Zwanger! Uitgerekend juni 2018

10-10-2017 19:58 823 berichten
zwanger! uitgerekend in juni 2018

Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Naam&leeftijdKindjeUitgerekendAfsprakenBijzonderheden
LittledreamerTweede14 juni1 december termijnecho :heart:
Madeleine89Eerste20 juni10 november echo
Kersje25Tweede13 juni1 november echo
MucaTweede17 juni17 november
Charlie591Eerste16 juni28 november termijnecho
Lientjelotje
Farah868 juni17 november termijnecho :heart:
BlauwebesEerste10 junieind oktober vk
Marie-louise7 november echo
FragolisaEerste5 juni goede termijn echo gehad! :heart:
BobbieEerste10 juni9 november echo :heart:
Anja34Derde18 juni3 november echo
Muisje1117Derde
JippjanEerstejuni 201823 oktober echo :heart:
momtobejuneEerste 25 juni30 november termijn echo
vlinderTweede 9november echo
misstiekTweede/derde22 juni 7 december termijnecho:heart: :heart:

:hug: Lente en kleine liefde :hug:
anoniem_288375 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 21:02
92.10% gewijzigd
Je hebt toch een reden waarom je je druk maakt? Verloskundigen zijn er niet alleen voor de bevalling, maar ook voor de negen maanden ervoor. Niet schuldig over voelen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ja je hebt al een goede echo gehad wie weet valt het mee. En idd oud bloed dat is een goed teken toch! Maak snap echt dat je stress hebt. Ik zou gewoon bellen. Wie weet mag je morgen al komen voor een echo. Weet niet wanneer je volgende echo geplant staat? Heel veel sterkte!!
O Marie-Louise, ik duim voor je! Het komt vast goed, wat Charlie schrijft, klinkt heel aannemelijk. Snel een echo laten maken maar.

Najaar, wat ontzettend heftig! Ik ben alleen bij vlagen een tikkie misselijk van geuren. Met name uitlaatgassen als ik fiets, vorige keer ook en gisteren had ik een bezichtiging met klanten en het kindje had een poepluier, toen ging ik ook bijna, had ook een lege maag. Wel wat last van maagzuur, echt steken in mijn middenrif, na het eten of ook bij lege maag.

Handige tip van het elastiekje, ik kende 'm niet. Ik heb op marktplaats wat pakketjes positie kleding besteld, eerste is binnen met truitjes, broeken en winterjas volgen. Heb geen moeite met tweedehands, zeker niet als ik het maar een paar maanden aan trek (en het dus ook maar paar maanden oud is..) van de vorige zwangerschap alles weggeven en verkocht, omdat ik dacht dat het bij één zou blijven..

Heb ook gemerkt dat vrijwel alle merken groot vallen op h&m na.

Gefeliciteerd Fragolisa! Heerlijk dat je de eerste grens hebt bereikt met bijna 12 weken. Ik heb vrijdag de echo, maar vorige week maandag was ik waarschijnlijk 7 plus een paar dagen dus ben dan nog geen 10 weken waarschijnlijk. Weet niet of ze dan al een betrouwbare termijn erop kunnen plakken.

Wij laten ook alle tests uitvoeren, ik ben ook 36 dus waarschijnlijk doen ze het sowieso. Ik heb een vriendin die net een tweeling heeft gekregen en ze hebben tot en met week 30 er rekening mee moeten houden dat de kindjes het eventueel niet zouden redden omdat er van alles aan de hand zou zijn. Maar ze wisten niet wat. En nu lijken ze prima door alle testen heen te komen. Ik snap er niks van, maar weet wel dat haar hele zwangerschap één grote nachtmerrie was. Dus testen is niet altijd beter, maar ik zou het toch graag op voorhand willen weten als er iets niet goed zou kunnen zijn.
Ik heb net gebeld, en moet rekening houden met een miskraam en afwachten of er helder bloed gaat komen. :(
Ah nee toch... :-[
Oh ik hoop zo dat ie het nog doet!!! Kun je morgen geen echo krijgen?
Jeetje en ze laten je nu in spanning? Ik weet zeker dat ik bij ons meteen of de volgende dag terecht zou kunnen. Straks duurt het nog een hele tijd.. wat zeiden ze veder?
Ze konden wel een echo maken, maar daar kunnen ze niet op zien of er een miskraam aan zit te komen. We hebben afgesproken donderdag weer contact op te nemen. Hopelijk houd ik het zolang vol. :(

Had niet verwacht dat ik echt te horen zou krijgen dat ik er rekening mee moet houden. Moest echt even traantje laten.
Heel veel sterkte. Snap dat je verdrietig bent. Ik steek een kaarsje op voor je.
MarieLouise: wat jij beschrijft heb ik precies zo gehad! Het begon op een avond met bruinverlies. Donker. Daarna drie dagen niets. Toen begon het weer; wel iets lichter. Het druppelde eruit. Verloskundige gebeld: ze zei precies hetzelfde als bij jou... dat het lichaam het vruchtje kon afstoten. Ik kon langskomen voor een echo dezelfde dag. Bleek dat het oud bloed was, nog te zien in mijn baarmoeder. Prima, alles was goed! Daarna aantal dagen nog wat verlies gehad. 1,5 week niets. Begon het weer.... moest toevallig toch naar de verloskundige en zij heeft een extra echo gemaakt, ook hier was alles goed en bewoog het kindje heel goed.. het kon vanuit de baarmoedermond komen(als je druk bent geweest of bv nog hebt gevreeen). Bij mij was de het eerste het geval. Je baarmoedermond is heel gevoelig! Ik hoop dus dat het bij jou ook niks is en wil daarom dit met je delen, om te laten zien dat bruinverlies niet altijd slecht hoeft te zijn... wanneer kan je voor een echo terecht?
Hoe ver ben je nu dan? Ik was 7.5 weken en mocht gewoon komen?
Ze kunnen op de echo wel zien of je zwangerschap intact is. Dat gaven ze bij mij namelijk aan. Ze wilden kijken of er een hartje klopte en of er ook daadwerkelijk een kindje zou zitten, want het kon ook een leeg vruchtzakje zijn etc.
Ik ben nu 9 weken, dat is juist het probleem: ik heb geen seks gehad al paar dagen vanwege dat ik al krampen had, en werk alleen op donderdag dus ook niet druk geweest. Verder geen stress, ik slaap juist altijd tussen de middag. Daarom was het wat zorgwekkender, heb ook geen moeilijke ontlasting gehad. Er is geen lichamelijke reden waarom ik bruin verlies heb gehad. Vandaar dat ze me toch een beetje heeft voorbereid dat het ook mis kan gaan.
Dat was toen bij mij ook niet het geval: geen seks en niet druk ivm vermoeidheid. Ik sliep ook elke dag wel een uur smiddags. Wel menstruatiekrampen. Kan door groei baarmoeder komen.
Bij 9 weken kunnen ze toch zien of het allemaal intact is en het hartje klopt?
Ik heb nog steeds verlies en af en toe menstuatiekrampen...
Zou niet van het ergste uitgaan.. zou echt gaan voor een echo!
Ik ging overigens ook van het ergste uit en ik ben nog steeds niet gerust, maar dat hoort ook bij hoe ik ben. Maar hoop echt dat het loos alarm is en je bruinverlies minder wordt / stopt.
Ja, alleen ik heb een week geleden al een echo gehad met 8 weken. Vandaar dat ze het liever aankijken. Ik durf ook niet echt door te zeuren.
Nou ik zou denken kunnen ze toch in geval zien of het hartje nog klopt en hoe het eruit ziet. Verschilt dus zo per verloskundige.. als je je echt druk maakt gewoon weer bellen hoor. Maken ze vast wel een echo.
Maar ik zou proberen ook niet al te druk te maken. Denk maar zo stress is ook niet goed natuurlijk en straks os alles goed en heb jij je druk om niks gemaakt. Mja makkelijker gezegt dan gedaan ik weet het! Hopelijk kom je de nacht goed door en word het geen helderroodbloed.
Als je het niet vertrouwt kun je altijd een second opinion vragen bij een echopraktijk. Moet je misschien wel zelf betalen, maar dan krijg je zeker die echo. Dat je vorige week nog een kloppend hartje hebt gezien is absoluut geen reden om nu niet meer te gaan kijken, een echo geeft nul stralenbelasting en is zo gepiept. Je wil toch weten waar je aan toe bent? Ik zou als ik jou was morgenochtend gelijk weer bellen en als zij niet willen kijken zou ik ergens anders een echo laten maken.
Ja, ik kijk even hoe ik me morgen voel. Als ik me dan nog steeds echt veel zorgen maak dan bel ik weer. Mijn vriend die begrijpt me helaas niet met mijn angsten die vind al die extra echo's onzin en heeft al gezegd niet mee te gaan als ik echo krijg. Dat vind ik wel erg lastig zo weinig medeleven. Dan heb je echt het gevoel dat je extra aanstelt.
Duim voor je Marie-Louise! Voor wat het waard is (niks, want alsof ik het kan weten) heb ik er dus niet meteen negatief gevoel over. Het kán misgaan, uiteraard, dus ik snap wel dat een verloskundige je niet meteen geruststelt.

Balen dat je vriend de extra echo’s en stress niet snapt. Denk dat een man die baby niet in z’n buik heeft het misschien nooit op hetzelfde niveau snapt als een vrouw, maar iets wat meer in de buurt zou fijn zijn (of iig snappen dat jouw situatie en gevoel anders zijn dan die van hem).

Verlies je nog altijd bloed? Als het gestopt is kan je denk ik nog wel eens vragen. Succes vandaag.
He vervelend dat je vriend er anders over denkt. Het is voor een man natuurlijk ook lastiger bepalen. Mijn man zou zeggen als hij het misschien niet helemaal nodig vind.. schat voor mij hoef het niet maar als jij je er fijner bij voelt gaan we een extra echo maken. Jij heb tenslotte kindje in je buik!
Hoe is het bloeden nu?

Nou hier heel de nacht overgegeven. Wat voel ik me ziek zeg niet normaal. Ik dacht dat Ik dus het ergste had gehad maar niet dus.. begint weer op nieuw en stukke erger. Manlief zat heel de nacht op de wc.. dus gaat lekker hier. Gelukkig gaat ons dochtertje naar oma en opa vandaag. Ik vraag wel of ze zo lang mogelijk kan blijven zodat wij uit kunnen zieken en ons hopelijk ook weer iets beter voelen aan het einde van de dag.
Hier de hele nacht al krampen, nog geen bloed gespot maar ik vertrouw het totaal niet. Ik werd continu wakker van de krampen zo erg, ik denk dat ik zo maar nog een keer bel. Mijn vriend heeft inmiddels gelukkig wel door dat het dit keer geen onzin is en dat ik echt veel pijn heb.

Ohh en najaar wat vervelend zeg veel beterschap!!!
Heel veel sterkte vandaag Marie-louise :rose:
Ik hoop dat het komt van je snel groeiende baarmoeder en dat alles oké is met het vruchtje.
Hou je ons op de hoogte?
Oh jeetje dat klinkt niet fijn zeg. Gelukkig snap je vriend nu wel dat het serieus is. Beetje steun kan je nu wel hebben. Ik zou weer bellen! En hou ons op de hoogte we duimen dat het meevalt!
Ow wat naar marie-louise!
En najaar, klinkt ook heel naar.

Sterkte allebei! Hopelijk snel over.
Zon pijnlijke krampen heb ik niet gehad..klinkt helemaal niet fijn, mag je vandaag voor een echo komen? Ik hoop echt op het beste!

Pff Najaar, wat een ellende hè zo ziek! Hoop dat het toch gauw over gaat... hier alleen smorgens last van misselijkheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven