Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
Zonder veel kosten te maken kan je er ook achter komen welke kleuren je staan. Loop een willkeurige V&D, Hema, C&A of andere zaak met sjaaltjes binnen en hou ze bij de spiegel bij je gezicht . . . Daar heb je geen abracadabra nodig. Probeer wel ook kleuren die je anders nooit zou pakken. Suc6!
@ carenza: dan wordt je beinvloed door je eigen smaak, het is beter als iemand ernaar kijkt die objectief is.

( heb zelf nul ervaring met kleurenanalyse trouwens, ik denk alleen dat dat het grote voordeel ervan is )
@carenza Sorry hoor, maar dan onderschat je toch op een gigantische manier een professioneel kleuren analyse.

Een professionele kleuren analyse is geen abrcadabra, maar puur en onweerlegbaar bewijs op basis van een reeks van testen waarbij warme en koele, lichte en donkere kleuren met elkaar worden vergeleken. Van heel groot belang is ook of je mooi bent met gemeleerde danwel en uni stoffen etc. etc.
Ik sluit me bij de laatste opmerkingen aan!

Daarnaast krijg je (bij Imageproof bijv) als vrouw zijnde ook een make up advies en de mannen krijgen advies over het dragen van pakken etc.

Het is inderdaad even een investering, maar wel voor de rest van je leven!
Ik heb ook heel veel aan die kleurenanalyse gehad en nog steeds. Het is zo'n uitgebreid advies tenminste in Haarlem. Het kost wat maar het was wel een van de betere investeringen voor mij. Niet dat ik totaal niet wist wat mij stond en wat niet. Ik wist bv wel dat blauw mij staat maar er zijn ontzettend veel tinten blauw en daar krijg je ook advies over. Ook kijken ze of je het contrast moet opzoeken of juist niet, lichte kleuren, donkere kleuren en hoe donker dan of hoe licht. En drukke prints of juist niet. Het make-up advies heeft me ook erg geholpen. Daar heb ik veel nieuwe ideeën opgedaan die ik nog dagelijks gebruik.
Al je vragen mbt kleurgebruik in je kleding kun je vanaf nu ook stellen op www.facebook.com/kleurenanalyses
Jammer dat deze druk bezochte draad onnodig plat gelegd is
Platgelegd ???

Op een gegeven moment zijn mensen gewoon uitgel*ld en zakt een topic weg naar de geheime krochten van het forum.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik up m weer uit de verre krochten en hoop dat er nog iemand meeleest! Ik heb namelijk een paar dagen geleden een kleurenanalyse laten doen bij een art of image consulent en kon me niet vinden in de uitkomst :s ik ben getypeerd als een lichte lente en dat licht zag ik ook wel, maar ik was er echt van overtuigd koud te zijn. Ik zag bij veel lente kleuren echt geen match maar volgens mijn consulent kon dat zijn omdat in mijn waaier (die ik nog moet ontvangen) dan net andere lentekleuren zaten. Ik wacht dus nog even af met m'n uiteindelijke oordeel maar is er misschien in de tussentijd iemand hier die me wil vertellen of het volgende logisch is:

Ik ben middenblond (as), was als kind heel lichtblond, heb blauwe ogen (beetje petrol/zeegroen) en een lichte huid (zonder sproeten, word geelbruin) die perfect past onder de art of image foundation "Cream". Is dat inderdaad een warme huidskleur?
Ik ben geen professionneel, maar asblond en petrol/zeegroen klinkt bij mij niet als een warme huidskleur... toch ?

Okee, je huidskleur zelf is dus wel geelbruin... Misschien milde zomer of zoiets ?

Lente is overigens een warme huidskleur dacht ik
Een paar makkelijke testen om te kijken wat voor ondertoon je hebt:

1: de sieradentest. Kijk wat het beste bij je past; gouden of silveren sieraden.

2: de bloedvatentest. Kijk bij je polsen naar je aderen. Zijn ze blauw/paars van kleur of juist groenig?

3: de rode lipstick test. Probeer een lipstick met een blauwe ondertoon en een lipstick met een oranje ondertoon. Van welke lipstick lijken je tanden witter?

Uitslagen

Koel type/ roze ondertoon: zilveren sieraden, blauw/paarse aderen, lipstick met blauwe ondertoon.

Warm type/ gele ondertoon: gouden sieraden, groenige aderen, lipstick met oranje ondertoon.

Met deze testen kun je er al snel achterkomen wat voor type (koel of warm) je bent. Mocht je een mix van de antwoorden hebben (bijv gouden sieraden en lipstick met blauwe ondertoon) dan ben je hoogstwaarschijnlijk neutraal.

Zomer en winter zijn koel, lente en herfst zijn warm.

Ik zelf ben heel licht blond met een zeer lichte huid en licht groene ogen en ik ben een wintertype.
Kent iemand toevallig een betrouwbare site waar je een kleuranalyse kunt doen (door een test bijvoorbeeld) ? Ik heb wat zitten zoeken maar vind niks..
quote:sacha27 schreef op 16 augustus 2012 @ 21:15:

Ik ben middenblond (as), was als kind heel lichtblond, heb blauwe ogen (beetje petrol/zeegroen) en een lichte huid (zonder sproeten, word geelbruin) die perfect past onder de art of image foundation "Cream". Is dat inderdaad een warme huidskleur?Ik heb eens gehoord dat asblond in combinatie met als kind heel erg blond, bijna altijd betekend dat je een zomertype bent.
@cosima Die zijn er niet. Je kunt de testen doen die ik hierboven heb geschreven maar eigenlijk hoor je voor een betrouwbare kleuranalyse dat bij een visagiste oid te doen die daar een papiertje voor heeft gehaald. Maar die zijn niet allemaal betrouwbaar (sommigen geven verkeerd advies). Het belangrijkste is dat je weet of je een koel (zomer en winter) of een warm (lente en herfst) type bent. Dan kun je dmv kleurwaaiers kijken welke kleuren het beste bij je passen (globaal).
@missprincesa Hoeft niet altijd. Ik ben bijvoorbeeld een wintertype en ik heb ook asblond (achtig) haar.
Winter en zomer zijn wel beide koel, ik zou dis een warm type zijn, dat vond ik vreemd..
quote:sacha27 schreef op 16 augustus 2012 @ 21:15:

Ik up m weer uit de verre krochten en hoop dat er nog iemand meeleest! Ik heb namelijk een paar dagen geleden een kleurenanalyse laten doen bij een art of image consulent en kon me niet vinden in de uitkomst :s ik ben getypeerd als een lichte lente en dat licht zag ik ook wel, maar ik was er echt van overtuigd koud te zijn. Ik zag bij veel lente kleuren echt geen match maar volgens mijn consulent kon dat zijn omdat in mijn waaier (die ik nog moet ontvangen) dan net andere lentekleuren zaten. Ik wacht dus nog even af met m'n uiteindelijke oordeel maar is er misschien in de tussentijd iemand hier die me wil vertellen of het volgende logisch is:

Ik ben middenblond (as), was als kind heel lichtblond, heb blauwe ogen (beetje petrol/zeegroen) en een lichte huid (zonder sproeten, word geelbruin) die perfect past onder de art of image foundation "Cream". Is dat inderdaad een warme huidskleur?Op basis van deze kenmerken kan ik je zo al zeggen dat je geen lente maar een zomer bent. Heb je veel betaald voor die analyse?
@sacha27 Heb je de testjes gedaan die ik eerder had gepost? Zo ja laat dan even weten wat de resultaten zijn.
Jep, 100¤ :(

Testjes, tja: oranje lipstick staat me niet, aderen zijn blauw met een beetje groen (lekker onduidelijk) en volgens de kleurenconsulente kan ik zowel goud als zilver hebben.

En ik maar denken dat dit me geld en twijfels zou besparen voortaan..
@sacha27 Dan ben je neutraal (je kan in principe alles hebben). Dat zou die consulente moeten weten/zien. Zonde van die 100E :(
Heb ook lang twijfels gehad (en hier ongetwijfeld al eens eerder in het topic neer gezet) ik zou eerst een lentetype zijn. 10 jaar de verkeerde kleuren aan gehad, toen (pas) weer gebeld, mocht ik weer komen bleek ik wintertype. Tja toen had ik nog steeds twijfels of ze het nu wel goed zou hebben.

Ben uiteindelijk naar Haarlem gegaan naar imageproof. Zij werken met 12 kleurenpaletten dus veel gedetailleerder en helemaal op maat. Kost wat maar dan heb je ook ècht wat.

Aanrader en nee ik heb geen aandelen.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
x
Ik ben ooit getest als een lichte zomer. Een andere kleurconsulent e zag zonder doekentest in één oogopslag dat ik eigenlijk een wintertype ben. Hoewel beiden koele kleurtypes zijn, staan de hardere winterkleuren me inderdaad veel beter dan het poederachtige pastel van het zomertype.

Blijkbaar kan zo´n test nog wel eens verschillend worden geìnterpreteerd.
Iemand ervaring met "Moooier" in Groningen ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Leuk die kleurenwaaiers maar als deze in een andere tas zit....Als je een Iphone of Ipad hebt kun je een app. aanschaffen. Maar kijk uit! Er zijn er verschillende die niet kloppen! Ik ben een wintertype en in mn app. zat oranje!!! Zo fout!

Ik heb nu een goeie gevonden. de app. van Youxx. 12 verschillende soorten en de kleuren zijn perfect!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven