Uitgerekend 1 t/m 10 juli 2018!

24-10-2017 14:47 783 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend tussen 1 en 10 juli 2018! :sun:

.
. ]
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend/
Geboren
Afspraken Geslacht :heart: / :duckie: Bijzonderheden
M10e
(27)
eerste29 juniVerrassing :heart:
003liesje
(27/31)
tweede30 juni Jongen :heart:
Kellster
(26)
Tweede 1 juli Jongen :heart: / :duckie:
Nikkie1984
(?)
tweede2 juli Jongen :heart: / :duckie: mk jul '17
Fl4urtje29
(?)
eerste2 juliVerrassing :heart: NIPT was goed!
suusjee
(27/28)
eerste3 juli ? :heart:
Morgenstond
(28/29)
tweede 3 juli 13-mrt: controle Jongen :heart: / :duckie:
Mayajama
(29/33)
eerste6 juli Jongen :heart: / :duckie:
winterbaby
(23/26)
tweede7 juli Meisje :heart: / :duckie:
snowgirl1
(32/30)
tweede & derde7 juli/
21 februari
Jongens :heart: :heart:Te vroeg bevallen van twee prachtige jongens :hug:
LaTimo
(33/35)
tweede 8 juli 20 weken echo datum nog niet bekend Meisje :heart: zwanger via IUI na 1 jaar mmm
engeltje86
(31)
derde8 juli Meisje :heart: / :duckie:
Energy08
(30/38)
tweede4 juli Meisje :heart: / :duckie:
Konijntje999
(29/34)
eerste9 juli 25-feb: 20 weken echoJongen :heart: / :duckie: vmk aug '17
Ineedyourlove
(29/37)
tweede11 juli Jongen :heart:
Blue_Yoshi
(32)
tweede11 juli ? :heart:
_butter_fly
(30)
tweede11 juli28-feb: 20-wkn echo? :heart: NIPT was goed!
Mieremuis eerste16 juli/
10 februari
Jongen :heart: Vroegtijdig bevallen ivm trisomie 22 :hug:
:heart: = hartje gezien
:duckie: = goede 20-weken echo

:redrose: -- :hug: grapjasje, :hug: flipje2, :hug: konijnhangoor -- :redrose:

ZomerBloemetje86, jjennyy89 en Tweetje2018, Mojo79 - omdat we jullie al een tijdje niet meer hebben gezien, hebben we jullie (tijdelijk) uit de tabel gehaald. Je bent natuurlijk altijd welkom terug te komen!

J
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
74.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vorige keer hebben we de combinatietest gedaan. Dat doen we dit keer ook, want die zit in onze aanvullende verzekering. Controlfreak als ik ben zou ik liefst de NIPT doen, maar die moet ik uit eigen zak betalen. Mocht de combinatietest niet goed uitpakken, dan is dat alsnog een optie. Ik vind het belangrijk om goed voorbereid te zijn op eventuele afwijkingen. Voor onszelf en het kindje, maar ook voor onze zoon. Voor hem heeft het immers ook consequenties om een brusje met een beperking te krijgen.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Krijg nou wat! Heb ik een heel bericht getypt met allerlei reacties, plaatst dat rotforum alleen de laatste alinea >:-(

Gefeliciteerd iedereen met de kloppende hartjes! De rest typ ik later wel weer een keer opnieuw. Nu even de energie niet voor. Ik ga even hormonaal zitten chagrijn en over de verspilde energie :"-( ;-)
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Dames die ook aan de emesafene zijn begonnen, hoe voelen jullie je? Ik durf het bijna niet te zeggen, maar hoewel ik heel duf wakker werd voel ik me nu prima. Heb zelfs een droge witte boterham en wat water op! :yes:

Lees veel dat het maar even werkt, dus durf nog niet te hopen dat dit het einde is van de alles-overnemende misselijkheid, maar oh wat zou het lekker zijn als ik in ieder geval weer rechtop kan zitten of een stukje kan lopen! Hoop heel erg dat jullie je ook wat beter voelen!! :daisy:

En dank trouwens allemaal voor de lieve wensen, merk dat het me heel erg goed deed. :redrose:
@Flipje2 als die uitslag slecht is doen we natuurlijk ook nog de NIPT test, maar die word volgens mij niet direct vergoed zonder eerst de combinatietest te hebben gedaan. Ik zal het vandaag overleggen met de verloskundige. Goede vraag 👍🏼
Ik zie dat Blue Yoshi hetzelfde al had geschreven 😉
Wat fijn al die kloppende hartjes!!! Wat een fijn gevoel moet dat zijn :heart:

Bij ons dus alleen nog een ring en een vlekje te zien, en 14 dec pas de volgende echo omdat we op vakantie gaan o_o
Ik dacht nog even zal ik op vakantie een verloskundige zoeken en een echo tussendoor laten doen maar toch maar niet, stel dat ie niet goed is dan heb je verder een rotvakantie :-? Gewoon geduld hebben dus.

Sterkte voor de dames die zo vreselijk misselijk zijn!! Erg hoor, vorige zwangerschap (die 9wk duurde) had ik dat ook, en MOE, 2x/dag tussendoor slapen... Nu amper, erg blij mee alleen af en toe een kokhals aanval. En nachtzweten, erg gek.
Aarzel in elk geval niet om medicatie aan de huisarts te vragen, beter dat dan dat je straks helemaal verzwakt of uitgedroogd raakt! En de medicatie is tenslotte veilig voor de vrucht.
Oh ja en als de zwangerschap doorzet gaan wij ook zeker de NIPT test doen... We zijn allebei iets ouder al, en daarnaast: als ik kan vermijden dat we een ernstig gehandicapt kindje krijgen dan maak ik daar zeker gebruik van. Ik werk in de zorg en weet wat er mogelijk is aan narigheid... Dat wil ik een kindje en onszelf niet aandoen :heart:
Wat fijn zeg de eerste kloppende hartjes!! Echt super! :heart:

Wij hebben vorige keer combinatietest gedaan, gaan deze keer de NIPT doen. Vinden het wel belangrijk om van tevoren te weten of er iets aan de hand is, zodat we daarna altijd onze eigen beslissing kunnen maken.

Als onze tweede geboren wordt is onze dochter 26 maanden. Geen ervaring dus met groter leeftijdsverschil 😉

Hier viert misselijkheid ook hoogtij. Gister drukke dag gehad en ben er vandaag helemaal vanaf. Slik al net als in de vorige zwangerschap gembertabletten maar blijf zo misselijk! Echt naar gevoel. Gelukkig maken die gembertabletten wel verschil tussen wel of niet overgeven... wilde vandaag naar de huisarts voor medicatie maar praktijk is week dicht ivm vakantie en kon alleen voor spoed naar andere praktijk... nougoed nog maar even geduld dus... ze vinden dit vast niet onder spoed vallen🙄

Fijn weekend alvast dames!
Hier ook een kloppend hartje :heart:
Wat fijn liesje! :cheer:
Liesje :cheer:

Ik raak vandaag echt geïrriteerd van elk klein dingetje. Hoezo hormonaal o_o :-D
Fijn berichtje op nieuw aan het type was opeens weg Haha.

Hier gaat alles goed. Met vlagen misselijk door de dag heen. Zolang ik niet ontbijt gaat het goed. Erg veel trek in zoet. Vooral einde van de dag als mijn zoontje in bed ligt ben ik kapot. Ook veel emotioneler kan echt huilen bij een film.. echt totaal andere zwangerschap dan bij me zoontje. Was bij hem nog veel moeier dan nu maar verder geen klachten. Wij hebben maandag eindelijk de echo kan niet wachten. Duurt zo lang. 4 weken gewacht dan. Ben dan als het goed is 8 weken.

Ondertussen zijn mijn ouders op de hoogte. Me moeder is door het dolle heen en is er van overtuigd dat het een meisje word. Omdat ik me zo anders voel en me moeder dit ook bij mij en me zusje had. Toont heel veel intresse. Schoonouders weten het nu ook sinds 2 weken. Vonden het erg leuk maar hebben daarna geen intresse meer getoond of gevraagt hoe het met mij gaat. Tsjah schoonmoeders..

Super fijn dat de eerste echo’s goed zijn. Vind het wel super spannend. Kan niet wachten. Wanneer willen jullie het aan vriendinnen gaan vertellen? Heb al een paar keer moeten liegen omdat mensen het er over hadden stel we zouden een 2e krijgen. Veel baby’s in de omgeving en elke keer als me zoontje kusjes geeft aan een baby opmerkingen van nou je moet aan de bak hij wilt ook graag een baby..

Hebben jullie veel last van steekjes in jullie buik enzo? Ik voel eigenlijk vrij weinig merk wel dat er wat gebeurt maar had bij me zoontje al snel bandenpijn. Heb ik nu helemaal niet
Wat heerlijk als die vrolijke berichtjes over goede echo's!
Wij moeten nog wachten tot woensdag, vindt het steeds spannender worden.

Qua testen zijn we er nog niet helemaal uit, we willen wel een test maar of het nipt of combinatie wordt, die keuze laat nog even op zich wachten.

Misselijk ben ik als opsta en moet gaan werken, dus wat meer haast heb. En als te weinig of te laat eet. Vergeet zeker op het werk vaak te eten.
Vervelend dat vele van jullie zo misselijk zijn, hoop dat jullie medicijnen snel werken en het over een paar weekjes helemaal over is.

Heb wel last van mn buik, rug en in de liezen. Afgelopen dagen ook iets te veel gewerkt en gesport, dat zal vast niet mee helpen.
Ook heb ik steeds vaker dat ik graag een dutje op de bank doe, herkenbaar?

Allemaal een fijn weekend! En geniet van de intocht van de Sint!
Wel fijn dat een aantal dames hier ook eerste de combinatietest overwegen ipv direct de NIPT. Ik dacht dat de NIPT de combinatietest had vervangen, maar dat is dus duidelijk niet zo. Ik moet het er nog met mijn man over hebben; wat we precies (eerst) willen doen, maar ik weet eigenlijk heel goed wat ik zou doen als we een afwijkende uitslag krijgen.

Hoe doen anderen het hier trouwens met de combinatie misselijkheid + peuter die rondloopt? Ik had gisteren echt een lastige ochtend, maar gelukkig ging de middag beter. Ik denk dat het ook door de vermoeidheid komt, dat als mijn zoontje erg vroeg wakker is, en ik dan ook, dat ik ook misselijker ben. Het maakt me wel huiverig voor de komende werkweek eerlijk gezegd.

Dutjes doe ik ook graag. Of gewoon al lekker met een dekentje op de bank zitten en niet zo veel doen. Ons huishouden is ook nogal met een Franse slag de afgelopen tijd.
Ohja, grapjasje, ik wilde nog op jouw opmerking reageren: Dat er statistisch gezien bij één van ons slecht nieuws zou moeten komen. Maar dat zijn ook alleen maar statistieken. In het topic 11-20 juli zijn er bijvoorbeeld al 3 miskramen, en dat is dan weer meer dan de statistieken zouden aangeven. Dus stel je neemt alle dames van de twee topics samen, dan kloppen de statistieken misschien weer wel.

Plus, volgens mij heb ik een aantal dames van dit topic al een tijdje niet meer zien schrijven, dus je weet ook niet wat er bij/met hun is gebeurd. Ik hoop dat je moed kan blijven houden :redrose:
wat fijn al die mooie echo's!!
ik kan ook niet meer wachten! 28 november klinkt nog zo ver weg :-(

nipt/combinatietest: ik twijfel heel erg of ik een test wil laten doen. Bij de eerste was de keus om het niet te doen niet zo moeilijk, maar nu... nu ik al een draak heb rond lopen twijfel ik wel heel erg. Stel er wordt iets gevonden veranderd er niet alleen veel voor ons maar ook voor onze zoon..

Gelukkig nog wel wat tijd om erover na te denken.

Verder hier niet veel te melden, niet extreem last van kwaaltjes. Alleen de vermoeidheid breekt mij soms op.

Ik hoop op nog meer goede echo's en dat het maar snel 28 november mag zijn en er dan ook een mooi kloppend hartje is te zien :blob:
Wat goed om te lezen dat alle echo's tot nu goed gaan! Fijn! :-)

Wij mogen dinsdag, ik vind het wel erg spannend!

Ik voel me nog steeds misselijk op de momenten dat ik snel iets wil doen, ik word dus steeds op m'n plek gezet door mijn lichaam. Op zich wel eens goed, ga ik eindelijk dingen rustig aan doen.

Testen - ik weet het nog niet, ik wil daar eerst flink meer info over lezen voordat we beslissen.
@morgenstond
Het omgaan met misselijkheid en een dreumes valt mij ook zwaar. Ik heb nog niet over hoeven geven, maar heb een groot deel van de dag een ontzettend beroerd gevoel in mijn maag. Dat maakt dat ik ook minder met hem onderneem en daar voel ik mij weer schuldig over. Ik ga soms maar liggend op de grond met hem spelen of zeer tegen mijn principes in een half uurtje een filmpje met hem kijken. Ik hoop maar dat het snel overwaait, tips heb ik dus helaas ook niet... 😞

Even klagen: ik word gek van de obstipatie!!! 😒 Roosvicee laxo helpt geen zier. Misschien toch maar eens echte pruimen gaan eten? Iemand nog tips? 🙁
Bijzonder dat zoveel geen test hebben gedaan bij de eerste. Ik dacht altijd dat wij een beetje de uitzondering waren :) En dus ook vrijwel dezelfde reden om het bij een tweede wel te doen.

Blue yoshi, die principes heb ik al een tijdje geleden uit het raam gegooid, haha. We kijken veel Thomas de trein en Lotte en Max kindergebaren. Deels begonnen op/met vakantie. Helaas roept zoontje nu wel al "Trein" zodra hij m'n telefoon ziet. Maar ik doe dus wel hetzelfde. Zoveel mogelijk zittend op de bank spelen. Gelukkig hebben we een grote bank.

Veel echo's komende week! Spannend voor iedereen :) Ik mag maandag al voor de tweede echo, haha. Ivm een onderzoek waar ik aan meedoe. Als ik het goed heb maken ze zelfs een 3D echo dan. Ik ben benieuwd!
@Yoshi Ja die obstipatie is heel vervelend. Ik heb er zelfs aambeien van nu al 😱. Echt heel naar. Laxo helpt een beetje, maar vind het echt vies. Ik drink het nu warm op de nuchtere maag. Dat helpt enigszins.

Voor de rest alleen wat zorgen hier. Ik heb behoorlijk last van een pijntje rechts onderin. Het voelt vooral als bandenpijn, maar kan dat zo vroeg al? Ik haal me weer van alles in m’n hoofd... BBZ en al. Bijna de 21e. Gelukkig.
Ohja, je kan ook kiwi's eten om je stoelgang te bevorderen.
Oeh kiwi's! :lol: Die tip ga ik morgen meteen uitproberen.

Morgenstond, wat spannend zo'n 2e echo! Wij gaan donderdag voor de eerste en ik ben al heel blij dat we (vanwege de mk) niet nog 3/4 weken hoeven te wachten.

Konijnhangoor, jij hebt het dus ook niet makkelijk qua klachten. Gelukkig snel de echo!

Wij gaan trouwens meteen voor de NIPT. Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend? Ik ga morgen denk ik buiten even wandelen (is deze week niet gelukt, ben bang dat ik naast gewichtsverlies ook enorm achteruit ga qua conditie). Ben normaal heel actief en sport veel, kan niet wachten om het weer op te kunnen pakken!
Volgens mij kan bandenpijn al wel. Ik heb het wel eerder zo vroeg gehoord. Bbz is echt ontzettend pijnlijk geloof ik, dus daar zou ik niet zo snel bang voor zijn.

Konijntje, wat fijn dat je je daar nu dankzij de medicatie ook zin in hebt! Hopelijk wordt het mooi weer :)

Hier geen weekendplannen behalve the usual. Wat boodschappen halen. Als mn zoontje en man niet meer verkouden/ziek zijn gaan we even naar buiten.
Ahhh wat vervelend die obstipatie. Heb er zelf ook veel last van. Daardoor ook opgeblazen gevoel.

Hier gaat het de ene ochtend prima en de andere ochtend niet vooruit te branden. Van de week ook telaat op me werk. Wij hebben een kindje dat slecht slaapt afgelopen week 3 nachten lopen spoken en vanmorgen vanaf 6 uur wakker. En dat naast de standaard vermoeidheid.

Als ik vrij ben en echt heel erg misselijk en moe ben word hèl
Het toch wat sneller tv aan of op de bank een boekje lezen. En dan in de middag haal ik het in na ze slaapje (ga ik zelf ook even liggen) en dan lekker lang naar buiten of wat extra aandacht geven. Heb het idee dat hij er weinig last van heeft. Wij gaan geen nipt test doen. Heb bij de eerste ook niet gedaan. We zijn jong dus kleine kans en vind het behoorlijk prijzig. Hebben er wel lang over na gedacht hoor. Naast dat je weet of je kindje gezond is weet je ook gelijk het geslacht (als je dat wilt weten). Waar ik super benieuwd naar ben. Toch gaan we het niet doen. Gaan wel een geslachts bepaling (als alles goed gaat) doen met 14 weken en dan doen ze gelijk een medische check

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven