Sinterklaasjournaal
dinsdag 14 november 2017 om 18:31
zondag 19 november 2017 om 01:27
Er worden nog hulppieten gezocht voor de Sinterklaashof. Grote kans dat je Schrijfpiet kunt worden, ik was tien jaar geleden verbijsterd dat zoons brief aan de Sint werd beantwoord.

http://www.nuenencentraal.nl/nieuws_201 ... igers.html

http://www.nuenencentraal.nl/nieuws_201 ... igers.html
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zondag 19 november 2017 om 07:21
oh echt? joh dat wist ik nietDrackie schreef: ↑19-11-2017 00:58Dat Pietenhuis staat niet in Dokkum hoor, het is altijd op dezelfde plek en die opnames worden al eerder gemaakt.
https://www.startpagina.nl/v/feestdagen ... asjournaal

maar dan nog zullen er toch kinderen daar gaan kijken?
Don't cry, buy a bag and move on.

zondag 19 november 2017 om 08:21
Was ook mijn eerste gedachte, "Véél te herkenbaar

zondag 19 november 2017 om 08:49
Kind vroeg zich hier ook af wie man en ik bedoelden met Piet Heijn.
Is het eerste jaar dat ze niet meer geloven. Ze waren erg bezorgd of er nu wel iets in de schoen zou zitten, ze hebben duidelijk meer vertrouwen in de sint dan in mij
Vannacht om half 3 hoorden we ze de trap af denderen
Is het eerste jaar dat ze niet meer geloven. Ze waren erg bezorgd of er nu wel iets in de schoen zou zitten, ze hebben duidelijk meer vertrouwen in de sint dan in mij

Vannacht om half 3 hoorden we ze de trap af denderen

Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken

zondag 19 november 2017 om 08:53
Zal wel meevallen denk ik. Het ligt niet in een woonwijk.daenerys79 schreef: ↑19-11-2017 07:21oh echt? joh dat wist ik niet![]()

zondag 19 november 2017 om 09:07
Bij roetveeg pieten zie ik juist meteen wie het is. Bij de geschminkte moet ik soms heel hard denken. Vaak weet ik het dan ook.Snoesje666 schreef: ↑19-11-2017 08:50Maar het geeft wel direct aan dat roetveegpieten veel roetiger moeten worden. Ik zat de hele tijd te denken "wie is die vent toch". Bij geschminkte Pieten heb je dat niet.

zondag 19 november 2017 om 09:17
En toch vind ik Bram nog steeds een fijnere Sint. Hij had een leuk laagje van sarcasme over zijn spel liggen. Ook fijn om te kijken als volwassene. Dat heb ik bij Stefan niet.watdachtjehiervan schreef: ↑19-11-2017 09:08Dat heb ik ook lang gehad. Ik vond "Kees" eerst helemaal niks. Dit jaat vond ik hem voor het eerst ook echt een leuke sint.
zondag 19 november 2017 om 09:18
"Wie is het toch" sloeg erop dat ik hem niet kon plaatsen, ik onthoud reclames niet echt. Dat ik hem "kende" van gezicht was duidelijk. Schminkpieten herken ik bijna nooit, dat is veel leuker.watdachtjehiervan schreef: ↑19-11-2017 09:07Bij roetveeg pieten zie ik juist meteen wie het is. Bij de geschminkte moet ik soms heel hard denken. Vaak weet ik het dan ook.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zondag 19 november 2017 om 09:32
Volgens mij maakt het niets uit.
Dochter van (toen) 5 wist me te vertellen dat die ene door Jochem Meyer werd gespeeld en die ander door Erik van Muiswinkel. Hoe ze in hemelsnaam die laatste kent is mij een raadsel.
Dit jaar, inmiddels 7, heeft ze niemand herkent. En het niet over de kleuren gehad...
Overigens maakte herkennen voor haar geloof niets uit.
Dochter van (toen) 5 wist me te vertellen dat die ene door Jochem Meyer werd gespeeld en die ander door Erik van Muiswinkel. Hoe ze in hemelsnaam die laatste kent is mij een raadsel.
Dit jaar, inmiddels 7, heeft ze niemand herkent. En het niet over de kleuren gehad...
Overigens maakte herkennen voor haar geloof niets uit.
zondag 19 november 2017 om 09:38
De bomen rondom het huis hebben nog heel veel groen blad. Duidelijk al even geleden opgenomendaenerys79 schreef: ↑19-11-2017 07:21oh echt? joh dat wist ik niet![]()

zondag 19 november 2017 om 10:33
De opnames van het Sinterklaasjournaal wat pietenhuis betreft zijn hier niet, dat is op de 'oude' locatie zeg maar. Waar ze het altijd opnemen.daenerys79 schreef: ↑18-11-2017 22:50Wat ik me nou ineens afvraag... dat pieten/sinterklaashuis, dat staat in Dokkum. Wat gebeurt daar nou vanaf nu tot pakjesavond? Want kinderen uit Dokkum en omgeving gaan daar natuurlijk kijken. Maar zijn er dan ook pieten ofzo? anders is dat toch heel gek voor die kinderen?
We hebben wel een Sinterklaashuis hier
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

zondag 19 november 2017 om 16:30
Oh dat is wel heel leuk!Sonnemaatje schreef: ↑19-11-2017 10:33De opnames van het Sinterklaasjournaal wat pietenhuis betreft zijn hier niet, dat is op de 'oude' locatie zeg maar. Waar ze het altijd opnemen.
We hebben wel een Sinterklaashuis hierDat is open voor kinderen, daar mogen ze komen spelletjes doen, knutselen en er is een tentoonstelling op de bovenverdieping over sinterklaas. En daar lopen idd pieten rond.
![]()
maandag 20 november 2017 om 07:20
maandag 20 november 2017 om 08:13
Ik kan ook niet aan deze sint wennen. Ik vind hem te jolig. Het is een stokoude man waarvan niemand weet hóe oud ie dan wel niet is! En dan roept hij "hallooooootjes" !

Nee, ik vind em niet geweldig.
Mijn sint is toch echt Bram, met zijn steken onder water die vooral voor volwassenen leuk waren, en dat sarcasme. Heerlijk.
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 20-11-2017 18:11
0.26% gewijzigd
maandag 20 november 2017 om 10:46
Jaaaa, dat laatste heb ik ook...
ik hou van Bram. ik zeg nog ieder jaar tegen mijn man; toch jammer dat Bram het niet meer doet. Stefan vind ik ondanks kostuum toch te jong.
Bram heeft zo’n lieve stem en neus, haha