Thuisblijfmoeders

18-11-2008 11:48 1270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
Oh god ja.. de vloer die heb ik vandaag ook meerdere malen van dichtbij gezien. Ik heb vandaag Mikuutje even zonder luier laten lopen (ivm behoorlijke luieruitslag vanwege die damn hoektanden die er een eeuwigheid over doen om door te komen). Nou ze leek wel een kleine puppy, overal op de vloer lagen kleine (en ook één grote) plasjes. Na een half uur toch maar weer die luier aangedaan, ik bleef er maar achteraan lopen met de keukenrol en het natte doekje!
He Miku, had jouw bericht er gisteren nog helemaal niet tussen zien staan! Hmmmm... jij gisteren dus ook een innige relatie met de huiskamervloer bah! Wat sneu dat ze zo'n luieruitslag heeft. Ligt het ook open? Evi-mannetje heeft dat een tijd geleden ook gehad en toen heb ik bij de apotheek een zalfje gekregen dat heel goed werkte. Misschien een idee?
ja het ligt ook open, maar gaat niet verder kapot. Het is nu weer onder controle zeg maar. Maar ja maandag gaat ze weer naar het KDV, dan zal het wel weer knalrood zijn. Op het moment gebruik ik ook geen zwitsal/pampersdoekjes meer maar toiletpapier om de ontlasting weg te halen en een nat washandje om het schoon te maken. Goed droogdeppen met een hydrofiele luier en dan heel dun de creme erop. Ik gebruik nu trouwens Balneum billencreme. Wat had jij van de apotheek, Evi?
Miku, maizena werkte hier heel goed. En inderdaad schoonmaken met wc papier of keukenrol en goed droog maken. Sterkte ermee.
Ok, hier was het wel open en het deed het zo'n zeer dat hij niet eens wilde zitten en ik hem ook niet op de arm kon houden. Heb toen Bepanthen gebruikt en rode billenzalf van Zwitsal én ook Sudocrem, maar dat hielp allemaal niet. Zag het niet zo zitten om met die wachttijden weer naar de huisarts te gaan. Dus heb het bij de apotheek uitgelegd en toen Miconazol gekregen. Dat moest ik om en om smeren met Bepanthen. En toen was het binnen twee dagen over.
Ah, bedankt voor de tips meiden. (Het is bij Mikuutje ook open Evi, maar ze kan nog wel goed zitten enzo). Eendtje nog even over die maizena. Hoe gebruik je dat dan?
Gewoon erop strooien. Ik deed het met een lepeltje:) Geeft wel ene kliederboel als ze plas/poept, maar is zo schoon met beetje water en washandje. Werkte bij Zusje goed.
Eendtje, hoe zijn jullie de nacht doorgekomen. Viel het een beetje mee?

Ik zit me sinds twee dagen zo te vervelen. Is nog niet eerder voorgekomen, maar ben niet weg te slaan bij mijn laptop.. Als het weer nou nog een beetje mee zat
Ok je gebruikt het dus als talkpoeder. Ik snap het.

Joh Evi vervelen! Tis ook wel een beetje verveel-weer. Hier is er geen sprake van verveling. Ga weer snel wat doen.
Balen Evi, woon je in de buurt. Ik heb nog wel wat klusjes O ja ik was gisteren bij het CB en daar had iemand een hoes voor een groeiboekje. Misschien leuk om te maken Evi? Niet moeilijk geloof ik. Zij had haar geboortekaartje als inspiratiebron gebruikt.Google maar eens op groeiboekje hoes.

Hier schijnt de zon trouwens (Zeeland, is het Californië van Nederland is me verteld
Arme Mikuutje, dat moet pijn doen. Miconalzol is toch voor schimmelinfecties ? Misschien is luieruitslag wel een schimmel.

Evi, vervelend dat je je verveelt. Is je speelgoed kist al klaar ? Wouter wordt binnen kort 4 jaar, je mag voor mij wel een leuke slinger maken ???

Hier weer een ernstig geval van babykriebels. Manlief zou zich laten steriliseren maar dat hebben we toch nog maar even uitgesteld. Lijkt me toch wel weer leuk zo'n kleintje erbij. Maar 4 kinderen is wel erg veel. En dan weer zwanger zijn, bah ! En ik ban al 39, zou het allemaal wel goed gaan ? denk denk denk......
Jammie, heb erover gebeld met de HA en hoogstwaarschijnlijk is het geen schimmeltje. Het het hangt zo duidelijk samen met het doorkomen van die hoektanden en de zure ontlasting. Maar ik kijk het gewoon even aan en als het niet weggaat dan laat ik er even naar kijken.
Jammie klopt hoor. Is inderdaad voor een schimmel. Hahaha! Bedankt voor het herinneren aan de speelgoedkist, maar het is nu te koud in de garage. Ha ha, durf je dat aan een slinger zonder hem gezien te hebben Oh wat spannend zeg dat je nog twijfelt over nog een kind. Tja lastig hoor..

Miku, geen schimmel fijn! Maar aan de andere kant misschien ook minder, want dan zou het dus zo verholpen zijn ha ha! Nou even afwachten dan inderdaad hoe het verder gaat! En de Vossenberg ziet er echt leuk uit. Moeten we hier ook een keer heen. Misschien maak ik wel een date met mijn nicht. Vinden haar jongens vast ook helemaal leuk!

Eendtje, wat leuk een hoes voor het groeiboekje. Daar heb ik nog nooit over gehoord. Maar lijkt me leuk om te gaan doen. Ik ga eens zoeken op het internet.

O ja, had ik nog helemaal niet gezegd, maar ik heb geld gekregen voor mijn verjaardag om een naaimachine te kopen, die die moet er ook komen binnenkort. Verder een drukke middag gehad. Auto op gaan halen voor een beurt. Cadeau gekocht voor mijn moeders verjaardag en boodschappen gedaan. Daarna vriendin op bezoek gehad en die is net weg. Was gezellig. Morgen nog geen plannen. Jullie nog iets leuks van het weekend?
Eendtje, hoe is het met broer ? blijft er al weer wat in ?

Babykriebels zakken al weer als ik een dagje alleen met alledrie thuis ben.

Gisteren lekker gezwommen met Thomas en Wouter. Thomas ging zo het water in met zijn bandjes om, ook in het diepere gedeelte 'zwom' hij lekker rond. Wouter is wat banger, maar kwam later ook los. Misschien is het tijd dat Thomas op zwemles gaat, zal eens op zijn school informeren of zij denken dat het al zin heeft (of hij wel wat zou gaan leren). Het zou in ieder geval wel les met een klein groepje worden. Zou wel makkelijk zijn als er vast een een zwemdiploma heeft. Lekker ook nog van de hoge glijbaan af geweest.

Job had lekker een dagje alle aandacht van oma gehad. Die speelt echt de hele dag met hem.

Van het weekend weinig plannen. De jongens vinden bowlen op de Wii zo leuk en zijn er erg goed in. Misschien is een keer echt gaan bowlen, kijken of ze dat ook leuk vinden.
Poe Jammie een vierde. Ik vond van 1 naar 2 al een heel verschil. Je bent constant bezig en kan geen onverdeelde aandacht geven. Ben er nu aan gewend, maar dat duurde wel even. Ben af en toe wel aan het denken voor een leuke meisjesnaam voor een eventuele derde;)

Hier alles iets beter. Broer heeft niet meer gespuugd sinds donderdag/vrijdagnacht. Hij had vanmorgen wel diaree, maar dat had de kinderarts al vorspeld. Duurt 3 - 5 dagen. De wasmachine maakt overuren (en de vouwmama ook;) Hij had vanmorgen zijn tuitbeker siroop bijna leeg gedronken in bed en heeft ook lekker gesnacked vanmorgen: boterhammetje hagelsag, kaas, stukjes brie, appeltje, halve stroopkoek. Hij ligt nu net in bed, ik hoop dat hij even slaapt.

Zusje is retevrolijk. Ze heeft net fruithap op: een hele banaan, een appel en 5 scheppen pap door elkaar. Echt veel, maar bak is schoon leeg! Ze heeft ons vannacht wel weer wakker gehouden. Ze is onrustig in haar slaap, beweegt dan en rolt op haar buik. Dan ligt ze met helm en al klemvast in de breedte en dan gaat het papamama-alarm. Ik denk dat ze onrustig is van weer een tandje. Ze kwijlt ook veel, maar is verder erg vrolijk:)
Nou, het was vals spuugvrij-alarm: Broer wilde niet slapen en heeft al weer 2 keer alles onder gespuugd (1 keer op Zusjes kamer, incl. speelgoed en de muur) en vriendlief is nu door zijn rug gegaan dus heb 2 patienten:( Gelukkig zijn Zusje en ik fit dus we gaan vrolijk verder. Met wassen voornamelijk en vloeren poetsen...
Nou Eendtje je krijgt het wel voor de kiezen zeg. Beterschap met de ziekenboeg daar.

Pfoe Jammie 4 kinderen. Lijkt me behoorlijk druk, aan de andere kant heb je er al 3 dus druk is het zowiezo. Een extra lijkt me dan niet zoveel uitmaken toch. Wel bijzonder hoor zo'n klein babietje.

Hé Evi, wat leuk dat je een naaimachine gaat kopen. Kun je allemaal leuke dingen maken. Je moet de nieuwe knippie maar es kopen. Staan hele leuke dingen in. Goed om de verveling te verdrijven
Eendtje, hoe is het met de ziekenboeg ? Ik hoop dat in ieder geval het spugen voorbij is (zal ook wel erg lang duren als hij het nu nog heeft).

Wij hebben een rustig weekend gehad. Zaterdag zijn we gaan bowlen met de jongens. Vonden ze erg leuk. Die bal is wel erg zwaar voor ze maar ze kregen toch de kegels om. Voor kinderen leggen ze speciale dingen in de goten zodat de bal daar niet in kan rollen. Job liep de hele tijd de baan op dus die hebben we maar in de kinderwagen gezet. Hij was moe dus dat vond hij ook best.

Zondag even naar mijn ouders gefietst.

Ik moest vanmorgen weer helemaal in het ritme komen. Thomas was nog helemaal niet klaar toen het busje al kwam.

Wouter is naar de PSZ en Job slaapt. Dus ik heb vanmorgen al gestofzuigd en gedweiled en een half uurtje op de Wiifit gestaan. Nu heel even op de laptop en dan Job uit bed halen en Wouter ophalen.
Jeetje Eendtje, je blijft maar aan de gang zeg.. Ik hoop echt heel erg voor jullie dat het snel allemaal over is. Zou wel fijn zijn he, om eens eventjes ziekenboeg af te zijn..

Jammie, leuk dat je zoveel plezier hebt van de Wii Fit. Kan je dat dan ook echt als een training zien? En Thomas in z'n pyjama naar school dus vandaag Ach ja is weer eens wat anders toch haha! Wat leuk dat jullie van het weekend gelijk zijn gaan bowlen. En wat vonden ze leuker, de Wii of in het echt?

Miku, da's een goeie. Mijn moeder had vroeger ook de Knippie en inderdaad, dan heb ik gelijk een leuke bezigheid voor de donkere dagen haha! Hoe gaat het trouwens bij jou? Lukt het al een beetje om een balans tussen je vrije tijd en je werk te vinden? Is het leuk?

Hier wel een leuk weekend gehad. Zaterdag even bij een vriendin geweest en gisteren was m'n moeder jarig. Zijn we uit eten geweest en dat was wederom een succes met Evi-mannetje. Leuk dus! Nou ik denk dat hij zo wel ongeveer wakker wordt. Gaan we boodschappen doen. En verder niets boeiends vandaag.

Fijne dag!
Tis heel leuk Evi en het gaat redelijk goed met het zoeken naar de balans. Maandag is zowiezo mijn werkdag omdat Mikuutje dan naar het KDV is. Verder werk ik 's middags als Mikuutje slaapt en 's avonds. Ook doe ik eea in het weekend, want dan is mijn man thuis. En als ik geen zin of inspiratie heb, doe ik niets. De vrijheid bevalt me echt prima, nou maar hopen dat het een beetje gaat lopen. Nog een week of 3 schat ik en dan gaan we live. Ben al bezig met een 'plan' hoe mijn familie, kennissen en vrienden te benaderen.

Verder momenteel ook druk met het project dat ik doe voor mijn 'coach'. Ze heeft me eind vorig jaar gevraagd een concept voor haar te ontwikkelen en de projectbegeleiding te doen. Heel leuk, want voor de webwinkel werk ik met mijn handen, terwijl dit echt hoofdwerk is. Fijne combinatie. Deze week moet ik het concept aan haar presenteren dus... spannend!
Hoi,

Hier gaat het beter. Broer heeft zondag en maandag niet meer gespuugd en sinds gisteren drinkt ie normaal en eet ie ook wat. Zondagavond had ie enorme diaree, sindsdien nog geen poep gehad. Diaree kon 3-5 dgn duren volgens de kinderarts dus wacht het met vrees af... en hoop dat die 3-5 dgn vor het virus stnden, niet voor de diaree. Hij is nog wel erg pieperig, dus heb mijn handen nog wel vol. Hij zit nu teletubbie st ekijken met Lala in zijn stoel:'zellig?goed zo lala? kijken tletlubbies?' Lief he:)

Vriend gaat zo naar de fysio.

Zusje piept de hele tijd in de box, tandjes denk ik..

En ik, ik ben heeeeeeel erg moe. Moet er nog niet aan denken dat ik er volgende week alleen voor sta...
Eendtje, gelukkig is het spugen over. Hopen dat broer snel opknapt en dat je even klaar bent met de zieken.

Ik ga zo zwemmen met Wouter en Job en een vriendin met 2 zoontjes.
He dames,

Miku, wat ontzettend leuk zeg! En spannend, want deze week dus je plan presenteren aan je coach en nog maar een paar weken en dan gaat het echt beginnen. Gaaf hoor! Wat ik jou nog wilde vragen, heb jij nog tips voor wat voor naaimachine ik het beste kan kopen. Mijn moeder heeft er toen destijds een hele studie van gemaakt welke het beste enzo was en dat was de Pfaff Hobby, enig idee wat het handigst is voor een beginner?

Eendtje, gelukkig gaat het met Broer wat beter. En wat lief dat hij dat zo zegt! Waarom moet je vriend naar de fysio, heb ik even gemist geloof ik. Hmmm en zusje niet helemaal lekker in haar vel. Hoe gaat het met het helmpje, nog nachtelijke avonturen gehad? O ik kan me voorstellen dat je opziet tegen volgende week zeg... En dat je er even helemaal doorheen zit. Je bent ook alleen maar zieken aan het verzorgen geweest de laatste weken, of is het al maanden... Nou ja in ieder geval niet leuk meer.. Zou bijna zeggen of ik je moet komen helpen volgende week.. Nou in ieder geval een dikke knuffel!

Jammie, leuk dat jullie gaan zwemmen. Jullie doen echt veel leuke dingen he. Nou veel plezier! Was het eigenlijk nog gelukt met het tuigje voor Job van de week. Ik vrees dat ik er straks ook een voor Evi-mannetje nodig heb. Die gaat nu elke keer staan in z'n stoel en dan naar een kant hangen. Ook niet echt heel handig. Maar goed, we kijken het even aan.

Nou hier vanmiddag met mijn vriendin afgesproken, gezellig. Zij heeft ook een zoontje, van een half jaar jonger dan Evi-mannetje. Hoop dat het weer een beetje wat wordt zodat we naar buiten kunnen. Lijkt me lekker even een frisse neus.
Nou Evi, als je zin hebt graag:) We hebben een logeerbed dus kom maar op! Vriendlief is zaterdag door zijn rug gegaan, dus kan bijna niks. Fysio hielp al een beetje, hopen voor hem dat het snel over is dan kan ie skieen:)
Oh echt, wat ontzettend waardeloos zeg! Moet hij nou nog een paar keer naar de fysio dan deze week? Hopelijk voor hem dat hij kan gaan skiën, voor jou misschien niet

Nou als je het leuk vindt kom ik echt hoor! Logeren wil ik je misschien alleen niet aandoen met Evi-mannetje. Vrees dat je dan nog minder slaap krijgt als je al gewend was. Heb een beetje een slaaptrauma met hem opgelopen ergens anders. Waar wonen jullie ook alweer? Is dat een beetje aan te rijden vanaf mij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven