Mode & Beauty alle pijlers

Coltruien?

19-11-2017 10:10 51 berichten
Zomers ben ik best wel mode bewust. In de winter een stuk minder. Ik heb een hekel aan kou. Dat is waarschijnlijk de rede dat ik een coltrui best wel een ideaal kledingstuk vind. Het zit lekker, warm, en het is ergens best wel goed te combineren met andere kledingstukken. Het vraagteken achter mijn onderwerp is bedoelt hoe jullie denken over de coltrui als kledingstuk.
Alle reacties Link kopieren
Nay https://www.supertanya.com/sweaters/han ... SuperTanya

Yay http://fashiongum.com/womens-fashion/ho ... for-women/
Afbeelding
LOL wtf!!!
strikjemetstippels schreef:
19-11-2017 11:14
Afbeelding
LOL wtf!!!

:proud:

Charmant he
Dank voor het plakken, Strikje
Ze lijkt op een harige skippybal.
strikjemetstippels schreef:
19-11-2017 11:17
Ze lijkt op een harige skippybal.

:rofl:
Coltrui ja! Het liefste wel van dunne stof of katoen. Ook wel fijn als de voorkant eventueel met knoopjes open kan. En de kraag een beetje wijd is bij je nek. Ik hou geloof ik meer van bloesjes :proud:
Zoals met alles krijg je verschillende antwoorden dus je kan er helemaal niks mee dus gewoon aantrekken als jij dat fijn vindt.
Voor het geval het een enquête is: heerlijk als het koud is in de winter.
Een coltrui met nog een vest erover.
Ik ga geen kou lijden voor modetechnische redenen.
.
anoniem_64b15400b727b wijzigde dit bericht op 27-11-2017 23:34
98.60% gewijzigd
Ik draag in de winter ook graag een lekker warme coltrui mits die niet kriebelt of te strak zit rond m'n nek.
In de winter ga ik vooral voor comfort en warmte en erger me soms echt aan de kleding in winkels die niet winterproof zijn maar meer voor de zomer of lente.
Ja men heeft het over laagjes maar heb geen zin om 4 bovenstukken aan te hebben enzo.
Ik ben fan! Ik draag ze in de winter heel veel. Coltruien en coljurken van lekker zacht merino of kasjmier. Heerlijk warm. Ik ben klein en heb kleine borsten, dus draag ze het liefst wel strak om het lijf. Met grote borsten vind ik het er minder charmant uit zien.
closednote schreef:
19-11-2017 11:58
Ik draag in de winter ook graag een lekker warme coltrui mits die niet kriebelt of te strak zit rond m'n nek.
In de winter ga ik vooral voor comfort en warmte en erger me soms echt aan de kleding in winkels die niet winterproof zijn maar meer voor de zomer of lente.
Ja men heeft het over laagjes maar heb geen zin om 4 bovenstukken aan te hebben enzo.
Laatst was ik winkelen en zag juist erg veel warme truien! Was in mijn beleving ook voor het eerst hoor.
Van die kerstjurkjes met korte mouwen brr
Tessa44- schreef:
19-11-2017 10:37
Ik ben het niet met je eens, ik heb hele mooie coltruitjes waar ik zelfs in uit ga, en echt super sexy.
Wb het plaatje van Marco B. dan ben ik het met je eens.

Misschien heeft het ook met figuur te maken, ik heb maat 34, ik vind een strak coltruitje me echt heel mooi staan. Een slobber coltrui die veel te groot is, dan ben ik het weer wel met je eens, die valt onder de categorie huispak.
Eens, in mijn tienerjaren droeg ik vaak strakke mouwloze coltruien, soms met pailletten etc erop, was mijn favoriete uitgaans outfit. Maar ik had inderdaad maat 34-36 en een kleine B cup.
Als ik nu een strakke coltrui aantrek dan voel ik me een rollade, en ik kan het strakke gevoel om mijn nek veel minder goed hebben dan vroeger.
Ik heb nog 1 wijdere grijze gebreide coltrui maar die draag ik denk ik 3 keer per jaar en dan alleen hartje winter als het echt vriest.
Toch ben ik benieuwd hoe een mooie en fijne gebreide coltrui/jurk me nu zou staan, wie weet eentje scoren straks in de sale :gift: :lol:
Ikzelf vind strakke truien met een hoge col ook het mooist. Het zijn meestal wel truien die wat duurder zijn, als je er eentje wil met een echt hoge col.
Nog even over Marco Borsato en coltruien: https://www.youtube.com/watch?v=TtinqS39ABA
Sorry kon het niet laten :rofl:
Hangt helemaal van je figuur af inderdaad. Ik moet ze niet aantrekken, bij mijn collega staan ze prachtig!
Beter een half motto....
Helaas heb ik een vrij grote cupmaat dus draag ik ze niet.
Bij een ander vind ik ze erg leuk en ik ben wel eens jaloers. Een mooie, zachte wijde koltrui op een strakke broek, super. Of een strakke koltrui op een kokerrok met kniehoge suede laarzen (geen overknees), ook heel mooi, een beetje de Parisienne-look.
Ik wou dat ik ze kon dragen, ze zijn ook nog heerlijk warm in de winter :cry:
Ik zou er niet tegen kunnen. Eigenlijk heeft al mijn kleding een laag uitgesneden hals, behalve de winterjurken.
MinkeDeWit schreef:
19-11-2017 20:21
Ik zou er niet tegen kunnen. Eigenlijk heeft al mijn kleding een laag uitgesneden hals, behalve de winterjurken.
Het is bij mij meer noodgedwongen want mijn decolleté heeft veel zonneschade en ook nog rosacea, ziet er niet meer sexy uit. Anders zou ik idd ook liever in laag uit gesneden truitjes lopen.
Nek/hals is belangrijk: bij een korte nek vind ik t niet mooi staan.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
closednote schreef:
19-11-2017 11:58

Ik zag net dit voorbij komen als nieuwe look:

Edit: afbeelding doet het niet, dan maar de link: http://www.summumwoman.com/nl/3s4048-3880b

Brrr, ik krijg al koud als ik ernaar kijk.

Coltruien draag ik trouwens niet. Ik kan niet tegen dat gekriebel in mijn nek (al helemaal als er wol in zit @( ), daarnaast heb ik een korte nek en flinke borsten. Nee, geen coltruien voor mij, maar als het je staat: lekker dragen.
nerdopviva schreef:
19-11-2017 21:59
Ik zag net dit voorbij komen als nieuwe look:

Edit: afbeelding doet het niet, dan maar de link: http://www.summumwoman.com/nl/3s4048-3880b

Brrr, ik krijg al koud als ik ernaar kijk.
Hier precies hetzelfde. Zoiets zou ik alleen dragen als het minimaal 18 graden is maar ik ben dan ook een koukleum.
Ik draag wel graag een strakke coltrui of jurkjes met col.
Ik heb grote borsten maar wel een lange nek, zou best kunnen dat mijn borsten nog groter lijken met een colletje maar dat staat juist weer goed bij mijn slanke taile en curvy heupen ;-)
sinnombre schreef:
19-11-2017 11:11
Dikke wijde lompe coltruien: nee.
Dunne elegante die aangesloten zijn: supermooi (als je maar een geschikt figuur ervoor hebt. Geen vetrollen/dikke buik of maag en zware hangborsten).

Bij mannen met een goed bovenlijf: ja graag.
Eens.
Die dunnere coltruien staan ook mooi onder een colbertje.

Echt van die jaren '90 truien vind ik niet mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven