Mode & Beauty alle pijlers

Bril online

14-11-2017 20:58 32 berichten
Net nu ik een hele dure multifocale bril besteld heb, ontdek ik de mogelijkheid om deze online te kopen. Maar dan vier keer zo goedkoop. De glazen zijn al besteld, dus annuleren gaat niet meer.

Wie heeft er ervaring met online een bril kopen? En hoe kom je aan een recept? Nu heb ik er net eentje maar over een paar jaar niet meer, en ik neem aan dat de opticiens niet zo blij zijn met deze ontwikkeling...

Online een bril kopen...

Totaal aantal stemmen: 19

Doe ik al heel lang (16%)
Is een uitkomst (5%)
Ga ik voortaan altijd doen Geen stemmen
Kan nooit goed zijn (26%)
Is een vriend van je portemonnee Geen stemmen
Is valse concurrentie Geen stemmen
Vertrouw ik niet (32%)
Zadelt je op met een raar montuur (5%)
Is het beste wat me is overkomen (16%)
Volgens krijg je je meetresultaat niet eerder mee tot je de bril bij hun hebt gekocht.

En terecht.
Je kunt bij een opticien gewoon betalen voor een oogmeting volgens mij!
Alle reacties Link kopieren
Heb mijn ogen laatst laten opmeten, mijn 'afwijking ' was zo minimaal dat ik het nog wel even uit kon stellen, maar ik vond de hele gang v zaken wel héél vreemd. De 'uitslag' kwam op een bonnetje dat ze in haar hand geklemd hield. Ze keek naar mijn mobiele telefoon (die gewoon op tafel lag) en begon toen raadselachtig om de uitslag heen te praten. (Ik denk terugkijkend, dat ze dacht dat ik het gesprek mss opnam, anders zou ze zo niet doen)

Vervolgens vertelde ze dat ik 'altijd bij hun terecht kon als ik toch een bril wilde aanschaffen', want ik was in het systeem gezet met al mijn gegevens. (?) Toen ik vroeg wat die gegevens dan waren deed ze vaag. De afwijking was 'minimaal', meer hoefde ik niet te weten. Meer info geven was nu nog niet aan de orde. (?)

Jeetje, wat een overdreven gedoe...!
Alsof het een staatsgeheim betreft!
Nouja, ben blij dat ik nog geen bril hoef. :)
Ik heb 2 keer een bril gewonnen die ik online moest passen en bestellen.
Ik had een recept gebruikt van de bril die ik al had.
Maar dat online passen...niet te doen. Beide brillen stonden voor geen meter. En daarna moest ik nog naar een echte opticien om de pootjes af te stellen. Voor mij geen online brillen meer.
Hoe meten ze dan het punt waar je door het glas moet kijken (hoe heet dat ook alweer)?
In een winkel zetten ze de bril op je neus en tekenen het punt af op het (niet op sterkte) glas.
Bij mij zat dat punt ooit verkeerd en zag toen heel slecht en kreeg hoofdpijn van mijn bril. Wat ze in de winkel kosteloos hebben hersteld uiteraard.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ik heb meermaals een bril online gekocht en dat viel altijd wel goed uit. Laatste bril was van Hans Anders, voor 35 euro complete bril met glazen. Dus het loont ook wel om de aanbiedingen in de gaten te houden.
Vriendin van mij had dit gedaan. Model was enorm groot en ze moest met een bankpasje soort meting op haar neus doen. De glazen waren ook niet geheel goed. Was miskoop van het jaar. We hebben er wel weer heel smakelijk om gelachen.
you go girl
Met dat bankpasje is bij mij goed uitgepakt, dan heb je toch een mooie bril voor dat geld.
4x zo goedkoop voor exact dezelfde bril, met exact dezelfde glazen?
Ja soortgelijk montuur (alleen geen merknaam), beste multifocaal met breedste zicht dus en dan allerlei coatings, ontspiegeling, anti-vuil etc. Of de glazen echt hetzelfde zijn kan ik niet beoordelen want merk staat er niet bij, ook van de keten weet ik geen merk...
Eerste bril gekocht bij Brillen24 stond goed en ook de glazen waren goed; voor de tweede bril had ik wel hetzelfde model gekocht maar een andere vorm van glazen, die waren vierkanter en groter en deze bril stond me een stuk minder goed.

Het is zo jammer dat ze het formaat van de glazen niet op echte grootte afbeelden. Op deze manier zie je meteen wat je wel en niet moet bestellen.

Maar in de winkel van Specsavers kan ik ook nooit slagen. En daar ben ik al gauw 600 euro kwijt. En die prijs slaat echt nergens op.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Maar ik geloof dat je kan retourneren bij Brillen24. Zal wel in de voorwaarden staan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn vriend heeft deze zomer een zonnebril op sterkte gekocht via internet.
Eerst heeft hij zijn ogen uitgebreid laten opmeten door een opticien van een bekende keten. Dit laten uitprinten en uitleg erbij gekregen. Daarna via internet een bril uitgezocht. Je kon de bril virtueel passen, hij zag zichzelf in beeld met het montuur op zijn gezicht.
3 weken later had hij zijn bril in huis. Hij is super tevreden, staat hem erg goed en hij zegt nooit meer naar een opticien te gaan waar hij 500+ euro moet betalen.
Kosten: 39 euro voor uitgebreide oogmeting en 35 euro voor de bril inclusief verzendkosten.
Goede glazen zijn gewoon duur 35 euro voor een complete bril dan is er flink bespaard op de kwaliteit.
Is volgens mij net zoiets als mensen die lenzen kopen bij het kruidvat.
Lekker goedkoop maar niet de beste keuze voor je ogen.
Ik ben erg te spreken over de brillen van Charlie Temple. Heb al meerdere brillen bij ze gekocht met een recent bril recept en de kwaliteit is gewoon goed. Wat ik ook fijn vind, is dat de bril terug gestuurd kan worden binnen een maand als deze toch niet bevalt. En je kan de brillen passen via de Webcam.
Je hebt straks je nieuwe bril met het juiste recept. Je zou kunnen overwegen om een keer een zonnebril op sterkte online te bestellen en dan niet multifocaal, maar gewoon de sterkte voor veraf (of juist de leesbril als je graag in het zonnetje een boek leest).

Dan ben je met een paar tientjes klaar. Is het wat, heb je mazzel. Is het niks, ben je geen kapitaal kwijt.

Maar als ´hoofdbril´ zou ik het nooit doen.

Geldt wat mij betreft ook voor die goedkope leesbrillen. Koop een fatsoenlijke voor het echte leeswerk en zo´n prul voor de prijzen in de winkel.
Ik heb zelf goede lenzen van de opticien, met regelmatige controles, en daarnaast daglenzen van de drogist voor het zwembad.

Maar die zonnebril zou ik wel durven.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Bblientje schreef:
14-11-2017 22:45
Goede glazen zijn gewoon duur 35 euro voor een complete bril dan is er flink bespaard op de kwaliteit.
Is volgens mij net zoiets als mensen die lenzen kopen bij het kruidvat.
Lekker goedkoop maar niet de beste keuze voor je ogen.

Dat schijnt echt niet zo te zijn. Prijzen van brilglazen gaan wel 50 keer over de kop. Net als de keukenhandel, en oneerlijke luchthandel.
Perzina schreef:
14-11-2017 22:57
Dat schijnt echt niet zo te zijn. Prijzen van brilglazen gaan wel 50 keer over de kop. Net als de keukenhandel, en oneerlijke luchthandel.
Dit klopt inderdaad. De glazen kosten hooguit een tientje per stuk inkoop en meestal minder. Aan de monturen wordt ook flink verdiend.
De oogmeting kost dus 40 euro, de glazen 10 euro (geldt dat ook voor multifocale glazen met alle opties? Zijn ze dan al geslepen voor jouw sterkte?), en het montuur 35 euro. Dat is dan 85 euro. Waarom ben ik dan bij de keten 450 euro kwijt?
baukelien schreef:
14-11-2017 23:18
De oogmeting kost dus 40 euro, de glazen 10 euro (geldt dat ook voor multifocale glazen met alle opties? Zijn ze dan al geslepen voor jouw sterkte?), en het montuur 35 euro. Dat is dan 85 euro. Waarom ben ik dan bij de keten 450 euro kwijt?
Wat dacht je van bijkomende kosten voor de winkelier voor de huur en het onderhouden van de winkel/personeel. Die worden ook verrekend in de prijs van een bril. Verder zal er ook veel winst worden gemaakt.
baukelien schreef:
14-11-2017 23:18

Nee. Een gangbaar uurloon binnen een bedrijf ligt rond de 100 euro. Als de oogmeting een kwartier heeft gekost, is dat dus 25 euro. In de tijd dat ik bij een opticien werkte, was de prijs van ingekochte glazen tussen de 1.50 en 8 gulden. En de inkoopprijzen van een montuur tussen de 5 en 20 gulden.

Meeberekend wordt vervolgens belasting, winst, huur, gwl, personeel, eventueel kleding, administratie, onderhoud, schoonmaak, garantie, service (als je nog vijf keer terug gaat omdat je bril niet fijn zit), afschrijvingen, apparatuur, verzekeringen en diefstal. En zo´n online zaak kan daarvan heel wat afstrepen.

Je betaalt niet extra voor de kwaliteit van de bril zelf, je betaalt extra voor de kwaliteit eromheen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Kijk anders eens op eyelove, die zitten bij DA in de winkel en verkopen brillen voor 35 euro. Daar kun je gewoon passen in de winkel en doen zij een oogopmeting.
Dus ik betaal vooral voor het pand waar ik een uurtje binnen ben? Nou lekker dan.
baukelien schreef:
15-11-2017 17:32
Dus ik betaal vooral voor het pand waar ik een uurtje binnen ben? Nou lekker dan.
Wat dacht je dat het shirt van 15 euro van de H&M aan inkoop kost dan?
Ook daar betaal je voor het pand/ concept/ personeel ect.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven