan toch niet het beeld dat je in je hoofd hebt.

Of overweeg iets anders dan een cliché trouwjurk. Iedereen met meer dan maat 36 ziet er idioot uit in zo'n infantiel prinsessending.
Trek gewoon iets aan dat echt flatteert en bij je figuur en je leeftijd past.
Eens met Snarky, behalve met het stukje Iedereen met meer dan maat 36 ziet er idioot uit in zo'n infantiel prinsessending O_o
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Gewooneendame schreef:
13-11-2017 14:00
Corrigerend ondergoed. Erg sexy voor tijdens de huwelijksnacht. :nooo: Er zijn ook buikkorsetten voor figuurcorrectie, mijn moeder droeg tijdens haar bruiloft zo’n korset omdat zij nog met een zwangerschapsbuikje zat en dat was een hele mooie. Dat lijkt mij beter dan van dat oma ondergoed. :rofl:
Lekker boeien.

Nu denk ik dat sowieso van een bruiloft ....maar denk je echt dat er nog veel mensen trouwen die elkaar nog niet echt helemaal hebben gezien?
Mary-C schreef:
13-11-2017 15:52
Eens met Snarky, behalve met het stukje Iedereen met meer dan maat 36 ziet er idioot uit in zo'n infantiel prinsessending O_o
Kleiner dan maat 36 eigenlijk ook. Ik vind het gewoon stomme onflatteuze dingen, hooguit geschikt voor carnaval.
Maar dat is puur een persoonlijke mening. ;-D
Lucifermiauww schreef:
13-11-2017 16:03
Lekker boeien.

Nu denk ik dat sowieso van een bruiloft ....maar denk je echt dat er nog veel mensen trouwen die elkaar nog niet echt helemaal hebben gezien?
Nee dat denk ik niet,maar waarom zou je jezelf en anderen voor de gek houden door een buikje te gaan verhullen? Doe er dan wat aan of werk aan je onzekerheid als je een buikje hebt of wat dan ook,ipv dat je jezelf en anderen voor de gek gaat houden.
Sommige reacties zijn een beetje jammer... Zoals ik al zei het is mijn droomjurk. Ik zie er heus wel mooi uit en ik ben ook niet super onzeker ofzo, het was gewoon een vraag of iemand ervaring heeft met corrigerend ondergoed...
Gewooneendame schreef:
13-11-2017 18:15
Nee dat denk ik niet,maar waarom zou je jezelf en anderen voor de gek houden door een buikje te gaan verhullen? Doe er dan wat aan of werk aan je onzekerheid als je een buikje hebt of wat dan ook,ipv dat je jezelf en anderen voor de gek gaat houden.
Wat een flauwekul, zeg. We doen toch wel meer dingen om onszelf wat mooier te maken? Make-up, sporten, haar verven, krullen, weet ik veel. Wat maakt het uit?
Gewooneendame schreef:
13-11-2017 18:15

Tuurlijk. Ook geen make up op en haar mooi op je trouwdag? Of die jurk...

Wat maakt het die ene speciale dag nou uit dat je een keer iets aandoet waardoor je je wat zekerder voelt? En zat mooie korsetten en trouwcontrol ondergoed.

Overdrijven is ook een vak.
Nathalie190000 schreef:
13-11-2017 22:55
Sommige reacties zijn een beetje jammer... Zoals ik al zei het is mijn droomjurk. Ik zie er heus wel mooi uit en ik ben ook niet super onzeker ofzo, het was gewoon een vraag of iemand ervaring heeft met corrigerend ondergoed...
Ach joh, trek het je niet aan. Natuurlijk wil je die dag er helemaal top uitzien! En als je je met dat ondergoed net even wat zekerder voelt, prima toch?
Lucifermiauww schreef:
13-11-2017 23:01
Tuurlijk. Ook geen make up op en haar mooi op je trouwdag? Of die jurk...

Wat maakt het die ene speciale dag nou uit dat je een keer iets aandoet waardoor je je wat zekerder voelt? En zat mooie korsetten en trouwcontrol ondergoed.

Overdrijven is ook een vak.
Dit dus
Ik droeg een torselet onder mijn trouwjurk
Alles komt goed
Ik zou niet afvallen en niet verhullen en je gewoon in je droomjurk hijsen. Je bent zoals je bent en het is jouw trouwdag, je ziet er vast echt heel goed uit. Gewoon genieten.
Ik denk dat de oplossing ligt in een slimming body waar drukknoopjes bij het kruis zitten. Die bestaan gewoon nog. Je hebt ze ook in combinatie met bh.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven