I can, I will. End of story.
woensdag 20 september 2017 om 12:46
Welkom, in de volgende post geef ik kort uitleg van mijn afvaldoel en planning, maar dit hoeft van mij niet per se in de beginpost.
Wil je ook wat kilootjes kwijt? Schrijf gezellig mee, we zijn momenteel een klein clubje!
Elke vrijdag update ik de tabel.
I can, I will. End of story!
Wil je ook wat kilootjes kwijt? Schrijf gezellig mee, we zijn momenteel een klein clubje!
Elke vrijdag update ik de tabel.
I can, I will. End of story!
Naam | Lengte | Start | Streef | Huidig | Totaal | BMI |
---|---|---|---|---|---|---|
Judith | 1.69m | 81 | 65 | 66,7 | -14,1 | 23,3 |
Peach | 1.58m | 69,5 | 55 | 5,3 | -12,2 | 23,1 |
Woeffie | 1.70m | 97 | <80 | 85,1 | -11,8 | 29,5 |
Liis | 1.72m | 90 | 68 | 71,4 | -18,6 | 24,1 |
GMS | 1.69m | 87 | 63 | 70,9 | -16,1 | 24,8 |
Marda | 1.67m | 75,5 | 60 | 72,8 | -2,8 | 26,2 |
Ukkepuk | 1.62m | 70 | 60 | 67,9 | -2,1 | 25,8 |
Vietje | 1.72m | 90,7 | 80 | 87,8 | -2,9 | 29,8 |
Superduba | 1.65m | 62,9 | 58 | 59,9 | -3 | 22,1 |
Peppermint | 1.62 | 82 | 68 | 76,8 | -5,2 | 29,3 |
Komkommerig | 1.63 | 67 | 56 | 64 | -3 | 23,9 |
anoniem_303141 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 17:00
58.49% gewijzigd
It's not always easy, but it's worth it.
zondag 12 november 2017 om 00:34
Evda wat heb je veel bewogen en gesport. Goed bezig. Lang proberen zwanger te worden is zeker niet fijn. Die onzekerheid inderdaad, de teleurstelling, de ovulatietesten (onregelmatige cyclus), bezoekje huisarts (die echt heel lief en begripvol was) en toen naar het ziekenhuis. De gedachten daaraan maken me nog verdrietig. Wel super dankbaar dat dochter er ls. Bedankt voor je reactie.

zondag 12 november 2017 om 08:32
Judith bah zo naar die muizen.. ik hou absoluut niet van knaagdieren.
Heeft de muizendokter niet een plan b? En kan dat plan B niet in 1 dag met een oplossing komen?
Of schaf een kat aan?
Duizel: nou lijkt me ontzettend naar .. maar extra dankbaar ben je dan voor je dochter
.. een vriendin van mij zit nu ook in een traject met hormonen spuiten etc.. zo slopend en elke keer weer die teleurstelling..bah.
Willen jullie het traject nog een keer aangaan? Of laten jullie het bij 1 leuke dochter?
Hier gaat het van vrijdag tot nu helemaal niet goed met gezond eten .
Wilde vandaag gaan hardlopen maar niet fit en keelpijn dus misschien niet verstandig?
Baal er wel van .
Heeft de muizendokter niet een plan b? En kan dat plan B niet in 1 dag met een oplossing komen?
Of schaf een kat aan?
Duizel: nou lijkt me ontzettend naar .. maar extra dankbaar ben je dan voor je dochter

Willen jullie het traject nog een keer aangaan? Of laten jullie het bij 1 leuke dochter?
Hier gaat het van vrijdag tot nu helemaal niet goed met gezond eten .
Wilde vandaag gaan hardlopen maar niet fit en keelpijn dus misschien niet verstandig?
Baal er wel van .
zondag 12 november 2017 om 12:03
We waren het medisch traject nog niet echt in. Werd spontaan zwanger op het moment dat we naar dokter gingen. Dus geen hormonen gespoten ofzo. Het kan allemaal nog veel erger al was dit ook niet leuk...
Eigenlijk wil ik wel nog voor een kindje gaan. Ben alleen bang voor de depressie die ik gehad heb. Durf dus nog niet zo goed maar tegelijk ben ik ook al 35 dus wat leeftijd betreft wl ik ook niet nog jaren uitstellen. Dit is ook een onderwerp in therapie
Eigenlijk wil ik wel nog voor een kindje gaan. Ben alleen bang voor de depressie die ik gehad heb. Durf dus nog niet zo goed maar tegelijk ben ik ook al 35 dus wat leeftijd betreft wl ik ook niet nog jaren uitstellen. Dit is ook een onderwerp in therapie
zondag 12 november 2017 om 12:43

zondag 12 november 2017 om 12:50
Oh grappig Duizel , ben ook 35.
Voel ook die klok wbt mijn wens ..
De kans op risico's wordt ook steeds groter natuurlijk..
Gms : klinkt nog ver hè 12,5.. hier ook stuk of 10 .
Wel goed van je beweging.
Ik moet ook ff wat strenger doen met gezond eten.
Hier is maandag en dinsdag vaak erg gezond.
Woensdag vaak een snoepbui.
En vrijdag tm zondag ben ik ook niet al te streng.
Niet erg effectief dus .
Het enige verschil is dat ik veel ben gaan bewegen sinds deze week ..
Dat ff doorzetten.
Ga jij naar een sport Gms
Voel ook die klok wbt mijn wens ..
De kans op risico's wordt ook steeds groter natuurlijk..
Gms : klinkt nog ver hè 12,5.. hier ook stuk of 10 .
Wel goed van je beweging.
Ik moet ook ff wat strenger doen met gezond eten.
Hier is maandag en dinsdag vaak erg gezond.
Woensdag vaak een snoepbui.
En vrijdag tm zondag ben ik ook niet al te streng.
Niet erg effectief dus .
Het enige verschil is dat ik veel ben gaan bewegen sinds deze week ..
Dat ff doorzetten.
Ga jij naar een sport Gms
zondag 12 november 2017 om 12:54
Ja vind bijna 13 kilo echt heel veel nog, wordt er een beetje moedeloos van. Vooral omdat het twee stapjes naar voren, 1 stapje terug is...13 kilo is het gewicht wat ik de eerste zwangerschap was aangekomen en nu ben ik er al 11 kwijt.
maar ja zelf eraan gegeten dus eigen schuld, dikke...buik
Ik sport niet, voorlopig nog geen (priori)tijd voor. Maar als de oudsten naar de opvang zijn probeer ik minimaal 4 km te wandelen met de baby!

Ik sport niet, voorlopig nog geen (priori)tijd voor. Maar als de oudsten naar de opvang zijn probeer ik minimaal 4 km te wandelen met de baby!

zondag 12 november 2017 om 13:17
Gms logisch trouwens je bent nog maar net bevallen, ik doe ook vaak een rondje van 4 km...is ook heel effectief hoor wandelen..
Vaak raak je die zwangerschapskilos wel weer sneller kwijt..
Behalve die laatste 5 zijn zo lastig ..
Ik was vorig jaar bijna al mijn zwangerschapskilos kwijt, maar heb ze er ook allemaal weer bij gegeten.
Vlak voordat ik zwanger was van dochter (1,5) woog ik 73. (Ben 1.79 m )..hoppaaaa 23 kg erbij tijdens de zwangerschap.
En in januari dit jaar woog ik 76.
Nu weer 83,5
Vaak raak je die zwangerschapskilos wel weer sneller kwijt..
Behalve die laatste 5 zijn zo lastig ..
Ik was vorig jaar bijna al mijn zwangerschapskilos kwijt, maar heb ze er ook allemaal weer bij gegeten.
Vlak voordat ik zwanger was van dochter (1,5) woog ik 73. (Ben 1.79 m )..hoppaaaa 23 kg erbij tijdens de zwangerschap.
En in januari dit jaar woog ik 76.
Nu weer 83,5

zondag 12 november 2017 om 13:55
Bedankt nog! Ik ben nu net weer thuis, heb een heel erg leuk (en ook wel een beetje ongezond) weekend gehad. Kan er verder helaas niet te veel over toelichten omdat dan elke vorm van privacy die ik hier heb verdwenen is haha
Ben nog brak en vooral moe (laat naar bed en in een vreemd bed slapen met muggen werkt toch niet heel goed), dus vanavond wordt het thuisbezorgd
Gatver Judith, ik snap niet dat wanneer die buurman dat al een jaar weet hij er nog niks aan gedaan heeft, die beesten wil je toch niet in huis (tenzij in een kooitje natuurlijk).
Evda, je zou een foto kunnen uploaden via http://nl.tinypic.com/ , dan kan je hem hier als afbeelding plakken net zoals je andere afbeeldingen hier plakt.
Ben nog brak en vooral moe (laat naar bed en in een vreemd bed slapen met muggen werkt toch niet heel goed), dus vanavond wordt het thuisbezorgd
Gatver Judith, ik snap niet dat wanneer die buurman dat al een jaar weet hij er nog niks aan gedaan heeft, die beesten wil je toch niet in huis (tenzij in een kooitje natuurlijk).
Evda, je zou een foto kunnen uploaden via http://nl.tinypic.com/ , dan kan je hem hier als afbeelding plakken net zoals je andere afbeeldingen hier plakt.

maandag 13 november 2017 om 19:25
He Evda, ik hoop dat de keelpijn snel wegtrekt en dat je niet echt ziek wordt!
Duizel
Kop op GMS! Steeds een beetje eraf blijft er waarschijnlijk ook heel veel langer af dan wanneer het een keer ineens allemaal zou verdwijnen
. Het lage tempo kan heel frustrerend zijn, maar alles wat eraf is, is eraf!
Haha, Peach, dat klinkt als een fijn weekend, op de muggen na
Hier een beetje een (suf) dilemma: ik had tijdens het weekendje weg een winterjas gepast die ik heel leuk vond, maar niet gekocht had omdat het een beetje onhandig was om een extra jas mee terug te slepen. De jas is van een keten die ook in NL zat, dus ik heb de jas online besteld in de maat die ik in de winkel gepast heb. Alleen, nu zit deze best wel strak. Hij kan maar net dicht, en het ziet er nu juist uit alsof ik een paar kilo ben aangekomen in plaats van afgevallen. Stuur ik de jas terug, en houd ik mijn oude, zeer versleten jas nog het hele seizoen aan? Of, bewaar ik de jas totdat ik er wel helemaal goed in pas, omdat ik later in de winter misschien niet meer iets kan vinden en mijn huidige jas toch wel echt versleten is eigenlijk...

Kop op GMS! Steeds een beetje eraf blijft er waarschijnlijk ook heel veel langer af dan wanneer het een keer ineens allemaal zou verdwijnen

Haha, Peach, dat klinkt als een fijn weekend, op de muggen na

Hier een beetje een (suf) dilemma: ik had tijdens het weekendje weg een winterjas gepast die ik heel leuk vond, maar niet gekocht had omdat het een beetje onhandig was om een extra jas mee terug te slepen. De jas is van een keten die ook in NL zat, dus ik heb de jas online besteld in de maat die ik in de winkel gepast heb. Alleen, nu zit deze best wel strak. Hij kan maar net dicht, en het ziet er nu juist uit alsof ik een paar kilo ben aangekomen in plaats van afgevallen. Stuur ik de jas terug, en houd ik mijn oude, zeer versleten jas nog het hele seizoen aan? Of, bewaar ik de jas totdat ik er wel helemaal goed in pas, omdat ik later in de winter misschien niet meer iets kan vinden en mijn huidige jas toch wel echt versleten is eigenlijk...
maandag 13 november 2017 om 19:31
Lastig Liis. Mijn ervaring is dat een paar kilo al verschil kan maken in hoe het eruit ziet en je hebt je winterjas waarachijnlijk tm maart aan, dus ik zou hem houden. Gelijk een goede stok achter de deur!
Vandaag weer een hongerige dag. Heb maar Mariabiscuitjes van de kinderen gegeten om de honger een beetje te stillen.
Vandaag weer een hongerige dag. Heb maar Mariabiscuitjes van de kinderen gegeten om de honger een beetje te stillen.

dinsdag 14 november 2017 om 06:56
dinsdag 14 november 2017 om 07:30

dinsdag 14 november 2017 om 13:11
Hey ladies,
Ben weer even actief, haha.
Nog steeds niet gewogen, al is dat wel moeilijk merk ik. Heb ook geen idee hoe het gaat, maar merk wel dat ik er zelf minder krampachtig van wordt.
Evda & Duizel: Balen zeg, van dat snoepen. Ik heb tegenwoordig veel kauwgom in huis, en wat slimpie lollies, verder veel rauwkost.
Ook van die salmiakballen en pepermuntballen.
Heb besloten toch naar de dure sportschool te gaan, 43 voor onbeperkt.
Zit zo goed als naast m'n werk, dus denk dat ik dan meer 'geneigd' ben daarheen te gaan. Wil binnenkort eens kijken, even checken of er veel leerlingen zijn of niet. Scheelt het stapje ver reizen of eerst naar huis gaan.... wie weet dat het helpt
Ben weer even actief, haha.
Nog steeds niet gewogen, al is dat wel moeilijk merk ik. Heb ook geen idee hoe het gaat, maar merk wel dat ik er zelf minder krampachtig van wordt.
Evda & Duizel: Balen zeg, van dat snoepen. Ik heb tegenwoordig veel kauwgom in huis, en wat slimpie lollies, verder veel rauwkost.
Ook van die salmiakballen en pepermuntballen.
Heb besloten toch naar de dure sportschool te gaan, 43 voor onbeperkt.
Zit zo goed als naast m'n werk, dus denk dat ik dan meer 'geneigd' ben daarheen te gaan. Wil binnenkort eens kijken, even checken of er veel leerlingen zijn of niet. Scheelt het stapje ver reizen of eerst naar huis gaan.... wie weet dat het helpt

dinsdag 14 november 2017 om 15:59

dinsdag 14 november 2017 om 16:19
Wat goed Duizel!
Ik vind inderdaad dat als het zo duur is je echt wel moet gaan, anders zo zonde..
Misschien moet ik het ook doen, dan moet ik wel..
Hoe doe je dat met je dochter? Zit ze op school?
Ik kan alleen in de avond maar vanaf april gaat jongste twee ochtenden naar de peuters dus dan meer vrijheid .
Ik vind inderdaad dat als het zo duur is je echt wel moet gaan, anders zo zonde..
Misschien moet ik het ook doen, dan moet ik wel..
Hoe doe je dat met je dochter? Zit ze op school?
Ik kan alleen in de avond maar vanaf april gaat jongste twee ochtenden naar de peuters dus dan meer vrijheid .
dinsdag 14 november 2017 om 16:34
Wat goed zeg, allemaal naar de sportschool. Ik ben zelf meer een thuissporter, in mijn ‘fitte jaren’ deed ik veel hardlopen buiten en pilates etc vanaf youtube. Ik vind het altijd zo’n gedoe, naar de sportschool toegaan, daar omkleden etc. Wij hebben een hardloopband op zolder staan dus ik hoop daar over een paar maanden conditie weer wat op te krikken.
dinsdag 14 november 2017 om 16:38
Wat zijn Slimpielolly’s Judith? Zonder calorieen en verkrijgbaar bij de supermarkt? Zou een goed alternatief zijn voor mij. Heb een slechte nacht gehad met baby = moe = eetbuien. En moest net nog avondeten halen bij de supermarkt en toen als lunch twee frikandelbroodjes genomen,
met honger boodschappen doen is geen goed idee! Dus heb als avondeten maar maaltijdsalade gehaald...aankomende zaterdag sinterklaasintocht, de kinderen willen natuurlijk pepernoten, hoe ga ik daar vanaf blijven?

dinsdag 14 november 2017 om 18:40
Goed bezig Duizel!
GMS, ik was echt een thuissporter, maar in dit huis heb ik er gewoon niet de ruimte voor. Ik weet van toen ik 58kg woog... ik mezelf niet mooi vond. Dat terwijl ik mij eerder (met actief sporten e.d.) bij 63 wel mooi vond... Ik heb dit wel in mijn hoofd, ook door los(ser) vel bijvoorbeeld, daarom wil ik er nu echt voor gaan - dit... en ik wordt komend juli 30.... En.... Ik wil gewoon er goed uitziend de 30 in gaan hahaha. Hele stomme redenen eigenlijk, maar het helpt mij wel qua motivatie.
Ja slimpielolly's hebben 16kcal per lolly, en er staat 6,9gr koolhydraten - maar dit komt uit zoetstoffen dus die tellen 'niet' (je lichaam ziet dit niet als voedingsbron zeg maar) - verder dus geen suiker. Ik vind ze heerlijk als 'snackje' tussendoor, toch het idee van een lolly (vooral de cola en aardbei vind ik lekker, de sinaasappel minder haha) en wat te snoepen, maar niet de lasten hihi.
Ik kan overigens ook echt niet met honger boodshappen doen. Wel goede lunch toch (al ben ik niet zo van de echte maaltijdsalades, hoop lege kcal zitten daar in)
Is het dit weekend al intocht? Wat vroeg! Haha.
Ik vind pepernoten helemaal niets, kruidnootjes... ook niet echt, dus heb mazzel haha. Bij body&fit hebben ze 'lowcarb' kruidnootjes... die gingen wel, niet helemaal the real deal, maar toch oké.
Evda: Ik vind het ook een hoop geld inderdaad en kan het eigenlijk niet missen, maar... Ik heb het idee met de locatie zo dichtbij m'n werk dat ik dan eerder geneigd ben om te gaan (en vaker) dan naar BasicFit voor €25 onbeperkt en dan elke dag een uur ervoor te moeten rijden.... *zelfkennis*
GMS, ik was echt een thuissporter, maar in dit huis heb ik er gewoon niet de ruimte voor. Ik weet van toen ik 58kg woog... ik mezelf niet mooi vond. Dat terwijl ik mij eerder (met actief sporten e.d.) bij 63 wel mooi vond... Ik heb dit wel in mijn hoofd, ook door los(ser) vel bijvoorbeeld, daarom wil ik er nu echt voor gaan - dit... en ik wordt komend juli 30.... En.... Ik wil gewoon er goed uitziend de 30 in gaan hahaha. Hele stomme redenen eigenlijk, maar het helpt mij wel qua motivatie.
Ja slimpielolly's hebben 16kcal per lolly, en er staat 6,9gr koolhydraten - maar dit komt uit zoetstoffen dus die tellen 'niet' (je lichaam ziet dit niet als voedingsbron zeg maar) - verder dus geen suiker. Ik vind ze heerlijk als 'snackje' tussendoor, toch het idee van een lolly (vooral de cola en aardbei vind ik lekker, de sinaasappel minder haha) en wat te snoepen, maar niet de lasten hihi.
Ik kan overigens ook echt niet met honger boodshappen doen. Wel goede lunch toch (al ben ik niet zo van de echte maaltijdsalades, hoop lege kcal zitten daar in)
Is het dit weekend al intocht? Wat vroeg! Haha.
Ik vind pepernoten helemaal niets, kruidnootjes... ook niet echt, dus heb mazzel haha. Bij body&fit hebben ze 'lowcarb' kruidnootjes... die gingen wel, niet helemaal the real deal, maar toch oké.
Evda: Ik vind het ook een hoop geld inderdaad en kan het eigenlijk niet missen, maar... Ik heb het idee met de locatie zo dichtbij m'n werk dat ik dan eerder geneigd ben om te gaan (en vaker) dan naar BasicFit voor €25 onbeperkt en dan elke dag een uur ervoor te moeten rijden.... *zelfkennis*
dinsdag 14 november 2017 om 22:01
Mijn dochter gaat naar de peuterspeelzaal dus dan kan ik, anders moet ik ook in de avond na werken maar dat vind ik toch lastiger.
Thuis sporten heb ik geprobeerd maar daarvoor heb ik geen discipline, dan haak ik zo snel af.. in de sportschool voel ik toch een soort van sociale druk om het vol te houden.
Thuis sporten heb ik geprobeerd maar daarvoor heb ik geen discipline, dan haak ik zo snel af.. in de sportschool voel ik toch een soort van sociale druk om het vol te houden.

woensdag 15 november 2017 om 08:40
Judith nou goede motivatie .. veel geld dus gaan met die banaan
.
Ik ga het misschien ook wel doen.
Ik twijfel al maanden want voor mij is het ook veel geld om te moeten missen. Moet dan ergens anders weer gaan bezuinigen. Boodschappen ofzo, daar geef ik veel te veel geld aan uit : meer dan 500 euro per maand (wel gezin met twee kinderen, maar alsnog veel te veel).. het moet mogelijk zijn om die 45 euro daarop te bezuinigen.
Duizel; goede keus geweest ook.. snap de sociale druk, dat werkt dus ook goed! En bovendien heb je in de sportschool veel afwisseling van wat je kunt doen. . Ben nu paar keer wezen hardlopen maar voel nu alweer dat ik dat niet vol ga houden, is zo saaaaai.
Lekker dat je dochter naar de peuters gaat, dan heb je even tijd voor jezelf.. de mijne gaat vanaf april, dan is ze 2.

Ik ga het misschien ook wel doen.
Ik twijfel al maanden want voor mij is het ook veel geld om te moeten missen. Moet dan ergens anders weer gaan bezuinigen. Boodschappen ofzo, daar geef ik veel te veel geld aan uit : meer dan 500 euro per maand (wel gezin met twee kinderen, maar alsnog veel te veel).. het moet mogelijk zijn om die 45 euro daarop te bezuinigen.
Duizel; goede keus geweest ook.. snap de sociale druk, dat werkt dus ook goed! En bovendien heb je in de sportschool veel afwisseling van wat je kunt doen. . Ben nu paar keer wezen hardlopen maar voel nu alweer dat ik dat niet vol ga houden, is zo saaaaai.
Lekker dat je dochter naar de peuters gaat, dan heb je even tijd voor jezelf.. de mijne gaat vanaf april, dan is ze 2.
woensdag 15 november 2017 om 11:14
Ik deed het dus heel goed met thuissporten (in vorige woning) maar hier is het qua ruimte zo krap dat het niet lukt. Ik mis ook het hoepelen haha.
Ja Evda, dat heb ik dus ook. Mijn maandlasten liggen erg hoog, ik heb zelf zo'n 25 p/w (voor mij alleen) voor boodschappen, en dan 100 over voor extra uitgaven als bv. kleding/make up e.d. - dus het is voor mij wel echt een grote overweging met zo'n prijs, maar ja, het is het dan wrs. wel waard.
Hardlopen is het ook echt niet voor mij, zeker niet met die wind en regen, getsie.
Deze sportschool is wel goed, hebben ook (leuk voor zomers) powerwalk groepen, en ook buiten van die grote vrachtwagenbanden.
Ik heb er zin in, maar heb nog steeds leerlingvrees haha.
Gisteren wezen kijken (1e keer) toen was het erg rustig, en voornamelijk mensen van mijn leeftijd. Sommige hardcore fitness mensen, maar ook gewoon mensen 'zoals ik' haha.
Ik heb ook het boek Fit as Fck gereserveerd - hahaha wie weet word ik zo nog eens een fitgirl :p
Ik wil ook een agenda ofzo waar ik zelf doelen in kan noteren en die mij motiveert... maar kon alleen die van My Killerbody vinden - en hoewel het veel goed is, staat hij niet in het teken van fitness per se, maar meer van algemene doelen. Twijfel daar dus nog over. Ik moet echt even goed in de motivatiesfeer komen (al komt dat wel)
Twijfel nu alleen nog of ik de 'nieuwjaars'acties af wacht, stom eigenlijk hè. Schop onder m'n kont nodig, duidelijk hahaha.
Ja Evda, dat heb ik dus ook. Mijn maandlasten liggen erg hoog, ik heb zelf zo'n 25 p/w (voor mij alleen) voor boodschappen, en dan 100 over voor extra uitgaven als bv. kleding/make up e.d. - dus het is voor mij wel echt een grote overweging met zo'n prijs, maar ja, het is het dan wrs. wel waard.
Hardlopen is het ook echt niet voor mij, zeker niet met die wind en regen, getsie.
Deze sportschool is wel goed, hebben ook (leuk voor zomers) powerwalk groepen, en ook buiten van die grote vrachtwagenbanden.
Ik heb er zin in, maar heb nog steeds leerlingvrees haha.
Gisteren wezen kijken (1e keer) toen was het erg rustig, en voornamelijk mensen van mijn leeftijd. Sommige hardcore fitness mensen, maar ook gewoon mensen 'zoals ik' haha.
Ik heb ook het boek Fit as Fck gereserveerd - hahaha wie weet word ik zo nog eens een fitgirl :p
Ik wil ook een agenda ofzo waar ik zelf doelen in kan noteren en die mij motiveert... maar kon alleen die van My Killerbody vinden - en hoewel het veel goed is, staat hij niet in het teken van fitness per se, maar meer van algemene doelen. Twijfel daar dus nog over. Ik moet echt even goed in de motivatiesfeer komen (al komt dat wel)
Twijfel nu alleen nog of ik de 'nieuwjaars'acties af wacht, stom eigenlijk hè. Schop onder m'n kont nodig, duidelijk hahaha.