KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Lee wat vervelend. Ik hoop dat je je ei snel vindt. Wat naar dat je zh opname zoveel invloed heeft op je lichaam. Ik duim voor je dat het snel beter wordt!

Die mindfuck blijft hoor Jootje, althans bij mij iig. Nu de 3e keer en ik voel nog steeds alles 😅. Al merk ik wel dat ik mijn gedachten er sneller vanaf kan zetten. Maar de twee weken blijven killing!
@Jootje, het blijft zeker zo. De eerste keer dat ik zwanger werd, wist ik zeker dat het niet geluk was. Ik had echte menstruatie buikkrampen, dus al chocolade gekocht en gestopt met de foliumzuur. Ik was echt oprecht verbaasd dat het toch gelukt was toen! Maar ik weet hoe het is, die weken. En het wordt niet beter kan ik verklappen. Want na die 2 weken moet je wachten op je echo en ook dan ‘voel’ je vanalles. Hahahaha, wil je niet demotiveren, maar juist een hart onder de riem steken. Omdat we allemaal weten hoe het voelt, het zijn rot weken!
@Jootje die ellendige weken! Ik vind ze verschrikkelijk. Nu de eerste keer weer na de miskraam en zit nu 5 dagen na IUI. Voel voortdurend steekjes. Had ik vorige keer ook. Maar.... het zegt niets! Kan je helemaal gek maken. Het enige dat mijn helpt is heel veel afleiding zoeken.
Ik zit nu op dag 8 na iui en heb ook steekjes gevoeld. Verder veel last van m'n darmen gehad. Maar wil natuurlijk niks zeggen.
Kan niet wachten met testen.
Hier poging 2 geen succes. Voel meer nog steeds wel ok bij, echt wel jammer natuurlijk, maar binnen twee pogingen raak op je 36e is ook niet het gemiddelde. Dus op naar de derde!

Overigens: voordat mensen denken dat het alleen maar vreselijk kan zijn: ik vind die wachtweken niet vreselijk of afschuwelijk hoor. De eerste keer is inderdaad even een mindfuck, ook omdat je er niet helemaal níet mee bezig kunt zijn. En dan denk je ineens van alles te voelen. Maar mezelf streng toespreken dat dat onzin is, is voor mij afdoende, en deze keer vond ik het al veel minder heftig. Ja, je wilt het graag weten, en ja, het is spannend, maar ik ervaar het niet als vreselijk. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat niet kan, natuurlijk kan het voor anderen wel zo zijn, maar het hóeft niet per se.
@nausicaa kan je mij een beetje van dat gevoel geven 😉.
Haha ja bij mij is het ook niet zo zeer het 'gevoel', maar meer het oooh ik wil het gewoon weten ;-). En dan lijken 2 weken ineens heel lang!
De weken daarna dat als ik ongesteld ben geworden en ik weer mag gaan ovu.testen lijken juist voorbij te vliegen!
innerpeace schreef:
12-11-2017 14:36
@nausicaa kan je mij een beetje van dat gevoel geven 😉.
En dat van iemand met de naam Innerpeace :lol:.
Hallo allen,

@stimulatie: dat krijg ik ook niet, alleen als dat na 6 keer nodig lijkt te zijn.

@Plien: Ga jij morgen ook het wachtbankje op? Mijn ovulatietest is net als vorige maand, eerder dan verwacht positief. Morgen dus voor mij de start van twee weken waarin ik me heel erg bewust ben van mijn lichaam.

@ikenuk en Pat: gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!

@Beach: van harte gefeliciteerd met je dochter! Ik schrijf pas sinds kort weer mee dus ken je verhaal niet, maar ik hoop dat je er enorm van geniet.

@Cynthia en Desirée ik heb geen ervaring met zelf-inseminatie dus kan je niet helpen. Zijn jullie beiden van plan op deze manier zwanger te worden?

@Jootje, Innerpeace, angelaloes: ik duim voor jullie!

@Nausicaa: ooh wat balen weer, gelukkig ben je er zelf redelijk nuchter onder.

@Alisa, zit jij ook alweer op het bankje? Ben het even kwijt.

Ik dus vanaf morgenochtend weer...
@nausicaa haha nou op dit gebied is het lastiger. Alhoewel als het raak is het helemaal zoek is. Vandaag bedacht ik mij nog. Mocht het raak zijn is het mijn 4e zwangerschap maar helaas nog niets in mijn handen. Echter.... was ik er erg rustig onder en kreeg ik alle vertrouwen dat het wel gaat lukken (en dan klopt de naam weer ;) )
innerpeace schreef:
12-11-2017 22:13
@nausicaa haha nou op dit gebied is het lastiger. Alhoewel als het raak is het helemaal zoek is. Vandaag bedacht ik mij nog. Mocht het raak zijn is het mijn 4e zwangerschap maar helaas nog niets in mijn handen. Echter.... was ik er erg rustig onder en kreeg ik alle vertrouwen dat het wel gaat lukken (en dan klopt de naam weer ;) )
Dat het voor jou inmiddels wat meer beladen is, kan ik me heel goed voorstellen. Volledig onbevangen ben je toch niet meer natuurlijk. Ik merkte trouwens dat mensen om me heen wat onrealistische ideeen hadden. Er werd bijna standaard aangenomen dat je na de wachtlijst dús zwanger zou zijn. En mijn 'eh, het is qua kans net zoals gewoon bij een stel en dat duurt gemiddeld 6-9 maanden hè!' werd weg gewuifd als doemdenken. Terwijl men toch echt beter zou moeten weten. Blijkbaar vergeten mensen ook heel snel dat het bij hen ook niet in een maand klaar was of zo.
@nausicaa, herkenbaar! En mensen die dan gewoon vragen, heb je nog een poging gedaan en hoeveelste poging is dit. Alsof ik ooit aan iemand heb gevraagd, hebben jullie vannacht nog een poging gedaan?! ;-)
En hoeveelste poging was dit?!

Ik snap de interesse wel, maar vind het ook belangrijk dat ze zich bewust zijn dat het ook voor iets intiems of beladens (is dat een woord?) kan zijn.
Hi ladies,
Ik ben nieuw hier, en eerste forum ervaring ooit. Heb net mijn 5e mislukte iui te verwerken gehad.
Vind het zo zwaar.. Alles lijkt goed, super zaad, een eisprong in eigen cyclus, goede uitslag foamecho. En dan lukt het toch niet. Daarbij komt elke maand super heftige pmd, met helse hormonen die me een week rond menstruatie zo oneindig diep down doen voelen. Daardoor is de teleurstelling ook zwaarder.
Zijn er hier nog meer dames die er al 5 of meer pogingen hebben gehad? Iedereen lijkt hier zo snel zwanger..
Ben trouwens 35. En inmiddels heel onzeker over mn lijf. Sorry hoor, even een oppepper nodig.. Hopelijk mag ik meedoen.
Liefs voor iedereen.
Nausicaa, ook hier zijn de wachtweken prima vol te houden. Heb er echt geen probleem mee om 14 of 16 dagen te wachten met testen.

Ella, ik ga voor ronde 4. Er zijn idd een aantal meiden waar het snel raak is, maar ook een aantal die al meer dan 5 pogingen gedaan hebben.

@nora, vandaag weer een echo gehad. Donderdag terug komen. Ik denk vrijdag of in t weekend dat ik aansluit op t bankje.
Ella, ik was de vorige keer na vijf pogingen zwanger. Maar ken ook vrouwen waar het veel langer duurde, dus het is toeval dat er nu een aantal vlug zwanger zijn geworden.
Vervelend dat je zo'n last hebt van pms, kan me voorstellen dat zo'n teleurstelling dan harder aankomt. Heb je mensen om je heen waar je dan terecht kunt en wilt?
Pat36 schreef:
13-11-2017 09:17
@nausicaa, herkenbaar! En mensen die dan gewoon vragen, heb je nog een poging gedaan en hoeveelste poging is dit. Alsof ik ooit aan iemand heb gevraagd, hebben jullie vannacht nog een poging gedaan?! ;-)
En hoeveelste poging was dit?!

Ik snap de interesse wel, maar vind het ook belangrijk dat ze zich bewust zijn dat het ook voor iets intiems of beladens (is dat een woord?) kan zijn.
Ja! Dit vooral idd! Uhmm ja hallo.. dat vraag je bij stellen die bezig zijn toch ook niet steeds. Aan de ene kant zullen ze het vast goed, maar toch.. naja het gaat nu ook eenmaal anders bij ons.

@Nora, ik zit nu op wachtdag 8. Jij ook weer aangesloten vandaag, spannend :).

Vervelend Ella. Dat maakt het niet makkelijker. Ik duim voor je deze ronde! En, welkom!
@ella82, ik zit nu in de wachtweken van poging 5. ik heb inmiddels 3 miskramen gehad (1 van mijn ex wat langer geleden). Ik ben dus met deze pogingen 2 keer zwanger geworden. Maar daarna gaat het mis bij mij. Volgens de arts ben ik er 1 uit het boekje. keurige eisprong. altijd dezelfde dag. mooi dik baarmoederslijm. Maar toch gaat er iets mis.
Ik ken genoeg vrouwen die langer nodig hebben om zwanger te worden hoor. Het probleem is dat je eerder de succesverhalen hoort dan de verhalen waar het langer bij duurt of dat het misgaat.

Ik vind het heel vervelend dat je je zo rot voelt maar probeer de hoop niet op te geven. Kan je dit delen met vrienden/familie?
Hoe gaat het met iedereen op het wachtbankje?
Hier is er nu een week voorbij. we zitten op de helft :). Weer ontzettend last van mijn liezen (trekkerig gevoel) en lichte krampen. Het wordt dus weer ontzettend spannend wat daar allemaal van binnen gaande is momenteel.
Dank jullie wel voor jullie lieve reacties.
Ik kan het zeker wel delen met lieve familie en vrienden, maar het blijft zwaar. Hopelijk een van de komende rondes.

Innerpeace, ik hoop het heeeel erg voor jou. Lijkt me heel naar 3 miskramen. Dat deze maar blijft plakken, ik duim.
Ook voor Alisa.
En voor iedereen trouwens. :-)

Liefs
Pat36 schreef:
11-11-2017 22:29
@Jootje, het blijft zeker zo. De eerste keer dat ik zwanger werd, wist ik zeker dat het niet geluk was. Ik had echte menstruatie buikkrampen, dus al chocolade gekocht en gestopt met de foliumzuur. Ik was echt oprecht verbaasd dat het toch gelukt was toen! Maar ik weet hoe het is, die weken. En het wordt niet beter kan ik verklappen. Want na die 2 weken moet je wachten op je echo en ook dan ‘voel’ je vanalles. Hahahaha, wil je niet demotiveren, maar juist een hart onder de riem steken. Omdat we allemaal weten hoe het voelt, het zijn rot weken!
Ja dat snap ik dat je verbaasd was!! Ik ga er ook vanuit dat ik gewoon negatief test, dan kan het alleen maar meevallen! Heb wel hoop, logisch natuurlijk maar ben wel realistisch! Al heb ik vandaag wat lichte krampjes in mn baarmoeder..maar ook dit kan weer van alles of juist helemaal niks betekenen😓 gewoon wachten dus...
innerpeace schreef:
12-11-2017 07:49
@Jootje die ellendige weken! Ik vind ze verschrikkelijk. Nu de eerste keer weer na de miskraam en zit nu 5 dagen na IUI. Voel voortdurend steekjes. Had ik vorige keer ook. Maar.... het zegt niets! Kan je helemaal gek maken. Het enige dat mijn helpt is heel veel afleiding zoeken.
Ik ben gelukkig veel aan het werk, maar merk wel dat ik er toch ook onbewust veel mee bezig ben. Droom er ook over..zit nu op dag 5 na IUI en ook wat lichte krampjes gehad in mn baarmoeder..mja ik wacht geduldig af!
Stiekem toch vast een testje gedaan. Natuurlijk nog zo negatief als ie kan..
Toch even gedult hebben nog want volgende week verwacht ik pas menstruatie.
Hoe is het met de rest?
Angelaloes hoeveel dagen voor je nod zit je?
Ik nog een week tot nod, maar ga denk zondag een testje wagen..🤞🏻
7 dagen🙈 Ik kon niet meer wachten. Zelf t gevoel dat t niet gelukt is maar af toe denk ik weer ja maar mis tocj wel.
Pas eerste keer..
angelaloes schreef:
14-11-2017 21:45
7 dagen🙈 Ik kon niet meer wachten. Zelf t gevoel dat t niet gelukt is maar af toe denk ik weer ja maar mis tocj wel.
Pas eerste keer..
Ik weet ook niet of ik me zou kunnen beheersen hoor ;-)

@angelaloes en innerpeace Weten jullie nog hoe lang het duurde tussen de intake en bericht over het gesprek met de psycholoog? Dat het even duurt snap ik, maar het is zonde als het ergens mis gaat :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven