Rentevaste periode loopt af, en nu?
zondag 1 oktober 2017 om 06:58
Na 15 jaar hypotheek loopt in januari mijn rentevaste periode af. Nog tips, ervaringen, adviezen waar ik op moet letten en aan moet denken? Ik wil hypotheekvorm wijzigen en overstappen naar andere hypotheekverstrekker vanwege lagere rente. Verder heb ik gespaard om nu boetevrij wat extra af te lossen.
donderdag 16 november 2017 om 11:52
Update:
Inmiddels ben ik overgestapt naar Florius. Lagere rente en onbeperkt extra aflossen. Deze lineaire hypotheek gaat me netto minder kosten dan de aflossingsvrije hypotheek die ik heb. Oversluitkosten vallen mee dus ik ben helemaal blij. Huis hoefde bijvoorbeeld niet getaxeerd te worden, het taxatierapport van de gemeente wat online op te zoeken is voldeed ook. Scheelt weer geld
. Over een paar weken teken ik de akte bij de notaris en is alles rond.
Inmiddels ben ik overgestapt naar Florius. Lagere rente en onbeperkt extra aflossen. Deze lineaire hypotheek gaat me netto minder kosten dan de aflossingsvrije hypotheek die ik heb. Oversluitkosten vallen mee dus ik ben helemaal blij. Huis hoefde bijvoorbeeld niet getaxeerd te worden, het taxatierapport van de gemeente wat online op te zoeken is voldeed ook. Scheelt weer geld