Entertainment alle pijlers

Sinterklaasjournaal

14-11-2017 18:31 487 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen discussietopic maar gewoon gezellig napraten over het Sinterklaasjournaal. :)

Welke BN-er heb je herkend?
En welke woordgrappen en naamgrappen heb je gehoord?
Hoe reageren je kinderen op de plotwendingen?

Deel het hier.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Was weer een leuk journaal vanavond, leuke twist dat ze dit jaar eens Sinterklazen tellen!
Alle reacties Link kopieren
Wát een raar verhaal, van al die hulpsinterklazen :facepalm:
Zou ik, als ouder van gelovige kinderen, niet zo blij mee zijn. Wij hebben hier althans altijd volgehouden dat er maar één Sint is. Nooit een verhaal over "hulp sinterklazen" hoeven in te schakelen.
Zo jammer dit, wat mij betreft......

(Al snap ik ook wel, dat het voor sommige ouders juist wél een uitkomst is).
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
20-11-2017 18:13
Wát een raar verhaal, van al die hulpsinterklazen :facepalm:
Zou ik, als ouder van gelovige kinderen, niet zo blij mee zijn. Wij hebben hier althans altijd volgehouden dat er maar één Sint is. Nooit een verhaal over "hulp sinterklazen" hoeven in te schakelen.
Zo jammer dit, wat mij betreft......

(Al snap ik ook wel, dat het voor sommige ouders juist wél een uitkomst is).
Ja, mijn jongste gelooft nog en wij hebben het nooit over hulpsinterklazen gehad. Tegen de tijd dat ze zagen dat elke Sint anders was waren ze 7 en was het geloven klaar. Nu komen ze hiermee en ik vind het ook geen leuk verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook niet! Ben bijna gewoon "blij" dat ik al iets oudere kinderen heb die allang niet meer geloven.
Maar eerlijk gezegd vind ik het tenenkrommend!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook niet blij mee, helemaal niet. Maar ze kijken het ook op school dus tv uit houden heeft nu geen zin meer.
Wacht nou maar af, alles komt altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
""als ouder weet je niet meer wat je moet doen "
Super handige uitspraak van Daan Schuurmans op het Sinterklaasjournaal.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
20-11-2017 18:13
Wát een raar verhaal, van al die hulpsinterklazen :facepalm:
Zou ik, als ouder van gelovige kinderen, niet zo blij mee zijn. Wij hebben hier althans altijd volgehouden dat er maar één Sint is. Nooit een verhaal over "hulp sinterklazen" hoeven in te schakelen.
Zo jammer dit, wat mij betreft......

(Al snap ik ook wel, dat het voor sommige ouders juist wél een uitkomst is).

Ik ben er juist wel blij mee.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
20-11-2017 18:38
""als ouder weet je niet meer wat je moet doen "
Super handige uitspraak van Daan Schuurmans op het Sinterklaasjournaal.
Die viel zelfs mijn dochters op. Beide geloven niet meer, maar ik vond het een erg ongelukkige uitspraak.
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
mamaonbekend schreef:
20-11-2017 18:13
Wát een raar verhaal, van al die hulpsinterklazen :facepalm:
Zou ik, als ouder van gelovige kinderen, niet zo blij mee zijn. Wij hebben hier althans altijd volgehouden dat er maar één Sint is. Nooit een verhaal over "hulp sinterklazen" hoeven in te schakelen.
Zo jammer dit, wat mij betreft......

(Al snap ik ook wel, dat het voor sommige ouders juist wél een uitkomst is).
Ik vind het juist heel mooi.
Voor de echt gelovige kleine kinderen zit er geen verschil in de sinten. De gelovige kinderen die op het randje zitten hebben nu een mooie verklaring waarom sint er vaak anders uit ziet en hoe het kan dat hij op zoveel plekken tegelijk is.

Maar wij doen nu al (dochter is bijna 2 en kinderen van vrienden zijn 5 en 8) aan de echte sinterklaas (die van tv) en hulpsinten.
Kreeg ik als kind ook te horen.
Vond ik logisch, hij kan niet zo snel overal zijn.
nessemeisje schreef:
20-11-2017 18:38
""als ouder weet je niet meer wat je moet doen "
Super handige uitspraak van Daan Schuurmans op het Sinterklaasjournaal.
Die vond ik idd een beetje apart.
Ik vind wel logisch verhaal. Is ook niet eerste keer dat ze refereren aan hulpsinterklazen.

En die opmerking van Daan is heus geen ongelukkige uitspraak.. maar zo bedacht he? Expres.
Alle reacties Link kopieren
Pieten tellen :jump:

Hulpsinterklazen zijn toch niet nieuw? Die waren er al in mijn jeugd. Zelf heb ik natuurlijk altijd alleen de échte gezien :-]

En ik vind Stefan een leuke sinterklaas. Hij heeft meer interactie met kinderen dan Bram en presenteert zich meer als kindervriend. Bij Bram was er toch wat meer afstand tot de kinderen, vind ik.
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
20-11-2017 19:49
Pieten tellen :jump:

Hulpsinterklazen zijn toch niet nieuw? Die waren er al in mijn jeugd. Zelf heb ik natuurlijk altijd alleen de échte gezien :-]

En ik vind Stefan een leuke sinterklaas. Hij heeft meer interactie met kinderen dan Bram en presenteert zich meer als kindervriend. Bij Bram was er toch wat meer afstand tot de kinderen, vind ik.
Nee is al heel oud. Ik ben 33 en wist als kind al dat er hulpsinten waren.

Nou op fb wordt het sintjournaal compleet afgefikt. Dat ze nu het geheim hebben verklapt, alles voor de kinderen verpest hebben enz.
Dat maak je er als ouder ook echt zelf van hoor. Een beetje kind vindt na uitleg hulpsinten best logisch en zal weer door gaan tot de orde van de dag.
Wij volwassenen maken er de problemen van.

Volgend jaar na een pietendiscusie een sinterklaasdiscussie erbij :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Zoon zei vorig jaar al, toen de intocht door de wijk kwam: hè jammer, ze hebben wéér de neppe gestuurd' (hulpsint dus). :rofl:

In het boek van Charlotte Dematons (prachtig! aanrader!) is ook een pagina met allerlei sinten die op 'sollicitatiegesprek' komen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Nichtje, jaren geleden:
N: Mama, waar komen de zwarte pieten vandaan?
M: Nou, waar kom jij vandaan?
N: Ik ben er gewoon.
M: Dus dan zijn zij er ook gewoon..
N: O. (stilte) Dus ik kan geen zwarte piet worden?
M: Nee, dat denk ik niet.
N: Nee dat denk ik dan ook niet. Jammer.
(eurekamoment)
N: Maar wél als ik me schmink! (triomfantelijke blik)
(stilte) (frons)
N: Oh nee, dat kan niet. Anders weten de kinderen niet of ik een échte ben of niet...

Oftewel...kinderen vinden altijd wel een logica. :proud:
Ik vind hier dingen van.
streepjessokken schreef:
20-11-2017 20:09
Zoon zei vorig jaar al, toen de intocht door de wijk kwam: hè jammer, ze hebben wéér de neppe gestuurd' (hulpsint dus). :rofl:

In het boek van Charlotte Dematons (prachtig! aanrader!) is ook een pagina met allerlei sinten die op 'sollicitatiegesprek' komen.
Ja, daar moest ik ook aan denken. Superleuk boek trouwens. Wij hebben de versie met de grote platen.


Over SKJ: Wat is die Hoofdpiet een zak zeg! Helemaal geen leuke Piet. :nope: Vorig jaar had je natuurlijk die zakenman die zelf gekleurde pieten had verzonnen die een beetje een onsympathieke rol had, maar dat het nu een Zwarte Piet is die deze rol heeft vind ik niet leuk.

Dat de cadeautjes zonder pakpapier worden bezord hadden ze wel wat eerder mee mogen komen, ik heb net 2 rollen gekocht :bonk: Maargoe, daar hoef ik nu dan niet meer zo spastisch mee te doen haha

Maargoed. Ben benioeuwd wat mijn zoontje er morgenochtend van vind. ik was zo nieuwsgierig dat ik me niet meer kon bedwingen :bonk:

Maarre.... ik vind ook dat er heel weinig samenhang in zit dit jaar, of ligt dat aan mij??
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een rommeltje worden nu. Dochter van 6 zei vanavond heel erg overtuigd van zichzelf dat de echte sinterklaas natúúrlijk niks te maken heeft met het verhaal van de tv.
Ze snapt de hulpsinterklazen niet, want daar hebben we het nog nooit over gehad. En ze vond de hoofdpiet maar moeilijk doen over van alles.
En zielepietje vindt ze heel erg zielig. Ze zit bijna mee te huilen.

Nee, ik vind de verhaallijn dit jaar ook niet geslaagd. Maar ik zeg er niks over tegen haar. Dat lijkt mij het beste.
Mijn puber net (bleek het sinterklaasjournaal gekeken te hebben);

"Er staat een heel zielig wit Pietje aan het roer, volgens mij is ze minderjarig. Dat je het ff weet, kinderarbeid mag wél, maar racisme niet."
Alle reacties Link kopieren
Knuffelheks schreef:
20-11-2017 22:19
Mijn puber net (bleek het sinterklaasjournaal gekeken te hebben);

"Er staat een heel zielig wit Pietje aan het roer, volgens mij is ze minderjarig. Dat je het ff weet, kinderarbeid mag wél, maar racisme niet."
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind hulpsinterklazen een manier om het geloof te rekken. Zien ze dat elke Sint er anders uit ziet, en snappen ze dat Sint niet net in het winkelcentrum en nu bij de sportvereniging is, dan is het geloven klaar. Het haalt het magische eraf voor mij. Ik hoop dat mijn dochter straks zegt, de echte was bij ons en niet dat was een hulpsinterklaas.
De bladzijde in Sinterklaas van Charlotte Dematons heb ik nooit uitgelegd. Altijd gevraagd wat zou dit nou zijn? Zei ze daarstraks dat zijn dus hulpsinterklazen, dat was op het journaal.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 5 zette grote ogen op toen er verklapt werd dat er hulpsinterklazen zijn, en die ook nog in grote getale in beeld waren. En toen er verteld werd dat Sinterklaas natuurlijk nooit op al die plekken kan zijn. Hij vroeg later hoe weet je dan wie de echte Sinterklaas is. De hulpsinterklazen zijn eerder als gewone man in beeld geweest. Dus ze maken erg duidelijk dat Sinterklazen acteurs zijn. Inderdaad eerder al de opmerking van Daan Schuurmans 'wat moet je als ouder doen' slaat ook al nergens op. Ik vind het vooral zo onnodig dat het Sinterklaasjournaal een verhaallijn met hulpSinterklazen erbij haalt.
Ik vind het aan de ouders om evt tegen je kind te vertellen over hulpsinterklazen als je kind kritische vragen begint te stellen, hoe kan het dat 1 man iedereen bezoekt, om op die manier het geloof nog even te 'rekken'.
Op school wordt het ook gekeken dus ik kan niet zeggen we kijken het niet meer. Vanaf nu moet ik dus antwoorden klaar hebben als mijn zoon vraagt is dit een echte of een hulpsinterklaas. Dit was (nog) niet nodig. :-(
Alle reacties Link kopieren
Bij de intocht zei Sint ook al meerdere keren dat hij alle kinderen wel een hand wilde geven, maar dat dat echt niet kon. Dat was al een hint naar de hulpsinterklazen.

Ik vind het verhaal ook minder leuk dan andere jaren. Van dochter (4 jaar) geen boe of bah bij het zien van de hulpsinterklazen.
Alle reacties Link kopieren
Het dwingende van Sinterklaasjournaal vind ik al een paar jaar niet leuk. Je moet dit, dan moet je dat. Niet kijken gaat niet, want op school wordt gekeken. Vorige jaren al vragen gehad over waarom er bij opa wel pakjes waren, want de pakjes waren toch kwijt?
En nu dit, de magie van Sinterklaas die overal pakjes brengt is wel weg. En een hand krijgen van Sinterklaas kon altijd wel, nu is dat dan maar een hulpsinterklaas. Echt heel jammer.
Mijn jongste vond het wel geinig geloof ik, die is een beetje een sufkop en luistert toch niet echt naar wat er verteld wordt. Zit alleen maar op apegapen als er een piet in beeld komt. #starstruck

Geen klachten bij ons dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven